Beklager noe forsinket tilbakemelding OES men har mye på tapetet for tiden. Sier det med det samme, eg er ingen annalytiker men nyter musikken sammen med gode kvaliteter.
I utgangspunktet vart eg annbefalt til å ta en større innvistering enn planlagt. Etter en vurdering, tok eg monoblokkene som var fabrikk produsert for dette.
For det første, har eg heller ikke forsøkt koblet om til 1 forsterker ei heller koblet ut pre ampen.
Tilbake til poenget. Når eg spilte fra begynnelsen (bare med cd 089), merket eg hvilke enorm forskjell fra min abrahamsen oppsett. Hvilke krefter og kjapphet som lagde lydbildet med min vanlige musik (gammelrock,blues, jazz). Gjorde forsøket med diverse klassisk / opera sjanger og ble bare bergtatt av de komliserte fremføringene av slike som Tschaikovsky, Mahler, Brahm, Caballe., hvor konsekvent reaksjoner og total stillhet uten å høre anntydning til svikt i lydbildet (bass/diskant)og det selv på moderat høyt volum (med andre ord, helt uanstrengt og liksom utømmelig for krefter, liksom på en arrogant måte spør om , whats the case ?
Alle saker har en nedside også hos meg. Forhandler fortalte att høytalerne godt kan stå til vegg men fra sidevegg med ressultat av noe grøtete bassgjenngivelse, flyttet ca 40 cm fra vegg og meteren fra sidevegg og dette kom seg betraktelig. Siden eg bare har stue på 22 kvadrat, er vel dette ett problem frem til flytting.
Når det gjelder Acutusen Sp, oppdager eg noe variasjoner i lydbildet men noe usikker om dette kommer av kvaliteten på LP eller spenningen. Lyden varierer betraktelig, slik at ag vil annta dette kommer fra innspilling. Muligens eg oppgraderer til reff series men tror nok dette vil komme seg. Bortsett fra dette er Acutusen no innspilt og vanligvis en nytelse for meg og innviterte venner. Til slutt vil eg barre avslutte med att siden komplett kjøp av dette oppsettet, har eg ikke angret i det hele tatt og vurderer ett mindre Burmester system på hytten. Dersom det passer, er du hjertelig velkommen til meg privat for en lytte senanse.
Mvh.
Jakob Sæbø