Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    Kan kanskje bli litt vel fyldig og fet lyd....?
    Men man vet aldri helt sikkert før man har prøvd.
    Selv hadde jeg vært noe engstelig for at det kunne komme til å tyte ut Bernaisesaus ut av høyttalerne. Hvem vet?!? :unsure: ;):p
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.035
    Antall liker
    14.465
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.206
    Antall liker
    1.433
    Torget vurderinger
    11
    Kan kanskje bli litt vel fyldig og fet lyd....?
    Men man vet aldri helt sikkert før man har prøvd.
    Selv hadde jeg vært noe engstelig for at det kunne komme til å tyte ut Bernaisesaus ut av høyttalerne. Hvem vet?!? :unsure: ;):p
    Usikker, har vel selv hørt noe i den retning om Yamaha, men ettersom dette er top of the line modellen lurer jeg på om det kan bli både fyldig og kontrollert/detaljert lydgjengivelse på samme tid.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    786
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    1
    Kan kanskje bli litt vel fyldig og fet lyd....?
    Men man vet aldri helt sikkert før man har prøvd.
    Selv hadde jeg vært noe engstelig for at det kunne komme til å tyte ut Bernaisesaus ut av høyttalerne. Hvem vet?!? :unsure: ;):p
    Hadde denne på lån en periode på mitt par med Heritage special. Sammenlignet direkte mot Hegel H590 som forøvrig var @Dharmabum sitt eks. Jeg foretrakk H590.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.035
    Antall liker
    14.465
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hadde denne på lån en periode på mitt par med Heritage special. Sammenlignet direkte mot Hegel H590 som forøvrig var @Dharmabum sitt eks. Jeg foretrakk H590.
    Det er spennende! H590 er jo en liten slump penger dyrere, men uansett.
    Jeg tror hodet mitt henger litt igjen på gammel Hegel som litt klinisk og lys i klangen.
    (H200 jeg hørte, trur eg)
    Kan se ut som du må kjøpe Yamahaen for å rapportere til oss @Dharmabum 😁😁😁
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    786
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    1
    Det er spennende! H590 er jo en liten slump penger dyrere, men uansett.
    Jeg tror hodet mitt henger litt igjen på gammel Hegel som litt klinisk og lys i klangen.
    (H200 jeg hørte, trur eg)
    Kan se ut som du må kjøpe Yamahaen for å rapportere til oss @Dharmabum 😁😁😁
    Ja den koster litt mere. Og ja😜 Hegel er jo Hegel.
     

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.206
    Antall liker
    1.433
    Torget vurderinger
    11
    Ligger en rykende fersk review fra Huff på yt nå på 3200 og selv om man må ta det han sier med en klype salt (Det han har inne til enhver tid er det beste han har hørt) så har jeg allikevel tiltro på at hans beskrivelse om tight gjengivelse med en dråpe fløte ref. Roda/Huff kan ha noe for seg.
    Det er spennende! H590 er jo en liten slump penger dyrere, men uansett.
    Jeg tror hodet mitt henger litt igjen på gammel Hegel som litt klinisk og lys i klangen.
    (H200 jeg hørte, trur eg)
    Kan se ut som du må kjøpe Yamahaen for å rapportere til oss @Dharmabum 😁😁😁
    Jeg synes nyere Hegel låter bra på Dynaudio. Hegel h390 med ekstern dac ( Gustard x26 pro) var en gullmatch. Hegel H590 med intern dac falt igjennom i forhold og solgte den videre kjapt. Fikk ikke fot av den.interndac er noe tull. Ja, Yamaha kunne jeg likt å hørt men har vansker med å fjerne verken DP 6.4, Coda CS 300, First Watt J2, Pass Labs XP 20 eller MI 12.1 fra heimen, keepers alle sammen😅
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.035
    Antall liker
    14.465
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hm, kanskje jeg må se på han Huff igjen. Fjernet abo på YT etter jeg så noen videoer der han virker fette rape gal og prater med døde folk på en app på telefonen 🙈🙈😅
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    99
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    31
    Holder med deg, Dharmabum, vedrørende dine synspunkt om intern dac i Hegelforsterkere
    Selv har jeg også kjørt balansert fra dac inni i Hegel forsterker. Det gir et mye bedre og klart hørbart resultat. I senere tid fra Benchmark DAC 3B. Som med sin ESS.basererte dac-chip gir mye bedre lyd ut enn de AKM-baserte interne dacene i Hegelforsterkere. Litt fristende å prøve og kjøre H390 eller 590 i dacloop med dobbel prosessering. 😉👍
    Ligger en rykende fersk review fra Huff på yt nå på 3200 og selv om man må ta det han sier med en klype salt (Det han har inne til enhver tid er det beste han har hørt) så har jeg allikevel tiltro på at hans beskrivelse om tight gjengivelse med en dråpe fløte ref. Roda/Huff kan ha noe for seg.

    Jeg synes nyere Hegel låter bra på Dynaudio. Hegel h390 med ekstern dac ( Gustard x26 pro) var en gullmatch. Hegel H590 med intern dac falt igjennom i forhold og solgte den videre kjapt. Fikk ikke fot av den.interndac er noe tull. Ja, Yamaha kunne jeg likt å hørt men har vansker med å fjerne verken DP 6.4, Coda CS 300, First Watt J2, Pass Labs XP 20 eller MI 12.1 fra heimen, keepers alle sammen😅
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.206
    Antall liker
    1.433
    Torget vurderinger
    11
    Hm, kanskje jeg må se på han Huff igjen. Fjernet abo på YT etter jeg så noen videoer der han virker fette rape gal og prater med døde folk på en app på telefonen 🙈🙈😅
    Har et ambivalent forhold til Huff , som du sier driver han å prater med de døde, men samtidig har han en behagelig tilnærming til det å formidle sitt budskap til de levende. Mister litt troverdighet når alt han har inne er så insane bra, men kan det være at han har en god evne til å ta inn generelt veldig gode komponenter til review? Er litt guilty pleasure å se på hans reviews, litt som å lese Dagbladet,men gjør det allikevel. At han har mye snacks innom er jeg ihvertfall sikker på. Sorry mye off topic...
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    384
    Antall liker
    201
    Torget vurderinger
    1
    @_RoDa_ har jo superflaks. Ikke mindre enn tre Gryphon Diablo 250 på Finn for øyeblikket. Og en Atilla.

    Ellers så har jeg bitt meg merke i at det går mye i Moon/ Sim Audio, Luxman, Pass Labs og Accuphase. Og Boulder i statene. Lite rør.

    Jeg har hatt den Integrerte Moon D340iX. Den funket overraskende godt for sine beskjedne 100 oppgitte watt. Jeg kjørte og med Topping D90se + moon w5.3 - men der foretrakk jeg prat og liv i lille moon over den dobbelt så store. Small amp, big balls.

    Ellers så finner jeg det betimelig å dele litt visdom fra mr Dung Ho og hans venn:
    Vis vedlegget 1024191
    Vet ikke hvor mye vi skal legge i det - eller hvorvidt du føler for å dele slike preferanser på et åpent fora 😆
    Det der var litt rart. Har jeg sittet og hørt på en hviskende japansk dame i alle disse årene?

    Er det andre som har erfaring med Luxman klasse A på Dynaudio? Jeg sikler litt på Confidence 20, men da må de være god match med Luxman 590. For den blir værende!
     

    iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    294
    Antall liker
    2.129
    Sted
    Makrokosmos
    Jeg har hatt både Yamaha AS-2200 og AS-3200 tidligere, og spilte da først på Dynaudio Special 40 og etterpå på Heritage Special. Etter min subjektive opplevelse så spilte Yamahaene ganske nøytralt, men heller litt frempå men uten at det ble for mye eller kliniskt. Litt livlig kanksje er et bedre ordvalg. Og syntes det var en god kombinasjon med Dynaudio. Spilte både LPs og CDs i det anlegget og hadde musikkglede av det.


    Det der var litt rart. Har jeg sittet og hørt på en hviskende japansk dame i alle disse årene?

    Er det andre som har erfaring med Luxman klasse A på Dynaudio? Jeg sikler litt på Confidence 20, men da må de være god match med Luxman 590. For den blir værende!
    Jeg har hatt Heritage Special på Luxman 595a-SE som er klasse A. En fin kombinasjon og nok med krefter for å drive HS godt. Syns ikke det ble for mye varme i ton eller klang, og spilte med god oppløsning og klarhet.

    Spiller nå på Confidence 20, og de er litt som en kameleon , fordi de responderer svært mye etter hva for elektronikk som driver de. Helt fint og greit med det meste, men superbt når en matcher det med gjennomtenkte og vel konstruerte komponenter. Har prøvd litt forskjellig på de, men trives best der jeg er nå med Luxman rør-preamp och transistor effekt til de sammen med Dynaudio sub 6 for mer solid bunn. Men de spiller godt med bass uten sub skal sier for å være stativhøyttalere. Men dette kan ju være forskjellig i hva man foretrekker for type lydsignatur, og C20 passer nog godt med det meste av kvalitet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn