Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Her mine erfaringer med akkurat det paret du hadde av SHL5s
    https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/rodas-anleggstråd-mkii.34461/page-95#post-2807034

    Det "verste" for meg var den tilbakeholdne bassen. Som sannsynligvis kunne blitt justert noe med plassering. Men noe reserverte der nede tror jeg de er sånn generelt.

    Hvordan var gode gamle Special 25 i forhold til disse andre? De er kjent for å være enda litt mer frempå?

    mvh
    Special 25 har jeg kun hørt en gang sammen med Hegel h2a og p2a. Det traff ikke meg helt.
    Som nevnt så må Harbeth prøves for å se om bassen har bra samspill med rommet.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    1.119
    Torget vurderinger
    10
    Her mine erfaringer med akkurat det paret du hadde av SHL5s
    https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/rodas-anleggstråd-mkii.34461/page-95#post-2807034

    Det "verste" for meg var den tilbakeholdne bassen. Som sannsynligvis kunne blitt justert noe med plassering. Men noe reserverte der nede tror jeg de er sånn generelt.

    Hvordan var gode gamle Special 25 i forhold til disse andre? De er kjent for å være enda litt mer frempå?

    mvh
    Special 25 kunne også bli litt øretrettende ved lengre lytteøkter, selv om jeg ikke spilte spesielt høyt, men likevel mindre slitsom enn SHL5.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Det viktige må være at man selv er fornøyd med hva man har. Jeg for min del opplever en helt ny musikkglede med Harbeth. Jeg sitter ikke å skipper låter som jeg gjorde til tider før. Nyter musikken som aldri før🥰
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Noe av, om ikke det, viktigste det @M.B.S (y)
    Av de oppigjennom her hjemme så er det Usher BE718, Sonus faber Concerto GP og Dynaudio Focus 340 som er de som dessverre styrte litt musikkvalget.
    Vinyl har og en tendens til å trekke fokus vekk fra innspilling og over på musikk. :)

    .....og Confidence såklart :cool:😃

    IMG_7332.jpg

    mvh
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Noe av, om ikke det, viktigste det @M.B.S (y)
    Av de oppigjennom her hjemme så er det Usher BE718, Sonus faber Concerto GP og Dynaudio Focus 340 som er de som dessverre styrte litt musikkvalget.
    Vinyl har og en tendens til å trekke fokus vekk fra innspilling og over på musikk. :)

    .....og Confidence såklart :cool:😃

    Vis vedlegget 1023967

    mvh
    Jeg kunne tenke meg å prøve den nye platespilleren til Dynaudio.
     

    Ls 3/5

    Medlem
    Ble medlem
    17.07.2021
    Innlegg
    39
    Antall liker
    140
    Sted
    Bryne
    Det viktige må være at man selv er fornøyd med hva man har. Jeg for min del opplever en helt ny musikkglede med Harbeth. Jeg sitter ikke å skipper låter som jeg gjorde til tider før. Nyter musikken som aldri før🥰
    Samme her @M.B.S …..har hatt SHL+ i hus her en god stund nå. Hører på musikk så ofte som jeg bare kan! Musikkglede og godlyd som bare det! «Freser» meg gjennom ene innspillingen etter den andre ….og kjenner meg heller ikke igjen i at disse Harbeth’ene har en påtrengende/øretrettende diskant/topp.
    Men sorry ….dette var visst en Dynaudio tråd🫣🤷🏼‍♂️🤣
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Samme her @M.B.S …..har hatt SHL+ i hus her en god stund nå. Hører på musikk så ofte som jeg bare kan! Musikkglede og godlyd som bare det! «Freser» meg gjennom ene innspillingen etter den andre ….og kjenner meg heller ikke igjen i at disse Harbeth’ene har en påtrengende/øretrettende diskant/topp.
    Men sorry ….dette var visst en Dynaudio tråd🫣🤷🏼‍♂️🤣
    Herlig🥰 Nå måtte jeg nesten skrolle meg litt oppover her å se hvorfor jeg har begynt å snakke om Harbeth her i Dynaudiotråden. Ser at det ikke var meg som innledet til det.

    Nei desse påstandene er nok så motsatt av meningene til betydelig større antall lyttere på Harbeth siden med 15k medlemmer. Det som går igjen der er at desse er er bra valg om man ønsker noe som ikke har lyttetretthet.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    1.119
    Torget vurderinger
    10
    Herlig🥰 Nå måtte jeg nesten skrolle meg litt oppover her å se hvorfor jeg har begynt å snakke om Harbeth her i Dynaudiotråden. Ser at det ikke var meg som innledet til det.

    Nei desse påstandene er nok så motsatt av meningene til betydelig større antall lyttere på Harbeth siden med 15k medlemmer. Det som går igjen der er at desse er er bra valg om man ønsker noe som ikke har lyttetretthet.
    Tja, kan vel diskuteres hvem som innledet. Du la i alle fall ut et agn om at du hadde noe på hjertet om Harbeth SHL5 vs. Dynaudio HS. Uansett; nå bør vel du og andre fan-boy av Harbeth være fornøyd og stoppe med reklamen her i denne tråden.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Tja, kan vel diskuteres hvem som innledet. Du la i alle fall ut et agn om at du hadde noe på hjertet om Harbeth SHL5 vs. Dynaudio HS.
    Som @pelsjeger sa. Skal tråden være et ekkokammer av bare lovprisning av merket? Jeg har ikke lagt ut noe agn?
    Jeg for min del er like stor fan av Dynaudio som Harbeth. Min post til å begynne med var bare om den nye lekre Contour heritage og at jeg kanskje virket litt surmulende fordi jeg synes den var for dyr.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Alt har gått opp som fy. Det er jo «lettere» å kritisere de firma som har «faste» modeller som legger til bokstaver og tweaks.
    Harbeth shl5 kostet «bare» 25k- for 15 år siden - nå 75.
    15 år siden er en stund. Og der har vært en utvikling på modellene etter den du refererer til. Jeg har jo nylig hatt Heritage special, og nå shl5+xd. Det er ganske lik veil pris på desse to, men prestasjonsnivået er der stor forskjell på. Uten at jeg trenger å utdype det på Dynaudio venneside selvsagt.
    Som @pelsjeger sa. Skal tråden være et ekkokammer av bare lovprisning av merket? Jeg har ikke lagt ut noe agn?
    Jeg for min del er like stor fan av Dynaudio som Harbeth. Min post til å begynne med var bare om den nye lekre Contour heritage og at jeg kanskje virket litt surmulende fordi jeg synes den var for dyr.
    «teasern» din i fet skrift.

    Fra artiklene dine i magasin og innleggene dine kan det virke som du er stor fan av det du har akkurat nå.
    Var vel en JBL-runde her i tråden også den gangen det var best? Så kjøpte du Dynaudio igjen senere? Har ikke du hatt noe sånt som Contour 30, Heritage to ganger, Special Forty.
    Du kommer sikkert tilbake til Dynaudio igjen. 😊👍

    Leser deg som en som er full av entusiasme og har sterk driv for å dele det du opplever med andre. 👍
    Men å kritisere Dynaudio for stive priser på en jubileumsutgave så populær før den er tilgjengelig at du må betale depositum, i Dynaudio vennetråd, samtidig som du tilsynelatende ikke ser utfordringen med engelsk høyttaler med kasse som synger med for å skape varm lyd til 75 tusen kroner? Selvfølgelig lov å like det mer. Selvfølgelig lov å betale den summen for det.
    Like mye som det er lov å ikke like Dynaudio (akkurat nå). Eller å ikke ville betale summen. Litt verre å ta fra Dynaudio byggekvaliteten, bare.

    Jeg liker også Harbeth, med sine fordeler og ulemper, bare så det er sagt.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    «teasern» din i fet skrift.

    Fra artiklene dine i magasin og innleggene dine kan det virke som du er stor fan av det du har akkurat nå.
    Var vel en JBL-runde her i tråden også den gangen det var best? Så kjøpte du Dynaudio igjen senere? Har ikke du hatt noe sånt som Contour 30, Heritage to ganger, Special Forty.
    Du kommer sikkert tilbake til Dynaudio igjen. 😊👍

    Leser deg som en som er full av entusiasme og har sterk driv for å dele det du opplever med andre. 👍
    Men å kritisere Dynaudio for stive priser på en jubileumsutgave så populær før den er tilgjengelig at du må betale depositum, i Dynaudio vennetråd, samtidig som du tilsynelatende ikke ser utfordringen med engelsk høyttaler med kasse som synger med for å skape varm lyd til 75 tusen kroner? Selvfølgelig lov å like det mer. Selvfølgelig lov å betale den summen for det.
    Like mye som det er lov å ikke like Dynaudio (akkurat nå). Eller å ikke ville betale summen. Litt verre å ta fra Dynaudio byggekvaliteten, bare.

    Jeg liker også Harbeth, med sine fordeler og ulemper, bare så det er sagt.
    Nå er det nydelig vær her i Ålesund, så nå blir det å styre med noe annet en å skrive på Dynaudiovenner. Ha en strålandes dag🌞
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    @_RoDa_ Lett gjennomskuelig det du skriver. Du prøver å late som at du gir meg et kompliment her, men god pakket inn i videre argumenter som skal prøve å fremstille meg som litt tullerusk. Dersom du har blitt støtt av noe jeg skriver, kan ikke du heller ta kontakt på pm da og si det du føler. Trasig dersom du leser alt i værste mening. Jeg må bare gjenta, jeg er ikke fanboy av verken Dynaudio eller Harbeth, eller JBL. Finner jeg noe nytt som er bedre så er det stor sannsynlighet for at det kan bli innkjøp.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    925
    Antall liker
    1.111
    Torget vurderinger
    4
    Her var det plutselig hett! Godt med litt liv i tråden! Jeg minner på:

    IMG_5897.jpeg

    Får heldigvis mye bra hifi til rimelige priser den dag i dag.
    Systemet vet hvordan vi er skrudd sammen, og at oppgraderings tanken vil komme.
    Høyere pris gir heldigvis ikke alltid mye bedre opplevelse, og for min del (heldigvis) har jeg mye (mer)musikkglede med rimeligere hifi.
    Pleier å si «glad jeg har billig smak»😊
    Her er jeg faktisk både enig, men samtidig ikke.
    Om du har flaks, eller kjøper pakkeløsning som er skreddersydd til rom. Eller bare kjøper brukt veldig billig/ - så ja.

    Jeg har testet ut mye i både stuen og på det lille rommet de siste 10 år. Jeg har reagert i både sjokk og vantro på kvaliteten på «dyr» hi-fi vs mer edruelig priset pro-audio og ikke minst, DIY.

    Om jeg skal dra det inn mot Dynaudio og HS:
    -stuen er et allrom, og hi-fi skal passe inn uten å dominere.
    - HS er bygget på state of the art deler, og med få delefilterkomponenter
    -kabinettet til HS er ikke så teknisk godt som verken contour eller confidence, men etter mitt øye, vesentlig vakrere.
    I sum gjorde det at jeg hoppet på disse. Men ville jeg gitt fullpris for de? Nei, har alt for mye annet å bruke penger på.

    Når det er sagt, så er det ett eller annet «forløsende» som skjer når konstruksjonen bikker en viss teknisk grense eller man treffer på en match med elektronikk/og eller rom/ plassering. Det kan skje både i 10-20k klassen og høyere. Av DA så gjorde ikke Contour s3.4 (med Audiolence DSP) det for meg. Men Audience 52SE derimot den hadde magi - skulle aldri ha solgt.
    Det samme, bare ennå bedre opplever jeg med HS - med Devaliet SAM DSP

    «Aaaah - det er sånn det skal låte». Raskt, distinkt, men samtidig naturlig. Og så god detaljering, rom og fyldighet, selv på begrenset nivå! For meg er det midt i blinken!

    Forstår ikke hvordan diskant kan gjøre mye bedre enn esostar-3 (ørene er snart 45).

    Men at andre synes annet mener jeg det bør finnes takhøyde for. Da forutsetter jeg at vedkommende kan ankre sin argumentasjon i ha eid ett av DA- produktene det diskuteres.

    Det jeg mente for to år siden er ikke sikkert at er det jeg mener i dag.
    Man lever og lærer.
    Det er litt for lett å finne historikk på tidligere uttalelser her - samtidig som men glemmer hvor mye vann under broen som har passert imens.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Men at andre synes annet mener jeg det bør finnes takhøyde for. Da forutsetter jeg at vedkommende kan ankre sin argumentasjon i ha eid ett av DA- produktene det diskuteres.

    Det jeg mente for to år siden er ikke sikkert at er det jeg mener i dag.
    Man lever og lærer.
    Det er litt for lett å finne historikk på tidligere uttalelser her - samtidig som men glemmer hvor mye vann under broen som har passert imens.
    Flott innlegg og voksent. Er veldig enig i alt du skriver her. Jeg for min del kan vel kanskje virke litt bastant i mine meninger. Jeg mener aldri å si noe som kan virke nedlatende eller sårende.. Det er tross alt litt følelser bak dette, når folk har investert og har blitt glad i produktet dei har stående på sin stue. Så det kan selvsagt være lurt å trå litt forsiktig.
    Det nevnes ordet fanboy her osv.. Der må jeg innrømme at jeg detter litt av. Jeg liker å prøve nye ting, og skal være den første til å innrømme at entusiasmen kan lett ta litt overhånd når man har fått inn noe kult, som låter litt annerledes og veldig bra. Når jeg uttaler meg om det så er tanken aldri å snakke ned et annet merke for å fremstille det andre som bedre.. selv om det kan fort oppfattes slik av noen. Var vi inne på fanboy temaet igjen da kanskje?
    Nei Dynaudio er helt kanon, og riktig matchet så låter det som regel amazing. Har ingen bestemte favorittmerker, og kunne like gjerne ha kjøpt noe med horn, eller kanskje bånddiskant? Mye kult. Bare man matcher det rett så blir det som regel bra. Det folk flest glemmer er at man egentlig hører på lyden av sin egen stue. Beste enden å starte i er vel kanskje å ta noen målinger, og gjøre akustiske tiltak deretter.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    925
    Antall liker
    1.111
    Torget vurderinger
    4
    Det folk flest glemmer er at man egentlig hører på lyden av sin egen stue. Beste enden å starte i er vel kanskje å ta noen målinger, og gjøre akustiske tiltak deretter.
    Og rommet har mange mye å gå på, meg selv inkludert.
    Således har jeg ingen problem med å anerkjenne at man kan hente masse av feks Focus 140 med rett elektronikk og plassering, som feks hos @Dharmabum. Det ser og ut som @_RoDa_ er flink til å skape rom i rommet. Der låter det nok skikkelig bra.

    Selv har jeg gått meg vill mange ganger med målinger og target curves. Så det har jeg «sluttet med», og forholder meg heller til nærfeltslytting. Det er med på å minske rombidraget, samtidig som jeg slipper spille så høyt.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    Selv har jeg gått meg vill mange ganger med målinger og target curves. Så det har jeg «sluttet med», og forholder meg heller til nærfeltslytting. Det er med på å minske rombidraget, samtidig som jeg slipper spille så høyt.
    Som du sier så kan man lett måle seg bort, og det er en del jobb med det for å få det riktig. Jeg har ikke tatt meg bryet selv pga at jeg har vært relativt heldig med rommet. Hos meg kan jeg vel kanskje ikke kalle det nærfeltslytting, men har mulighet å trekke høytalerne ganske langt ut på gulvet. Har merket meg at Harbeth er veldig sensitive på oppstilling, og det er litt makkverk å finne en avstand til bakvegg som fungerer perfekt. Har vurdert noen tiltak mot førsterefleksjon osv.. Men det har ikke blitt enda. Vet at jeg har litt ringing i rommet, men generelt sett så plager det meg ikke.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    925
    Antall liker
    1.111
    Torget vurderinger
    4
    IMG_5898.jpeg
    Jeg har forresten sett litt på prisingen til Contour Legacy, opp mot HS (lansert i 2020) inflasjonsjustert og sammenliknet med Contour i.
    Prisen på 143k er da nærmere 60% høyere enn HS etter inflasjonsjustering.

    Litt superenkel forskning på priser for c i:

    IMG_5901.jpeg


    Tar man prisen på 57 og ganger med 1,6 får man 91k. Dynaudio skal altså ha 60% ekstra for en bass og litt mdf, litt finer og noen ekstra delefilterkomponenter. Som et luksusobjekt med god bærekraftsprofil, made in Scandinavia gir det kanskje mening, men ut over set ser jeg ikke helt hvordan det kan forsvares for verken legacy eller ordinær contour.

    IMG_5900.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hifi skal være gøy. Dette er ikke så gøy, så da får det være siste meningsutveksling mellom oss to @M.B.S
    Er nok det beste for både denne tråden og HFS det. :)

    @_RoDa_ Lett gjennomskuelig det du skriver. Du prøver å late som at du gir meg et kompliment her, men god pakket inn i videre argumenter som skal prøve å fremstille meg som litt tullerusk. Dersom du har blitt støtt av noe jeg skriver, kan ikke du heller ta kontakt på pm da og si det du føler. Trasig dersom du leser alt i værste mening. Jeg må bare gjenta, jeg er ikke fanboy av verken Dynaudio eller Harbeth, eller JBL. Finner jeg noe nytt som er bedre så er det stor sannsynlighet for at det kan bli innkjøp.
    Dette er et diskusjonsforum, derfor tillater jeg meg å diskutere også. Om det blir oppfattet som komplimenter så er ikke det meningen.
    Jeg setter dine inntrykk og beskrivelser, som fremføres ganske så bastant, i et lys av - kall det gjerne - forelskelse for nye komponenter i anlegget.
    Derfor dette med at du er fan av - eller liker - det som du opplever på din vei gjennom komponentene. Null stress. Tullerusk får være din egen beskrivelse, jeg opplever deg mer som så umiddelbart entusiastisk at det blir vanskelig å følge med på hva du egentlig mener. Det blir litt flyktig når neste komponent har ankommet. Det hadde vært interessant å se hvordan du rangerer og beskriver høyttalerne som har vært gjennom lytterommet ditt de siste årene mot hverandre. Contour 30, JBL L-100 classic, Heritage, Special Forty, Harbeth SHL5. Det er hysterisk mye mer interessant enn å si hva som er best. Men, som skrevet, våre meningsutvekslinger er ikke så fruktbare så det er nok best å avstå.

    Det jeg skrev:
    Fra artiklene dine i magasin og innleggene dine kan det virke som du er stor fan av det du har akkurat nå.
    Leser deg som en som er full av entusiasme og har sterk driv for å dele det du opplever med andre. 👍
    Ditt svar til @pelsjeger:
    Flott innlegg og voksent. Er veldig enig i alt du skriver her. Jeg for min del kan vel kanskje virke litt bastant i mine meninger. Jeg mener aldri å si noe som kan virke nedlatende eller sårende.. Det er tross alt litt følelser bak dette, når folk har investert og har blitt glad i produktet dei har stående på sin stue. Så det kan selvsagt være lurt å trå litt forsiktig.
    Det nevnes ordet fanboy her osv.. Der må jeg innrømme at jeg detter litt av. Jeg liker å prøve nye ting, og skal være den første til å innrømme at entusiasmen kan lett ta litt overhånd når man har fått inn noe kult, som låter litt annerledes og veldig bra. Når jeg uttaler meg om det så er tanken aldri å snakke ned et annet merke for å fremstille det andre som bedre.. selv om det kan fort oppfattes slik av noen. Var vi inne på fanboy temaet igjen da kanskje?
    Nei Dynaudio er helt kanon, og riktig matchet så låter det som regel amazing. Har ingen bestemte favorittmerker, og kunne like gjerne ha kjøpt noe med horn, eller kanskje bånddiskant? Mye kult. Bare man matcher det rett så blir det som regel bra. Det folk flest glemmer er at man egentlig hører på lyden av sin egen stue. Beste enden å starte i er vel kanskje å ta noen målinger, og gjøre akustiske tiltak deretter.
    Dersom det jeg skrev om at du er fan av det du har akkurat nå, og med det startet ordet fanboy, så var ikke det meningen.
    Jeg brukte ordet fan i betydningen liker godt. Har ikke skrevet fanboy, det er du faktisk alene om. (Fanboy høres ut som noen som er ukritisk positiv)
    Les gjerne ditt eget innlegg #3.150 i Harbeth tråden og se hvordan det er i forhold til "Når jeg uttaler meg om det så er tanken aldri å snakke ned et annet merke for å fremstille det andre som bedre.. selv om det kan fort oppfattes slik av noen." Kan hende det er litt på avsender også og ikke bare mottaker.
    Men disclaimer du skrev er godt å vite, som sagt. Det gjør det bare enda mer meningsløst av meg å se hva du har skrevet tidligere om en høyttaler.
    Grunnen til at det blir dårlige meningsutvekslinger mellom oss er nok delvis fordi vi har så veldig forskjellige inntrykk. De tingene jeg liker Harbeth på grunn av og på tross av er så godt som motsatt av det du beskriver. :) Forskjellige rom, plassering, ører og øvrig utstyr sikkert en del av det. Vi kan ikke være enige alle mann.
    Beklager dårlig stemning og lite verdiskapende innlegg fra meg i denne tråden.

    ________________________________________________________________________________________________


    Og rommet har mange mye å gå på, meg selv inkludert.
    Således har jeg ingen problem med å anerkjenne at man kan hente masse av feks Focus 140 med rett elektronikk og plassering, som feks hos @Dharmabum. Det ser og ut som @_RoDa_ er flink til å skape rom i rommet. Der låter det nok skikkelig bra.

    Selv har jeg gått meg vill mange ganger med målinger og target curves. Så det har jeg «sluttet med», og forholder meg heller til nærfeltslytting. Det er med på å minske rombidraget, samtidig som jeg slipper spille så høyt.
    Hei @pelsjeger
    Jeg oppfattet Focus 140 og Confidence C1 som likere i spillestil enn det Fokus var i forhold til Contour og større Focus.
    Rar beskrivelse, kanskje, men det handler om spilleglede og graden av analytisk spillestil. C1 har det samme som Focus140 på den måten at de ikke mister fylde, tilgivende stil og nærhet til musikken selv om de har mer detaljer og viser frem mer av det som finnes i innspillingene. Det er noe av det som gjør at jeg liker dem så godt. Hi-Fi/"hiend" og musikkglede. Dessverre synes jeg at ved direkte sammenligning så blir det i overkant tydelig hva C1 viser frem som skjules av noen andre, og litt vanskeligere å ikke spille på dem. Men nå har jeg satt de blå DIYene opp på stativene igjen likevel. 😅

    Mitt oppsett er nok også rett så innenfor nærfelt. ca to meter mellom høyttalere og til lytteposisjon, i et forsøk på å koble til lyden fra høyttalerne og fra lyden fra rommet. Synes det er mange som setter høyttalere tett på vegger, og det kan nok fortelle noe om opplevde forskjeller som f.eks svulstig bass fra høyttalere tett på frontvegg. Har aldri startet med DSP selv annet enn litt lek med den funksjonen i Eversolo. Liker best å bare styre på "gammelmåten" selv om det nok er mer effektivt å justere på signalet. Får ha det som en fremtidig del av hobbyen når jeg blir lei. :)(y)


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har forresten sett litt på prisingen til Contour Legacy, opp mot HS (lansert i 2020) inflasjonsjustert og sammenliknet med Contour i.
    Prisen på 143k er da nærmere 60% høyere enn HS etter inflasjonsjustering.
    Litt superenkel forskning på priser for c i:
    Tar man prisen på 57 og ganger med 1,6 får man 91k. Dynaudio skal altså ha 60% ekstra for en bass og litt mdf, litt finer og noen ekstra delefilterkomponenter. Som et luksusobjekt med god bærekraftsprofil, made in Scandinavia gir det kanskje mening, men ut over set ser jeg ikke helt hvordan det kan forsvares for verken legacy eller ordinær contour.
    Vanskelig å forsvare det der, ja. Litt redd det har å gjøre med å kunne passe inn i markedspriser. Alle tør ikke som Rega å legge jubileumsversjoner på et nivå som kan kjøpes av folk flest. Dynaudio skal ha for Special Forty der. (y)

    På de mindre modellene kan det virke som prisene er mer naturlige i folhold til normal prisvekst.
    Disse to kan vel ses på som arvtakere til Focus 110 og 140 selv om de heter noe annet i dag?
    Da er det ikke mer enn normal prisvekst og forventet? (Tror 140 kostet ca 14 i 2006 eller deromkring)

    DYN_Skjermbilde.JPG
    bilde fra lydglede.no

    mvh
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    @_RoDa_ Ønsker bare det beste for deg. Tro meg, har aldri ment noe annet. God sommer🌞✌ Måtte den bli fyllt med mye godlyd og sommerlige gleder.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    1.119
    Torget vurderinger
    10
    M.B.S; Jeg har vansker med å forstå hva du egentlig syns om HS lydmessig. I det ene øyeblikket beskriver du dem i all hovedsak i rosende vendinger, mens du i neste åndedrag påstår at bassen er ukorrekt og kjedelig, diskanten tilbakeholdende og lydbildet uoppløst. Kritikken er faktisk vanskelig å forstå og motsatt av min opplevelse av dem. Jeg orker imidlertid ikke noen videre diskusjon om emnet. Du skal få ha dine meninger i fred for meg. Så får jeg kose meg med mine HS, som jeg for øvrig opplevde fikk et løft ved oppgradering av forsterker nylig.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.303
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    M.B.S; Jeg har vansker med å forstå hva du egentlig syns om HS lydmessig. I det ene øyeblikket beskriver du dem i all hovedsak i rosende vendinger, mens du i neste åndedrag påstår at bassen er ukorrekt og kjedelig, diskanten tilbakeholdende og lydbildet uoppløst. Kritikken er faktisk vanskelig å forstå og motsatt av min opplevelse av dem. Jeg orker imidlertid ikke noen videre diskusjon om emnet. Du skal få ha dine meninger i fred for meg. Så får jeg kose meg med mine HS, som jeg for øvrig opplevde fikk et løft ved oppgradering av forsterker nylig.
    Spennende K.H.
    Hvilken forsterker har du oppgradert til?
    Er litt usikker på hvilken forsterker jeg ender opp med på mine HS.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    778
    Antall liker
    467
    Torget vurderinger
    1
    M.B.S; Jeg har vansker med å forstå hva du egentlig syns om HS lydmessig. I det ene øyeblikket beskriver du dem i all hovedsak i rosende vendinger, mens du i neste åndedrag påstår at bassen er ukorrekt og kjedelig, diskanten tilbakeholdende og lydbildet uoppløst. Kritikken er faktisk vanskelig å forstå og motsatt av min opplevelse av dem. Jeg orker imidlertid ikke noen videre diskusjon om emnet. Du skal få ha dine meninger i fred for meg. Så får jeg kose meg med mine HS, som jeg for øvrig opplevde fikk et løft ved oppgradering av forsterker nylig.
    Her kommer du med kritikk mot mine utsagn, men du understreker at du ikke ønsker at jeg får svare på kritikken🤔 hehe ja vel. Ser at du vrir litt på det jeg har skrevet i tillegg. Lar denne ligge tror jeg.

    Siste post fra meg her på Dynaudio venner. God sommer🎶
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    1.119
    Torget vurderinger
    10
    Her kommer du med kritikk mot mine utsagn, men du understreker at du ikke ønsker at jeg får svare på kritikken🤔 hehe ja vel. Ser at du vrir litt på det jeg har skrevet i tillegg. Lar denne ligge tror jeg.

    Siste post fra meg her på Dynaudio venner. God sommer🎶
    Du må gjerne gi ditt tilsvar på det jeg har skrevet, men ikke regn med at jeg skal gidde kommentere det. Blir bare meningsløst, syns jeg. Fortell også gjerne hva jeg har vridd på av det du har skrevet de siste to dagene.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Spennende K.H.
    Hvilken forsterker har du oppgradert til?
    Er litt usikker på hvilken forsterker jeg ender opp med på mine HS.
    Enig
    Tenker litt på veien vekk fra rør selv, uten å vite om du @K.H. har rør eller ikke.
    Har litt trua på at f.eks Hegel H590 kan være passe kanon til Dynaudio.
    Samme med Yamaha A-S3200. Grunnen til at jeg tror det er først og fremst krefter.
    Mer usikker på mindre effekt type Luxman klasseA.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    1.119
    Torget vurderinger
    10
    E.I.A. og _RoDa_; Jeg har gjort mitt valg og kan ikke helt se at det kan være særlig interessant for dere, uansett.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    E.I.A. og _RoDa_; Jeg har gjort mitt valg og kan ikke helt se at det kan være særlig interessant for dere, uansett.
    Alltid interessant og inspirasjon å vite hva andre Dynaudioeiere "parrer" høyttalerne med.
    Jeg synes NAD M3, Audionet SAM G2 (og V2) fungerte bra, og NAD M2 helt sjokkerende dårlig. Cayin CS-100A sin noe villbassmåte å spille bass på gjør seg veldig bra med C1. Har til gode å prøve noe med veldig mye effekt på dem. Husker ikke om jeg hadde C1 da jeg såvidt hadde Dynamic Precision innom her.

    mvh
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    1.119
    Torget vurderinger
    10
    Alltid interessant og inspirasjon å vite hva andre Dynaudioeiere "parrer" høyttalerne med.
    Jeg synes NAD M3, Audionet SAM G2 (og V2) fungerte bra, og NAD M2 helt sjokkerende dårlig. Cayin CS-100A sin noe villbassmåte å spille bass på gjør seg veldig bra med C1. Har til gode å prøve noe med veldig mye effekt på dem. Husker ikke om jeg hadde C1 da jeg såvidt hadde Dynamic Precision innom her.

    mvh
    En forsterker med rikelig krefter tror jeg er en god ide, ja. Klasse A ville jeg uansett styrt unna pga. varmeutviklingen.
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    Hoppla og heisan!

    Spennende med litt temperatur, temperament og engasjement her i Dynaudiotråden for tiden.
    Som tidligere eier av 13 forskjellige Dynaudios føler jeg meg igjen kallet til å komme med noen betraktninger.

    Etter at det har blitt klarlagt at nye og kommende Contour Legacy blir litt vel svindyre ser jeg meg nå etter andre kandidater iblant Dynaudios sortiment.
    Av senere og finere Dynaudios har jeg i senere år hatt Special 40 og Confidence C1 Signature.

    Har aldri hatt problem med hverken diskant eller mellomtone i Dynaudios etter at dem er ferdig innspilte.
    Har hatt mest og lengst stativhøyttalere fra Dynaudio (Audience 15, Contour S 1.4, 1.4 LE, Focus 160, Special 40 og sist Confidence C1 Signature)

    Mitt lille problem med Dynaudio stativhøyttalere er bassgjengivelsen, som for meg blir noe vel sterk og tung. Dominant og ikke helt så stram og definert som ønskelig. Har ikke hatt samme problem med Dynaudios gulvstående modeller. Selv om bassen går dypere iblant disse.

    Noe av årsaken til at jeg synes dette er utvilsomt at jeg har blitt bortskjemt ved å bruke ATC SCM 11 og 19 i senere år i lengre perioder. Disse med sin trykkammerkonstuksjon gir en fabelaktig, stram, definert og nyansert bass. Med et sabla trykk, tyngde og skyv til å backe det hele opp med.

    Nye Confidence 20 stativhøyttalere virker meget spennende og forlokkende med sin bassport på undersiden av høyttalerne. Nytt fra Dynaudio sin side.
    Hadde Confidence C! Signatur hatt en strammere og bedre definert bass hadde det ha vært drømmehøyttalerne!

    En liten betraktning vedrørende Harbeth - for dem som orker mer av det: Hadde en kort periode et par M 30.1 i flott sort utgave. Det falt ikke heldig ut hjemme hos meg.
    Diskanten var ikke et problem, men det var mer helheten: her følte jeg at eg fikk musikken trøkket midt i trynet - for å si det på godt bergensk.
    Her skal det nevnes at jeg ar et noe vanskelig lytterom med dårlig demping og hard akustikk. Dog aldri opplevd det samme med Dynaudios.
    Krasjet også med forventningene på forhånd; ventet en litt "rund og trivelig" gjengivelse av musikken. For så å få det helt motsatte... :(

    Ellers er det ganske påfallende i denne tråden at noen er vel hårsåre og nærtagende - slutt med å ta ting personlig sier nå jeg!
    Som mesterkokk Gordon Ramsey sier: "If you can`t stand the heat get out of the kitchen!"


    Audiofil hilsen fra Øvre Bønes, Bergen,

    Valdemarr Violin. :);):cool:
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    1.119
    Torget vurderinger
    10
    Snakk med Gjallarhorn og få lånt deg et par med SHL5+xd. Det kan hende den responderer bedre i rommet ditt en 30.1. Men for all del der er mye snadder der ute. I min bok er der ingen selvfølge at noe som helst skal funke i forskjellige rom der ute. Første regel er å prøve før kjøp. Men angående lytterommet ditt, er det vanskelig så ville vel første steg være å gjøre noen akustiske tiltak.
    Hoppla og heisan!

    Spennende med litt temperatur, temperament og engasjement her i Dynaudiotråden for tiden.
    Som tidligere eier av 13 forskjellige Dynaudios føler jeg meg igjen kallet til å komme med noen betraktninger.

    Etter at det har blitt klarlagt at nye og kommende Contour Legacy blir litt vel svindyre ser jeg meg nå etter andre kandidater iblant Dynaudios sortiment.
    Av senere og finere Dynaudios har jeg i senere år hatt Special 40 og Confidence C1 Signature.

    Har aldri hatt problem med hverken diskant eller mellomtone i Dynaudios etter at dem er ferdig innspilte.
    Har hatt mest og lengst stativhøyttalere fra Dynaudio (Audience 15, Contour S 1.4, 1.4 LE, Focus 160, Special 40 og sist Confidence C1 Signature)

    Mitt lille problem med Dynaudio stativhøyttalere er bassgjengivelsen, som for meg blir noe vel sterk og tung. Dominant og ikke helt så stram og definert som ønskelig. Har ikke hatt samme problem med Dynaudios gulvstående modeller. Selv om bassen går dypere iblant disse.

    Noe av årsaken til at jeg synes dette er utvilsomt at jeg har blitt bortskjemt ved å bruke ATC SCM 11 og 19 i senere år i lengre perioder. Disse med sin trykkammerkonstuksjon gir en fabelaktig, stram, definert og nyansert bass. Med et sabla trykk, tyngde og skyv til å backe det hele opp med.

    Nye Confidence 20 stativhøyttalere virker meget spennende og forlokkende med sin bassport på undersiden av høyttalerne. Nytt fra Dynaudio sin side.
    Hadde Confidence C! Signatur hatt en strammere og bedre definert bass hadde det ha vært drømmehøyttalerne!

    En liten betraktning vedrørende Harbeth - for dem som orker mer av det: Hadde en kort periode et par M 30.1 i flott sort utgave. Det falt ikke heldig ut hjemme hos meg.
    Diskanten var ikke et problem, men det var mer helheten: her følte jeg at eg fikk musikken trøkket midt i trynet - for å si det på godt bergensk.
    Her skal det nevnes at jeg ar et noe vanskelig lytterom med dårlig demping og hard akustikk. Dog aldri opplevd det samme med Dynaudios.
    Krasjet også med forventningene på forhånd; ventet en litt "rund og trivelig" gjengivelse av musikken. For så å få det helt motsatte... :(

    Ellers er det ganske påfallende i denne tråden at noen er vel hårsåre og nærtagende - slutt med å ta ting personlig sier nå jeg!
    Som mesterkokk Gordon Ramsey sier: "If you can`t stand the heat get out of the kitchen!"


    Audiofil hilsen fra Øvre Bønes, Bergen,

    Valdemarr Violin. :);):cool:
    Går ut fra at jeg er en av dem du anser som hårsåre og nærtagende i denne tråden og kanskje i andre også. Helt greit for meg. Har heller ingen problemer med å holde meg langt unna diskusjonene her inne i fremtiden. Så takk for rådet.
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    Hei igjen, Joker Nord! ;)

    Klargjøring: det var IKKE deg jeg siktet til med min bemerkning vedrørende hårsåre og nærtagende personer.
    Det var kun en bestemt og spesifikk person det gjaldt for. Og den personen jeg sikter til vet nå akkurat hvem jeg siktet til. Og det får være nok
    Jeg sier ikke mer om den saken. VI skal ikke ha noen gapestokk her på HFS heller!


    Mvh Vidar W.

    Bill.mrk. "Longines for the long run?" :)
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    925
    Antall liker
    1.111
    Torget vurderinger
    4
    En forsterker med rikelig krefter tror jeg er en god ide, ja. Klasse A ville jeg uansett styrt unna pga. varmeutviklingen.
    @_RoDa_ har jo superflaks. Ikke mindre enn tre Gryphon Diablo 250 på Finn for øyeblikket. Og en Atilla.

    Ellers så har jeg bitt meg merke i at det går mye i Moon/ Sim Audio, Luxman, Pass Labs og Accuphase. Og Boulder i statene. Lite rør.

    Jeg har hatt den Integrerte Moon D340iX. Den funket overraskende godt for sine beskjedne 100 oppgitte watt. Jeg kjørte og med Topping D90se + moon w5.3 - men der foretrakk jeg prat og liv i lille moon over den dobbelt så store. Small amp, big balls.

    Ellers så finner jeg det betimelig å dele litt visdom fra mr Dung Ho og hans venn:
    IMG_5905.jpeg

    Vet ikke hvor mye vi skal legge i det - eller hvorvidt du føler for å dele slike preferanser på et åpent fora 😆
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.303
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    Entusiasmen tar av noen ganger, så har det vært varmt, heldigvis går det over 😎
    Ingen må bli hårsåre, det er bare hifi…..

    Cuckoo61@ Det var meg du kjøpte Harbethene av, jeg hadde samme opplevelse som deg, 7ES3 ga meg mer av det jeg «trodde» Harbeth skulle låte som, men de ble (etterhvert for meg)litt tamme nedover.

    Bryston 28B SST2 og Bryston 4B3 fungerte begge veldig bra på Fokus 160.
    på HS har jeg kun prøvd Rega Elex r, den har jeg ikke lenger, så få prøve noe av det andre jeg har stående.

    Jeg har flere par høyttalere som alle låter bra, men i denne tråden er Dynaudio`ene BEST 😎
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.303
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    @_RoDa_ har jo superflaks. Ikke mindre enn tre Gryphon Diablo 250 på Finn for øyeblikket. Og en Atilla.

    Ellers så har jeg bitt meg merke i at det går mye i Moon/ Sim Audio, Luxman, Pass Labs og Accuphase. Og Boulder i statene. Lite rør.

    Jeg har hatt den Integrerte Moon D340iX. Den funket overraskende godt for sine beskjedne 100 oppgitte watt. Jeg kjørte og med Topping D90se + moon w5.3 - men der foretrakk jeg prat og liv i lille moon over den dobbelt så store. Small amp, big balls.

    Ellers så finner jeg det betimelig å dele litt visdom fra mr Dung Ho og hans venn:
    Vis vedlegget 1024191
    Vet ikke hvor mye vi skal legge i det - eller hvorvidt du føler for å dele slike preferanser på et åpent fora 😆
    Ja takk begge deler😇🤣
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hoppla og heisan!

    Som tidligere eier av 13 forskjellige Dynaudios føler jeg meg igjen kallet til å komme med noen betraktninger.

    Etter at det har blitt klarlagt at nye og kommende Contour Legacy blir litt vel svindyre ser jeg meg nå etter andre kandidater iblant Dynaudios sortiment.
    Av senere og finere Dynaudios har jeg i senere år hatt Special 40 og Confidence C1 Signature.

    Har aldri hatt problem med hverken diskant eller mellomtone i Dynaudios etter at dem er ferdig innspilte.
    Har hatt mest og lengst stativhøyttalere fra Dynaudio (Audience 15, Contour S 1.4, 1.4 LE, Focus 160, Special 40 og sist Confidence C1 Signature)

    Mitt lille problem med Dynaudio stativhøyttalere er bassgjengivelsen, som for meg blir noe vel sterk og tung. Dominant og ikke helt så stram og definert som ønskelig. Har ikke hatt samme problem med Dynaudios gulvstående modeller. Selv om bassen går dypere iblant disse.

    Noe av årsaken til at jeg synes dette er utvilsomt at jeg har blitt bortskjemt ved å bruke ATC SCM 11 og 19 i senere år i lengre perioder. Disse med sin trykkammerkonstuksjon gir en fabelaktig, stram, definert og nyansert bass. Med et sabla trykk, tyngde og skyv til å backe det hele opp med.

    Nye Confidence 20 stativhøyttalere virker meget spennende og forlokkende med sin bassport på undersiden av høyttalerne. Nytt fra Dynaudio sin side.
    Hadde Confidence C! Signatur hatt en strammere og bedre definert bass hadde det ha vært drømmehøyttalerne!

    En liten betraktning vedrørende Harbeth - for dem som orker mer av det: Hadde en kort periode et par M 30.1 i flott sort utgave. Det falt ikke heldig ut hjemme hos meg.
    Diskanten var ikke et problem, men det var mer helheten: her følte jeg at eg fikk musikken trøkket midt i trynet - for å si det på godt bergensk.
    Her skal det nevnes at jeg ar et noe vanskelig lytterom med dårlig demping og hard akustikk. Dog aldri opplevd det samme med Dynaudios.
    Krasjet også med forventningene på forhånd; ventet en litt "rund og trivelig" gjengivelse av musikken. For så å få det helt motsatte... :(

    Audiofil hilsen fra Øvre Bønes, Bergen,

    Valdemarr Violin. :);):cool:
    Ja, du Cuckoo du Cuckoo :)
    Hyggelig at du, som har hatt 13 par av slaget, spør andre. 😅
    Du har jo til og med hatt så godt som samme som mine. Det sies at Signatur skal være strammere enn MkI, men jeg er usikker på om Platinum er så mye strammere enn Signatur igjen. Vil ikke tro det er såpass uansett at det tipper fra sterk og tung til stram og definert. Det er jo lov å drømme, sånn at du kan drømme om det til du eventuelt får hørt en Platinum og drømmen brister.
    Jeg synes ofte oppskriften diskantdome og 6,5 tommer bassmellomtone nettopp blir en sånn bass som kan være litt for mye bass for å kompensere for manglende rekkevidde nedover. En grei trade off, og jeg liker faktisk den måten å spille på.
    I ettertid kan nok det at jeg ble litt rasket over av Focus 340 sin spillestil i bassen nettopp være på grunn av manglende nivå oppe i bassen sammenlignet med stativhøyttalerne.
    Her vil jeg kunne anta - uten å ha prøvd - at en sterk forsterker med mye krefter og høy dempingsfaktor vil kunne både spille ut bassen mer på gulvstående og kunne tøyle bassen på stativhøyttalere og presse rekkevidden noe nedover. Både du og både eg har vel likt Audionet og de kan være rett så stramme i stilen. Dermed lett å anta at det også er sjekket av på listen din, stram og sterk forsterker altså?
    Jeg har ikke hørt mye ATC, men akkurat beskrivelsen av stramhet og svært så kontrollert trøkk (tror jeg hørte dem med Bryston) passer svært godt med husken.

    Hvordan liker du og/eller har mulighet til å plassere høyttalerne i rommet? Her hjemme synes jeg de må ha 70-80 cm med luft mellom kabinett og frontvegg, mens noen varianter kanskje nyter godt av mer nærhet. Av merker som jeg tror og erfarer vil kunne gi noe mer stramhet (og tåle nærhet) så er SHL5 til Harbeth, Triangle, en ukjent sak ved navn Wilson Benesch Square One og kanskje PMC?
    Mulig de aktive Dynaudio kan ha mer sånne egenskaper også? Hvis man vil ned den veien uten egne forsterkere på benken.
    Confidence 20 er jo 125 tusen penger, så ikke akkurat billige de heller.
    Har du hatt/hørt Contour C20i?

    Harbeth C7ES-3 har jeg hørt noe så veldig så rund og varm. Såpass at det satt spor som sitter fortsatt.
    My Hometown av Odd Nordstoga og Darling West hadde altså så mye kropp at det vanskelig kunne være i henhold til hva som ligger i innspillingen.
    Men du og du så vakkert det var.


    Ikke helt hififreakhilsen fra Våler i Østfold, Østfold
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    @_RoDa_ har jo superflaks. Ikke mindre enn tre Gryphon Diablo 250 på Finn for øyeblikket. Og en Atilla.
    Ellers så har jeg bitt meg merke i at det går mye i Moon/ Sim Audio, Luxman, Pass Labs og Accuphase. Og Boulder i statene. Lite rør.
    Jeg har hatt den Integrerte Moon D340iX. Den funket overraskende godt for sine beskjedne 100 oppgitte watt. Jeg kjørte og med Topping D90se + moon w5.3 - men der foretrakk jeg prat og liv i lille moon over den dobbelt så store. Small amp, big balls.
    Ellers så finner jeg det betimelig å dele litt visdom fra mr Dung Ho og hans venn:
    Vet ikke hvor mye vi skal legge i det - eller hvorvidt du føler for å dele slike preferanser på et åpent fora 😆
    Kanskje en diabolsk forsterker som lekser opp høyttalerne og får de til å utføre som instruert er en god ide. Hmm.
    Ligger med hjerte på Finn hos meg de Diabloene. :)
    Det sees en del Octave på Dynaudio på interweben også, forresten. (y) At de skal hyle ut like mange watt på to stk KT-88 som min forsterker gjør på fire er jeg litt småskeptisk til kjenner jeg.

    mvh
     

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.204
    Antall liker
    1.433
    Torget vurderinger
    11
    Coda har jeg hatt veldig god erfaring på med Dynaudio. Mastodontkrefter med fløyelsmyk spillestil. Ikke mange å oppdrive på brukten , men dukker opp av og til. Ligger en ute som er gamperå, men koster å være kar. Trenger da også en preamp til...Jeg har på følelesen av at mange ikke opplever en del tungdrevne Dynaudiomodeller sitt fulle potensial før man har koblet til en slik : https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=352504616&ci=3
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    Halla, RoDa!

    Har alltid sørget for kraftige og strømsterke forsterkere til mine Dynaudios. Hegel H190 og sterkere saker "oppover"
    Dem trenger det som Dharmabum påpeker. På papiret er dem ikke SÅ tungdrevne.
    Men dem låter utvilsomt best med kraftige og strømsterke forsterkere.
    Iblant Dynaudio stativere fikk jeg desidert best resultat mht bassgjengivelse med en Muse 200 - se vedlagte bilde. Et kompakt og strømsterkt lite beist,
    192MuseModel_2002.jpg

    Da satt bassen som hundedrit i kram snø. Eller som støpt m.a.o. :)
    Dennes noe uamerikanske lyse klangbalanse ga også en perfekt match med den lett mørke og fyldige lyden fra Contour S 1.4.
    Men Contour 1.4 hadde rett og slett ikke samme nivået som Muse 200. Ble derfor skiftet ut.

    Ellers har jeg et lytterom på 22 m2, følger faste regler mht oppsett: 2.5 meter mellom høyttalerne, vel en halvmeter ut fra bakvegg ti høyttalernes bakside (oddetallsregelen) Liten eller ingen innvinkling mot lytteposisjon som er ca. 3 meter fra midt imellom høyttalerne, Funker godt i de fleste tilfeller.

    Tror kanskje jeg vil gå for et par Dynaudio Evoke 50 nå. Hvis ikke blir det nok et par ATC igjen.

    Audiofil hilsen fra Bergen,
    Vidar W. :cool:
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    Er ellers advart imot Contour 20 av hifibekjeny Øyvind85 her på HFS. Og han kjenner sine Dynaudios - som meg 😊
    Noe magert i øvre mellomtone tror jeg det var? Uansett - vi kjenner og stoler på hverandre 👍
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.002
    Antall liker
    14.359
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    @vipa har fått til sine Evoke veldig bra @Cuckoo61 , så dette kan bli spennende 👍
    Sånne kommentarer fra den gode mannen som var med på prosessen da jeg kjøpte mine C1 er gode, og ikke minst dempende på mine tanker om å bytte mot Contour i-er 😁😁👍

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn