Jim Smith har nå sluppet ny bok - "Get better sound"

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Innlegg
256
Antall liker
150
Sted
Tromsø
Påske "lektyren" er reddet , dvd'en er annkommet !

Exellent !

;D
 

HSobstad

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Innlegg
735
Antall liker
140
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
prnesse skrev:
Fikk dvd'ene idag, så nå blir det å lytte til 5.37 timer med tørrprat. ;D
Venter i spenning på kommentarer/review :) :)
 

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Innlegg
256
Antall liker
150
Sted
Tromsø
Hei !

Har ikke hatt tid til å skrive før nå , men har nå sett igjenom hel dvd boxen , vel den er ikke dårlig men på typisk amerikansk maner så skal allting inn med øynene , dvs å lese er for "tidkrevende"

Dvd'ene er ikke dårlig men Jim Smith bedriver høytlesning fra boken mens han tegner å forklarer , viser noen eksempler på bruken av lasermåler mm , dette er meget godt forklart i boken så jeg skjønner ikke hvorfor amerikanerene ikke klarer å lese / forstå sitt eget språk.........

Boken er helt klart mye bedre en dvd'en , men det var vel ingen bombe.

Forøvrig : ha en fin dag ! ;)

Morten.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
6moons' Srajan Ebaen har anmeldt The Get Better Sound DVD i "Get Better Sound The 3 x DVD Set". Hans opplevelse stemmer ganske bra med min.

Jim Smith er ikke enig med oss i sin kommentar som følger etter anmeldelsen.


Jeg så gjennom nesten hele DVD-settet i påsken. Det var da lenge siden jeg hadde lest i boken, og jeg var noe usikker på hva som var repetisjon og hva som var utdypning og oppdatering. Derfor har jeg så langt unnlatt å skrive noe.

En stor del av spilletiden er i form av et episodedelt foredrag der Jim Smith kun snakker til oss. Det er (nærmest) en lydbok med bilde. Du mister (antagelig) meget lite om du kun hører på lyden. Han er heller ikke spesielt engasjerende, enn si karismatisk. Du sitter absolutt ikke fremoverbøyd på stolkanten. Etterhvert tegner han litt på en tusjtavle, men det er langt fra pent og sjelden noe særlig mer enn det han allikevel sier. Det vises også noen ytterst få tegninger fra boken. Selv for mange av de, dekker ordene egentlig det meste.

En god del av DVD 2 og litt av DVD 3 er noe mer praktisk, men Srajan Ebaens innvendinger er helt korrekte. Det kunne vært så mye bedre. Han er bl.a. ute hos en kunde han tidligere har satt opp systemet for. Siden han er meget redd for å ødelegge arbeidet han har utført, blir det ingen praktisk demonstrasjon av en "voicing session", kun en langt på vei muntlig omtale av prosessen med peking. Han demonstrerer dog bruk av laservatere/-pekere og noe annet utstyr, men det meste er formodentlig godt forklart i boken hvis man ikke er alt for upraktisk anlagt.

Srajan Ebaen nevner noen eksempler der Jim Smith ikke har gjort leksene sine og dermed er dårlig forberedt. Også jeg stusset på at Jim Smith overhode ikke visste noe om elektriske anlegg utenfor USA inkl. jording, fase og om og hvordan man kan lage "cheater plugs". Det ville vært enkelt å beskrive for f.eks. schuko og dermed dekke store deler av EU.

Jeg er enig med Srajan Ebaen i at Jim Smith i DVDene:
  • Utnytter bildemediet meget dårlig
  • Burde demonstrert mye mere, og dermed vist utførelsen av oppgaver i praksis

Like etter at jeg så DVDene tenkte jeg:
  • Det er (nærmest) en lydbok med bilde (eller et muntlig foredrag)
  • Fint for engelskspråklige dyslektikere
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
CDWMcInSpots skrev:
6moons' Srajan Ebaen har anmeldt The Get Better Sound DVD i "Get Better Sound The 3 x DVD Set". Hans opplevelse stemmer ganske bra med min.

Jim Smith er ikke enig med oss i sin kommentar som følger etter anmeldelsen.


Jeg så gjennom nesten hele DVD-settet i påsken. Det var da lenge siden jeg hadde lest i boken, og jeg var noe usikker på hva som var repetisjon og hva som var utdypning og oppdatering. Derfor har jeg så langt unnlatt å skrive noe.

En stor del av spilletiden er i form av et episodedelt foredrag der Jim Smith kun snakker til oss. Det er (nærmest) en lydbok med bilde. Du mister (antagelig) meget lite om du kun hører på lyden. Han er heller ikke spesielt engasjerende, enn si karismatisk. Du sitter absolutt ikke fremoverbøyd på stolkanten. Etterhvert tegner han litt på en tusjtavle, men det er langt fra pent og sjelden noe særlig mer enn det han allikevel sier. Det vises også noen ytterst få tegninger fra boken. Selv for mange av de, dekker ordene egentlig det meste.

En god del av DVD 2 og litt av DVD 3 er noe mer praktisk, men Srajan Ebaens innvendinger er helt korrekte. Det kunne vært så mye bedre. Han er bl.a. ute hos en kunde han tidligere har satt opp systemet for. Siden han er meget redd for å ødelegge arbeidet han har utført, blir det ingen praktisk demonstrasjon av en "voicing session", kun en langt på vei muntlig omtale av prosessen med peking. Han demonstrerer dog bruk av laservatere/-pekere og noe annet utstyr, men det meste er formodentlig godt forklart i boken hvis man ikke er alt for upraktisk anlagt.

Srajan Ebaen nevner noen eksempler der Jim Smith ikke har gjort leksene sine og dermed er dårlig forberedt. Også jeg stusset på at Jim Smith overhode ikke visste noe om elektriske anlegg utenfor USA inkl. jording, fase og om og hvordan man kan lage "cheater plugs". Det ville vært enkelt å beskrive for f.eks. schuko og dermed dekke store deler av EU.

Jeg er enig med Srajan Ebaen i at Jim Smith i DVDene:
  • Utnytter bildemediet meget dårlig
  • Burde demonstrert mye mere, og dermed vist utførelsen av oppgaver i praksis

Like etter at jeg så DVDene tenkte jeg:
  • Det er (nærmest) en lydbok med bilde (eller et muntlig foredrag)
  • Fint for engelskspråklige dyslektikere
Hei du :)

Har vurdert å kjøpe boka jeg også, men hvis jeg tolker deg rett er forsåvidt dvdene overflødige / unødvendige ? ?

Mvh :)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
DoMentor skrev:
CDWMcInSpots skrev:
[DVD-omtale]
Har vurdert å kjøpe boka jeg også, men hvis jeg tolker deg rett er forsåvidt dvdene overflødige / unødvendige ? ?
Jeg glemte å skrive følgende i går kveld:
Hvis man både ønker å se DVDene og lese boken, bør man gjøre det i denne rekkefølgen. (Dette er jo ofte gyldig ellers også.)

@DoMentor:
Det kommer litt an på.
  • DVDene kan være en grei hurtiginnføring før man fordyper seg i boken, m.a.o. et slags kræsjkurs (for å få oversikt)
  • Ulike mennesker lærer på forskjellig måte. Noen vil ha glede av å begynne med DVDene, andre kan med fordel gå rett på boken
  • Prisen har betydning. DVDene til sommersalgspris er attraktive for flere enn de antagelig er til full pris. Hvis man kjøper DVDer + bok samlet, betaler man heller ikke ekstra/dobbel frakt. For øyeblikket får man bok + DVD for $5,4 (ca. 30 kroner) mer enn bok normalt koster alene. På den annen side blir vel da hele kjøpet momspliktig(?) Bøker alene er ikke momspliktig uansett beløp, og DVDer alene til sommersalgspris er under 200 kronersgrensen, men da blir det kanskje dobbel frakt? Du kan etter å ha regnet på det, presentere problemet for Jim Smith og spørre om det kan ordnes på en eller annen rimelig gunstig måte

Det står allikevel fast at DVDene kunne vært mye bedre og dessverre er et eksempel på mange uutnyttede muligheter.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Til informasjon:

http://getbettersound.com/

Winter Special Pricing

Quarter Note Press, publisher of Get Better Sound and producer of the new Get Better Sound 3-disc DVD set, has authorized a special price reduction as a Winter Special for 2011.

Get the setup manual, the DVD, or both. Save on the only high-end audio set-up manual and DVDs in the world! Adding to the value and included in the price are eight of the acclaimed Quarter Notes newsletters, equivalent in size and content to another small book.

Now you can get the 3-disc, 5.5 hour DVD set for only $19.95! That’s less than most inexpensive audiophile accessories, with the potential to make a far greater improvement in your sound than any component or accessory. As a GBS reader said recently, “At $19.95, it’s a no-brainer!” We think he meant that it didn’t require a lot of thought to make the purchase. :)

The GBS set-up manual is now just $29.95, and it includes the Quarter Notes as well.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Til informasjon:

http://getbettersound.com/

Comprehensive DVD review!

We started shipping the DVD sets nine months ago. While there have been some interesting commentaries that have appeared, the first comprehensive review has just been posted in the new Positive Feedback Online – Issue 59. Rather than quoting it here, for those who might be interested in reading reviewer Jeff Day’s in-depth comments on the DVDs, please go to the actual review: http://www.positive-feedback.com/Issue59/better_sound.htm

The only significant area where we disagree with Jeff is the price. He quotes it at $39.70, the regular price. However Quarter Note Press has it promotionally priced at just US $19.95 right now!
Det kan dog synes som om Jim Smith bevisst nedtoner 6moons' anmeldelse. Min har han neppe lest ;)

CDWMcInSpots skrev:
6moons' Srajan Ebaen har anmeldt The Get Better Sound DVD i "Get Better Sound The 3 x DVD Set". Hans opplevelse stemmer ganske bra med min.

Jim Smith er ikke enig med oss i sin kommentar som følger etter anmeldelsen.
[...]
Se også svar #47 og #43.
 

HSobstad

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Innlegg
735
Antall liker
140
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg har ikke sett disse DVD-ene, men vil vurdere å kjøpe.

I løpet av helgen har jeg hatt kanskje den største opplevelsen på hva rom og plassering egentlig betyr. Mine Duo Omega - og særlig bass-opplevelsen - er ikke til å kjenne igjen etter en omrokkering i rommet. Bedre avstand, hvert sitt hjørne av rommet. Justering av lyttestol. Møblering.

Resultat. En 225 bass som både spiller dypt og fast. Etter som jeg har både Mezzo-bassene og de store basshornene til avantgarde så vet jeg hva jeg sammenligner med. Er overrasket over at de leverer så bra som de gjør. Nå må jeg igjen jobbe med rommet hjemme. Her er åpenbart mye mer å hente...

Dette til orientering :)
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Har boka fra før, kjøpt i 2009, men den var nå gått litt i glemmeboka da jeg fant den frem når jeg nå ryddet i boksamlinga ... og kom på at jeg hadde lest om DVDene både her inne og i nyhetsbrevet hans. Så jeg bestilte. Fikk dvdene forrige uke. Har ikke rukket over alle 5 timene og 37 minuttene enda... men av det jeg har sett til nå konkluderer jeg med at dette var kjekt! Kjekt at noen øser av sin erfaring på denne måten, tegner, peker og forklarer. Joda, alt kunne sikkert vært bedre, men at mannen tegner litt skjeve diagrammer med tusj når han forklarer syns jeg bare er sjarmerende så lenge han klarer å få frem budskapet sitt - gjøre seg forstått. Og det gjør han IMHO. Inspirerende er det også. En godt voksen mann som brenner for det han driver med og åpenbart liker å dele. Ikke så ulikt mange av de man møter her inne vel!? :)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
"Through the Sound Barrier"

"Through the Sound Barrier" er Jim Smiths nye Kickstarter-prosjekt. Påmeldingsfristen har nettopp utløpt, og målene er overoppfylt. Tidligere Get Better Sound-kunder har mottatt flere e-poster om prosjektet.

Han skal lage ny bok, CD, DVD, m.m.
 
Topp Bunn