Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    The AB-1266's clarity is extreme, far better than my reference $1,945 Audeze LCD 3headphones

    http://news.cnet.com/8301-13645_3-57591530-47/abyss-ab-1266-headphones-run-$5495-but-theyre-worth-it/?part=rss&tag=feed&subj=TheAudiophiliac
    Takk for at du delte dette.

    Selv synes jeg dette blir litt for dumt. LCD-2 er kjempegode og ut fra forutsetningene til Audeze rimelig greit priset imo. LCD-3 er overpriset ift. LCD-2, men de er i mine ører bedre enn LCD-2 på noe, men IKKE alt. Har snakket med flere som faktisk foretrekker LCD-2 over -3, og det hender det at jeg gjør også. Mange vil kanskje mene at Audeze er overpriset ift. HiFiMAN, men materialene Audeze bruker, det vil si treverk, og uheldigheten av masse reklamasjoner med disse forklarer i alle fall delvis hvorfor prisen er høyere. Har ikke sammenliknet Audeze og HiFiMAN sine finere modeller, så kan ikke si noe om lyden, men tviler på at Audeze er sjukt mye bedre.

    Nå kommer Studio Six og dette Abyss-greiene hvor det blir klattet på helt sjuke prislapper, og det finner jeg faktisk latterlig, og jeg blir flau av å være entusiast og totalt avtent av hele greia. Det har ofte blitt sagt at man kunne bruke småpenger på head-fi og få lydkvalitet til mange ganger prislappen ift. stereoanlegg, men jeg skal like å se det hodetelefonoppsettet som slår musikkgleden til et stereoanlegg med budsjett på $10,000-$15,000.

    Og han hippieduden som har skrevet den anmeldelsen der har jeg overhodet ingen tillit til. Jeg vet ikke, men tror han er kjøpt og betalt.

    Blir det Mariusaa eller Tittentei som blir den første?
    Kan love at det ikke blir meg, og hvis mariusaa gjør det, så skal jeg peke og le.

    Edit:
    PS: Jeg er ikke sur, men oppgitt over at det lanseres hva jeg oppfatter som jallamikk med syke prislapper og betalt review-spinning på internett.

    Edit 2:
    PS: Det kan hende jeg tar feil og at dette er det beste som har skjedd siden den industrielle revolusjonen, men jeg tror det ikke før jeg hører det.
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Tittentei sa i bunn og grunn det meste jeg skulle svare :) Dette er hodetelefon versjonen av folka som for lenge siden stod med en kabel som kostet de 50kr å produsere, så sa de "Hei, la oss forsøke å ta 10.000kr for den å se hva som skjer". Så klarte de det, så ble det "Hahaha, la oss se om folk er idioter nok til å betale 20.000kr!!!" og sånn fortsatte det. Nå kan du kjøpe kabler til så idiotiske priser at folk burde strengt tatt blitt lagt inn og evaluert for å kjøpe de.

    *Edit* ser i tråden på head-fi, hvor eieren av JPS Labs deltar, at han fint overser alle spørsmål om hvordan de kan forsvare prisen.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tittentei sa i bunn og grunn det meste jeg skulle svare :) Dette er hodetelefon versjonen av folka som for lenge siden stod med en kabel som kostet de 50kr å produsere, så sa de "Hei, la oss forsøke å ta 10.000kr for den å se hva som skjer". Så klarte de det, så ble det "Hahaha, la oss se om folk er idioter nok til å betale 20.000kr!!!" og sånn fortsatte det. Nå kan du kjøpe kabler til så idiotiske priser at folk burde strengt tatt blitt lagt inn og evaluert for å kjøpe de.
    Godt å høre at jeg slipper å peke og le, hadde aldri trodd du ville gått til innkjøp av disse heller. :)

    Er jo veldig kritisk til kabler i utgangspunktet. Jeg tror på at kabler kan ha forskjellige tekniske egenskaper som påvirker lyden, og at god skjerming kan fjerne støy, men at de skal koste tusenvis av kroner med mindre de er laget av gull, nekter jeg å tro. Det er derfor jeg bruker signalkabler fra Blue Jeans Cable og for å koble sammen DAC og amp bruker jeg noen relativt billige XLR (type 200 kr) som Prolyd sa gjorde jobben, haha. Man skulle tro de som selger proffutstyr til studiobruk ikke selger kabler som vil forringe lydkvaliteten. Man kan jo tenke seg at et lydstudio tar opp vokal fra en XLR-mikk, og denne er kablet med 10-20m med (billig) XLR, slik at et 0,5-1m strekk med kabel mellom to komponenter neppe gjør så mye. Gøy at mange som signer til dyre kabler sitter og lytter til eldgamle fullanaloge innspillinger som ble spillt inn flere tiår før bransjen begynte å pushe high end kabler også. Har vanskelig for å tro at en dyrkabel kan få frem flere detaljer, da disse detaljene ville forsvunnet i den dårlige studiokabelen da musikken ble spillt inn.

    *Edit* ser i tråden på head-fi, hvor eieren av JPS Labs deltar, at han fint overser alle spørsmål om hvordan de kan forsvare prisen.
    Link, please?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    @TITTENTEI Når det kommer til prising så syns jeg man bare skal se hva ellers man kan få for samme prisen. Jeg tok en tur på amazon og fant ut at jeg kan kjøpe 8stk hifiman he-500 eller 19stk playstation 3, til samme prisen som EN abyss hodetelefon. Ser også ut i fra retail prislista til jps labs at de selger 10 feet med høyttaler kabler for 10.199 dollar også, så det er det standard kabel svindelen de driver med. Og nå skal de forsøke seg med det samme på hodetelefoner.

    Tråden fra head-fi hvor eieren av jps deltar (så vidt..)
    First impressions: JPS Labs Abyss AB-1266 Planar Magnetic Headphones
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Tar jeg prisen i usa, glemmer frakt, og bare legger på moms, så havner abyss på ca 41.600kr. For EN HODETELEFON. For samme prisen kan jeg kjøpe 23 playstation 3, 25stk akg 550, 8stk hifiman he-500, jeg kan dra til elkjøp og kjøpe meg:

    samsung ht-f9750w
    Vis vedlegget 205778

    og en sharp lc-70le836s 70" lcd tv
    Vis vedlegget 205779

    ...til sammen prisen av EN HODETELEFON.

    ....eller så kan jeg være "audiofil" og legge 13.400kr ekstra i det og kjøpe en 3m nordost tyr 2 høyttaler kabel for 55.000kr:
    Vis vedlegget 205780
    Jada.... Blir bare mer og mer flau over "hifi" som hobby.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    The AB-1266's clarity is extreme, far better than my reference $1,945 Audeze LCD 3headphones

    Vis vedlegget 205767

    http://news.cnet.com/8301-13645_3-57591530-47/abyss-ab-1266-headphones-run-$5495-but-theyre-worth-it/?part=rss&tag=feed&subj=TheAudiophiliac

    Blir det Mariusaa eller Tittentei som blir den første?
    Loevhagen, kankje. Han har jo ikke vært innom her på en stund, han jobber sikkert overtid for å spare.....
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Tar jeg prisen i usa, glemmer frakt, og bare legger på moms, så havner abyss på ca 41.600kr. For EN HODETELEFON. For samme prisen kan jeg kjøpe 23 playstation 3, 25stk akg 550, 8stk hifiman he-500, jeg kan dra til elkjøp og kjøpe meg:

    samsung ht-f9750w
    Vis vedlegget 205778

    og en sharp lc-70le836s 70" lcd tv
    Vis vedlegget 205779

    ...til sammen prisen av EN HODETELEFON.

    ....eller så kan jeg være "audiofil" og legge 13.400kr ekstra i det og kjøpe en 3m nordost tyr 2 høyttaler kabel for 55.000kr:
    Vis vedlegget 205780
    Jada.... Blir bare mer og mer flau over "hifi" som hobby.
    Eller holde x antall familier i u-land med mat i Y antall år, så blir det det kanskje enda mer meningsfylt.
    Jeg tror vi må sammenligne epler med epler her.
    Det minner meg litt om en kollega på jobben som fikk høre at jeg hadde kjøpt en høyttalerkabel i skinnveske til NOK 30k, hvorpå han responderte 'Det er det mest meningsløse jeg har hørt - man kan jo få en anstendig cognac til den prisen!'
    Vi må altså skille bart fra snørr mhp. hvilke preferanser som gjelder for den enkelte.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Loevhagen, kankje. Han har jo ikke vært innom her på en stund, han jobber sikkert overtid for å spare.....
    Noe av det siste han skrev før han forsvant, var at han skulle kjøpe seg bil med en prislapp full av nuller og en større datamaskinpc fra Apple. Ikke er han her på fredagskveldene lenger heller. Kanskje har han makset ut alt av overtid som arbeidsmiljøloven tillater, og måttet ta seg bijobb i en travel kaffebar, der han kan drikke seg energisk mens han jobber så svetten spruter? Han snakket ofte om kaffe, da han var her. Håper det går bra med ham.

    lillebror ser deg
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Eller holde x antall familier i u-land med mat i Y antall år, så blir det det kanskje enda mer meningsfylt.
    Jeg tror vi må sammenligne epler med epler her.
    Det minner meg litt om en kollega på jobben som fikk høre at jeg hadde kjøpt en høyttalerkabel i skinnveske til NOK 30k, hvorpå han responderte 'Det er det mest meningsløse jeg har hørt - man kan jo få en anstendig cognac til den prisen!'
    Vi må altså skille bart fra snørr mhp. hvilke preferanser som gjelder for den enkelte.
    Nå skrev jeg blandt annet at du kan få 8stk hifiman he-500 som er samme type hodetelefon som den latterlige overprisa abyss'en. Hvor mye mer "epler med epler" skal det bli? :rolleyes:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Eller holde x antall familier i u-land med mat i Y antall år, så blir det det kanskje enda mer meningsfylt.
    Jeg tror vi må sammenligne epler med epler her.
    Det minner meg litt om en kollega på jobben som fikk høre at jeg hadde kjøpt en høyttalerkabel i skinnveske til NOK 30k, hvorpå han responderte 'Det er det mest meningsløse jeg har hørt - man kan jo få en anstendig cognac til den prisen!'
    Vi må altså skille bart fra snørr mhp. hvilke preferanser som gjelder for den enkelte.
    Nå skrev jeg blandt annet at du kan få 8stk hifiman he-500 som er samme type hodetelefon som den latterlige overprisa abyss'en. Hvor mye mer "epler med epler" skal det bli? :rolleyes:
    Greit, men man trenger jo bare en om gangen ;)
    Jeg kommer meg fra A til B med Skoda, men liker best BMW for det og synes prisforskjellen kan forsvares. Det er selvsagt andre som ikke mener dette ut fra sine egne preferanser.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Det er en selvfølge at alt ikke koster det samme. Men skal vi fortsette med skoda VS bmw sammenligningen, så blir den abyss hodetelefonen som om bmw skulle tatt 10.000.000kr for en M3. Det er en oppblåst fantasi pris satt for at de med mer penger enn vett skal få blåse opp status-luftslottet sitt enda mer ved å kjøpe en. SELVSAGT skal de få lov til å gjøre det, og jeg gir nå stort sett blanke i hva alle gjør med livet sitt. Men noen ting er så monumentalt forkastelig og dumt at det fortjener å bli bemerket.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    I et kapitalistisk samfunn er det markedspris som gjelder.
    Kostpris pluss et anstendig påslag er ikke et tema hvis manglende konkurranse tilsier dette.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Godt å se engasjementet, og ikke minst gangsynet til headfi gutta er intakt!

    Når det er skrevet, vet jeg likefullt at noen sitter å tenker: Faen, det hadde vært kult å teste de - for å se om det er noe i det..

    :cool:

    Takk til Tittentei for et ildfullt innlegg!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Er Abyss på nivå med Stax 009 er den verdt prisen sin hvis Stax 009 er det. Om noen år har jeg kanskje vendt meg til utseendet og navnet...

    Det er uansett kult at det kommer en ny ortho-konge på haugen, å disse dem på grunnlag av pris uten å ha hørt dem blir jo litt dumt.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Selv om de spiller bra så blir de ikke magisk verdt over 40.000kr (min mening)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Selv om de spiller bra så blir de ikke magisk verdt over 40.000kr (min mening)
    Hva med en som ønsker å kjøpe seg et kompromissløst anlegg til flere hundre tusen, men har ikke en enebolig som passer høyttalere, evt. det er for lytt i huset?
    40k er jo det reneste røverkjøpet hvis man først må kompromisse.....
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Hvis du skal kjøpe deg anlegg til flere hundre tusen, men du bor hjemme hos mamma eller er en av disse patetiske nissene som lar dama bestemme alt så du må gjemme deg unna for å drive med hobby'en din (skikkelig mannlig btw...) så burde du rett og slett re-vurdere om ikke de flere hundre tusen kunne brukes til noe bedre.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det er for dumt å mene at 40K er latterlig mye av prinispielle årsaker. Det er det samme som en 30 hesters påhengsmotor. Eller forskjellen på en bil med eller uten soltak og alufelger....
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Vel, deg om det. Hvis du syns 40k for en hodetelefon er passende så skal du da få lov til det. I min verden så er det for dumt.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vel, deg om det. Hvis du syns 40k for en hodetelefon er passende så skal du da få lov til det. I min verden så er det for dumt.
    I min verden er 40k mye penger, men skulle jeg brukt 40k på god lyd ser jeg ikke noen prinsipiell forskjell på å bruke dem på hodetelefon fremfor en dac, forsterker eller høyttalere, så lenge de gir meg en bedre musikkopplevelse, og de oppleves som vesentlig bedre enn f.eks LCD3 som koster godt under det halve
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hvis du skal kjøpe deg anlegg til flere hundre tusen, men du bor hjemme hos mamma eller er en av disse patetiske nissene som lar dama bestemme alt så du må gjemme deg unna for å drive med hobby'en din (skikkelig mannlig btw...) så burde du rett og slett re-vurdere om ikke de flere hundre tusen kunne brukes til noe bedre.
    Hehehehe.
    Litt vel redusert horisont her.
    Det er nok flere kategorier som kan listes opp, eksempelvis en musikknyter med helt grei økonomi.

    Jeg begriper for eksempel ikke hva som driver en frimerkesamler til å kjøpe frimerker til en million kroner, men jeg respekterer fullt ut at han har veldig stor glede av dette.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du skal kjøpe deg anlegg til flere hundre tusen, men du bor hjemme hos mamma eller er en av disse patetiske nissene som lar dama bestemme alt så du må gjemme deg unna for å drive med hobby'en din (skikkelig mannlig btw...) så burde du rett og slett re-vurdere om ikke de flere hundre tusen kunne brukes til noe bedre.
    Hehehehe.
    Litt vel redusert horisont her.
    Det er nok flere kategorier som kan listes opp, eksempelvis en musikknyter med helt grei økonomi.

    Jeg begriper for eksempel ikke hva som driver en frimerkesamler til å kjøpe frimerker til en million kroner, men jeg respekterer fullt ut at han har veldig stor glede av dette.
    World's Most Expensive Stamps

    The Treskilling Yellow – $2.3 million or more

     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Jeg begriper for eksempel ikke hva som driver en frimerkesamler til å kjøpe frimerker til en million kroner, men jeg respekterer fullt ut at han har veldig stor glede av dette.
    En frimerkesamler er tydeligvis smartere en noen hifi folk da, for ingen frimerkesamler ville kjøpt ett frimerke som posten norge trykker opp og bare sier "her er ett frimerke stort sett likt alle andre frimerker, men vi skal ha 40.000kr pr stk for det".
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hehehehe, her har det gått hett for seg :D

    Har tenkt litt mer gjennom saken og er enig i at markedspris er det som gjelder. Her er produsenten prissetter og ikke pristaker.

    Det vi gjør her er egentlig å diskutere vår egen betalingsvilje ift. prisen produsenten har satt, så alle har rett (som vanlig når vi snakker om subjektivt opplevd verdi, lydkvalitet, ...). Vi kan jo vente å se hvor populære disse blir, og da ser vi hvorvidt de har verdien produsenten mener de har. Hvis ingen eller veldig få kjøper, slik at selskapet ikke tjener penger så er markedsprisen lavere enn produsenten hevder og hodetelefonene overpriset.

    Selv har jeg liten tiltro til at de (ut fra mine lydpreferanser og ønske om komfår) er verdt cirka 5 ganger prisen av LCD-2 og over 7 ganger prisen av HiFiMAN HE-500. Personlig synes jeg ikke at LCD-3 er verdt dobbel pris av LCD-2 heller, men jeg er heldig nok til å eie begge to og LCD-3 er en marginal favoritt (uten hensyn til pris).
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Å diskutere pris vs verdi (om det er Hi-Fi generelt, eller Head-Fi spesielt) er og blir umulig. Det er i høyeste grad subjektivt. Men, om et produkt har det lille ekstra, vil det alltid være noen som er villige til å betale (den høye) prisen for dette, selvom kvalitets-/ytelsesøkning aldri vil øke proposjonalt med prisen.

    Det blir som med fiskeutstyr. Du får neppe mer fisk med ei stang og snelle til 20K enn et sett til 1K.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det blir som med fiskeutstyr. Du får neppe mer fisk med ei stang og snelle til 20K enn et sett til 1K.
    Pappa er veldig glad i å fiske og fortalte meg en historie om dette.

    Han står ofte og fisker i ørrett i ei elv like ved der han bor, og en dag kom det opp et par skikkelig fine herrer i vadere med dyrt og flott utstyr. De sto og fisket i timesvis og fikk overhodet ingenting. Utover kvelden kom den vesle nabogutten gående med en trepinne og et påknyttet snøre. Han sto i timesvis, men fikk ikke noe han heller. :D

    PS: Kun en av pappas fiskeskrøner
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    IMAG0668.jpg


    Da har jeg fått denne på lån av brosjan, hihi!

    ardilla skryter så uhemmet og brutalt av denne, så nå får vi se da. :D
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fisking m.m.

    Å diskutere pris vs verdi (om det er Hi-Fi generelt, eller Head-Fi spesielt) er og blir umulig. Det er i høyeste grad subjektivt. Men, om et produkt har det lille ekstra, vil det alltid være noen som er villige til å betale (den høye) prisen for dette, selvom kvalitets-/ytelsesøkning aldri vil øke proposjonalt med prisen.

    Det blir som med fiskeutstyr. Du får neppe mer fisk med ei stang og snelle til 20K enn et sett til 1K.
    ... men noen får nok større fiskeglede.

    ... selv om en enkel bambusbrøytepinne med snøre, dupp, krok, søkke og mark eller ganske enkelt snøre over ripa kan gi andre stor glede. Fisk kan man også få.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    En god observasjon og et meget god eksempel

    [...]
    Jeg tror vi må sammenligne epler med epler her.
    Det minner meg litt om en kollega på jobben som fikk høre at jeg hadde kjøpt en høyttalerkabel i skinnveske til NOK 30k, hvorpå han responderte 'Det er det mest meningsløse jeg har hørt - man kan jo få en anstendig cognac til den prisen!'
    Vi må altså skille bart fra snørr mhp. hvilke preferanser som gjelder for den enkelte.
    I mine øyne er ikke innkjøp av en flaske alkoholholdig drikke til NOK 30.000 noe mer fornuftig enn kabelkjøpet.

    Forøvrig en god observasjon og et meget god eksempel. (Bruken av) ordene "det mest meningsløse" og "anstendig" utgjør prikken over i-en.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    regner med det vil komme flere hodetelefoner og utstyr rundt disse som kommer til å koste mye, interessen for hodetelefoner har øket betraktelig i de siste årene og sees nå på noe annet enn bare "tilbehør", om alt som kommer vil være verdt prisen som settes på de vil alltid bli diskutert, det samme kan jo også sees nå, har ikke selv hørt f.eks Audeze LCD-3 men leser at de er markant bedre enn sin "lillebror" Audeze LCD-2, og LCD-3 koster jo bortimot det dobbelte??. sikkert flere andre eksempler der ute, kvalitet koster sies det, men det finnes en grense for det meste, og som alltid bør man høre og teste produktene selv, ikke sikkert det er den dyreste man liker hvis man kunne få testet uten f.eks å vite prisen, for det er jo den dyreste som er den beste? eller....???? :cool:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    [...]
    Jeg tror vi må sammenligne epler med epler her.
    Det minner meg litt om en kollega på jobben som fikk høre at jeg hadde kjøpt en høyttalerkabel i skinnveske til NOK 30k, hvorpå han responderte 'Det er det mest meningsløse jeg har hørt - man kan jo få en anstendig cognac til den prisen!'
    Vi må altså skille bart fra snørr mhp. hvilke preferanser som gjelder for den enkelte.
    I mine øyne er ikke innkjøp av en flaske alkoholholdig drikke til NOK 30.000 noe mer fornuftig enn kabelkjøpet.

    Forøvrig en god observasjon og et meget god eksempel. (Bruken av) ordene "det mest meningsløse" og "anstendig" utgjør prikken over i-en.
    :)
    Selv om vedkommende ikke gjorde noe nummer ut av uttrykket 'anstendig' så kom det frem i ettertid at 'anstendig' ikke var tilfeldig valgt. Han kunne jo sagt 'god' men da hadde litt av poenget fallt bort, spesielt når han kommer fra Egenes (Stavangers Frogner). Det er viktig å dyrke forutinntatte holdninger rundt stereotyper og forsterke disse. Bitende ironi utgjør mye av humoren i min omgangskrets.
    Preben Jr: http://www.youtube.com/watch?v=TdO_cEP8qns&sns=em

    .....og her er andre enden av byen;
    http://www.youtube.com/watch?v=IOJCYTkATZU&sns=em
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest

    Sett på de beste klokkene du har, ta gjerne en reisesyke tablett først...:cool:
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn