Hva galt har "Kortvarig" gjort?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    etter å ha blitt pælmet ut så mange ganger, burde det være rimelig åpenbart for ham hvor grensen går, og dermed tilpasse seg reglene
    om han da ikke liker å føle seg som martyr og bli kastet ut fortløpende?
    hvem vet
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Kortvarig er åpenbart en kunnskapsrik type. Dersom en ikke delte hans tro på linolje osv. ble det vanskelig. Utskjelling var da fast takst. Samtidig plaget han andre i deres egne tråder og nektet å innordne seg tydelige meldinger om at hans "råd" ikke var ønsket. Da pepret han tråden med innlegg.

    Synes også han har sagt mye fornuftig om opptak og dynamikk osv. Takhøyde skal man ha, men det går en grense. Den grensen gikk han over mer enn en gang og advarsler ble konksekvent ignorert.

    Hans gjentatte påstander i Off topic om at alle som hadde et annet politisk syn enn ham hadde lavere IQ og lavere menneskeverd var vel heller ingen slager.

    Synd han ikke var i stand til å oppføre seg, men det fikk en rettferdig konsekvens. Kortvarig forsøkte å ta ansvar gjennom å fortsette debatten i samme spor. Det funger visstnok i politikken men ikke på HFS, heldigvis.

    Final
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hyggelig om det kan vurderes å slippe Kortvarig inn igjen. Jeg synes det er greit at noen får litt mer slakk enn andre.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    På den tekniske biten har hfs nå en så stor slagside at den tipper snart rundt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    En god mulighed for indøve tolerance.
    Toleranse for utskjelling? Hvorfor det? Jeg greier å skille mellom hans tekniske utredninger og utskjellinger, men det er det siste som er den røde tråden dessverre.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    På den tekniske biten har hfs nå en så stor slagside at den tipper snart rundt.
    Med det mener du?
    Jeg råtipper på at Ymir mener HFS har overvekt av kunnskapsløse tølpere, spesielt de som kan prale med en master innenfor tekniske fag. Skulle jeg mot formodning gjette feil på dette så skal jeg skjerpe meg betraktelig.......
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Folk her på hfs må lære seg i gi mer faen. Og bare for å få sagt det:
    HFS-medlemmer som trykker "liker" på innlegg som innholder personangrep eller motsvar på personangrep er toppen (bunnen?) på lavmål her på forumet.
    Verre enn alle kortvarig sine usakligheter og personangrep tilsammen!
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Jada, gruppemobben dukker som vanlig opp. Folk er primitive slik, uansett nasjonalitet.

    Dette er andre gang på noen dager at jeg hører om denne "gruppemobben" som "jakter i flokk"? Hvor? Hvem? Hva?

    For protokollen synes jeg også godt at Kortvarig kunne få delta på forumet, selv om jeg nok ikke er enig i fanesakene hans, men når man ikke klarer å følge forumreglene og utvise et minstemål av folkeskikk, er det vel sånn det går.
    Gruppemobben ser ut til å fungere så enkelt at terskelen blir lavere og mange hiver seg på hvis andre har gjort det, særlig litt profilerte brukere. Jeg tror du har sett det, hvis ikke kan du begynne å se etter det nå. Mennesket er flokkdyr og dilting fremstår som trygt.
    Snakker du hele tiden om andre enn deg selv?
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Svaret på trådspørsmålet er vel at han har brutt regelverket til forumet. Ikke en gang, ikke ti, men mange mange ganger.
    Nicket "Kortvarig" ble var vel i sin tid valgt med litt selvironi fordi det langtfra var første nicket man skrev under og at man ikke trodde nicket ville vare særlig lenge på bakgrunn av andre nick med kort varighet.

    Jeg har personlig ikke noe i mot hverken danskens meninger eller personangrep, men jeg tror han har strukket grensen på regelverket til Høvdingen at den over flere år tilslutt røk. Synes det heller ikke er helt usannsynlig at det kan ligge enda mere bak utestengelsen enn gjentatte regelbrudd.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.080
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    HFS-medlemmer som trykker "liker" på innlegg som innholder personangrep eller motsvar på personangrep er toppen (bunnen?) på lavmål her på forumet.
    Kanskje det er behov for en "misliker"-knapp, slik at en raskt kan få utløp for det man ikke liker istedenfor å like at noen verbalt misliker det en selv ikke liker. :confused:
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jada, gruppemobben dukker som vanlig opp. Folk er primitive slik, uansett nasjonalitet.

    Dette er andre gang på noen dager at jeg hører om denne "gruppemobben" som "jakter i flokk"? Hvor? Hvem? Hva?

    For protokollen synes jeg også godt at Kortvarig kunne få delta på forumet, selv om jeg nok ikke er enig i fanesakene hans, men når man ikke klarer å følge forumreglene og utvise et minstemål av folkeskikk, er det vel sånn det går.
    Gruppemobben ser ut til å fungere så enkelt at terskelen blir lavere og mange hiver seg på hvis andre har gjort det, særlig litt profilerte brukere. Jeg tror du har sett det, hvis ikke kan du begynne å se etter det nå. Mennesket er flokkdyr og dilting fremstår som trygt.
    Snakker du hele tiden om andre enn deg selv?
    Det må du nesten lese ut av det enkelte innlegg og konteksten det står i. Jeg finner det vanskelig å svare generelt på det.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Svaret på trådspørsmålet er vel at han har brutt regelverket til forumet. Ikke en gang, ikke ti, men mange mange ganger.
    Nicket "Kortvarig" ble var vel i sin tid valgt med litt selvironi fordi det langtfra var første nicket man skrev under og at man ikke trodde nicket ville vare særlig lenge på bakgrunn av andre nick med kort varighet.

    Jeg har personlig ikke noe i mot hverken danskens meninger eller personangrep, men jeg tror han har strukket grensen på regelverket til Høvdingen at den over flere år tilslutt røk. Synes det heller ikke er helt usannsynlig at det kan ligge enda mere bak utestengelsen enn gjentatte regelbrudd.
    Jeg mener å huske at høvdingen eller en av moderatorene fortalte at de ble møtt med utskjelling når de forsøkte å få ham til å justere seg litt ned. Fint om de selv kunne si noe om det siden spørsmålet nå en gang er oppe.

    Ellers skal man ikke se bort fra at arbeidsmengden han utløste for moderatorkorpset kan ha vært kjernen i det hele.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er forskjell på å være hårsår og å være intolerant ovenfor trakassering.
    Synes dette forumet har en fin tone sammenlignet med de fleste andre forumer, og ser gjerne at vi fortsetter å være intolerant ovenfor hets og trakassering.
    Vel, litt hetsing må til :D
     
    Sist redigert:

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Var det ikke en Danske som ble bannlyst så jævlig på div hifi fora verden over for noen år tilbake , kan det være samme person tro ?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.205
    Antall liker
    2.685
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    jeg føler også at jeg må ta i forvar en person som i grad hadde saklige innlegg og utredninger , Han var ikke bare en teoretiker med utdannelse , men hadde og laget en del konstruksjoner ,og levende opptatt av lyd og opplevelse Han hadde således og erfaringer her og som han delte , og når han i tillegg feks kunne mene å oppfatte lyd forsjeller på både kabel og enkelt komponenter,,,, ja da er det jo borget for bråk , Han kunne teorien , men ikke forklare at lyden var forsjellig , det synes jeg er å være ydmyk .Jeg savner innleggene hans , de var ofte intresante , men provoserte enkelte her grenseløst ?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hva heter det?:)
    absoluttaudiofilt med www foran og no etter

    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    De ute lukter det penger rundt alle husvegger når våren kommer.
    Bønnene sprer møkk i alle retninger.
    Råde er en fin plass mellom Moss og Særp:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Artig å se at han tar hjørner og akustikk på alvor;). Diffusoren på bakveggen ble kul
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Ja, sånn kan det gå når man bruker tid på noe annet enn å henge her inne:eek:
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    jeg føler også at jeg må ta i forvar en person som i grad hadde saklige innlegg og utredninger , Han var ikke bare en teoretiker med utdannelse , men hadde og laget en del konstruksjoner ,og levende opptatt av lyd og opplevelse Han hadde således og erfaringer her og som han delte , og når han i tillegg feks kunne mene å oppfatte lyd forsjeller på både kabel og enkelt komponenter,,,, ja da er det jo borget for bråk , Han kunne teorien , men ikke forklare at lyden var forsjellig , det synes jeg er å være ydmyk .Jeg savner innleggene hans , de var ofte intresante , men provoserte enkelte her grenseløst ?
    Det var ikke de 'faglige' innleggene (meningene) hans som førte til utestengelsen, men mangelen på folkeskikk og utskjellinger over en lav sko. Om det nå sitter igjen et inntrykk av at hfs har ekskludert en debattant fordi han bl.a. mener at ulike ledermaterialer i kabler har sine særegne lydsignaturer, er det så langt fra sannheten som man kan komme.

    Han er IKKE en kabeltroende martyr som ble fryst ut av målemafiaen.
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    jeg føler også at jeg må ta i forvar en person som i grad hadde saklige innlegg og utredninger , Han var ikke bare en teoretiker med utdannelse , men hadde og laget en del konstruksjoner ,og levende opptatt av lyd og opplevelse Han hadde således og erfaringer her og som han delte , og når han i tillegg feks kunne mene å oppfatte lyd forsjeller på både kabel og enkelt komponenter,,,, ja da er det jo borget for bråk , Han kunne teorien , men ikke forklare at lyden var forsjellig , det synes jeg er å være ydmyk .Jeg savner innleggene hans , de var ofte intresante , men provoserte enkelte her grenseløst ?
    Det var ikke de 'faglige' innleggene (meningene) hans som førte til utestengelsen, men mangelen på folkeskikk og utskjellinger over en lav sko. Om det nå sitter igjen et inntrykk av at hfs har ekskludert en debattant fordi han bl.a. mener at ulike ledermaterialer i kabler har sine særegne lydsignaturer, er det så langt fra sannheten som man kan komme.

    Han er IKKE en kabeltroende martyr som ble fryst ut av målemafiaen.
    - og det er vel fellesnevneren for også de andre som er blitt ekskludert, i alle fall de jeg kjenner til. Det er lett å være medlem og ha skyhøy toleranse for medlemmer som ikke vil følge reglene i sine innlegg, noe helt annet er det å sitte med redaktøransvaret slik Høvdingen gjør. Egentlig gikk det svært lang tid før kortvarig/vinterand/sommerand med mer, ble bannet.
    Men denne voldsomme iveren etter ikke bare å få stoppet saklige innlegg som han faktisk i ny og ne har greid å få inn senere, men også å slette ethvert spor av dem, virker litt komisk.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Hva har han gjort galt som blir kastet ut så snart han poster en bokstav?
    Kort og godt vist mangel på vanlig folkeskikk. 'Faglig' sett har han ridd noen kjepphester, i farten kommer jeg på disse: En Duelund-inspirert greie om at metaller i kabler har en egen lydsignatur og en klokkertro på at all musikkproduksjon skal foregå kun ved et par mikrofoner uten noen form for bearbeiding. I og for seg greit nok det, men han har vel gjentatte ganger vist at han ikke har evne til å respektere at noen er uenige med ham. Da har det blitt utskjelling av meningsmotstandere, og vi har fått et innblikk i danske skjellsuttrykk. "Klaphat" var vel det som hyppigst ble brukt. Da noen tok til motmæle, ble de av ham umiddelbart anklaget for å drive "personangrep", men han innså vel egentlig aldri at de kraftigste personangrepene kom fra ham selv.

    Egentlig synes jeg at utestengelsen var for drastisk, men jeg kan likevel forstå hvorfor han ble utestengt. Det ble slitsomt å forholde seg til denne stadige utskjellingen av meningsmotstandere, og det fins vel grenser for hvor mye man skal tåle. Når han ikke klarer å vise alminnelig folkeskikk, hjelper det vel lite at han egentlig har peiling på det han prosederer.
    Kortvarig er mere intelligent end de fleste her og har mere erfaring også. Hvis folk havde hørt hvad han har fået til med billigt hifi ville de bøje sig i støvet.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje mannen ikke kan noe for det og ikke er bekvem med T ordet?
    Jeg tipper det og sier velkommen.
    J
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hadde han vært intelligent hadde han sikkert klart og oppføre seg som de fleste andre.


    Hva har han gjort galt som blir kastet ut så snart han poster en bokstav?
    Kort og godt vist mangel på vanlig folkeskikk. 'Faglig' sett har han ridd noen kjepphester, i farten kommer jeg på disse: En Duelund-inspirert greie om at metaller i kabler har en egen lydsignatur og en klokkertro på at all musikkproduksjon skal foregå kun ved et par mikrofoner uten noen form for bearbeiding. I og for seg greit nok det, men han har vel gjentatte ganger vist at han ikke har evne til å respektere at noen er uenige med ham. Da har det blitt utskjelling av meningsmotstandere, og vi har fått et innblikk i danske skjellsuttrykk. "Klaphat" var vel det som hyppigst ble brukt. Da noen tok til motmæle, ble de av ham umiddelbart anklaget for å drive "personangrep", men han innså vel egentlig aldri at de kraftigste personangrepene kom fra ham selv.

    Egentlig synes jeg at utestengelsen var for drastisk, men jeg kan likevel forstå hvorfor han ble utestengt. Det ble slitsomt å forholde seg til denne stadige utskjellingen av meningsmotstandere, og det fins vel grenser for hvor mye man skal tåle. Når han ikke klarer å vise alminnelig folkeskikk, hjelper det vel lite at han egentlig har peiling på det han prosederer.
    Kortvarig er mere intelligent end de fleste her og har mere erfaring også. Hvis folk havde hørt hvad han har fået til med billigt hifi ville de bøje sig i støvet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.872
    Torget vurderinger
    23
    Hva heter det?:)
    absoluttaudiofilt med www foran og no etter

    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel
    Nok et eksempel på unødvendig skittkasting. Hva er poenget med en slik kommentar? Hva ønsker du å oppnå? Det virker dessverre som om dette er et gjennomgående trekk hos de danskene som frekventerer HFS - dette med å rakke ned på andres eiendom på denne måten. En slags merkelig audioschizofreni; i det ene øyeblikket kompetente og oppegående med teknisk innsikt og erfaring - det neste øyeblikk så spenner dere ben på dere selv med slike totalt håpløse kommentarer.
    Dere er nordiske mestere i å gjøre dere selv en bjørnetjeneste på denne måten.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel
    Nok et eksempel på unødvendig skittkasting. Hva er poenget med en slik kommentar? Hva ønsker du å oppnå? Det virker dessverre som om dette er et gjennomgående trekk hos de danskene som frekventerer HFS - dette med å rakke ned på andres eiendom på denne måten. En slags merkelig audioschizofreni; i det ene øyeblikket kompetente og oppegående med teknisk innsikt og erfaring - det neste øyeblikk så spenner dere ben på dere selv med slike totalt håpløse kommentarer.
    Dere er nordiske mestere i å gjøre dere selv en bjørnetjeneste på denne måten.
    Ser der kommer lidt dårlig luft fra Skuket idag! Eller er det dårlig ånde der blæser her.:cool:
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Mchintosh skrammel
    Nok et eksempel på unødvendig skittkasting. Hva er poenget med en slik kommentar? Hva ønsker du å oppnå? Det virker dessverre som om dette er et gjennomgående trekk hos de danskene som frekventerer HFS - dette med å rakke ned på andres eiendom på denne måten. En slags merkelig audioschizofreni; i det ene øyeblikket kompetente og oppegående med teknisk innsikt og erfaring - det neste øyeblikk så spenner dere ben på dere selv med slike totalt håpløse kommentarer.
    Dere er nordiske mestere i å gjøre dere selv en bjørnetjeneste på denne måten.
    Ser der kommer lidt dårlig luft fra Skuket idag! Eller er det dårlig ånde der blæser her.:cool:
    Den dårlige luften du snakker om kom fra Drossel.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Der gik vel også lidt Norsk national sport i, at provosere Danskeren.
    Nei, eigentleg er vi svært glade i vårt "broderfolk". Det er svenskane vi likar å terge, jfr Oscar 2. og Christian Michelsen (bergensar) 1905.
    Hadde det ikkje vore for Napoleon, hadde vi vore danskar, vi også. (Men då hadde vi ikkje hatt nynorsk, så det var bra det gjekk som det gjekk).
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Synes det hele blir mer og mer som en tragedie:(
    Kan vi ikke nå stoppe hele greiene, vi kaster bare mer bensin på bålet som burde ha sloknet for mer en 70 innlegg siden.
    Noen må faktisk stoppe med skittkastingen hvis det skal bli bedre miljø.
    Vi er da for svingende menn med litt form for disiplin bak tastaturet.
    Steng/slett hele denne tråden NÅ. Den er rett og slett demotiverende.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Hva heter det?:)
    absoluttaudiofilt med www foran og no etter

    Det der er en lang historie, som neppe behøver diskuteres i plenum, men ANM er i full vigør, han, og har fått skikkelig dreisen på anlegget sitt også, der ute på bygda. :)

    Vis vedlegget 476087
    Dette ser bra ut ANN.

    Mvh
    Eg har litt dårleg samvit fordi eg ikkje har besøkt ANM på den nye nettstaden hans. Eg lovde å skrive eitkvart fagleg, men så har eg endå dårlegare samvit fordi eg byggjer hus og ikkje skriv artiklar for Audiophile.no så mykje som eg burde....
    Les ANM på hifisentralen no? Viss ikkje, må de helse og seie at det var hyggjeleg å sjå foto av anlegget hans.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn