Venter i spenning på kommentarer/reviewprnesse skrev:Fikk dvd'ene idag, så nå blir det å lytte til 5.37 timer med tørrprat. ;D
Hei duCDWMcInSpots skrev:6moons' Srajan Ebaen har anmeldt The Get Better Sound DVD i "Get Better Sound The 3 x DVD Set". Hans opplevelse stemmer ganske bra med min.
Jim Smith er ikke enig med oss i sin kommentar som følger etter anmeldelsen.
Jeg så gjennom nesten hele DVD-settet i påsken. Det var da lenge siden jeg hadde lest i boken, og jeg var noe usikker på hva som var repetisjon og hva som var utdypning og oppdatering. Derfor har jeg så langt unnlatt å skrive noe.
En stor del av spilletiden er i form av et episodedelt foredrag der Jim Smith kun snakker til oss. Det er (nærmest) en lydbok med bilde. Du mister (antagelig) meget lite om du kun hører på lyden. Han er heller ikke spesielt engasjerende, enn si karismatisk. Du sitter absolutt ikke fremoverbøyd på stolkanten. Etterhvert tegner han litt på en tusjtavle, men det er langt fra pent og sjelden noe særlig mer enn det han allikevel sier. Det vises også noen ytterst få tegninger fra boken. Selv for mange av de, dekker ordene egentlig det meste.
En god del av DVD 2 og litt av DVD 3 er noe mer praktisk, men Srajan Ebaens innvendinger er helt korrekte. Det kunne vært så mye bedre. Han er bl.a. ute hos en kunde han tidligere har satt opp systemet for. Siden han er meget redd for å ødelegge arbeidet han har utført, blir det ingen praktisk demonstrasjon av en "voicing session", kun en langt på vei muntlig omtale av prosessen med peking. Han demonstrerer dog bruk av laservatere/-pekere og noe annet utstyr, men det meste er formodentlig godt forklart i boken hvis man ikke er alt for upraktisk anlagt.
Srajan Ebaen nevner noen eksempler der Jim Smith ikke har gjort leksene sine og dermed er dårlig forberedt. Også jeg stusset på at Jim Smith overhode ikke visste noe om elektriske anlegg utenfor USA inkl. jording, fase og om og hvordan man kan lage "cheater plugs". Det ville vært enkelt å beskrive for f.eks. schuko og dermed dekke store deler av EU.
Jeg er enig med Srajan Ebaen i at Jim Smith i DVDene:
- Utnytter bildemediet meget dårlig
- Burde demonstrert mye mere, og dermed vist utførelsen av oppgaver i praksis
Like etter at jeg så DVDene tenkte jeg:
- Det er (nærmest) en lydbok med bilde (eller et muntlig foredrag)
- Fint for engelskspråklige dyslektikere
Jeg glemte å skrive følgende i går kveld:DoMentor skrev:Har vurdert å kjøpe boka jeg også, men hvis jeg tolker deg rett er forsåvidt dvdene overflødige / unødvendige ? ?CDWMcInSpots skrev:[DVD-omtale]
http://getbettersound.com/
Winter Special Pricing
Quarter Note Press, publisher of Get Better Sound and producer of the new Get Better Sound 3-disc DVD set, has authorized a special price reduction as a Winter Special for 2011.
Get the setup manual, the DVD, or both. Save on the only high-end audio set-up manual and DVDs in the world! Adding to the value and included in the price are eight of the acclaimed Quarter Notes newsletters, equivalent in size and content to another small book.
Now you can get the 3-disc, 5.5 hour DVD set for only $19.95! Thats less than most inexpensive audiophile accessories, with the potential to make a far greater improvement in your sound than any component or accessory. As a GBS reader said recently, At $19.95, its a no-brainer! We think he meant that it didnt require a lot of thought to make the purchase.
The GBS set-up manual is now just $29.95, and it includes the Quarter Notes as well.
Det kan dog synes som om Jim Smith bevisst nedtoner 6moons' anmeldelse. Min har han neppe lesthttp://getbettersound.com/
Comprehensive DVD review!
We started shipping the DVD sets nine months ago. While there have been some interesting commentaries that have appeared, the first comprehensive review has just been posted in the new Positive Feedback Online Issue 59. Rather than quoting it here, for those who might be interested in reading reviewer Jeff Days in-depth comments on the DVDs, please go to the actual review: http://www.positive-feedback.com/Issue59/better_sound.htm
The only significant area where we disagree with Jeff is the price. He quotes it at $39.70, the regular price. However Quarter Note Press has it promotionally priced at just US $19.95 right now!
Se også svar #47 og #43.CDWMcInSpots skrev:6moons' Srajan Ebaen har anmeldt The Get Better Sound DVD i "Get Better Sound The 3 x DVD Set". Hans opplevelse stemmer ganske bra med min.
Jim Smith er ikke enig med oss i sin kommentar som følger etter anmeldelsen.
[...]