Hjelp - ingen lyd ut fra anbefalt streamer. (Pro-ject Stream Box S2 Ultra)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Hei. Har kjøpt meg en brukt streamer, Pro-ject Stream box S2 Ultra, som var Eisa vinner 2019, men har dessverre ikke fått lyd igjennom ennå.
    Den er satt tilbake til fabrikksinnstillinger, oppdatert med seneste firmware, og er koblet til Benchmark Dac2 HGC med USB kabel, som er testet. Startsiden til streameren finner og låser seg til Benchmark'en, som også lyser steady blått, som indikerer forbindelse. Alle enheter finner og parer seg med streambox'en trådløst, men ingen lyd kommer ut ved avspilling. For en tilleggstest har jeg kopiert en CD, Anita Bakers "My Everything" på FLAC over på en USB-stikke, og den finnes greit på den PC jeg styrer streameren med.
    20230716_194419~2.jpg

    20230716_194432.jpg


    Feilmelding kommer også opp når jeg prøver å spille fra min NAS, som streamboxen også finner.

    Hva gjør jeg feil?
    Steen
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Mulig en ide å endrer overskrift til å inneholde produktnavn. Kanskje andre som faktisk har denne streameren klikker på tråden.

    Uvanlig at en ser linux feilmeldinger slik. Normalt bruker man gjemme bort slik en en log-fil. Jeg kjenner ikke produktet du kløner med med det virker være problem å åpne USB porten med medie den blir levert. Har du forsøkt med filer med ulike sample/bitrater?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.410
    Antall liker
    3.824
    Torget vurderinger
    1
    Bruker man windows PC og formaterer USB stick, så er det ikke alle Linux distroer som liker NTFS eller for stor stick i størrelse for den del.
    Prøv Fat32 eller bare Fat, da får man mindre plass på stick men kompatibilitet med andre filsystemer.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Bruker man windows PC og formaterer USB stick, så er det ikke alle Linux distroer som liker NTFS eller for stor stick i størrelse for den del.
    Prøv Fat32 eller bare Fat, da får man mindre plass på stick men kompatibilitet med andre filsystemer.
    Fant en knøttliten stikke og formaterte i FAT, før jeg tilbakestilte til fabrikksinnstillinger. Lastet "programmet" ned fra Pro-ject sin hjemmeside, og det hadde en størrelse på 8 bit, altså knapt et ord :giggle: . Det som er rart, det er at alt ser ut til å virke, bortsett fra lyd ut. Ganske vesentlig når man tenker over det.
    Steen
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.410
    Antall liker
    3.824
    Torget vurderinger
    1
    Fant en knøttliten stikke og formaterte i FAT, før jeg tilbakestilte til fabrikksinnstillinger. Lastet "programmet" ned fra Pro-ject sin hjemmeside, og det hadde en størrelse på 8 bit, altså knapt et ord :giggle: . Det som er rart, det er at alt ser ut til å virke, bortsett fra lyd ut. Ganske vesentlig når man tenker over det.
    Steen
    Må jo være en bryter eller knapp for å velge inngang eller utgang da tenker jeg? Om den har flere utganger og innganger.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Fra bildet tolker jeg at den har lest metadata fra FLAC filen. Derfor virker den ha kontakt med mediet.

    snd_pcm_hw_params er relatert til hardware for lydkortet hvor feilmeldig egentlig ikke oppgir hva som feiler. Det kan være alt førespørsel om format lydkortet støtter til forsøk på åpne porten og sende PCM data.
    --https://www.alsa-project.org/alsa-doc/alsa-lib/group___p_c_m___h_w___params.html#ga6e2dd8efbb7a4084bd05e6cc458d84f7


    Må jo være en bryter eller knapp for å velge inngang eller utgang da tenker jeg? Om den har flere utganger og innganger.
    Jeg heller også litt til dette når jeg ser den feiler på hw:5,0 som muligens er en virtuell port på ALSA.
    Om du ikke finner noe i webgrensesnittet se om du finner ut å åpne telnet til Pro-Ject'n?
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Takker for alle tilbakemeldinger. Dette er en ren transport/bridge så det er ingen velgere hverken til inn- eller utganger. Netverkskabel eller wifi + 2 USB innganger, og kun 1 USB ut til DAC. Thats it. Et søk på feilmeldingen resulterer i veldig få svar til løsning. Noen sier strøforsyningen suger, så den er nå byttet til heftigere saker, uten å hjelpe.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Vet du om Benchmark Dac2 HGC er såkalt USB Class Complient? Har du evt en annen DAC du kan teste med?
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Har brukt samme USB kabel fra Benchmark rett i PC og spilt fra Spotify med lyd for en time siden. Man skifter mellom USB class 1.1 og 2.0 på fjernkontrollen, og begge funker med USB fra PC. Har ikke andre USB-dac'er liggende for tiden.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Har brukt samme USB kabel fra Benchmark rett i PC og spilt fra Spotify med lyd for en time siden. Man skifter mellom USB class 1.1 og 2.0 på fjernkontrollen, og begge funker med USB fra PC. Har ikke andre USB-dac'er liggende for tiden.
    Når du gjør slikt bytte fra fjernkontrollen, er det forsøkt omstart av streamer? Det for å sikre at den utfører USB initiering som historisk har vært litt kilen på linux. Manualen sier da også "Make all connections whilst the unit is disconnected from the power supply"

    1689541942484.png

    Jeg er litt forundret over den feiler med hw:5. Skjermdump fra manualen vist over får meg til å tro den kan nåes fra telent. (blar du litt ned i tråden i signaturen min viser jeg hvordan jeg gjør det fra Windows)

    Denne koden skal liste egenskaper til DAC tilordnet hw:5. Forsøk gjenre andre hw:#
    Bash:
    aplay -v -D hw:5 /dev/zero --dump-hw-params
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    JTakk igjen for din tid PeriodeLytter. Det er ikke på streamboxen jeg bytter mellom USB 1.1 og 2.0, men på Benchmark'en. Jeg har omstartet både streamer og Benchmark flere ganger underveis, men det er ikke nødvendig på Benchmark, da blålysene forteller at det er gjort endringer i realtime. Boot-funksjonen på baksia (ditt screenshot) har jeg ikke rørt, da jeg ikke er kyndig nok for noe slikt. Mht din neste skjermdump, Bash, der er jeg helt grønn, og vet ikke hva du taler om i det hele tatt. Beklager.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Ja det er slik jeg forstod det. Men USB porten på Pro-J initiseres ved oppstart hvor den "snakker" med DAC'n for å lære seg hva den byr på. Men det er ikke sikkert en slik trigger genereres når du bytter interface mellom 1.1 og 2.0 på DAC med fjernkontrollen. Dette kreve en serie med script på linux som muligens mangler gitt manualen så tydelig oppfordrer til å utføre all oppkobling før det settes strøm på.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    OK. Prøver å gjøre ymse forskjellige settinger i morgen med streamboxen avslått, og koble til etterpå. Nå er det natta :) .
    Steen
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Ahh... Pro-ject Stream box S2 Ultra kjører jo faktisk en Raspberry Pi i bunn med sitt eget USB/Nettverk chipset

    1689544052529.png


    Edit:

    What is special about this product is that Pro-Ject admits that it is built on existing hardware and software that you and I can simply purchase and download separately. In terms of hardware, the beating heart of the Stream Box S2 is the industrial variant of a Raspberry Pi 3, the software used is a modified version of the freely available Volumio.
    --https://hifi.nl/artikel/26970/Review-Pro-Ject-Stream-Box-S2-Ultra-een-brug-naar-streaming.html
    Søker man på linux distribusjonsnavnet og deler av feilmelding får man noen treff
     
    Sist redigert:

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Okay........, er det gode eller dårlige nyheter?
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    1.323
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Skulle tro de er gode:)
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Okay........, er det gode eller dårlige nyheter?
    Vel, det betyr av det er åpen arkitektur som kan manipuleres til hva man ønsker. Men produktet er opprinnelig ment å gjøre det enkelt for den menige mann i gaten som ikke bryr seg med slikt. Med en større prislapp for å kompensere for behaget med at det virker rett ut av esken 🤪 .
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    En ørliten oppdatering: Har lekt meg litt med oppstart og slukking mellom skift av dac'ens USB-grensesnit?? hhv 1.0 og 2.0. Plutselig, og uten jeg vet hva jeg gjorde, kom det lyd igjennom fra USB-stikken med FLAC filer. (veldig god lyd også :) ). prøvde selvfølgelig umiddelbart med andre "sourcer", men den gang ei, og nå er det igjen tyst som graven. Dette er mildt sagt frustrerende, og jeg skjønner etter hvert hvorfor jeg digger vinyl.

    20230717_144847.jpg


    20230717_150107~2.jpg


    Steen
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Grattis. :love: Da ser det i hvertfall ut som ALSA vet hvor den skal finne lydkortet nå som det er valgt fra listen hvor DAC-navnet er på plass.

    Får du noen feilmeldinger nå? Får du noen av radiostasjonene eller Spotify til å lage lyd?
    Mulig dette feilsøkingsverktøyet også virker på Pro-Ject utgaven?

    Vedrørende DSD innstillinger er det vel like greit å gå rett til kilden for veiledning.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Satte Benchmark til USB 2.0, skrudde av alt, og skrudde på alt igjen. Stream-box til slutt, og siden har det vært musikk, fra stikke, mobil og NAS. Da er jeg litt tilbake til spørsmål jeg stilte i en annen tråd, for brukergrensesnittet til Pro-Ject er ikke helt der jeg skulle ønske. Hvilke alternative apper finnes for PC og mobil til denne streamer. Jeg har to Terra med ymse musikk på min NAS, og det er nesten håpløst å styre alt dette fra streamerens "spilleprogram".
    Steen
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Har du forsøkt bare bruke en nettleser på telefonen i stedet for app? Dette er slik mange av oss på LMS nå gjør det da vi har fått en genial bra nettside på LMS med en utvidelse (plugg) kalt Material Skin.

    Ref din første post er adressen https://192.168.0.159
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Jeg går ut ifra at Roon er en abonnement-spiller, og da det ikke er mangel på musikk som er problemet, så har ikke enda en månedsutgift vært prioritert🤨
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Har du forsøkt bare bruke en nettleser på telefonen i stedet for app? Dette er slik mange av oss på LMS nå gjør det da vi har fått en genial bra nettside på LMS med en utvidelse (plugg) kalt Material Skin.

    Ref din første post er adressen https://192.168.0.159
    Dette er den jeg bruker på PC'en. Jeg er ikke fornøyd for å si det mildt. Selv gamle Foobar var IMHO bedre.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Hva er det du savner? På LMS er det veldig mange brukervalg til å tune hvordan både server skanner musikksamling og hvordan og hva bukerflaten skal vise. Så vidt jeg vet er mye av dette utviklet parallelt med Volumio så ikke utenkelig utviklerne har sett til hverandre og ting du savner er gjemt unna i produktkonfigurasjon.

    Det sagt, det er flere Volumio brukere som også installerer LMS på sine maskiner så mulig de erfarer mangler. Vet du ikke er intressert gå denne ruten, men det virker være mulig å gjøre også på Pro-Ject :)
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Takk igjen for bidragene. LMS vet jeg ikke hva er, men jeg skal gå noen runder med Pro-ject sin app, og se om jeg kan trikse litt med layout og funksjonalitet.
    Steen
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.808
    Antall liker
    36.169
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg går ut ifra at Roon er en abonnement-spiller, og da det ikke er mangel på musikk som er problemet, så har ikke enda en månedsutgift vært prioritert🤨
    Roon tilfører ikke noe mer musikk, det er hvordan musikken kobles sammen og den fantastiske brukervennlighet som gjør den til nødvendig hvis en først tar den i bruk. Trenger ikke å betale hver måned heller, finnes engangssum.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Takk igjen for bidragene. LMS vet jeg ikke hva er, men jeg skal gå noen runder med Pro-ject sin app, og se om jeg kan trikse litt med layout og funksjonalitet.
    Steen
    Kort fortalt er LMS gratisversjon av Roon. Men uten Roon Labs fokus på artist database og overvåking av bruker.
    LMS bygger på åpen kildekode og er regnet som inspirasjonskilde til det meste vi kjenner av lokale streamerteknologier, — inkludert Roon.

    Litt lenger innføring i første post her: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/lms-logitech-media-server-teknisk-diskusjon.105184/
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.208
    Antall liker
    10.763
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    LMS har også mulighet for flere nyttige integrasjoner enn Roon, støtter flere plattformer og er heller ikke avhengig av internett for å faktisk virke. (for å nevne noen fordeler).
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    LMS har også mulighet for flere nyttige integrasjoner enn Roon, støtter flere plattformer og er heller ikke avhengig av internett for å faktisk virke.
    Ja det siste er delen er nok et resultat av overvåkingsdelen hvor kundenes brukermønster er det egentlige produktet Roon selger.
    Dette finnes forresten tilgjengelig som en plugg i LMS for dem som ønsker være del av denne type sosial integrasjon. https://www.last.fm/about/trackmymusic
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.208
    Antall liker
    10.763
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tenker det også er et ledd i fullstendig kontroll på inntekter. Dvs. ingen "gratispassasjerer" er ønskelig.
    Flere har sluttet å bruke Roon som følge av de endringene som er gjort. (økte priser bl.a. )
    Du verden, bra produkt men for de aller aller fleste finnes det gratis alternativer som på mange måter er bedre og på noen måter ikke når opp.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Her var det mye info på kort tid. Før jeg begynner med dypdykk i materien, er dette noe for de teknisk kvalifiserte, eller kan menigmann begi seg ut på LMS uten doktorgrad i IT?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.808
    Antall liker
    36.169
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt LMS, har roon, angrer ikke på overgangen.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.208
    Antall liker
    10.763
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Flere har konvertert andre veien også. De har heller ikke angret.
    Det trenger dermed ikke bety noe for nettopp den som ønsker eller behøver å prøve noe nytt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.808
    Antall liker
    36.169
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Flere har konvertert andre veien også. De har heller ikke angret.
    Det trenger dermed ikke bety noe for nettopp den som ønsker eller behøver å prøve noe nytt.
    Absolutt ikke, du har helt rett.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Her var det mye info på kort tid. Før jeg begynner med dypdykk i materien, er dette noe for de teknisk kvalifiserte, eller kan menigmann begi seg ut på LMS uten doktorgrad i IT?
    Fremgangsmåen er at man laster ned og installerer LMS som et program på ønsket datadataplattform, — inkl Windows.

    Deretter konfigurerer man LMS via en web brukerflate ikke ulikt din Pro-Ject.
    LMS kommer uten player/end-point som da også må installeres, — se tidligere lenke hvor jeg skriver litt om Squeezelite.

    Det sies at LMS krever litt mer innsats fra brukeren for å komme i gang. Men ser man på alle postene med brukere som også kløner med Roon ser man at ingeting kommer så lett som reklamen forsøker gi inntrykk av.


    Sammenligner man Roon med andre profesjonelle musikkapplikasjoner som f.eks. komplette DAW (Digital Music Workstation) som har et mye smalere market og er veldig komplekse sammenlignet med Roon stusser man på hvor Roon Labs har kommet opp med sin prisettingsmodell. Riktignok er deler av løsningen deres tjenester dem selv betaler for. Men Tar man med at kunden er det egentlige produktet og kundene utsettes for skjult markedsføring slik også Spotify praktiserer kan en spekulere om det egentlig er behov for abonnementsprising for å få skuta til å gå rundt.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    20230722_200054~2.jpg


    Vil bare takke for hjelpen så langt. LMS og Squeezelite ser ut til å være akkurat det jeg håpet på, og sammenlignet med Pro-jects egen spiller er det jo som natt og dag. Umiddelbart ser det ut som om alt bare funker uten glitches eller annen faenskap. God helg 👍
    Steen
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.808
    Antall liker
    36.169
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fremgangsmåen er at man laster ned og installerer LMS som et program på ønsket datadataplattform, — inkl Windows.

    Deretter konfigurerer man LMS via en web brukerflate ikke ulikt din Pro-Ject.
    LMS kommer uten player/end-point som da også må installeres, — se tidligere lenke hvor jeg skriver litt om Squeezelite.

    Det sies at LMS krever litt mer innsats fra brukeren for å komme i gang. Men ser man på alle postene med brukere som også kløner med Roon ser man at ingeting kommer så lett som reklamen forsøker gi inntrykk av.


    Sammenligner man Roon med andre profesjonelle musikkapplikasjoner som f.eks. komplette DAW (Digital Music Workstation) som har et mye smalere market og er veldig komplekse sammenlignet med Roon stusser man på hvor Roon Labs har kommet opp med sin prisettingsmodell. Riktignok er deler av løsningen deres tjenester dem selv betaler for. Men Tar man med at kunden er det egentlige produktet og kundene utsettes for skjult markedsføring slik også Spotify praktiserer kan en spekulere om det egentlig er behov for abonnementsprising for å få skuta til å gå rundt.
    Tja, personlig synes jeg roon er ufattelig mye enklere enn LMS. Endpoint-systrnet fungerer også langt enklere, genialt med dsp tilpasset endpoint også hvis det er ønskelig.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.581
    Tja, personlig synes jeg roon er ufattelig mye enklere enn LMS. Endpoint-systrnet fungerer også langt enklere, genialt med dsp tilpasset endpoint også hvis det er ønskelig.
    Enig, aspekter som EQ er fortsatt mye enklere implementert på Roon. Men fult mulig også på LMS om man klarer bruke noen minutter av livet til å lese seg opp på "custom transcoding files". Men det er vel her man gjør seg sitt brukervalg. "Betale, klikke og håpe", eller "Lese, forstå og klikke" hvor man gjerne ender med lese flere ganger før man forstår ;)

    Vedrørende end-point systemet tenker du muligens på at man på LMS manuelt først må aktivere plugger for de enkelte transcoderene som behøves for ulik hardware som AppleTV, Chromecast m.m. For ellers ser det i dag slik ut i web brukerflaten på smarttelefon/datamaskin når man velger se oversikt over spillere.
    1690119687564.png


    Nå vet jeg mange meldte overgang til Roon før Material Skin nådde revisjon 2. Eller baserer sin erfaring alene fra den gamle Classic brukerflaten, litt kranglete apper og end points som ramlet av av ustabile nettverk. Foruten et moderne design er mye er blitt enklere å både finne og konfigurere. Samt flere nye funksjoner kommer statig. Material S er når dette skrives kommet til v.3.3.5
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    1.391
    Ny oppdatering. Det har vært en del (ganske mye) plunder og heft med min nye streamer. Har brukt de siste par dager på å frekventere ymse fora for å sjekke om det kun var jeg, eller om andre også slet med Stream box'en. Og det var det :giggle: . LMS hadde vanskelig for å være stabil på lesing av musikk på NAS'en, og Spotify fikk jeg aldri til å funke. Registrering av spiller hos Logitech funka heller ikke. Vet ikke om det var nødvendig heller. Til slutt avinstallerte jeg hele skiten, og gikk igjennom og korrigerte alle anbefalingene på boks-tikking i Pro-Ject spilleren. To ting var nok viktig. En kar på et Roon fora sa at "Mixer type" måtte settes til "None". Dette er ikke default fra Pro-Ject.

    Stream_1.PNG


    I tillegg til dette ryddet jeg i mappestruktur og fjernet alle filmene fra NAS'en, så jeg kom ned i ca 1,5 Terrabit musikk, og lot både NAS og spiller stå på hele natten til alt var skikkelig indeksert igjen. Status i skrivende stund er at nå fungerer alt jeg bruker. Fire forskjellige mobiler kobler seg fint på, to PC'er også, og streaming fra NAS er både raskt på PC og stabilt. Jeg krysser fingrene🤞.
    Steen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn