Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    Så nettopp NRK programmet "HIFI Delerium" hvor HIFI Lars anbefalte rumperister til hodetelefon lytting.

    En litt utradisjonell måte å få til fysisk bass følelse med hodetelefoner uten å forstyrre naboen.:cool:

    Youtube link til hele innslaget.
    På grunn av at jeg så (deler) av den video'en der (og øyeblikkelig følte enda mindre grunn å fortelle noen at jeg driver med "hifi") så fikk jeg denne foreslått av youtube:


    Ikke akkurat hodetelefon relatert, men en del snacks der.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Headfi I Kristiansand?

    Hei, min bror arvet mine HE-400 , og nå er det dårlig kontakt- fra kabel inn til klokken.

    Han, bor i Kristiansand, og nå trenger jeg en adresse jeg kan sende han til for å få fixet dette..


    På Forhånd Takk.

    Chr.Sjømann.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Stilig den ALO studio six ampen men 200 dollar for oppgradering av kondiser på en amp til 4.900 er litt over the topp.

    Capacitor

    Upgrade the capacitors for improved musical resolution and spaciousness. Sold in pairs and installed prior to shipment.

    Polypropylene, Film & Foil Teflon +$200.00


    The Studio Six | ALO Audio

    Men kunne jeg fått en skulle den fått et godt hjem her hos meg. :D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Vel, ved cirka 1:08 når produsenten bak ikke kan si noe om rørene fordi han mangler kunnskapen, så må jeg nesten spørre meg om prislappen på saken også.


    Gir ikke akkurat super tillit imo.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tyll: "What's the price?"
    "Fourty nine hundred..."
    Tyll: "Nice"
    "...then you can op for the cap-teflon for 200 dollar more"
    Tyll: "Cool"
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Slik gjør du det, om ALLE produsentene av fett utstyr skal sende deg det de har gratis, og finne deg et levebrød av å spille musikk på foner!

    Hva han oppnår med de teite Hawaiiskjortene vet jeg ikke.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Slik gjør du det, om ALLE produsentene av fett utstyr skal sende deg det de har gratis, og finne deg et levebrød av å spille musikk på foner!

    Hva han oppnår med de teite Hawaiiskjortene vet jeg ikke.
    Joda, de har en klar misjon - du illustrerte det jo akkurat nå :p
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tyll: "What's the price?"
    "Fourty nine hundred..."
    Tyll: "Nice"
    "...then you can op for the cap-teflon for 200 dollar more"
    Tyll: "Cool"
    Eller:

    Tyll: What are these, gauss regulators?

    "I have no idea what the fuck those are, but they're cool as hell and you can find them as cheap as dirt on ebay - there's tons of them on there, nobody knows what the hell they are, so they're just dumped onto the market at really low prices!"

    Tyll: Haaaah???.... INTERESTING! I don't know what the hell they are either!!!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det beste nå er at ALO Audio følger med på trafikken til siten sin, ser at trafikk kommer fra denne tråden, kommer hit, leser quoten ovenfor, kontakter Tyll og videoen forsvinner, hahahaha.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    Pent regna så kommer den saken der på 37.000kr. Den ser ut som resultatet av ett "gjør det selv" kit fra kina. Den kan kun drive hodetelefoner. Hva annet kan man få for 37.000kr?

    Marantz pm 11 s3, 34.990kr.
    marantz-pm-11s3-stereoforsterker.jpg


    Hegel H300, 29.990kr
    hegel_h300_forsterker_dac_1.jpg


    McIntosh MA6300, 35.495kr
    ma6300.jpg


    En 1998 honda cbr600f, 36.000kr
    42_1596613253.jpg


    En nordost valhalla reference XLR 1m kabel, 29.495kr
    nordost_valhalla_xlr_signalkabel.jpg


    Setter jo ting i perspektiv....
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ville gått for E.A.R... og latt som om jeg aldri så bildene Marius la ut..Men, har bestillt noe annet som ligger klart på Posten når jeg kommer hjem..

    Det gledes! Tenk- jeg kan sitte i 22 døgn på jobb å lete etter kabler etc....
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Krigersk natt? startet med at ardilla la ut en produktinformasjon om The Studio Six | ALO Audio ampen, så ender det opp i nesten slakt om konstruktørens kompetanse og produktets prissetting.

    Er det dette som kalles popkorn tid.:cool:
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    532
    Torget vurderinger
    9
    Folk burde peke, le og gjøre narr av sånne overprisa produkter. I stedet så begynner folk "hm, spennende produkt". Det gjør meg litt
    GIFSoup

    Men, selvfølgelig, folk skal da få gjøre som de vil
    GIFSoup
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ville valgt Studio Six fremfor noe av det du lister opp... Og jeg synes det er en griselekker forsterker. Vtiitig at man kan ha så utrolig forskjellige oppfatninger. Men Taurus er bra, det er vi vel fremdeles enige om :D

    Pent regna så kommer den saken der på 37.000kr. Den ser ut som resultatet av ett "gjør det selv" kit fra kina. Den kan kun drive hodetelefoner. Hva annet kan man få for 37.000kr?

    Marantz pm 11 s3, 34.990kr.
    Vis vedlegget 204641

    Hegel H300, 29.990kr
    Vis vedlegget 204639

    McIntosh MA6300, 35.495kr
    Vis vedlegget 204640

    En 1998 honda cbr600f, 36.000kr
    Vis vedlegget 204642

    En nordost valhalla reference XLR 1m kabel, 29.495kr
    Vis vedlegget 204643

    Setter jo ting i perspektiv....
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Jeg er fortsatt litt spent på forskjellen på Auralic Taurus vs min Violectric V200 på LCD.2.2b :confused:

    Men er fortsatt veldig fornøyd med V200 altså, slik at det er sakt. :D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg er fortsatt litt spent på forskjellen på Auralic Taurus vs min Violectric V200 på LCD.2.2b :confused:

    Men er fortsatt veldig fornøyd med V200 altså, slik at det er sakt. :D
    Samme her, kunne ønske ardilla hadde giddet å si noe om dette, siden han har begge to.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Jeg er fortsatt litt spent på forskjellen på Auralic Taurus vs min Violectric V200 på LCD.2.2b :confused:

    Men er fortsatt veldig fornøyd med V200 altså, slik at det er sakt. :D
    Samme her, kunne ønske ardilla hadde giddet å si noe om dette, siden han har begge to.
    Det var det jeg håpet på.

    @ ardilla kjør en test på taurus vs V200 vi venter i spenning.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg får i alle fall lånt meg en Lavry DA11 rimelig snart, og gleder meg til å teste den over lenger tid. For å øke den umiddelbare arbeidsmengden til ardilla: Ardilla, vet du om Lavry DA11 har individuell voluminnstilling for hodetelefonutgang og evt. studiomonitorer?
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    @ Tittentei.

    Du bør prøve V200 med LCD2, veldig deilig og oppløst lyd, enkelte innspillinger har bredde på soundstage/lyd kule som er et greit stykke utenfor fonene.

    Har prøvd å liksom føle med handa hvor lydkula slutter og det er godt på utsiden av kanskje så mye som 10-15cm på det beste til nå.

    Steely Dan - rikki don't lose that number er test kuttet, og perkusjonen som spilles de første ca 25sek er ganske langt til venstre på det beste.
    Youtube link til aktuell versjon, da det er flere alt etter hvilken plate en lytter til.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg får i alle fall lånt meg en Lavry DA11 rimelig snart, og gleder meg til å teste den over lenger tid. For å øke den umiddelbare arbeidsmengden til ardilla: Ardilla, vet du om Lavry DA11 har individuell voluminnstilling for hodetelefonutgang og evt. studiomonitorer?
    Det har den ikke og det suger. Hvis man har behov for det, da. Man kan ikke få alt. Det er fremdeles en utmerket dac med et utmerket forsterkertrinn.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er fortsatt litt spent på forskjellen på Auralic Taurus vs min Violectric V200 på LCD.2.2b :confused:

    Men er fortsatt veldig fornøyd med V200 altså, slik at det er sakt. :D
    Jeg har Taurus og V200, men ikke LCD-2.2b. Jeg har LCD-2 rev.1. Det hele kan oppsummeres slik: V200 er mørkere, Taurus er lysere. Det kan legges til at Taurus er fremdeles ikke av de utpreget lyse. Begge har kraft. Taurus mer frampå, V200 mer smooth. Personlig foretrekker jeg begge.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg får i alle fall lånt meg en Lavry DA11 rimelig snart, og gleder meg til å teste den over lenger tid. For å øke den umiddelbare arbeidsmengden til ardilla: Ardilla, vet du om Lavry DA11 har individuell voluminnstilling for hodetelefonutgang og evt. studiomonitorer?
    Det har den ikke og det suger.
    Takk og det suger, ja.

    Grace Design m903 har individuell volumjustering på 3 kanaler (hodetelefoner, balansert ut og ubalansert ut). Vet du om Mytek 192 og Benchmark DAC 1 Pre har individuell voluminnstilling?
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Gutten kan sin markedsføring og jeg fikk nesten lyst på et par etter å ha sett den videoen. Som hi-end moteobjekt kan woodphones eller hva navnet var sikkert overleve, men som hifi produkt som skal konkurrere og måles på lydkvalitet har jeg ingen tro på disse hodetelefonene.

    Tenker overpriset nisjeprodukt for moteinteresserte overklassehipstere som ønsker å framstå som hi-fi interessert. Som hi-end moteobjekt så er hodetelefonene ganske friske, men motelandskapet er som kjent i kontinuerlig forandring og disse vil gå av moten like fort som de ble til, og jeg ser ikke for meg at hifi-interesserte graver disse hodetelefonene opp av skuffen for lydkvalitetens skyld, når dem ikke lenger er flavor of the month. Men for all del, han er langt i fra alene og det finnes en skog av store og små produsenter av overprisede hifi produkter som også bruker mer krefter på markedsføringen av produktet (forståelig nok) enn det de bruker på lydkvaliteten, så disse woodphones er allerede i godt selskap.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg får i alle fall lånt meg en Lavry DA11 rimelig snart, og gleder meg til å teste den over lenger tid. For å øke den umiddelbare arbeidsmengden til ardilla: Ardilla, vet du om Lavry DA11 har individuell voluminnstilling for hodetelefonutgang og evt. studiomonitorer?
    Det har den ikke og det suger.
    Takk og det suger, ja.

    Grace Design m903 har individuell volumjustering på 3 kanaler (hodetelefoner, balansert ut og ubalansert ut). Vet du om Mytek 192 og Benchmark DAC 1 Pre har individuell voluminnstilling?
    Tror dac1 har mulighet for å bypasse volum til linjeutgangene. Mytek vet jeg ikke men den kommer i to utgaver. Det er kommet en benchmark DAC 2, som ser bra ut, men ganske dyr.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ønsker ham lykke til, men er i det store og hele enig med MatsGyver (bortsett fra at markedsføringen hans ikke appellerte til meg).

    Morsomt at han ikke har vist seg her inne, hahaha. Han er vel redd for slakt :D

    Vi her inne skulle funda noe sammen, inkorperert det i et AS, fått Fostex til å produsere kassevis for oss og solgt som et helvete.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Ja, kjenner jeg blir litt småirritert på disse woodphonesene. Selv tenker jeg det er svært uetisk når man uten kompetanse til verken å teste eller bevise produktets kvalitet, lanserer et hifi produkt med en så stiv prislapp.

    I hifi-verden assosieres høy pris med høy kvalitet og til et visst punkt kan det selvfølgelig stemme, men langt ifra alltid. Å klistre en høy prislapp på produktet er derfor en ekstremt lettvint og billig måte å oppnå høy "kvalitet" på. Denne typen produsenter benytter seg på en bevisst og høyst uetisk og klanderverdig måte av den eksisterende forståelsen om at høy pris er ensbetydende med høy kvalitet og lydkvalitet, som kanskje er særlig gjeldende i hifi verdenen? Men så lenge kjøperen er fornøyd så er det vel greit?

    Skal begynne å snekre sammen vakre tre-forsterkere med "eksklusivt" innhold, klistre på en prislapp på 14 000,- og markedsføre dritten ut av dem. Så blir også jeg ansett som en "nyskaper" og ekte pioneer. Problemet er at jeg hadde følt meg som en svindler og ikke som en pioneer.
     
    Sist redigert:
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Hadde han markedsført produktet på en åpen og ærlig måte som et moteobjekt så hadde det vært greit, men jeg blir mildere sjokkert når han bruker tilfeldige forbipasserende i gaten for å illustrere hodetelefonenes gode lydkvalitet.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ja, kjenner jeg blir litt småirritert på disse woodphonesene. Selv tenker jeg det er svært uetisk når man uten kompetanse til verken å teste eller bevise produktets kvalitet, lanserer et hifi produkt med en så stiv prislapp.

    I hifi-verden assosieres høy pris med høy kvalitet og til et visst punkt kan det selvfølgelig stemme, men langt ifra alltid. Å klistre en høy prislapp på produktet er derfor en ekstremt lettvint og billig måte å oppnå høy "kvalitet" på. Denne typen produsenter benytter seg på en bevisst og høyst uetisk og klanderverdig måte av den eksisterende forståelsen om at høy pris er ensbetydende med høy kvalitet og lydkvalitet, som kanskje er særlig gjeldende i hifi verdenen? Men så lenge kjøperen er fornøyd så er det vel greit?
    Og heri ligger essensen. Jeg sier ikke at hodetelefonene hans er noe drit, da jeg ikke har hørt dem, men generelt selges mye drit til høye priser til et intetanende publikum (som ikke bryr seg). Hvis han klarer å gjøre disse trendy gjennom utseendet og ekslusive gjennom prislappen, så vil folk kjøpe. Pga utseendet blir de en conversation piece, og folk kjøper dem for skille seg ut og fremstå som unike i et urbanisert samfunn der man ellers drukner i mengden. Dette er kanskje essensen i motens funksjon? Trendsetterne begynner å adoptere uvanlige produkter, og så følger den svake gemene hop på, fordi de ser opp til og ønsker å være like individualistiske som trendsetterne. Til slutt har så mange adoptert trenden, at trendsetterne ikke skiller seg ut lenger, og en ny trendsyklus begynner. Det er viktig å finne trendsetterne og besmykke disse med produktene sine, siden de andre da vil følge på, og det er blant "de andre" profitten ligger, haha.

    Forut for urbaniseringen kjente folk hverandre, og da visste man hvem man kunne stole på og ikke. I dag hvor man møter langt flere og vi er urbanisert bruker man klær, biler og liknende for å fortelle omverdenen hvem man er. For min egen del er jeg en kynisk jævel, og desto finere bil, finere dress og finere vokabulær en person bruker, desto mer suspekt blir jeg på hva vedkommende prøver å maskere. En person som bruker mye tid på å polere image og fremtoning bruker mindre tid på å perfeksjonere ytelsen sin, og døgnet har bare 24 timer.

    Jeg tror kort og greit at dette produktet er mer en funksjonell accessory enn et hifiprodukt. Han sier til og med at de er irrasjonelt høyt priset, muligens for å holde seg innenfor rammene av hva som er etisk riktig.

    Skal begynne å snekre sammen vakre tre-forsterkere med "eksklusivt" innhold, klistre på en prislapp på 14 000,- og markedsføre dritten ut av dem. Så blir også jeg ansett som en "nyskaper" og ekte pioneer.
    Hahaha, that you will :D
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Prisen på de der wood-phone er €165.
    Det høres ikke ut som high end prismessig.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen som har peil på om audio norge har ferie eller noe?
    Har prøvd å få tak i dem uten hell...
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Audeze Killer?

    The AB-1266's clarity is extreme, far better than my reference $1,945 Audeze LCD 3headphones

    Abyss AB-1266.jpg


    http://news.cnet.com/8301-13645_3-57591530-47/abyss-ab-1266-headphones-run-$5495-but-theyre-worth-it/?part=rss&tag=feed&subj=TheAudiophiliac

    Blir det Mariusaa eller Tittentei som blir den første?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn