Hva galt har "Kortvarig" gjort?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

    MusicBear

    Gjest
    Der gik vel også lidt Norsk national sport i, at provosere Danskeren.
    Nei, eigentleg er vi svært glade i vårt "broderfolk". Det er svenskane vi likar å terge, jfr Oscar 2. og Christian Michelsen (bergensar) 1905.
    Hadde det ikkje vore for Napoleon, hadde vi vore danskar, vi også. (Men då hadde vi ikkje hatt nynorsk, så det var bra det gjekk som det gjekk).

    Hehe, du har da to bare to usedvanlige viktige poeng her. Det jeg derimot lurer på - og jeg elsker folks dialekter og ser det som en stor del av deres personlighet - er hvilke lærebøker i nynorsk TV-2 ansatte bruker rett før de går på sending. Har til gode å høre noen snakke nynorsk i virkeligheten, som de folkene :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ser ut som om han var innom en tur i natt med et meget saklig og balansert innlegg i Kvålsvoll? sin tråd i natt (partikler) men all now gone...

    nielsole nielsole er offline

    Banned

    Legg til ignoreringslisten Legg til ignoreringslisten
    Finn siste innlegg Finn siste innlegg
    Finn siste opprettede tråder Finn siste opprettede tråder
    Se Artikler
    Se samtaler Se samtaler
    Aktivitet
    Ble medlem
    16.01.2018
    Sist aktiv
    Idag 03:49
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.953
    Antall liker
    11.356
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Men i all verden - er nå dette noe å tjatle om? Fyren kan godt være kunnskapsrik, men når man oppfører seg regelrett som en imbessil idiot og skjeller ut medforumister etter noter når de er uenige i egne synspunkter - ikke bare en gang, men om og om og om igjen, på dette og tydeligvis flere andre fora og i flere år....
    Greit at det kan gå ei kule varmt for noen og hver en gang i mellom, men når man konsekvent surrer sikkerhetsventilen og istedet for å ta korreksjon fortsetter å overøse også moderatorene med eder og galle, så får det da være nok.
    La fyren hvile ifred....:rolleyes:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hva heter det?:)
    absoluttaudiofilt med www foran og no etter

    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel
    Har lyst til å prøve McIntosh selv, jeg. Synes de virker gedigne og flotte, om kanskje littegrann harry, og noe overpriset. Hva er det du ikke liker ved dem, egentlig.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.953
    Antall liker
    11.356
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Men i all verden - er nå dette noe å tjatle om? Fyren kan godt være kunnskapsrik, men når man oppfører seg regelrett som en imbessil idiot og skjeller ut medforumister etter noter når de er uenige i egne synspunkter - ikke bare en gang, men om og om og om igjen, på dette og tydeligvis flere andre fora og i flere år....
    Greit at det kan gå ei kule varmt for noen og hver en gang i mellom, men når man konsekvent surrer sikkerhetsventilen og istedet for å ta korreksjon fortsetter å overøse også moderatorene med eder og galle, så får det da være nok.
    La fyren hvile ifred....:rolleyes:
    Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? ...... (Luk. 6, 41-42)

    Voksne mann?? ( Eller er du blot et lite børn?) At du gidder....
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Nok et eksempel på unødvendig skittkasting. Hva er poenget med en slik kommentar? Hva ønsker du å oppnå? Det virker dessverre som om dette er et gjennomgående trekk hos de danskene som frekventerer HFS - dette med å rakke ned på andres eiendom på denne måten. En slags merkelig audioschizofreni; i det ene øyeblikket kompetente og oppegående med teknisk innsikt og erfaring - det neste øyeblikk så spenner dere ben på dere selv med slike totalt håpløse kommentarer.
    Dere er nordiske mestere i å gjøre dere selv en bjørnetjeneste på denne måten.
    Ser der kommer lidt dårlig luft fra Skuket idag! Eller er det dårlig ånde der blæser her.:cool:
    Den dårlige luften du snakker om kom fra Drossel.
    Ja Han Havde glemt at bruge tandbørsten ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hva heter det?:)
    absoluttaudiofilt med www foran og no etter

    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel


    Når en skriver som du her gjør - en så kort og direkte setning som en tekst til et bilde den det gjelder åpenbart er stolt av - så legger vi andre automatisk til i våre hoder når vi leser ditt synspunkt; "I skal vide mine hjernecæller stadigt virker og er mer enn 2" eller noe sånt.

    Men del gjerne dine synspukter på McIntosh ut over dine to ord (som kun fordummer deg selv), for det er nok mange som er i tvil om både lydgjengivelse, prissetting og mer på dette merket.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel


    Når en skriver som du her gjør - en så kort og direkte setning som en tekst til et bilde den det gjelder åpenbart er stolt av - så legger vi andre automatisk til i våre hoder når vi leser ditt synspunkt; "I skal vide mine hjernecæller stadigt virker og er mer enn 2" eller noe sånt.

    Men del gjerne dine synspukter på McIntosh ut over dine to ord (som kun fordummer deg selv), for det er nok mange som er i tvil om både lydgjengivelse, prissetting og mer på dette merket.
    Ok så vil jeg bare sige jeg ikke kan fordrage lyden fra Mchintosh. Udetaljeret oppumpet nedre mellem og øvre bass. Desuden intet hul igennem. Tydeligvis har jeg tisset på nogens sukkermat.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel


    Når en skriver som du her gjør - en så kort og direkte setning som en tekst til et bilde den det gjelder åpenbart er stolt av - så legger vi andre automatisk til i våre hoder når vi leser ditt synspunkt; "I skal vide mine hjernecæller stadigt virker og er mer enn 2" eller noe sånt.

    Men del gjerne dine synspukter på McIntosh ut over dine to ord (som kun fordummer deg selv), for det er nok mange som er i tvil om både lydgjengivelse, prissetting og mer på dette merket.
    Ok så vil jeg bare sige jeg ikke kan fordrage lyden fra Mchintosh. Udetaljeret oppumpet nedre mellem og øvre bass. Desuden intet hul igennem. Tydeligvis har jeg tisset på nogens sukkermat.
    Jøss, hva er poenget, Drossel?
    Hva er du vil med slike kommentarer?
    Er dette rette måten å si at du ikke helt liker lyden på noen produkter?
    Jeg tror du bør gå noen runder med deg selv...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Der gik vel også lidt Norsk national sport i, at provosere Danskeren.
    Nei, eigentleg er vi svært glade i vårt "broderfolk". Det er svenskane vi likar å terge, jfr Oscar 2. og Christian Michelsen (bergensar) 1905.
    Hadde det ikkje vore for Napoleon, hadde vi vore danskar, vi også. (Men då hadde vi ikkje hatt nynorsk, så det var bra det gjekk som det gjekk).
    heller svensk enn nynorsk imo
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    McIntosh er mere enn lyd....det er byggekvalitet, eierglede og et veldig gjennomført konsept med historiske aner
    omtrent som jeg ser på Accupiss :cool:
    mvh
    Leif
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kortvarig er savnet, liker man ikke stilen får man jo bare overse direktheten (om man ikke er over gjennomsnittet pissatrengt, billedlig talt for hårsåre individer) om ikke den er direkte adressert, hfs trenger noen som snakker rett fra levra og rører litt rundt i hifi-gryta til noen särs selvhöytidelige Norske hfs deltagere. Å dra de til tider overpolitisk korrekte Svenskene, inn som noe slags exempel i sammenhengen gir meg nupper på hifi-sjelen :p

    Litt av alt og ja til nei og nei til alt!

    mvh
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Heil Trump som siger sin mening uden politiske omkvæd.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvis noe lurer på hvorfor det er krig i verden....................................
    Det går snart ikke en uke uten slik dritt som dette her inne.
    Bli voksene for fanden.
    Skremmende att det kan fortsette på denne måten.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Der gik vel også lidt Norsk national sport i, at provosere Danskeren.
    Nei, eigentleg er vi svært glade i vårt "broderfolk". Det er svenskane vi likar å terge, jfr Oscar 2. og Christian Michelsen (bergensar) 1905.
    Hadde det ikkje vore for Napoleon, hadde vi vore danskar, vi også. (Men då hadde vi ikkje hatt nynorsk, så det var bra det gjekk som det gjekk).
    heller svensk enn nynorsk imo
    Betragter nynorsk som bonde språk.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Heil Trump som siger sin mening uden politiske omkvæd.
    OK, da vet vi hvor landet ligger.
    En som setter standarden med Trump er ikke verdt tiden det tar å skrive noen flere ord. Takk for meg her og lykke til med denne karen.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel


    Når en skriver som du her gjør - en så kort og direkte setning som en tekst til et bilde den det gjelder åpenbart er stolt av - så legger vi andre automatisk til i våre hoder når vi leser ditt synspunkt; "I skal vide mine hjernecæller stadigt virker og er mer enn 2" eller noe sånt.

    Men del gjerne dine synspukter på McIntosh ut over dine to ord (som kun fordummer deg selv), for det er nok mange som er i tvil om både lydgjengivelse, prissetting og mer på dette merket.
    Ok så vil jeg bare sige jeg ikke kan fordrage lyden fra Mchintosh. Udetaljeret oppumpet nedre mellem og øvre bass. Desuden intet hul igennem. Tydeligvis har jeg tisset på nogens sukkermat.

    Du har ikke tisset på noens sukkermat, derimot har du uttalt deg som om du stod og tisset samtidig som du snakket, det gjør man ikke - selv ikke på et forum hvor man kan være hemmeligere enn agent 007.

    Du ser jo selv - når du nå forklarte hva du ikke liker ved McIntosh - at det lød bedre enn bare å si skrammel.

    Når din egen mor skal i selskp, har kjøpt seg ny kåpe, som hun stolt hevder er hennes fineste kåpe ever. Men, du liker ikke hennes nye kåpe... Sier du da til henne som følger? - Mor, haver jer købt en ny frakke der synes at være laget af præsset lort?

    Det er slik du taler til oss nordmenn her inne, om det sier deg noe :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Der gik vel også lidt Norsk national sport i, at provosere Danskeren.
    Nei, eigentleg er vi svært glade i vårt "broderfolk". Det er svenskane vi likar å terge, jfr Oscar 2. og Christian Michelsen (bergensar) 1905.
    Hadde det ikkje vore for Napoleon, hadde vi vore danskar, vi også. (Men då hadde vi ikkje hatt nynorsk, så det var bra det gjekk som det gjekk).
    heller svensk enn nynorsk imo
    Betragter nynorsk som bonde språk.
    er vel flere bønder i verden som snakker dansk enn nynorsk? :rolleyes:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    I dag har jeg drukket kaffe, spist brød med ost og salami, og nøtter og tørket frukt. Jeg har ikke noe beef med bønder, og storfekjøtt er forresten godt.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.830
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel
    Nok et eksempel på unødvendig skittkasting. Hva er poenget med en slik kommentar? Hva ønsker du å oppnå? Det virker dessverre som om dette er et gjennomgående trekk hos de danskene som frekventerer HFS - dette med å rakke ned på andres eiendom på denne måten. En slags merkelig audioschizofreni; i det ene øyeblikket kompetente og oppegående med teknisk innsikt og erfaring - det neste øyeblikk så spenner dere ben på dere selv med slike totalt håpløse kommentarer.
    Dere er nordiske mestere i å gjøre dere selv en bjørnetjeneste på denne måten.
    Ser der kommer lidt dårlig luft fra Skuket idag! Eller er det dårlig ånde der blæser her.:cool:
    Nok et eksempel på unødvendig skittkasting. Hva er poenget med en slik kommentar? Hva ønsker du å oppnå? .....
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Der gik vel også lidt Norsk national sport i, at provosere Danskeren.
    Nei, eigentleg er vi svært glade i vårt "broderfolk". Det er svenskane vi likar å terge, jfr Oscar 2. og Christian Michelsen (bergensar) 1905.
    Hadde det ikkje vore for Napoleon, hadde vi vore danskar, vi også. (Men då hadde vi ikkje hatt nynorsk, så det var bra det gjekk som det gjekk).
    heller svensk enn nynorsk imo
    Betragter nynorsk som bonde språk.
    Så det er mest bønder i de deler av Norge man snakker nynorsk mener du? Noen av Norges beste landbruksområder ligger ved Gardermoen, er vel få som snakker nynorsk der
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel


    Når en skriver som du her gjør - en så kort og direkte setning som en tekst til et bilde den det gjelder åpenbart er stolt av - så legger vi andre automatisk til i våre hoder når vi leser ditt synspunkt; "I skal vide mine hjernecæller stadigt virker og er mer enn 2" eller noe sånt.

    Men del gjerne dine synspukter på McIntosh ut over dine to ord (som kun fordummer deg selv), for det er nok mange som er i tvil om både lydgjengivelse, prissetting og mer på dette merket.
    Ok så vil jeg bare sige jeg ikke kan fordrage lyden fra Mchintosh. Udetaljeret oppumpet nedre mellem og øvre bass. Desuden intet hul igennem. Tydeligvis har jeg tisset på nogens sukkermat.
    Det eneste du har tisset på er fingrene og låret ditt.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Når en skriver som du her gjør - en så kort og direkte setning som en tekst til et bilde den det gjelder åpenbart er stolt av - så legger vi andre automatisk til i våre hoder når vi leser ditt synspunkt; "I skal vide mine hjernecæller stadigt virker og er mer enn 2" eller noe sånt.

    Men del gjerne dine synspukter på McIntosh ut over dine to ord (som kun fordummer deg selv), for det er nok mange som er i tvil om både lydgjengivelse, prissetting og mer på dette merket.
    Ok så vil jeg bare sige jeg ikke kan fordrage lyden fra Mchintosh. Udetaljeret oppumpet nedre mellem og øvre bass. Desuden intet hul igennem. Tydeligvis har jeg tisset på nogens sukkermat.
    Det eneste du har tisset på er fingrene og låret ditt.
    Nu går du da helt bersærk Norske Viking. Anyway er jeg også Norsk som de intelligente kan udlede af mit Navn som er Erlend Sæterdal
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dere synker lavere å lavere synes jeg.
    Selv de jeg er enige med i utgangspunktet synker nedover, trist men sant. Nå er det rett å slett bare drittkasting som gjelder.
    Er nede på et barnehage nivå nå, hva er det neste.
    Ha litt respekt nå barn og kutt ut. Ja jeg kaller dere barn, ikke gutter eller menn. For dette er ikke mye mandig.
    HØVDING hvor er du?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Nu er der intet personligt fra min side i mine svar
    De andre derimot.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er greit at det går en kule varmt i off-topic, men å slenge dritt om anlegget man er stolt av og har brukt mye tid og penger på å få tak i er et lavmål. Det er ikke greit i det hele tatt.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.830
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Prøv å være konstruktiv.
    Spar på karakteristikkene, de er helt unødvendige.
    :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dere synker lavere å lavere synes jeg.
    Selv de jeg er enige med i utgangspunktet synker nedover, trist men sant. Nå er det rett å slett bare drittkasting som gjelder.
    Er nede på et barnehage nivå nå, hva er det neste.
    Ha litt respekt nå barn og kutt ut. Ja jeg kaller dere barn, ikke gutter eller menn. For dette er ikke mye mandig.
    HØVDING hvor er du?


    Hehe, med 8 stk. 15-tommere i heimen tåler du vel mer enn det her for man må rope på Høvdingen :)

    Drossel har røpet at han er norsk - sågar sitt navn - har muligens liten urinblære eller lav åpning ut i fra den, han (som sikkert mange andre) liker ikke McIntosh, hanhar fått mange synspunkter på sin måte i å kommunisere på. Verre er det vel strengt tatt ikke :)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    2.912
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Kan vi regne med noe annet ?
    Det er er jo ikke lov å trakassere kvinner lengre, så da må det jo gå ut over noen andre...........
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nå som kortvarig er aktiv under nytt nick i kvålsvoll tråden, kan vel denne tråden stenges?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn