Ønsker anbefaling Hvilken streamer?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Jøss....::):eek:>:D

    Den måten Roon transporterer data på (RAAT protokoll) har også vært under kritikk fra flere gullører, så den trenger heller ikke være optimal på alle plan.
    Det er bare i enkeltes stråmannsargumenter at noen mener at alt låter likt. Det gjør jo ikke det, men jeg har ingen problemer med å si det som det er når jeg erfarer at enkelte typer ting låter klin likt uavhengig av prislapp. Og når jeg opplever en forskjell er jeg interessert i å finne ut hvorfor den er der. Det behøver ikke være på grunn av prislappen.

    Jeg har ikke satt meg spesielt grundig inn i RAAT. En ting jeg har fått med meg er at protokollen lar klokkesignalet eies av audiosiden. Da slipper man i det minste synkroniseringsproblemene Geoff Martin skriver om.
    https://kb.roonlabs.com/RAAT
    Tipper at det er mest dagsformen som gjør at du av og til hører forskjell.
    Eller benytter du deg av blindtest?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, noenlunde vanntette blindtester blir litt for mye jobb å arrangere, men jeg har brukt junior som prøvekanin noen ganger. Matchet volum, byttet mellom A og B via fjernkontroll og spurt hva han synes om de to alternativene. Stort sett ser han bare forvirret ut og forteller at det ikke er noen forskjell å høre. Som forventet, egentlig.

    Dagsform er absolutt en faktor. Det er ingen stor hemmelighet at ting låter bedre når helgefreden har senket seg og glasset er fylt med noe godt enn når man kommer stresset fra jobb og kona er sur for ting som også burde ha vært gjort hjemme. Bare hør etter selv. :)

    Du kan nok gå ut fra at jeg opplever omtrent like mange "forskjeller" som de fleste andre, men at jeg har noe større tendens til å spørre "men er det virkelig slik?" Forskjeller som ikke er der lenger dagen etter kan man vel se bort fra, opplevde forskjeller som er fysisk umulige også. Du ville også blitt overrasket over hvor få målinger jeg egentlig gjør. På høyttalerbyggene mine ble de fleste målingene gjort med tommestokk, helt til de sto i stua og ble koblet til DEQX'en for siste finpuss. Men det var mye beregninger på forhånd.
     

    Fredag

    Medlem
    Ble medlem
    08.03.2016
    Innlegg
    40
    Antall liker
    7
    Sted
    Tjøme
    Hei er det noen som har noe erfaringer med Mitchell &Johnson WLD+211T streamer ?
    Er dette et godt kjøp ? Den er priset til 4118 kr
    Mvh G
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Forresten: Jeg ser at DEQX HDP-5 har fått innebygget streaming og er «Roon ready». Da kan det tenkes at neste trinn hos meg blir en slik, koblet med en HDP-4 som slave, og at jeg selger Transporteren og en HDP-3. Ja, HDP-5 koster jo litt mer enn en Chromecast, og jeg forventer ingen endring i lydkvalitet fra Transporter + HDP-4, men det er ikke det som er poenget. :)

    https://roonlabs.com/partners/deqx.html
    http://www.deqx.com/products/hdp-5/
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.519
    Antall liker
    9.288
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Joda, men til denne prisen så kan man vel si den følger med på kjøpet
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.519
    Antall liker
    9.288
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Joda, men til denne prisen så kan man vel si den følger med på kjøpet
    Akkurat, og hadde min Node 2 tatt kvelden i kveld:eek: så hadde jeg hoppet på toget i morgen tidlig og handlet meg en slik.
    Artig å finne de gode kjøpene som gir mye for pengene.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    4.203
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Skal ikke uttale meg om produktet, men det jeg kan si er at de er kunnskapsrike og hyggelige på stereofil.
    De går ikke av veien for å låne ut, gi gode alternativer og dra til med et skikkelig tilbud iblant.
    Har handlet endel hos dem, og er svært fornøyd med servicen om ikke annet:)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    719
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Simaudio Moon Mind streamer. Beste jeg har vært borti. Linn Akurate DS, med det nye Alchemyst kortet er også veldig bra.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.519
    Antall liker
    9.288
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Simaudio Moon Mind streamer 19.990,- og iEast M30 StreamPro streamer 1.995,-
    Hvis teoriene er riktige skal det være minimal forskjell på disse i praksis koblet mot samme DAC.
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Alltid gøy å teste ut i praksis, men veldig fint om det stemmer at det låter helt likt. Kan spare noen titusener da
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Simaudio Moon Mind streamer 19.990,- og iEast M30 StreamPro streamer 1.995,-
    Hvis teoriene er riktige skal de være minimal forskjell på disse i praksis koblet mot samme DAC.
    Prøv. Det er alltid mulig at noen har klønet det til i implementeringen, men i utgangspunktet vil jeg tro at sjansen for det er større i nisjeprodukter med begrenset budsjett til utvikling og testing enn i volumproduktene. Som vi har sett koster komponentene inni en streamer eller et streamer-kort omtrent det samme uansett prisklassen på det ferdige produktet.

    Jeg har ikke testet iEast selv. På papiret kan den se ut som en arvtager til Squeezeboxene og et alternativ til Airport Express. Websiden er litt «Chinglish» og ikke helt informativ. Det kan være smart å høre hos en forhandler. Det ser ut som mye av prosesseringen og grensesnittene til forskjellige streaming-formater skjer i boksen selv heller enn i et program på server-enden som i Roon. Det øker sannsynligheten for sånt som Geoff Martin skriver om.

    Edit: Leste en test av iEast: https://www.stereo.net.au/reviews/review-ieast-soundstream-pro-streamer
    Det ser ut til at den nedsampler og konverterer til lossy format for å spare båndbredde i det tiltenkte multiroms-oppsettet. 320 kb/s bør være nok for transparent lydgjengivelse, men det er også et spørsmål om hvilken codec som brukes og hvordan den er implementert. Jeg ville vel heller tenkt på denne som et alternativ for hytte- eller kontoranlegget, snarere enn som en del av en audiofil avspillingskjede.
    Here is where I found something interesting. Upon noticing some compression on Pink Floyd's 'Final Cut', I headed into the settings of the iEast Play app. You're presented with 3 options, Low Quality (64kbps), High Quality (128kbps) and Super Quality (320kbps). This was somewhat of a surprise as the marketing material spruiks 24bit/192kHz and lossless FLAC capability. Using the 3.5mm output, the SS Pro will only output 320kbps at best. I'd suggest it's transcoding everything on the fly to lossy MP3, which at this price point makes sense for multiroom audio that plays in perfect sync across all zones.
    Connecting the SS Pro via SPDIF directly to the EMM Labs DAC2X bypasses the internal DAC and certainly results in better sound quality. When streaming MASTERS (MQA) from Tidal, or selecting 24bit tracks from my NAS shows the SS Pro output is still limited to 16bit/44kHz output however.
    Den bruker nok mye mer regnekraft på å gjøre denslags "transcoding on the fly" enn hva som ville vært nødvendig for bare å pakke ut FLAC-data, bufre den og klokke den ut som S/PDIF med jevn takt.
     
    Sist redigert:

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Selv la jeg akkurat inn en bestilling på en brukt Transporter. Jeg trenger AES/EBU ut, og transporteren er den eneste streameren jeg vet om i et sivilisert prisleie som har det (pluss at jitter-nivået på aes/ebu-utgangen vel fortsatt er blant de laveste man kan få tak i, tror jeg).

    Et spørsmål, Asbjørn: Når du bruker den sammen med Roon, skjønner transporteren/fjernkontrollen hva som skjer? Det vil si: Kan man stoppe avspilling og/eller bytte spor fram og tilbake med fjernkontrollen? Eller kan man bare gjøre det via Roon-appen?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Da har Roon full kontroll. Jeg styrer den via Roon app på tablet eller telefon, eller fra program på desktop. Jeg tror Roon også fanger opp kontrollsignaler tilbake fra frontpanelet og fjernkontrollen, slik at de fortsatt fungerer som forventet. Kan sjekke til kvelden for sikkerhets skyld.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Da har Roon full kontroll. Jeg styrer den via Roon app på tablet eller telefon, eller fra program på desktop. Jeg tror Roon også fanger opp kontrollsignaler tilbake fra frontpanelet og fjernkontrollen, slik at de fortsatt fungerer som forventet. Kan sjekke til kvelden for sikkerhets skyld.
    Kult, takk. Er jo ikke noe problem å bruke iPaden til styring heller, men jeg merker at det er lett å bli distrahert av andre ting hvis jeg har iPaden fremme når jeg hører på musikk. Så hvis Roon fanger opp signal fra fjernkontrollen, er det nok et pluss i boka for Transporteren.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.938
    Antall liker
    600
    Da har Roon full kontroll. Jeg styrer den via Roon app på tablet eller telefon, eller fra program på desktop. Jeg tror Roon også fanger opp kontrollsignaler tilbake fra frontpanelet og fjernkontrollen, slik at de fortsatt fungerer som forventet. Kan sjekke til kvelden for sikkerhets skyld.
    Ved bruk av ekstern DAC, har da Transporter noen fortrinn over Squeezebox Touch? Jitter? Samvirke med Roon? Eller bare seriøsitet i racket?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Poenget med Transporter var først og fremst en god innebygget DAC kontra de rimeligere Squeezebox-variantene.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, egentlig. Og rack-håndtakene. :)

    Dessuten en state-of-the-art DAC, som marsboer nevner, balanserte analoge utganger, XLR og BNC digitale utganger, og så vidt jeg vet en bedre klokke på de digitale utgangene. Spec var vel 18 ps jitter. Transporter kan også synkronisere med eksternt klokkesignal, pro audio style: Setting the Word Clock on the Transporter. Det hadde nok vært enda bedre om den også hadde en klokkeutgang, slik at resten av kjeden kunne synkronisere seg direkte til klokkesignalet fra Transporter i stedet for å rekonstruere det fra bit-strømmen.
     
    Sist redigert:

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Altså, seriøst: hvorfor er det ingen som lager en Transporter 2018? Det virker som et så åpenbart produkt? Med klokkeutgang, asynkron USB inn, og evt en digital volumkontroll med enda flere bits?
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Altså, seriøst: hvorfor er det ingen som lager en Transporter 2018? Det virker som et så åpenbart produkt? Med klokkeutgang, asynkron USB inn, og evt en digital volumkontroll med enda flere bits?
    Kanskje fordi alle ingeniører med en viss kompetanse ser at hele digitalområdet er løst for forbrukerelektronikk for lenge siden. Betalingsvilligheten blant folk flest er liten og i «hi-end»-segmentet faller effektive, enkle, ingeniørkompetente løsninger gjennom.

    Kanskje litt bombastisk sagt, men jeg tror ikke det er skivebom.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Altså, seriøst: hvorfor er det ingen som lager en Transporter 2018? Det virker som et så åpenbart produkt? Med klokkeutgang, asynkron USB inn, og evt en digital volumkontroll med enda flere bits?
    Kanskje fordi alle ingeniører med en viss kompetanse ser at hele digitalområdet er løst for forbrukerelektronikk for lenge siden. Betalingsvilligheten blant folk flest er liten og i «hi-end»-segmentet faller effektive, enkle, ingeniørkompetente løsninger gjennom.

    Kanskje litt bombastisk sagt, men jeg tror ikke det er skivebom.
    Ja, kan være mye i det. Virker for eksempel som Yamaha har fått til det aller meste med WXC-50, til en svært rimelig pris. Det eneste den ikke har for raringer som oss er balanserte analoge og digitale utganger.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Altså, seriøst: hvorfor er det ingen som lager en Transporter 2018? Det virker som et så åpenbart produkt? Med klokkeutgang, asynkron USB inn, og evt en digital volumkontroll med enda flere bits?
    Kanskje fordi alle ingeniører med en viss kompetanse ser at hele digitalområdet er løst for forbrukerelektronikk for lenge siden. Betalingsvilligheten blant folk flest er liten og i «hi-end»-segmentet faller effektive, enkle, ingeniørkompetente løsninger gjennom.

    Kanskje litt bombastisk sagt, men jeg tror ikke det er skivebom.
    Ja, kan være mye i det. Virker for eksempel som Yamaha har fått til det aller meste med WXC-50, til en svært rimelig pris. Det eneste den ikke har for raringer som oss er balanserte analoge og digitale utganger.
    Mye av forbedringen i dagens dyre digitale state of the art går på ting som strømforsyning og klokke. Om disse forbedringene er hørbare, er høyst usikkert. Men vil man ha det aller beste på spesifikasjonsfronten, kan man alltids strekke strikken litt lengre enn før; og det koster.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Da har Roon full kontroll. Jeg styrer den via Roon app på tablet eller telefon, eller fra program på desktop. Jeg tror Roon også fanger opp kontrollsignaler tilbake fra frontpanelet og fjernkontrollen, slik at de fortsatt fungerer som forventet. Kan sjekke til kvelden for sikkerhets skyld.
    Kult, takk. Er jo ikke noe problem å bruke iPaden til styring heller, men jeg merker at det er lett å bli distrahert av andre ting hvis jeg har iPaden fremme når jeg hører på musikk. Så hvis Roon fanger opp signal fra fjernkontrollen, er det nok et pluss i boka for Transporteren.
    Ja, jeg sjekket og det funker. Roon fanger opp kommandoer både fra knappene på frontpanelet og fra fjernkontrollen. Utseendet av batteriene i fjernkontrollen tydet på at det var noen år siden sist den ble brukt.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Da har Roon full kontroll. Jeg styrer den via Roon app på tablet eller telefon, eller fra program på desktop. Jeg tror Roon også fanger opp kontrollsignaler tilbake fra frontpanelet og fjernkontrollen, slik at de fortsatt fungerer som forventet. Kan sjekke til kvelden for sikkerhets skyld.
    Kult, takk. Er jo ikke noe problem å bruke iPaden til styring heller, men jeg merker at det er lett å bli distrahert av andre ting hvis jeg har iPaden fremme når jeg hører på musikk. Så hvis Roon fanger opp signal fra fjernkontrollen, er det nok et pluss i boka for Transporteren.
    Ja, jeg sjekket og det funker. Roon fanger opp kommandoer både fra knappene på frontpanelet og fra fjernkontrollen. Utseendet av batteriene i fjernkontrollen tydet på at det var noen år siden sist den ble brukt.
    Konge. Takk for hjelpen!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tilbrakte over tre timer foran et anlegg med PS Audio DirectStream DAC Junior mandag kveld. Ikke en krone for dyr IMHO.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg koblet opp en Chromecast Ultra på hytta i helgen. Der er det innlagt bra fiber og avspillingsenhetene er en nyere Samsung TV + Sonos. Chromecast Ultra greier å svelge unna 4K video + lyd. Det blir vel en datarate på 1700 Mbit/s eller deromkring, ca 370 ganger mer enn tokanals audio i ukomprimert 24/96 hirez.

    Dingsen koster kr 780 hos min lokale high end-forhandler Clas O. Det er såpass at de oppbevarer den på hylle bak disken, mens de vanlige Chromecast til kr 369 selges fra binge. Just sayin’. :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Da oppgraderer jeg tråden min hvor jeg sier er smertegrensen ligger på Chromecast prisleie til Ultra :)
    Hekkan, den ble jo fjernet i moderatormassakren :cool:
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Om det er streamer, kabler, sorte kon eller hva det er, så er dere, de samme personene inne for å fortelle og mase på, at kjøp de billigste for alt annet er svindel.

    Så lure jo eg på hvorfor de holder på slik...
    De legg ned mye tid her inne med dette.
    Kan det tenkes at de har ikke samme glede av annlegget sitt som oss andre?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har Chromecast, hele to stykker. I hovedanlegget strømmer jeg med USB-DAC. Ingen av de alternativene låter i nærheten like bra som den streameren jeg nevnte lenger oppe, som også er en komplett DAC. Men innenfor high end-skiktet, og da feilpostet her i denne tråden. Lykke til med å finne noe du finner passende til ditt bruk. Chromecast viser hvor mye det er mulig å få ut av småpenger, men det er ikke tvil om at det er en klart mer kornete diskant, mindre gjennomsiktig mellomtone og udefinert bass i forhold til min USB-DAC fra Henry Audio.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg koblet opp en Chromecast Ultra på hytta i helgen. Der er det innlagt bra fiber og avspillingsenhetene er en nyere Samsung TV + Sonos. Chromecast Ultra greier å svelge unna 4K video + lyd. Det blir vel en datarate på 1700 Mbit/s eller deromkring, ca 370 ganger mer enn tokanals audio i ukomprimert 24/96 hirez.

    Dingsen koster kr 780 hos min lokale high end-forhandler Clas O. Det er såpass at de oppbevarer den på hylle bak disken, mens de vanlige Chromecast til kr 369 selges fra binge. Just sayin’. :)
    212.5 MB/s er bitraten sin det :cool:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Om det er streamer, kabler, sorte kon eller hva det er, så er dere, de samme personene inne for å fortelle og mase på, at kjøp de billigste for alt annet er svindel.

    Så lure jo eg på hvorfor de holder på slik...
    De legg ned mye tid her inne med dette.
    Kan det tenkes at de har ikke samme glede av annlegget sitt som oss andre?
    Kjøp det dyreste, alt annet er dritt.

    Sånn?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om det er streamer, kabler, sorte kon eller hva det er, så er dere, de samme personene inne for å fortelle og mase på, at kjøp de billigste for alt annet er svindel.

    Så lure jo eg på hvorfor de holder på slik...
    De legg ned mye tid her inne med dette.
    Kan det tenkes at de har ikke samme glede av annlegget sitt som oss andre?
    Det kan tenkes at vi har glede av å høre på kvalitetsmusikk gjengitt med høy kvalitet, ikke nødvendigvis å bruke mye penger for moroa annet enn når det virkelig gir noe tilbake. Poenget her er bare å sette noen av hifi-prisene i perspektiv. Det er noe som heter kost/nytte, og når high end produsenter reklamerer med "ultimate" specs på prosessor og minne som tilsvarer en standard Chromecast synes jeg det er verdt bryderiet å si "hei, vent nå litt...." Det er ikke nødvendig å legge igjen et inntrykk av at dette må være grisedyrt for å bli bra.

    Når det gjelder Chromecast har jeg vel også skrevet noen ganger at den har mer jitter enn ønskelig, og den innebyggede DAC'en er omtrent som man kunne forvente til prisen, så den er langt fra noen superløsning. Bra analoge kretser er fortsatt ikke gratis, men den rent digitale streamerteknologien har blitt nesten gratis. Jeg (og trådtittelen) refererer til streamere, ikke DAC'er.

    Hvilket ikke kommer til å hindre meg fra å bestille en DEQX HDP-5 med innebygget streamer til relativt mye penger, men det er en annen historie, og det skulle ikke forundre meg om det streamerkortet også har omtrent samme specs som en Chromecast. Det behøves ikke så mye mer for å gjøre den jobben.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.639
    Antall liker
    35.601
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    212.5 MB/s er bitraten sin det :cool:
    Eller hva det nå enn er som behøves for å svelge unna 4K-oppløsning med tilstrekkelig frame rate. Overslagsberegning, ikke et testresultat.
    Googlet det og ser at noen som har testet greier tydeligvis å komme opp i sånt som 80 Megabit/s uten hakking. Det er "bare" 17 ganger mer enn 24/96 hirez, men tilsvarer dataraten for strømmet 4K video fra Netflix etc. Igjen er poenget at moderne datadingser og medieformater får dataratene som behøves for å strømme to-kanals audio med CD-oppløsning til å se ut som noe i retning av likestrøm.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jojo..enig i det. Men kan bli vel mye og trådene, slik jeg ser det, vaskes ut i dette med videre diskusjoner om dette og hvorfor det er å må bli slik.
    Chromecast ja..jeg har ultra.
    Genialt? Ja.
    Lik lydkvalitet ut fra min DAC som det var med PC? Nei, jeg syns ikke helt det.
    Det låter tilnærmet likt, men noe av helheten er borte.
    Så hvis jeg fortsatt skal ha PC fri stue må jeg se meg om etter noe annet.
    Men jeg vil også ha mulighet for å streame film.
    Nå kommer nye tuneren til canal digital i posten med innebygd Chromecast så mulig jeg da bare kjøre f.eks Electrocompaniet sin streamer eller noe. Den er ikke så dyr
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Bitrate på ukomprimerte UHD Blu-Ray-disker:
    50 GB (dual-layer,[1] 82 Mbit/s)
    66 GB (dual-layer,[1] 108 Mbit/s)
    100 GB (triple-layer,[1] 128 Mbit/s)

    Bitrate på en 4k Netflix-stream:
    8-16 Mbit/s

    Men jeg skjønner hvor du vil :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn