Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hodetelefonportefølje

    Jeg overfører denne fra hodetelefonvedlikeholdstråden:

    Pøh - Jeg er der allerede. I stua ligger 12 hodetelefoner (de 6 over + CAL! + QC15 + AKG271 + 3 stk. T50RP; hver med ulike "mods" / puter). :rolleyes:
    I min stue er det også 12 hodetelefoner. I naborommet er det 2, 1 headset og noen Apple-propper.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg overfører denne fra hodetelefonvedlikeholdstråden:

    Pøh - Jeg er der allerede. I stua ligger 12 hodetelefoner (de 6 over + CAL! + QC15 + AKG271 + 3 stk. T50RP; hver med ulike "mods" / puter). :rolleyes:
    I min stue er det også 12 hodetelefoner. I naborommet er det 2, 1 headset og noen Apple-propper.

    Plutselig følte jeg meg normal i to sekunder.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Litt dårlig polstring på bøylene? Fin design, da.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.490
    Antall liker
    17.276
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Kanskje beregnet for de som allikevel bruker lue under:cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.490
    Antall liker
    17.276
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det er ei lue i Curly hair design:)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Frister jo å bestille bare for å ha de til pynt.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Tok like så godt å bestillte ett par, 760 NOK inkl. frakt. Regner med tull og toll skal ha sitt også da..

    25% avslag ved bruk av denne koden btw : FRONTROW

    Står at den var gyldig tom. 14. april på facebook siden deres, men tenkte jeg skulle prøve siden jeg først var i gang. Funket den vettu :)
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ikke hodetelefonrelatert, men slik markedsfører man high end audio på det emosjonelle plan. Fikk litt Apple-vibber av hele greia, men synes den var utrolig godt utført. Det er ikke masse buzzwords, teknikaliteter og greier, her fokuserer man på affektivt impact.

     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Artig video. Det mest berørende med hele videoen var faktisk den elektroniske musikken som gikk i bakgrunnen. Vet du noe om hvilke artister de har benyttet til denne musikken - da spesielt 04:20-06:20?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    å herre tilgi meg!

    Jeg har begått utroskap!

    Sitter her å lytter til musikk via en røramp, og gud forby: Høytalere

    Tilgi meg, jeg husket ikke hvordan holografi, og trykk kunne forføre en svak sjel! Herre, jeg vil ha mer!

    Blafing i skjorta er det nye!

    Helt utrolig!

    Ny Amp, ny mann:cool: Alt for full til å kunne poste bilder av vidunderet.. Morra!

    ​CONFIRMARE
     
    • Liker
    Reaksjoner: KML

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Line Magnetic er veldig veldig veldig veldig bra.
    Har RCA smårør i min 216 og da blomster den enda mere. Knall produkt ;)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^Den er knall hard. Spiller på en måte jeg ikke tidligere har hørt..Er ikke ofte jeg står opp ekstra tidlig slik at jeg får spillt litt musikk..
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg har begått utroskap!

    Sitter her å lytter til musikk via en røramp, og gud forby: Høytalere

    Tilgi meg, jeg husket ikke hvordan holografi, og trykk kunne forføre en svak sjel! Herre, jeg vil ha mer!

    Blafing i skjorta er det nye!

    Helt utrolig!

    Ny Amp, ny mann:cool: Alt for full til å kunne poste bilder av vidunderet.. Morra!

    ​CONFIRMARE
    Gøy! Hva er det for slags utstyr da? Heldiggris som har muligheten. Htt og amp med rør = love.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Artig video. Det mest berørende med hele videoen var faktisk den elektroniske musikken som gikk i bakgrunnen. Vet du noe om hvilke artister de har benyttet til denne musikken - da spesielt 04:20-06:20?
    Nei, beklager, aner ikke. Kom over videoen ved ren tilfeldighet som en suggestion fra youtube. Prøvde å bruke Soundhound-appen for å se om den fant noen resultater også, men det er for mye dialog over til at den klarer det.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Ser at Mala Audio har et bra tilbud på Takstar Pro 80. Noen som har hørt dem? Selv venter jeg på 2 nye hodetelefoner så jeg snapper dem ikke opp i denne omgang.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ny tittel er altså: Hr professor Moderator Cdwminspots!

    Kult nok.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Oioioiii, gratulerer og vel fortjent. Den nyvunnede makten blir nok utøver rettferdig, samt at trådtitler vil forbedres og tråder som divergerer splittes og spleises.

    jepp, this is suck up. :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    (Hodetelefonkategori)moderator

    Ser at vår alles kjære CDWM har fått ny tittel:)

    Gratulerer Hr.Moderator!
    Oioioiii, gratulerer og vel fortjent. Den nyvunnede makten blir nok utøver rettferdig, samt at trådtitler vil forbedres og tråder som divergerer splittes og spleises.

    jepp, this is suck up. :)
    Her hiver jeg meg bare på gratulasjonene! Vel fortjent !!
    Takk for mottagelsen. Det tok litt tid før noen bemerket det (og da var jeg på tur).

    Hovedformålet er å være moderator i kategorien "Hodetelefoner" som jeg håper fortsetter å være fredelig, hjelpsom, informativ og alt annet positivt. Se forøvrig innlegget "22.000 innlegg og en kort oppsumering av hodetelefonkategoriens 10 første måneder".

    Jeg tror vi også kan se dette som en anerkjennelse av det vi har fått til i hodetelefonkategorien.

    Jeg er (også) generell HFS-moderator, og kan dermed også rette feil el.l. på resten av HFS hvis jeg snubler over noe.

    trådtitler vil forbedres og tråder som divergerer splittes og spleises.
    Intensjonen er at dette skal være hovedformålet med en hodetelefonmoderator. Rette feil, endre trådtitler som (etterhvert) er misvisende osv. Noen ganger gjør jeg det uten å spørre trådstarter, andre ganger vil jeg spørre eller informere om at det er gjort. Det vil avhenge av omfang og mitt skjønn. Jeg synes f.eks. at produkttråder bør ha fabrikantnavn og modellbetegnelse som tittel, og ikke noe á la "Ny hodetelefon fra Sennheiser" (har trådstarter glemt hvor ofte det skjer?). Det vil gi bedre søkbarhet.

    Jeg har nå dessuten mulighet til å benytte inntil 25 tagger per tråd. Har dere andre også fått denne utvidede muligheten, eller er det en moderatorrettighet?

    Hvis dere har behov for å rette noe etter redigeringsfristen, kan jeg utføre dette. ardilla og jeg har blitt enige om at vi kan benytte denne rdigeringsmuligheten til å få strukturert sving på begrepstråden ardilla startet for en god stund siden.

    Jeg kan dessuten klistre tråder (til toppen av hodetelefonkategorien).

    Det er mulig at jeg etterhvert oppretter en tråd om hodetelfonkategorien med velkommen, hvordan vi gjør det her, osv.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Vil bemerke at jeg, postet dette i den samme tråden som Hr. Moderator. Jeg, er flink jeg!

    Ordning och reda:)

    Just precis?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    trådtitler vil forbedres og tråder som divergerer splittes og spleises.
    Jeg synes f.eks. at produkttråder bør ha fabrikantnavn og modellbetegnelse som tittel, og ikke noe á la "Ny hodetelefon fra Sennheiser" (har trådstarter glemt hvor ofte det skjer?). Det vil gi bedre søkbarhet.
    Høres både riktig (ift. søkemotoroptimalisering) og lurt (ift. brukervennelighet) ut.

    Hvis dere har behov for å rette noe etter redigeringsfristen, kan jeg utføre dette.
    Bra

    Det er mulig at jeg etterhvert oppretter en tråd om hodetelfonkategorien med velkommen, hvordan vi gjør det her, osv.
    Ikke gjør den for omfattende, da ender det opp med at ingen leser den, eller at folk ikke gidder å poste fordi det blir for mye dikkedarier.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha brukt en god del tid å nyte musikk via TH-900 fra Fostex og T1 fra Beyerdynamic, så fremstår det klarere og klarere at Burson Soloist passer ypperlig til de førstnevnte og at T1 passer Violectric V200 best. Kombinasjonene "nuller" litt ut forskjellene - men de fremstår allikevel ganske forskjellige. Svært gode kombinasjoner begge to. :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.891
    Antall liker
    10.739
    Torget vurderinger
    10
    Dette her fungerer aldeles utmerket:

    160 gig IPod Classic
    Fostex HP-P1 som tapper signalet digitalt
    Sennheiser HD 580 precision
     

    Vedlegg

    T

    Tittentei

    Gjest
    You've been warned!

    [the best headphones money can buy]
    The Best Headphones Money Can Buy
    Morsomt å lese kommentarene, haha. Her er et lite utvalg:

    Who buys stuff like this?
    Seriously, this just seems like a dick-ish waste of money. I mean buy what you want, but don't be surprised if people think you're an asshole for doing so.
    Funny, I've yet to see any sound engineer (y'know, the people who make money out of audio) use any of these headphones. Wanna know why? Cos they're overpriced fashion dumps.

    Get a pair of Senny HD 25's. Save a boatload of money and get the same audio quality. $2000 for a pair of cans? Insane.

    Also, you mention the good thing about these cans having built in amplifiers, you call yourself an audiophile and don't own an amp? Seriously??
    Apparently the writer of the article, kick me a $60 set of turtle beaches and im happy, this is way over the top for a set of head phones.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^Før vi begynner å harsellere med Dr.Dre...ikke glem at Alex Rosson eier og driver @playme records :)

    Bare nevner det. I all stillhet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn