Hvor ble det av Mission

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Ok. My bad. :rolleyes:

    Vel. Gratulerer sånn 20år på etterskudd?;)
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er på jakt etter en litt nyere 753, men de er sjeldene. Ikke bare var disse gode, de var grisetøffe også.
    Mission 753 har jeg og vært på leting etter. Skikkelig lekre saker. Men har bare funnet herpa objekter så langt.
    vel. Da fant jeg ett sett nesten ubrukte 753 freedom til salgs for 1200kr. Ingen riper og ca 50timer spilletid. Helt utrolig. Låter meget bra og ser knæsj ut.
     

    Vedlegg

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.326
    Sted
    Oslo
    nice, hvor fikk du de ? veldig billlig. hvordan spiller de?
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Fant de på finn. Var skjult bak et forsterkersalg. De låter veldig bra samt de ser bra ut. Iforhold til Rega R9 som står der er de mye mere lukket i lyden, men de spiller rolig og uanstrengt med fokus på mellomtone.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.326
    Sted
    Oslo
    var gi bort pris du fikk de for .. Heldig med det kjøpet og du vil tjene på dem ved salg ^^
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Ja. Har en forkjærlighet for gamle mission. Hadde 764i og 767 dukket opp så..
    753 blir nok i mitt eie til de/jeg dør. ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: kns

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Ja de er annerledes. De store klipschene mine er såklart bedre, men de har en litt annen pris også. 753 er overlegene rb81 på det meste utenom partyfaktor. Rb81 ble kjøpt som festhøyttaler. Er riktignok ikke brukt enda men en vakker kveld.
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    753 gir også stor eierglede.
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Kunne vært moro å høre dine en dag. Vi får ha en mission kveld ;)
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja. 104/2 også. De har jeg eid selv. Kjøpte 105/3 så model 4. Av mission har jeg 761i , 762i, 753 og Cyrus 782. 770 har jeg aldri hørt. Er det orginale elementer i dem?
     

    shake

    Fersking
    Ble medlem
    08.01.2009
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Har et par mission 753 hvis noen skulle vere interesserte.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Hei missionkjennere!

    Jeg er på stadig høyttalerjakt og ser litt på gårsdagens modeller nå. Jakter på utpreget laidback, varm og homogen lyd. Ikke nødvendigvis ultradetaljert, men diskanten må holde et visst kvalitetsnivå uten 'blikkfølelse'. Mener bestemt at Mission kan ha noe som passer? Har vel hørt på disse litt stykkevis og spredt opp igjennom studietid etc og har alltid likt det jeg hørte, men aner ikke hvilke modeller det var.

    Har og har hatt mye av dagens høyttalere i mid-fi segmentet og felles (problem) er at øvre mellomtone, der hvor kvinnevokal, fioliner og saksofon befinner seg blir for massivt og dominerende. Mulig det skyldes noe tull med ørene, men leter altså etter høyttalere med ørevennlig, rund go'lyd og gjerne med en øvre mellomtone som er en anelse neddempet.

    Hva bør jeg se etter??
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Odd J: Som vanlig kommer det an på hva du skal bruke dem med. Men modellene fra seint nittitall er mer enn OK. Hvis øvre mellomtone er for massiv bør du kanskje se til Italia istedet...
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Hei missionkjennere!

    Jeg er på stadig høyttalerjakt og ser litt på gårsdagens modeller nå. Jakter på utpreget laidback, varm og homogen lyd. Ikke nødvendigvis ultradetaljert, men diskanten må holde et visst kvalitetsnivå uten 'blikkfølelse'. Mener bestemt at Mission kan ha noe som passer? Har vel hørt på disse litt stykkevis og spredt opp igjennom studietid etc og har alltid likt det jeg hørte, men aner ikke hvilke modeller det var.

    Har og har hatt mye av dagens høyttalere i mid-fi segmentet og felles (problem) er at øvre mellomtone, der hvor kvinnevokal, fioliner og saksofon befinner seg blir for massivt og dominerende. Mulig det skyldes noe tull med ørene, men leter altså etter høyttalere med ørevennlig, rund go'lyd og gjerne med en øvre mellomtone som er en anelse neddempet.

    Hva bør jeg se etter??
    Hvis du har plass til gulvstående så ligger det både Mission 753 og 752 på finn nå. Ligger også et par 751 stativ høyttalere der.
    Disse var toppmodellene fra Mission på begynnelsen/midten av 90tallet og 751og 752 hørte jeg MYE på når vi solgte de på gamle RadioElektro. Kan anbefale disse:)
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Odd J: Som vanlig kommer det an på hva du skal bruke dem med. Men modellene fra seint nittitall er mer enn OK. Hvis øvre mellomtone er for massiv bør du kanskje se til Italia istedet...
    Forsterker er Line Magnetic 518A, SET forsterker med 845-rør- Absolutt en god forsterker, men på Tannoy'ene mine blir det en anelse massivt og påtrengende i øvre melllomtone/nedre diskant. PÅ veldig mange plater går det helt fint og mange ville nok ikke reagert, men for meg blir det påtrengende og litt forstyrrende på veldig mye musikk. Kilde er en eldre Marantzspiller. Er på utkikk etter nyere spiller (SACD-kompatibel) men det er ikke så lett å komme over.

    Sonus faber er absolutt verdt en vurdering, men de fleste av modellene er tungdrevne, jeg har 2 x 22 watt til rådighet. Ikke for det, det spiller mer enn høyt nok på Tannoyene med sine 90dB sensitivitet. Liuto er vel kanskje den modellen jeg aller helst skulle hørt på, men det dukker sjeldent opp.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Hei missionkjennere!

    Jeg er på stadig høyttalerjakt og ser litt på gårsdagens modeller nå. Jakter på utpreget laidback, varm og homogen lyd. Ikke nødvendigvis ultradetaljert, men diskanten må holde et visst kvalitetsnivå uten 'blikkfølelse'. Mener bestemt at Mission kan ha noe som passer? Har vel hørt på disse litt stykkevis og spredt opp igjennom studietid etc og har alltid likt det jeg hørte, men aner ikke hvilke modeller det var.

    Har og har hatt mye av dagens høyttalere i mid-fi segmentet og felles (problem) er at øvre mellomtone, der hvor kvinnevokal, fioliner og saksofon befinner seg blir for massivt og dominerende. Mulig det skyldes noe tull med ørene, men leter altså etter høyttalere med ørevennlig, rund go'lyd og gjerne med en øvre mellomtone som er en anelse neddempet.

    Hva bør jeg se etter??
    Hvis du har plass til gulvstående så ligger det både Mission 753 og 752 på finn nå. Ligger også et par 751 stativ høyttalere der.
    Disse var toppmodellene fra Mission på begynnelsen/midten av 90tallet og 751og 752 hørte jeg MYE på når vi solgte de på gamle RadioElektro. Kan anbefale disse:)
    Gulvstående går bra, har et par og tjue kvadratmeter her. Etter å ha surfet rundt på forumet om Mission virker det det som om 752 Freedom er en bra høyttaler. Hva er å si om den? Har den litt tilbaketrukket presensområde blir det virkelig en modell jeg må prøve. Det virker som om jeg må ha noe med litt 'BBC-dipp' hvis jeg har forstått det der riktig. Utstyret for øvrig er vel relativt nøytralt, så det må bli høyttalerne som tilfører den nødvendige varme og fyldighet jeg savner.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Hei missionkjennere!

    Jeg er på stadig høyttalerjakt og ser litt på gårsdagens modeller nå. Jakter på utpreget laidback, varm og homogen lyd. Ikke nødvendigvis ultradetaljert, men diskanten må holde et visst kvalitetsnivå uten 'blikkfølelse'. Mener bestemt at Mission kan ha noe som passer? Har vel hørt på disse litt stykkevis og spredt opp igjennom studietid etc og har alltid likt det jeg hørte, men aner ikke hvilke modeller det var.

    Har og har hatt mye av dagens høyttalere i mid-fi segmentet og felles (problem) er at øvre mellomtone, der hvor kvinnevokal, fioliner og saksofon befinner seg blir for massivt og dominerende. Mulig det skyldes noe tull med ørene, men leter altså etter høyttalere med ørevennlig, rund go'lyd og gjerne med en øvre mellomtone som er en anelse neddempet.

    Hva bør jeg se etter??
    Hvis du har plass til gulvstående så ligger det både Mission 753 og 752 på finn nå. Ligger også et par 751 stativ høyttalere der.
    Disse var toppmodellene fra Mission på begynnelsen/midten av 90tallet og 751og 752 hørte jeg MYE på når vi solgte de på gamle RadioElektro. Kan anbefale disse:)
    Gulvstående går bra, har et par og tjue kvadratmeter her. Etter å ha surfet rundt på forumet om Mission virker det det som om 752 Freedom er en bra høyttaler. Hva er å si om den? Har den litt tilbaketrukket presensområde blir det virkelig en modell jeg må prøve. Det virker som om jeg må ha noe med litt 'BBC-dipp' hvis jeg har forstått det der riktig. Utstyret for øvrig er vel relativt nøytralt, så det må bli høyttalerne som tilfører den nødvendige varme og fyldighet jeg savner.
    Nå er det mange år siden jeg har hørt 752, så om de har tilbaketrukket presensområde tør jeg ikke svare på. Vet bare at jeg digget disse når de kom ut. Endte selv opp med 732 pga økonomi den gang.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.274
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    hjeper det noe å vinkle høyttalern anderledes?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har troa på at disse kan bli bra. Det skal bli spennende og se om det dukker opp noen forhandlere som tar tak i Mission igjen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Skipnes: Hififreaks. Lokalene og distribusjonen ligger på Kastrup. Eller du kan hente dem fra UK.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn