Litt av fenomenet du bekriver har jeg opp levd når kilden har low output
Som diyer har jeg hele tiden muligheten for å leke meg med gain"
Og jeg bruker det bevisst
Som feks en riia eller dac med liten forsterkning
Lit t system betinget er dt og
Forsjellige topologier kan og være avgjørende som at single ended og feks ett rent symmetrisk design vil ha mye mindre andel forvrengnings produkter
Av er faring foretrekker jeg tilstrekkelig gain i kilden fremfor å gaine opp i en preamp .Det er litt lurt å se på /ta hensyn gain strukturen gjennom hele kjeden helt ut til HT .
Samme fenomen med med forminsket instrumenter , sound stage " har jeg opplevd ved bytte fra 100dB ish til 86 dB HT og en power amp med svimlende lave x6 .
For denne komboen satte jeg opp gain i dacen x2 og power ampene til X40
Da følte jeg ett natulig sound stage og piano mere natulig
PS vokst opp i en piano fam uten å spille det selv : )
Så når jeg nå setter opp ett nytt anlegg ,, ja da tar jeg for meg litt av gain i de forsjellige stage kontra HT s effektivitet .Flere produkter har gain options i dag ogsaå power amps ala Vera og andre ,,,nyttig
ps Det finnes mange gode dacer der ute ,, de som imponerte meg mest er nye v DCS og
Akm implenteringer ala syncro dacen til hegel ,, rent allikevel organsisk og ekte