Arken 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 8

    8x12_TOM

    Gjest
    met ETT unntak, det stjeler bass.
    Fikk han til å dra på litt med en Rammstein låt og det finnes bass, man blir sannsynligvis lurt av stillhet vs phonkurven og opplevelsen av bass
    Synes vel det ble i tammeste lage lell jeg da.
    Fikk nesten pusteproblemer av ekstase når jeg fyret opp mitt eget oppsett etter to uker med opphold. I mine "low end" øre er det så mye bedre her hjemme at det nesten blir dumt, og da er det vel hevdet over en hvert tvil. Jeg hører faktisk ikke godt nok
    Jeg tipper det ligger mer på å høre hva man vil……………………………:eek:

    Uansett har du større kapasitet i ditt system og jeg tipper du lå en del dB over der han valgte å stoppe og høyere er gøyere til et vist nivå når man har kontroll;D
    Denne gangen var det nok ikke volumet som var på min side. Satt på gul lampe å lyttet. Du veit etter gul kommer blå og så lilla og deretter hvit - da begynner det å bli høyt. Morten ringte og jeg kunne faktisk å holde en telefonsamtale gående uten problemer. Tror dette må komme av forsterkerne - DP er noe utenom det vanlige og forsterkere med vindusviskere er jo litt slappe i lyden;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    met ETT unntak, det stjeler bass.
    Fikk han til å dra på litt med en Rammstein låt og det finnes bass, man blir sannsynligvis lurt av stillhet vs phonkurven og opplevelsen av bass
    Synes vel det ble i tammeste lage lell jeg da.
    Fikk nesten pusteproblemer av ekstase når jeg fyret opp mitt eget oppsett etter to uker med opphold. I mine "low end" øre er det så mye bedre her hjemme at det nesten blir dumt, og da er det vel hevdet over enhver tvil. Jeg hører faktisk ikke godt nok
    Her er vi på bølge 8x12 TOM.
    Et slikt mastodontanlegg skal da ha mer "break horsepower" å vise til en dette?
    Klipsch horna til Konemor tilkjennegir mer villskap og dynamikk = engasjement selv om vi nok er noen hestehoder unna såkalt korrekt gjengivelse i kjelleren. Saken er vel den at dess høyere man kommer opp i pris på "høy ræv" stigen, jo mer skinner produsentens lydidealer igjennom på godt og vondt.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Under Munchen messa i 2013 var det mangt og meget man ikke fikk med seg, bl.a Avantgards demo av sine Zero 1 høyttalere. Vanligvis prøver Avantgarde å drepe folk med lydmuren sin der nede, så jeg har styrt unna siden 2009. Meg om det. På hotell Opera i Gøteborg sto nevnte høyttaler, satt opp med en Hanss platespiller og en CD-slede jeg itte huser navnet på. Høyttalerne har jo innebygd forsterkeri, så da trenger man vel egentlig bare en fet Wadia med pre/DAC/CD, så er man i boks. Fra de hvite dørene strømmet det musikk, men over tid ble det klart at bassen var rimelig svampete uansett hvilken musikksjanger som ble avspilt. Rommet var ubehandlet, dog var det godt med detaljer og fraspark fra midten av mellomtone og opp. Avspilling av Rage Against the Machine sin kongsekive fra 1992/94 på vinyl avslørte kontant start og stopp, detaljert men noe presset gjengivelse og dårlig bass. Synd, men hva får man for litt over 100 frognertiere? RATM sin skive var hva som skulle runget i rommet til Marten slik at vindusviskerne på den tyske forsterkeren hadde fått litt å jobbe med.

    DSC_5717.jpg


    Neste gruppe...
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Anlegget dere hadde satt opp NEVATON fikk jeg rett og slett for lite tid med til å mene noe fornuftig om.
    Men det spilte altså lettflytende og detaljert det jeg innvilget meg å høre. Meningen var å ta turen på søndag også for å spille litt musikk av mer brutal karakter.
    Takk for at du nødet meg til å velge låter, men jeg var litt for slaff i tofflokket til å ta iPaden din fatt eller lete i min egen teflonhjerne.
    Kudos for å gjøre en skikkelig innsats med akustikken i rommet.

    Dog skal man være over gjennomsnittet avslappet og interessert i horn for å ha de bældigre tårna i hus.

    Den ene Traformatic monoblokka...

    DSC_5730.jpg


    ...og en for meg ukjent komponent (forforsterker/DAC) med blålys.

    DSC_5732.jpg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Så var det dette anlegget med Engstrøm produkter. Det er jo selvfølgelig lov til å spille musikk på det utstyret man ønsker.
    Men som en god venn sier: "Vivid utvikles med det mål for øyet å ha minst mulig farving og forvrengning (stikkord: stempelbevegelse, ingen innvendige parallelle flater, dødt kabinett osv.), og så setter man på romantiske mellomtonefokuserte glødelamper med 10 dobbel forvrengning av en tradsisjonell klasse A transistorforsterker!?"
    Noe i samme retning satt jeg selv og undret meg over flere steder inne på demorommet. Det spilte så puslete og udefinert i øvre og nedre register. Vivid Giya G1 er laget for og håndtere store utsving, og kjellerdyp bass. Bare les her: Vivid Audio Giya G1 Speaker Review | A Unique Audiophile Experience
    Å så med Elecrocompaniet a gitt. Ja, ja de får nå surre med sitt som de vil, men synd var det med så mye hundedyre komponenter at de ikke valgte elektrostater og/eller horn konstruksjoner. En liten prat med NEVATON så hadde det kanskje vært i boks?
    Meg om det!

    DSC_5699.jpg
     
    Sist redigert:

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Er ikke forforsterkeren i det rommet Engstrøms egen The Monica (oppkalt etter Monica Zetterlund?). Jeg hørte et tilsvarende oppsett i Munchen i mai, og jeg er enig med deg i at høyttalerne ikke passet helt inn her. Jeg fikk en følelse av at så dyrt og heftig rørutstyr burde spilt på andre ht. Personlig kunne jeg ha tenkt meg å hørt det på Marten, men det er nå meg:). Engstrøm blir uansett litt for dyrt for meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn