Burmesters venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Hey
    I det siste What Hifi så er 077 + 2X911 testet :)
    Og det var en hyggelig lesning
    Mvh:Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.450
    Antall liker
    13.104
    Dette var artig lesning.
    Jeg likte spesielt godt Dieter Burmesters uttalelse omkring avspilling av MP3...."I will rather starve for a couple of days untill I can afford a good copy."
    Kom i mine armer Dieter :cool:
    Videre merket jeg meg at den godeste Dieter på slutten av 60-tallet hadde spilt i band sammen med gutta som dannet Birth Control.
    Dette bandet er for mange en glemt skatt (som så meget annet) innen progrock (krautrock).
    Jeg kan varmt anbefale å forske litt på deres musikalske skatter. Prøv å få tak i albumet Plastic People, fortrinnsvis på vinyl.
    Her er et lite live eksempel Gamma Ray Performed by German Rock Band Birth Control � Music and Video Guide
    Benard Noske - trommer/vokal sitter ikke helt, men legge merke til herren på tangentene. Opptaket er fra 1973, så ikke forvent allverdens.
    Dog er å si at Birth Control har et godt dusin med låter som sitter.
    I det hele tatt skjedde det mye spennende innen den tyske Karutrocken mellom 1968 - 1982.
    Så hva venter du på i høstværet Espen?
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Dette var artig lesning.
    Jeg likte spesielt godt Dieter Burmesters uttalelse omkring avspilling av MP3...."I will rather starve for a couple of days untill i can afford a good copy."
    Kom i mine armer Dieter :cool:
    Videre merket jeg meg at den godeste Dieter på sluttetn av 60-tallet hadde spilt i band sammen med gutta som dannet bandet Birth Control.
    Dette bandet er for mange en glemt skatt (som så meget annet) innen progrock (karutrock).
    Jeg kan varmt anbefale å forske litt på deres musikalske skatter. Prøv å få tak i albummet Plastic People, fortrinnsvis på vinyl.
    Her er et lite live eksempel Gamma Ray Performed by German Rock Band Birth Control � Music and Video Guide
    Benard Noske - trommer/vokal sitter ikke helt, men legge merke til herren på tangentene. Opptaket er fra 1973, så ikke forvent allverdens.
    Dog er å si at Birth Control har et godt dusin med låter som sitter.
    I det hele tatt skjedde det mye spennende innen den tyske Karutrocken mellom 1968 - 1982.
    Så hva venter du på i høstværet Espen?
    Hey Power'n
    dette bandet skal jeg sjekke ut, takk for tips :)
    mvh: Espen
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.704
    Antall liker
    5.155
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Artig, visste ikke at Burmester hadde noe tilhørighet til Birth Control.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nye høyttalere 995 MK III

    De var mye mer nydelige enn på bildene.
    Og Tusen takk godtfolk, for hvordan jeg sku få godlyd. Nå sier jeg bare "Du og duuuu" :)

    Mvh
    Frank
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.829
    Antall liker
    33.457
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da må jeg gratulere så mye :)
    Disse var nydelige, og lyden vil vel bare bli bedre og bedre etter noen 10-talls timer;)

    gismo
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer, Frank! Jeg er sikker på at din Rondo-amp er lykkelig nå... Akkurat som deg!

    Og du får det helt sikkert enklere enn meg - i høyttalerprosjeket...

    :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Hey
    Gratulerer Frank :) Du for legge ut litt intrykk når du og høytallerene har fått tatt en del timer sammen

    Mvh: Espen L
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer, Frank! Jeg er sikker på at din Rondo-amp er lykkelig nå... Akkurat som deg!

    Og du får det helt sikkert enklere enn meg - i høyttalerprosjeket...

    :)
    Takk takk.. Dette var sååå bra!! Fikk og et tips på PM om å prøve med høyttalerne nesten rett ut, og jaaa.. så bra!!! :)

    Mvh
    Frank

    Da må jeg gratulere så mye :)
    Disse var nydelige, og lyden vil vel bare bli bedre og bedre etter noen 10-talls timer;)

    gismo
    Tuuusen takk. Går det an at de blir bedre???? hehe..helt konge!! ;)

    Mvh
    Frank

    Hey
    Gratulerer Frank :) Du for legge ut litt intrykk når du og høytallerene har fått tatt en del timer sammen

    Mvh: Espen L
    Tuusen takk og Tusen takk igjen fra sist. :)

    det er jo takke vere deg og et par andre, at jeg for en tid tilbake, gav mine desperate rop om hjelp hos dere gutta boys, da jeg aldrig ble fornøyd med de andre gutta lavere nede med mange merker innom f.eks Hegel,Naim og den slags. hehe.. ;)

    Jepp, skal legge ut noen lytteinntrykk senere. Tusen takk igjen.

    Mvh

    Frank













    De var mye mer nydelige enn på bildene.
    Og Tusen takk godtfolk, for hvordan jeg sku få godlyd. Nå sier jeg bare "Du og duuuu" :)

    Mvh
    Frank
    Snyggt! Ska bli kul att höra dina intryck.
    De var fine ja..og lyden var himmelen :)
     

    broderse

    Fersking
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Problem med Burmester 032 (Forresten første innlegg her på siden....)
    Jeg har en Burmester 032 integrert koblet opp mot et par Peak Consult Incognito stativhøyttalere. Bruker Squeezebox via Hegel HD10 DAC og kjører stort sett på FLAC-filer. Dette spiller i utgangspunktet bra men jeg har problemer med strøm på Burmesteren når denne har stått på en stund (1 døgn +). Det står da OFFS/ CUR i displayet. Noen ganger kan jeg bare trykke på Power-knappen i forkant men noen ganger må jeg slå av hovedstrømmen bak. Noen som har samme erfaringer?
     
    Sist redigert:

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Hei!

    Aldri skjedd meg... Min var ny i november i fjor.

    Hilsen G-nøkkel
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Burmester 051 som slår seg av :(

    Hei,

    jeg kjøpte en brukt 051 som jeg har stor glede av, den er nå ca to år gammel. Ifm flytting til nytt hus stod denne lagret i original forpakning ca 3 mnd uten bruk i en kjellerstue. Ikke spesielt varmt eller kaldt (10-20grader). Jeg har selv pakket ned, flyttet og pakket opp med varsomme hender, så den har ikke vært utsatt for noen slag eller lignende. Da jeg monterte den igjen så har den begynt å slå seg av. Jeg klarer ikke å finne noen spesielt mønster for når den slår seg av. Kan skje etter to minutter eller etter en times spilling. Ved lavt eller høyt volum, men kanskje mest ved høyt volum. Og helt kald eller ved stand-by på flere dager uten bruk.

    Noen som har en formening om hva dette kan være?
    Repareres Burmester i Oslo, eller sendes de til Tyskland (høres langvarig og dyrt ut...)?

    Har ikke hatt anledning til å dra innom OHC, så tenkte kanskje noen her har erfaringer.


    vh
    Geir
     

    gmortens

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2009
    Innlegg
    87
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan funker 991-en til 995-ene? Nok kraft?

    vh
    Geir (som har lyst på samme høyttaler!)

    De var mye mer nydelige enn på bildene.
    Og Tusen takk godtfolk, for hvordan jeg sku få godlyd. Nå sier jeg bare "Du og duuuu" :)

    Mvh
    Frank
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan funker 991-en til 995-ene? Nok kraft?

    vh
    Geir (som har lyst på samme høyttaler!)

    De var mye mer nydelige enn på bildene.
    Og Tusen takk godtfolk, for hvordan jeg sku få godlyd. Nå sier jeg bare "Du og duuuu" :)

    Mvh
    Frank


    Ja, ikke verst.

    Men nå har seff jeg ikke testet de med mer kraft. :) Men det er det sikkert andre som har her?

    Syns det funker bra eg. Nå er jo den mer drag i, enn en Krell Kav300iL som virket som en bensinmotor mot Burmesters 992 som er mer diesel. Spiller seff høyere med 400w til Krell, men syns Rondoen er mer kraft og drag i.
    Låter flott. :)
    Live innspillinger er no knall :)
     
    Sist redigert:

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Powerconditioner 948 og 038. Er det noen her som benytter en av disse og som kan si litt om hvordan dere opplever lyden med og uten disse? Jeg hørte 038 på 061, 082 og virgo 25 hos OHC. Der hørte jeg tydelig et renere lydbilde med 038 innkoblet.
    Hjemme har jeg den siste uka prøvd litt frem og tilbake med 038 og opplever noen ganger lyden noe grå med 038 innkoblet? Altså i stedet for renere så blir lyden litt kjedelig, grå, "ullen". Hva kan være årsaken til dette?
    Skal spørre OHC en av dagene. Men fint om noen kan si litt om disse strømrenserne.
    Forsterker er koblet til inngang 1, cd spiller til inngang 4.

    mvh stereo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Powerconditioner 948 og 038. Er det noen her som benytter en av disse og som kan si litt om hvordan dere opplever lyden med og uten disse? Jeg hørte 038 på 061, 082 og virgo 25 hos OHC. Der hørte jeg tydelig et renere lydbilde med 038 innkoblet.
    Hjemme har jeg den siste uka prøvd litt frem og tilbake med 038 og opplever noen ganger lyden noe grå med 038 innkoblet? Altså i stedet for renere så blir lyden litt kjedelig, grå, "ullen". Hva kan være årsaken til dette?
    Skal spørre OHC en av dagene. Men fint om noen kan si litt om disse strømrenserne.
    Forsterker er koblet til inngang 1, cd spiller til inngang 4.

    mvh stereo
    Hei stereo
    Har 948 og har testet mye med den på og av, hos meg er jeg ikke i tvil at den gjør en fin jobb for lyden i mitt system. Kort fortalt så henger hele lydbildet mer sammen hele veien, det virker som når den er på så spiller alt litt roligere .Høres at det virker som diskanten spesielt blir noe roligere. Har aldri testet 038 hjemme i min egen stue så her vil jeg ike komme med noen kommentarer, men skulle vel tru at den gjøre noe av den samme jobben som 948?
    Mvh: Espen L
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Ja, det lyder kanskje finere og på flere plater veldig bra. "Stillere" mellom instrumenter og tydelig og virkelighets nær vokal.
    Men samtidig får jeg altså en følelse av en grå "fetere?" mellom bass. Cd spiller er koblet til inngang 4 som er beregnet for cd, forsterker på inngang 1 som er beregnet for forsterker uten RF filter. Stikk kontaktene er snudd flere ganger.

    Men det er merket både på strømkablene og på kontaktene i strømrenseren. Slik at alle har samme "fase".
    Stikk kontakten i veggen har jeg snudd noen ganger. Er usikker på hvilken vei som er best.

    Strømrenseren skal vel bidra positivt ifht forsterkerens kapasitet? Den skal ikke noe som degraderer lyden.

    mvh stereo
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Powerconditioner 948 og 038. Er det noen her som benytter en av disse og som kan si litt om hvordan dere opplever lyden med og uten disse? Jeg hørte 038 på 061, 082 og virgo 25 hos OHC. Der hørte jeg tydelig et renere lydbilde med 038 innkoblet.
    Hjemme har jeg den siste uka prøvd litt frem og tilbake med 038 og opplever noen ganger lyden noe grå med 038 innkoblet? Altså i stedet for renere så blir lyden litt kjedelig, grå, "ullen". Hva kan være årsaken til dette?
    Skal spørre OHC en av dagene. Men fint om noen kan si litt om disse strømrenserne.
    Forsterker er koblet til inngang 1, cd spiller til inngang 4.

    mvh stereo
    Prøv å kjøre effekttrinn utenom
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Er ikke 038 konstruert slik at forsterker ikke skal tape noe strømressurser når koblet til inngang 1 eller 2 på den 038 jeg har?
    Skal det ikke være tvert i mot slik at forsterker får mer "power" innkoblet til strømrenseren.

    Om jeg kobler forsterker rett i veggen er det per i dag kun cd spiller som effekt av strømrenseren.
    Er det noen som har koblet cd spiller til inngang uten RF-filter?

    Ønsket vel at forsterker og cd spiller skulle få en grei oppgradering innkoblet på angitte kontakter på 038.
    Men opplever altså at lyden kan virke litt "ullen".

    mvh stereo
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.648
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Burmester 038 virker og bakover i kursen anlegget står på, så ditt effektrinn vil dra nytte av 038 selv uten å være koblet til 038.
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Koblet i går forsterker til kontakten i vegg. Utenom 038. Men på samme kurs. Kun cd spiller koblet på 038 direkte.
    Nå ble lyden bedre, "tightere" og klarere, luftigere. Hva er årsaken til dette? Hva gjør strømrenseren med forsterkeren som gir et noe "ullent" lydbilde?

    mvh stereo
     

    Rajapruk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2012
    Innlegg
    110
    Antall liker
    29
    Sted
    Göteborg
    Burmester 038 virker og bakover i kursen anlegget står på, så ditt effektrinn vil dra nytte av 038 selv uten å være koblet til 038.
    Er det lov å spørre hvordan det går til?


    Geir Arne
    Den tar bort eventuell dc-offset (likström). Det slår även "bakåt" i kedjan.

    Jag har haft en 948 tidigare, den lyfte ljudet en hel del till det bättre hos mig.
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Hei Espen L
    Kan jeg spørre hvordan du har koblet forsterker, cd spiller, etc til 948? Kjører du forsterker utenom som er foreslått her?

    mvh stereo
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Burmester 038 virker og bakover i kursen anlegget står på, så ditt effektrinn vil dra nytte av 038 selv uten å være koblet til 038.
    Er det lov å spørre hvordan det går til?


    Geir Arne
    Den tar bort eventuell dc-offset (likström). Det slår även "bakåt" i kedjan.

    Jag har haft en 948 tidigare, den lyfte ljudet en hel del till det bättre hos mig.
    Da kan den vel i såfall bare ta bort om det kommer fra det som er koblet til strømrenseren? Eller mener du den fjerner likestrøm fra "nettet"?


    Geir Arne
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Hei Espen L
    Kan jeg spørre hvordan du har koblet forsterker, cd spiller, etc til 948? Kjører du forsterker utenom som er foreslått her?

    mvh stereo
    Hei stereo
    Har koblet begge 911 inn på 948, har testet mye frem å tilbake å er ikke i tvil om at det er bedre med begge rett inn på 948 (og jeg har egen dedikert kurs). Hadde en samtale om dette med Dieter Burmester på messen i Munchen i sommer da jeg spurte om hvilken erfaringer han hadde med 2 X911 rett inn på 948. Han svarte det som jeg selv opplever at det ikke går utover dynamikk eller lignende med å kjøre rett inn på 911. Vis jeg hadde hatt 909 effekt forsterker så er det mulig at det bør kjøres rett i vegg. Ville tru at vis jeg hadde 038 så ville det kunne gå utover lyden vis jeg hadde kjørt så store forsterkere som 911 rett inn, men med forsterkeren du kjører så vill jeg tru det ikke er noe problem. Synes det er merkelig erfaringen du har fått men nå kjenner jo jeg ikke til rommet eller utstyret ditt eller dine ører :)
    Mvh: Espen L
     

    Sven 2

    Fersking
    Ble medlem
    04.03.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei jeg har gått til anskaffelse av mitt aller første Burmester produkt som er en 102 cdspiller kjøpt hos OHC. Har spilt kontinuerlig i ca.2mnd. bruker AP Scorpio II. og selv om dette sikkert er en spiller et stykke fra spillerne dere snakker om her må jeg få si at jeg har hittil aldri hørt en så behagelig og rolig lyd.Dette er lyden jeg har lett lenge etter..
    Så jeg går nå og sikler etter en Bur pre amp har sett litt på 935 mkII noen som har erfaringer med den?jeg har tidligere erfaringer med at man plukker et komponent fra forskjellige produsenter,men ser her at Design og lyd blir så lokkendes at jeg vurderer et fullstendig oppsett over tid..ser og at dere skriver her at Burmester er et av merkene som fungerer meget bra i et fullstendigt oppsett,har tidligere vært litt motstander av slikt,men regner med jeg har forandret syn på dette etter hva jeg har hørt og lest,samt hva denne spilleren har gitt meg av spilleglede,jeg vil også bli medlem i denne klubben :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.005
    Antall liker
    10.753
    Sted
    Skien
    Hei jeg har gått til anskaffelse av mitt aller første Burmester produkt som er en 102 cdspiller kjøpt hos OHC. Har spilt kontinuerlig i ca.2mnd. bruker AP Scorpio II. og selv om dette sikkert er en spiller et stykke fra spillerne dere snakker om her må jeg få si at jeg har hittil aldri hørt en så behagelig og rolig lyd.Dette er lyden jeg har lett lenge etter..
    Så jeg går nå og sikler etter en Bur pre amp har sett litt på 935 mkII noen som har erfaringer med den?jeg har tidligere erfaringer med at man plukker et komponent fra forskjellige produsenter,men ser her at Design og lyd blir så lokkendes at jeg vurderer et fullstendig oppsett over tid..ser og at dere skriver her at Burmester er et av merkene som fungerer meget bra i et fullstendigt oppsett,har tidligere vært litt motstander av slikt,men regner med jeg har forandret syn på dette etter hva jeg har hørt og lest,samt hva denne spilleren har gitt meg av spilleglede,jeg vil også bli medlem i denne klubben :)
    Hei Sven 2
    Velkommen til Burmester klubben :) 935 mk2 har jeg hatt for en del tid tilbake, synes det er en veldig bra preamp, hadde den i et par år og hadde stor glede av den. Det å kjøre flere komponenter fra samme produsent er i veldig mange tilfeller veldig positivt etter min erfaring, så her ville jeg bare kjørt på :)
    Mvh: Espen L
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    blir ikke dette på samme måte som CRT skjermer kaster "dårlig" strøm ut på nettet igjen? forsvarer ikke Burmester boksen, men hvis ett produkt kan spre "dårlig" strøm kan garantert en boks rense dette igjen.. my 2 cent.

    H
     

    Rajapruk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2012
    Innlegg
    110
    Antall liker
    29
    Sted
    Göteborg
    Burmester 038 virker og bakover i kursen anlegget står på, så ditt effektrinn vil dra nytte av 038 selv uten å være koblet til 038.
    Er det lov å spørre hvordan det går til?


    Geir Arne
    Den tar bort eventuell dc-offset (likström). Det slår även "bakåt" i kedjan.

    Jag har haft en 948 tidigare, den lyfte ljudet en hel del till det bättre hos mig.
    Da kan den vel i såfall bare ta bort om det kommer fra det som er koblet til strømrenseren? Eller mener du den fjerner likestrøm fra "nettet"?


    Geir Arne
    Jag är ingen strömexpert, men detta är det jag snappat upp om 948 på nätet:
    Har du likström i din ström hemma från alla hushållsapparater, dimrar mm så kompenserar 948 bort detta. Kommer det - dc så skickar 948 ut lika mycket + dc så att det blir 0. Detta cancellerar ut dc i hela kretsen som 948 är ansluten till. Alltså bakåt.
    Många switchande nätagregat tar även bara från ena "sidan" av strömvågen, och gör den ojämn. 948 gör sinusvågen jämn igen.
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    da er jeg enda mer i klubben.. 956mk2 i hus. fullt Burmester nå.. på tide å gi seg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn