Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.706
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte en Earmax SE hodetelefonforsterker her på Sentralen. Håpet på en bedre match enn det som er tilfelle med mine Fidelio X2 (30ohm), spesielt siden SE-versjonen skal kunne drive lavimpedante hodetelefoner. Men alt over søndagstur-nivå begynner å vrenge. Earmax (vanlig versjon tror jeg) med HD600 var referansen min for ørten år siden før "head-fi" var et begrep. Jeg husker at dette var en match in heaven, til å grine av. (Men det er jo ørten siden, så det er ikke heeelt sikkert at jeg hadde syntes det samme i dag) Så det blir vel en HD600 etter hvert...
     

    HeadFier

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    HD800S med Ragnaroken er nydelig, selv om jeg opplever at det er med planar dynamiske hodetelefoner at det virkelig blir magi.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.007
    Torget vurderinger
    12
    Antar jeg får 800s i morgen. Tenker den kan fungere bra med Auraric ampen. Skal vi satse på jazz og akustisk mon tro? Rocke gjør vi med Pioneer og mine fargeglade ører.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Innerfidelity nevnte at HD800s kan litt vel bakoverlente vokaler på musikken, lurer på hva dere mener om dette.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.007
    Torget vurderinger
    12
    Skal rapportere om vokalen. Synes personlig innerfidelity mener mye rart selv om har voldsom kred
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Kan godt hende, i følge inner fidelity sine egne målinger faller HD800s noe like etter 1000 hz, og så viddt jeg er jo noe av vokalene godt over 1000 hz?
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Moot point for oss europeere uansett. Kun for USA og Canada selvsagt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.007
    Torget vurderinger
    12
    Da er 800s ute og kjører tog på vei til Hamar så får været vise om det blir noe spilling inntil videre.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Noen som har hørt Sennheiser HD630? Vurdere å slå til på en mulighet på disse, de er i såfall tiltenkt reise-Fi'en min der de erstatter en Momentum mk1. Er skeptisk litt til variabel bass, fast kabel og en haug med iOS/android funksjonalitet jeg ikke trenger - men dersom klangen er har noe tilfelles med resten av HD6x0 så tilgies alt dill dall lett :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.007
    Torget vurderinger
    12
    Tror det står noe om 630 i denne tråden skrevet av erlendb
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Og jeg droppet testen på dem. De har bra lyd men den der bass boost greia er utrolig plagsom. Man ble sittende å skru hele tiden. De er tunge, lite portable og fatter ikke hva Sennheiser tenkte på når de laget dem. Hadde gitt dem terningkast 2. De er ganske gode på elektronisk musikk. Kabelen er ikke akkurat tillitsvekkende og stikker rett ut fra kilden og når kabelen ikke er utskiftbar er det også en risk. Beyerdynamic T70p er derimot vanvittig gode i prisklassen.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.007
    Torget vurderinger
    12
    Første lytt til HD800s i kveld. Spiller ikke dårlig. Veldig åpent lydbilde og med, subjektivt oppfattet, lite forvrengning. Pioneer oppfattes som litt anderledes og farget, men spiller også veldig fint. Sennheiser er det saklige alternativet. Glad jeg har begge. Hadde enda sennheiser bare kunnet roe signaturdiskanten en liten touch. Jeg får alltid denne lille følelsen av syntetisk elektronika.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.083
    Antall liker
    8.007
    Torget vurderinger
    12
    Pioneer SE Master 1, Sennheiser HD800s og Denon AHD-5000. Sistnevnte er skremmende god til sin lave pris....

    image.jpg
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Fikk LCD4 i dag, og, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lyden.. vel først og fremst sammenlignet med LCD3 okt 2015 versjon (før revoicing) så er definitivt kvinnelig vokal skarpheten jeg hørte med LCD3 definitivt borte. Her er det mye mye mer balanse i hele spekteret. Bass og nedre register, hva skal jeg si.. boom ! er vel ordet.. musikk som eksploderer midt i sangen virkelig eksploderer i klarhet og korrekthet og nøyaktighet slik at musikken trer frem slik den var tiltenkt å lages.
    Gitar plukking er utrolig detaljert, hører rett og slett fingrene flytte seg fra streng til streng. Dette gjorde jeg og med LCD3, men det er en annen klarhet og mer riktig gjengivelse av gitar strengene.

    Nå hører jeg bare litt på de med min Oppo HA-1 som dac, og Lake People sin 281 forsterker, og setter de på innspilling siden min HD25 er hos Hegel enda.. Får pushe på butikken så de får den tilbake.. innen da skal de få kjørt litt innspilling.

    H281 fra Lake People er en veldig kraftig forsterker, og med XLR4 kabler til LCD4, så trekker LCD4 utrolig mye, må rett og slett skru opp.. Der hvor LCD3 var høy lyd på kl 11, så må jeg til kl 3 og da er det ikke engang høy lyd. Får leke litt med gain funksjonen tenker jeg.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Burde omdøpt tråden til "Den store hifi introvert tråden". :cool:
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Hadde en liten lytterunde for noen dager siden. LCD4 "imponerte" men var aldri aktuell for min lommebok. LCD-X, Hifiman HE-1000 falt litt gjennom for min smak (mine ører). Men da jeg lyttet til mine egne hp`s på samme elektronikk lød det ikke bra sammenlignet med mitt eget oppsett hjemme. Så jeg må nok ta med min egen elektronikk på ett senere tidspunkt.
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    Blir spennendes å få teste de nye Bose qc35, trådløs med støydemping.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei, jeg har bestilt HD650 og trenger DAC og forsterker. Budsjett 2-3k Har kommet fram til disse alternativene

    TubeMagic D1
    Maverick Audio TubeMagic D1 Plus DAC

    OBJECTIVE2+ODAC REVB
    https://www.jdslabs.com/products/169/objective2-odac-combo-revb-b-stock/

    Crackhead blir for dyrt. Ser folk anbefaler Valhalla av Schiit, kommer litt utenfor mitt budsjett.
    Asgard er bra. Legg pengene i forsterker i første om gang, kjøp heller en billig dac i første omgang. Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.953
    Antall liker
    14.183
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei, jeg har bestilt HD650 og trenger DAC og forsterker. Budsjett 2-3k Har kommet fram til disse alternativene

    TubeMagic D1
    Maverick Audio TubeMagic D1 Plus DAC

    OBJECTIVE2+ODAC REVB
    https://www.jdslabs.com/products/169/objective2-odac-combo-revb-b-stock/

    Crackhead blir for dyrt. Ser folk anbefaler Valhalla av Schiit, kommer litt utenfor mitt budsjett.
    Asgard er bra. Legg pengene i forsterker i første om gang, kjøp heller en billig dac i første omgang. Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA.
    Fornøyd med Schiit Asgard 2 på mine HD650 8)
     

    Hoikka

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    En snill sjel her på forumet solgte meg en Valhalla 2 til en hyggelig pris. Bestillte meg en Dragonfly red som DAC etter å ha lest noen tester. Regner med de kommer til å klare HD650 greit.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har Valhalla 2 med HD650. Veldig fornøyd. Foretrekker faktisk Valhalla 2 over Woo WA6-SE, men den er jo ikke OTL da
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    En snill sjel her på forumet solgte meg en Valhalla 2 til en hyggelig pris. Bestillte meg en Dragonfly red som DAC etter å ha lest noen tester. Regner med de kommer til å klare HD650 greit.
    Snille selgere burde det være flere av =) Det der høres ut som et bra oppsett - og da har du jo dragonflyen til portabelt bruk også!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et lite spørsmål til de kunnskapsrike her på headfi-delen av forumet. Det dukker ofte opp Rega headamp på torget og Finn til priser ned mot 500 kroner. Er denne kapabel til å drive såpass vanskelige hodetelefoner som K701 og dens etterkommere?
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Noen som har gått til innkjøp av Pryma fra Sonus Faber enda?
    Vurderer disse sterkt.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Focal Utopia er kommet og reviews nettopp lansert i disse dager. skal matche LCD4 visstnok.! samme pris som LCD4.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Focal Utopia er kommet og reviews nettopp lansert i disse dager. skal matche LCD4 visstnok.! samme pris som LCD4.
    Blir spennende å lese hvordan disse blir i forhold til andre i noenlunde samme prisleie..! :cool:
    Ja, jeg ser de første reviews sammenligner de med LCD3 og HE1000 som er under halve prisen, og er latterlig å sammenlignes med. De må sammenligne med LCD4 hvis det skal være vits.
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Noen som har gått til innkjøp av Pryma fra Sonus Faber enda?
    Vurderer disse sterkt.
    Jeg har disse.
    Du finner noen beskrivelser her:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-fremstilt-av-sonus-faber-25.html#post2238305
    samt på CA forumet.
    Takk for svar. Var innom å hørte på de hos Stereofil i dag. Likte de godt, må bare finne ut om de er verdt 2000,- mer enn sennheiser momentum 2 som jeg også sterkt vurderer.
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Har et sett med Purplehearts i bestilling fra mai ja. Og jeg har vurdert Grace M9XX for å spare ledningsrot og plass.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Bestilt meg Grace Design m9xx og Fostex TH-X00 Purpleheart :D Noen som har bestilt fra Massdrop?
    Ja, har både Grace Design m9xx og Fostex TH-X00. Veldig fornøyd selv om leveringstiden på TH-X00 var drøy. Når tollen i tillegg klarte å ikke se fraktbrevet på pakken, tok det sin tid :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn