Arken 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Pen høyttaler. Litt for kort lytting til å si så mye, men ikke noe som stakk seg spesielt ut i verken positiv eller negativ retning.
    Audiophile 012 (Large).jpg

    Audiophile dk 013 (Large).jpg


    QLN med en mindre stativhøyttaler. Er nok blitt litt for bortskjemt med stort membranarealet, så slike mindre konstruksjoner blir en smule kjedelig for undertegnede.
    QLN 014 (Large).jpg



    KEF og Electrocompaniet på et mindre hotellrom. Her ble det demonstrert at detaljer skulle komme frem også med lavt volum og det gjorde det. Virker som en godt konstruert høyttaler med fin sammenheng og vokalpresentasjon.
    Kef 015 (Large).jpg
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Sørafrikanske Giya med sine flotte skulpturer. Lyden hadde de dessverre ikke fått helt til.
    Dråpe høyttalerne 016 (Large).jpg


    Bakoon hørte jeg på Munchen messen for to år siden. Beklager dårlige bilder, ser ut som blitzen tok kvelden. Eneste jeg så på messen som brukte JRiver til avspilling. Veldig mange av høyttalerne med ribbon diskant på messen opplevde jeg låt en smule hardt og stakk seg ut. Bakoon høyttalerne (ytterst på siden) låt derimot veldig mykt og fint i dette rommet. Her var det virkelig fine overtoner. Prisen på høyttalerne var 180k.
    Bakoon 017 (Large).jpg

    Bakoon 018 (Large).jpg
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Daniel Hertz syntes jeg også kan trekkes frem som noe av det bedre totalt sett på messen. Bilde viser det ikke, men det var også med subwoofer. Og den var godt integrert og skapte et mektigere lydbilde med godt nivå og hardtslående bass. Også et veldig bredt og stort lydbildet i dette rommet på første rad. Type musikk har selvsagt mye å si for det.
    Daniel Hertz 019 (Large).jpg


    Så avslutter vi med en fin fiskeoppskrift ;) Oppsummerer muligens litt senere, men nå er det andre gjøremål på tapeten.
    Oppskrif 020 (Large).jpg
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Får slenge inn noe bilder jeg og..


    Dynaudio.jpg




    Første er fra Dynaudio og som bildet viser var rommet en drøy håndfull for småtassene men de klarte seg slett ikke verst, litt bred oppstilling og tendenser til hull i midten og enda verre med de store.

    Det var et gjennomgående problem med perspektiv/pin point i nesten alle rom.

    Småtassene, en aktiv sub og en dsp så kan dette sikkert bli morsomt.



    Larsen.jpg



    Larsen var ikke helt min greie, ble veldig magert i et bredt område før en litt ivrig diskant.


    Selv en streng svensk hifi-freak får ikke overbevist meg:)




    Larsen1.jpg





    Messe er messe og enkelte ting ligger og lurer i bakhodet


    Marten.jpg
     

    krelle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    59
    Antall liker
    37
    Daniel Hertz syntes jeg også kan trekkes frem som noe av det bedre totalt sett på messen. Bilde viser det ikke, men det var også med subwoofer. Og den var godt integrert og skapte et mektigere lydbilde med godt nivå og hardtslående bass. Også et veldig bredt og stort lydbildet i dette rommet på første rad. Type musikk har selvsagt mye å si for det.
    Vis vedlegget 279752

    Så avslutter vi med en fin fiskeoppskrift ;) Oppsummerer muligens litt senere, men nå er det andre gjøremål på tapeten.
    Vis vedlegget 279753
    Måste gå in med en rättelse här Orso. Det var ingen subwoofer i detta rum. Talade just med personen som kopplade upp systemet samt gjorde en del demande. Krelle
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Daniel Hertz syntes jeg også kan trekkes frem som noe av det bedre totalt sett på messen. Bilde viser det ikke, men det var også med subwoofer. Og den var godt integrert og skapte et mektigere lydbilde med godt nivå og hardtslående bass. Også et veldig bredt og stort lydbildet i dette rommet på første rad. Type musikk har selvsagt mye å si for det.
    Vis vedlegget 279752

    Så avslutter vi med en fin fiskeoppskrift ;) Oppsummerer muligens litt senere, men nå er det andre gjøremål på tapeten.
    Vis vedlegget 279753
    Måste gå in med en rättelse här Orso. Det var ingen subwoofer i detta rum. Talade just med personen som kopplade upp systemet samt gjorde en del demande. Krelle
    Jeg beklager Krelle

    Orso har nok rett. Det stod en subwoofer litt lenger til høyre utenfor bildet.
    Denne var nok også dessverre tilkoblet.

    Mvh
    puristen
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ikke rart den var godt integrert da! :p
    Mulig jeg roter og har et annet rom i minne. Men det låt absolutt bra der!
     

    krelle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    59
    Antall liker
    37
    Daniel Hertz syntes jeg også kan trekkes frem som noe av det bedre totalt sett på messen. Bilde viser det ikke, men det var også med subwoofer. Og den var godt integrert og skapte et mektigere lydbilde med godt nivå og hardtslående bass. Også et veldig bredt og stort lydbildet i dette rommet på første rad. Type musikk har selvsagt mye å si for det.
    Vis vedlegget 279752

    Så avslutter vi med en fin fiskeoppskrift ;) Oppsummerer muligens litt senere, men nå er det andre gjøremål på tapeten.
    Vis vedlegget 279753
    Måste gå in med en rättelse här Orso. Det var ingen subwoofer i detta rum. Talade just med personen som kopplade upp systemet samt gjorde en del demande. Krelle
    Jeg beklager Krelle

    Orso har nok rett. Det stod en subwoofer litt lenger til høyre utenfor bildet.
    Denne var nok også dessverre tilkoblet.

    Mvh
    puristen
    Jag talade återigen med Gurkan som arbetade i detta rum, och han berättade att det var ett sideboard som är gjort för att ha sub i men den var helt tom. Rätt skall va rätt. Mvh Krelle
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Magnepan.jpg


    Dipoler er jo vanligvis suverene på vokal, i dette rommet briljerte de ikke slik de burde, litt rar plassering muligens, tonalt ikke så verst men jeg tror også avstanden til frontvegg stjal litt av bassen, disse hadde jo også subb.


    Dette var heller ikke så verst, men også her var scenen litt todelt og vokalisten hadde splitta personlighet……


    Devialet.jpg



    Usher er alltid spennende var slettes ikke verst, ikke så utfordrende musikk når jeg var der men trolig et av messas beste.
    Usher.jpg


    Tenke tenke……..


    Martens1.jpg
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha hørt lillebrødrene i lokalene til Roald var det litt forventninger til disse, dessverre var rommet ikke på deres side og med to solide noder i bassen ble det meste booooooomete

    Skuff.jpg


    Her hadde de klart å få til messas beste vokal, egentlig var det mye bra over de 3-4 første oktavene, men heller ikke her var soundstagingen på plass.


    Revel.jpg




    Dette rommet ble noen turer innom og her var det mye å glede seg over.

    Marten3.jpg



    Marten4.jpg


    Om man skal være litt kritisk ville jeg forskjøvet alt en meter mot frontveggen slik at man slapp å sitte så tett på bakvegg.

    Denne hyggelige karen svarte villig vekk på spørsmål og jeg fikk styre musikkvalget selv, synd det var et magert utvalg for jeg skulle gjerne hørt noe jeg kjenner godt.


    Marten5.jpg


    Uansett var dette turens høydepunkt og en solid bekreftelse på hvor mye rommet betyr.
     
    Sist redigert:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    En annen ting som plaget meg litt på Martens-rommet var at opplevelsen av lyden virket så lav/dempet, selv om det ble snakket om at det gikk ut 600-700 watt i spisseffekt. Er det ikke slik at diffusjon i stede for absorbering skal bevare energien i musikken?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Diffusjon demper også en god del. Så veldig mye diffusjon i et rom vil da totalt sett gi mye absorpsjon og blir f.eks tørrere enn et klassisk LEDE/RFZ rom. Med sistnevnte er bevaring av energi veldig viktig.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Er det noen som vet om dokumentasjon/målinger av rommet. Hadde vært artig og sett.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    De gangene jeg har hørt Marten på messe har det alltid blitt spilt så lavt at jeg ikke har fått ordentlig inntrykk av oppsettet. Men ønsket lyttenivå er individuelt, og om jeg fikk bestemme hadde kanskje de andre løpt ut av rommet.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    De gangene jeg har hørt Marten på messe har det alltid blitt spilt så lavt at jeg ikke har fått ordentlig inntrykk av oppsettet. Men ønsket lyttenivå er individuelt, og om jeg fikk bestemme hadde kanskje de andre løpt ut av rommet.
    YEAH!!!! ;D
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    De gangene jeg har hørt Marten på messe har det alltid blitt spilt så lavt at jeg ikke har fått ordentlig inntrykk av oppsettet. Men ønsket lyttenivå er individuelt, og om jeg fikk bestemme hadde kanskje de andre løpt ut av rommet.
    YEAH!!!! ;D
    Nå var ikke jeg på Arken, og jeg har dessverre aldri vært i det Marten-rommet. Ikke minst etter de heftige bildene til Roald (takk for dem!) her får jeg lyst til å ta meg en tur dit. Men siden temaet først nevnes så synes også jeg at volumet på Martens egne demoer har en tendens til å være litt lavt. Jeg mener å huske at når den gamle norske importøren AudioRoyal kjørte Marten-demoer før, den gangen typisk med Hovland-elektronikk, låt det heftigere, eller mere rocka. Men jeg må ta forbehold om at hukommelsen min er i ferd med å viskes ut. Uansett er nok valg av elektronikk mot Marten viktig, og man trenger ikke alltid å være enig i Martens egne valg av utstyr. Men når de kjører demo i sitt eget rom burde det låte bra, i alle fall bedre enn på andre messer.
     
    Sist redigert:

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Lydnivået hos Marten var perfekt for mine ører.
    Lyden var også utsøkt, ganske sikkert det beste jeg har hørt noensinne (det nest beste er vel "lillebror" Momento i det samme rommet for noen år siden).
    Det ble opplyst at etterklangstiden i rommet lå flatt på 0,3 s.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Mhp pris og ytelse i det segmentet jeg opererer i fant jeg utstyret fra Daniel Hertz by Mark Levinson høyst attråverdig.
    Her var det en dynamikk (plutselighet), detaljeringsgrad, luftighet og trøkk som tidvis fikk meg til å gispe lett diskret, blasert som man er.
    Jeg satt vel inne i dette rommet totalt i over en time over 2 dager, flyttet meg godt rundt med stolleken i hele rommet og bare storkoste meg.
    Når herren som kjørte demo spelte litt høyt, og musikken inneholdt mye strengelek i øvre register kunne det frese litt, men oppløsningen i opptaket innenfor anleggets arbeidsområde var så besnærende at fokus ikke hang nevnverdig på sibilanter og avgunnsdyp bass.
    Når de samme musikkfilene (AFF) var behandlet med Herr Levinsons "software" program, låt det hele en tand varmere, noe som kledde anlegget godt.
    Spor med de herrer Baba Blues (svensk akustisk bluesduo anbefalat lysning Kompassernas Menn eller nyaere skivor) tilkjennega en rå dynamikk som eksempelvis "megabuck" anlegget med 2x the Lars 38W 300B monoblokker, Engstrøm pre og Vivid Gyia 1 (+ meget mer utstyr) ikke var i nærheten av. Hugh Masekelas kulltog til Namibia dundret gjennom rommet med alle sine myriader av lekre detaljer uten at jeg savnet nevnverdig mye.
    Dette gjorde altså et anlegg med ett sett 2-veis høyttalere i lukket kabinett til 39 tusen, forspent 2 stk 400W transistor monoblokker (se bilde) og en preamp (170 tusen for settet) med en musikkstreamer UTEN SUBWOOFER (jeg spurte 2x, og sjekket om det var en sub). Kablingene til høyttalerene var sprengtråd fra AF-gruppen eller var det NCC, jeg er usikker. Øvrig kabling var høyst ordinært. I mine ører var dette oppsettet en "giant killer", men det er meg. Jeg kunne levd godt med dette oppsettet, men nei, Konemor mente vi heller skulle gå for Wilson Alexia med VTL monoblokker + pre og Brinkmann platespiller. Hmmmmmmmmmmmmm.....ja takk, begge deler :cool:

    DSC_5696.jpg


    Nærmere...

    DSC_5688.jpg


    Pin-up bilde av den ene monoblokka, og...

    DSC_5756.jpg


    .....forforsterkeren.

    DSC_5758.jpg


    Avslutningsvis var det stor stas for meg å få hilse på Mr.Levinson, en levende HiFi legende hvis produkter jeg hadde mange våte drømmer om på begynnelsen av 90-tallet.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Et anlegg jeg hadde en smule forventninger til var Audio Research CD9, Constellation pre og effekt, Magnepan 3.7 med 2 stk. Shunyata strømrenserere og den dyreste strøm-, signal-, og høyttalerkabelpakken. Etter litt innledende reklame fra en av Shunyatas representanter og importørens breking om "værdens bâsta kablar" (han skifter jo mening efter hvilke agenturer han har Herr Hâgmark, altså ikke ulikt vår alles kjære Ståle Krapyl Herr Tømmervik)) var det tid for en lytt. Ehhhh....kan noen være så snill å gå inn i systemet å lukke opp slik at musikerne får puste fritt og komme ut? Det låt rett og slett puslete selv om jeg hadde gravd frem en dynamikkrysare med bartytonsax, fotsi fele og bongotrommer. En ting var at de spilte for lavt, men ærlig talt dette var flaue saker til en liten million.

    DSC_5678.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Revels "småtasser" til søle 50 laken spelte bra med Mark Levinson integrert og digital ølbrikke avtaster. Ting hang sammen på en forståelig måte, uten at noe stakk seg frem. Sånt liker vi.

    DSC_5671.jpg


    DSC_5672.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Et anlegg som spilte engasjerende og morsomt, men som ikke skal beskyldes for å være hifipolitisk korrekt synes jeg var Electrocompaniets ECI 6, EC CD-spiller og KEF R500 gulvstående 3-veis høyttalere. Det ble brukt CHORD kabling rund baut. Det spelte freskt, og hadde en detaljeringsgrad som hadde passet mang en stue til hverdags og fest. Og jeg som aldri, aldri mer skulle si noe fordelaktig om EC :cool: frøkna på barytonsax spelt som fanden i nøtta via dette anlegget, og langt mer engasjerende en tidligere nevnte anlegg med Magnepan. Selvfølgelig ikke med samme detaljeringsgrad. Ditt neste hytteanlegg?

    DSC_5708.jpg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    På HiFistâllet sa ryktene at Wilson Alexia spilte på VTL elektronikk. Men hvor ligger så dette stâllet. RBN og kwil var redningen. Så tross nevnte herrers skepsis om lydgjengivelsen på stâll dro Konemor og jeg på eventyr ute på STADEN.
    Etter litt mobilpeiling og en hotellresepsjon traff vi blink. Der sto arvtakerne etter den smått legendariske Sasha modellen forspent 2 x 450 VTL rørwatt, VTL pre, Brinkmann platespiller med ekstern rør strømforsyning, Brinkmann RIAA og Aesthetix CD-spiller. Beklageligvis var anlegget kablet opp med NORDOST Valhalla og Odin kabler rund baut. Sistnevnte gav seg fort til kjenne med mer enn ønskelig fres i øvre diskant, og en noe anemisk bass.
    Dog spilte dette virkelig med varme og innlevelse, dynamisk og detaljrikt, engasjerende og stort. Man falt liksom til ro, og nøt for det meste bare musikken. Jeg lyttet lenge med Daniel Hertz utstyret i mente, og jo Wilson/VTL er også til å leve med. Konemor sa vi bare kunne be gubben pakke det inn i bilen. Sånn lyd vil hun ha.
    Etter en del nøding av demomusikk sjefen fikk jeg spille baytonsax på CD, og joda her fremsto mikrodetaljer og intonasjoner tydelig, samtidig som ampene la seg på når Cecila dro på med sitt elefantstore instrument (dette sett i forhold til hennes ringe fotavtrykk på planeten Tellus). Jævlar hvad hon kan blåsa i saxet :cool:
    DSC_5775.jpg
    I et annet rom med bedre akustikk og andre kabler vil det nok spille ennå bedre. Hifi til begjær, og da spesielt Brinkmann platespilleren for min del.

    Ett stykk Wilson Alexia tilknyttet assorterte bendelormer

    DSC_5773.jpg


    Andre har garantert en helt annen oppfatning iht egne subjektive preferanser om hvordan dette spilte.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Powerpoint@ siden du er i gang, hadde det vært artig med en tilbakemelding fra Marten-rommet:)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Dog spilte dette virkelig med varme og innlevelse, dynamisk og detaljrikt, engasjerende og stort. Man falt liksom til ro, og nøt for det meste bare musikken. Jeg lyttet lenge med Daniel Hertz utstyret i mente, og jo Wilson/VTL er også til å leve med. Konemor sa vi bare kunne be gubben pakke det inn i bilen. Sånn lyd vil hun ha.
    Etter en del nøding av demomusikk sjefen fikk jeg spille baytonsax på CD, og joda her fremsto mikrodetaljer og intonasjoner tydelig, samtidig som ampene la seg på når Cecila dro på med sitt elefantstore instrument (dette sett i forhold til hennes ringe fotavtrykk på planeten Tellus). Jævlar hvad hon kan blåsa i saxet :cool:
    Hei Powern / andre. er det mulig å si noe mer om forskjellen fra Sasha mk I og til Alexia? VTL opp mot for eksempel Krell 600 (selvfølgelig helt tilfeldig eksempel). Eller er messelyd ikke godt nok utgangspunkt? Det at en av dere ville pakke det rett i bilen, virker som et bra kvalitetsstempel for meg.
    Mvh
    JMK
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Hvem er det som er så bra til å blåse i saxen?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg glemte å poste bilde av Audio Vector og Arcam. Det var en demo Arcam kjørte og byttet elektronikk. Litt undervisning om forsterker teknologien deres hadde de også. Det er klasse G hvor det kjøres klasse A til 50W og AB over det. Arcam var opptatt av lavest mulig crossover forvrengning.
    Oppsettet låt bra og spesielt bra basstrøkk til Blu-ray sporet på skjermen. Virker som lyden fra Blu-ray konserter nesten alltid er bedre enn CD.
    Audiovector og Arcam 008 (Large).jpg


    Oppsummering:
    Alt i alt en fin messe. Opplevde det lydmessige som totalt sett bedre enn hva tilfellet er på Horten messen p.g.a. flere større rom, men ikke helt i nivå verken lydmessig eller selvfølgelig antall utstillere som Munchen.
    Ingen hakeslipp opplevelser med virkelig kanon lyd og generelt veldig mye dyrt. Akkurat det kan ikke være helt heldig for nyrekruttering. Ungdommmen vil uansett primært bruke bærbart utstyr. Dog tror jeg noen hadde kommet over til høyttalere om lyden både var veldig bra og prisen ikke for avsrekkende.
    Arken messen er spredt utover tre hoteller. Hoveddelen ligger avsides til. Skulle gjerne sett at alt var samlet et sted og mer sentralt.

    Registrerer at mange går inn i rom og veldig fort ut igjen uten at de har hatt en god sitteplass og ofte bare har stått i bakdelen. Vet ikke om de bare scanner rommene først for en oversikt eller om de ikke finner rommene interessante. Min erfaring tilsier at det er veldig viktig å gi rommene litt tid for å kunne bedømme. Både i forhold til å prøve ulike plassere og høre ulik musikk. Det kan være radikalt forskjellig bassgjengivelse fra først benk til tredje osv. og øvre frekvensområdet er sjeldent veldig bra bakover i rommet. Ofte har mange oppsett tonale avvik som kommer frem til noe musikk, men ikke til annet. Monitor Audio oppsettet låt f.eks veldig forskjellig de to gangene jeg hørte det. Dette kombinert med ulike sitteplasser (og ståplasser!) tror jeg i stor grad skyldes at tilbakemeldingene av og til spriker en god del.

    Forøvrig hadde det kanskje ikke vært så dumt om annonsørene hadde publisert en test skive på nettsiden som kunne lastet ned og som man kunne kjørt i de ulike oppsettene i tillegg til at deltakerne kunne gjøre seg kjent med sporene på forhånd. Da hadde man hatt en referanse for litt bedre sammenligning. Men mulig det hadde tatt litt av sjarmen vekk med ulike typer musikk og ikke minst oppdagelse av ny musikk.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Revels "småtasser" til søle 50 laken spelte bra med Mark Levinson integrert og digital ølbrikke avtaster. Ting hang sammen på en forståelig måte, uten at noe stakk seg frem. Sånt liker vi.

    Vis vedlegget 280229
    Til opplysning så koster de KUN 39990,- Jeg har bestilt et par så jeg VET. :cool:
    Huffda, der tok jeg andres opplysninger for pris, og bare brukte det helt ukritisk.
    Kan du tilgi meg?
    Gratulerer med nye høyttalere J.Rasmussen ;)
    Detta blir nok moro og stor stas.
    Kos deg!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Powerpoint@ siden du er i gang, hadde det vært artig med en tilbakemelding fra Marten-rommet:)
    OK 8x12 TOM, Roald har allerede lagt ut fine bilder av rommet med utstyret, så da hopper jeg over det. For det første er det hevet over enhver tvil at rommet langt overgår messerommene de øvrige anleggene sto i.
    Det jeg i første rekke merket meg var den totale stillheten mellom start og stopp på instrumenter i musikkmaterialet. Videre var anslag, kropp, over og undertoner og utklingning overmåte tydelig. Altså er makro og mikrodynamikken vel ivaretatt. Det var ingen artefakter i gjengivelsen, og musikken ble gjengitt med en ro og luftighet som få anlegg kan. Dog savnet jeg eksplosivitet, trøkk og skikkelig pådrag, men det har med Herr Martens demomusikk å gjøre. Det blir liksom så høflig og pent på grensen til kjedelig, og hvor ble det av dypbassen!? Jeg kunne tenkt meg å spille saxfrøkna mi, Riverside (polsk progrock), Baba Blues og Rammstein i fritt fall. Sistnevnte bare for å sjekke om anlegget er i besittelse av evnen til å gjengi ren og skjær villskap. Det legges liksom ikke opp til at publikum kan få ønskemusikken sin spilt, og det er synd. Men bevares Chris Jones, Pink floyd og flinke vestkystmusikeres stemmer og instrumenter fremføres meget virkelightestro. Men det skulle vel i grunn bare mangle i et anlegg som bikker 5 mill. Summa summarium så ble jeg hverken imponert eller engasjert slik jeg forventet, men rommets akustiske egenskaper er "top notch" met ETT unntak, det stjeler bass.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Dog spilte dette virkelig med varme og innlevelse, dynamisk og detaljrikt, engasjerende og stort. Man falt liksom til ro, og nøt for det meste bare musikken. Jeg lyttet lenge med Daniel Hertz utstyret i mente, og jo Wilson/VTL er også til å leve med. Konemor sa vi bare kunne be gubben pakke det inn i bilen. Sånn lyd vil hun ha.
    Etter en del nøding av demomusikk sjefen fikk jeg spille baytonsax på CD, og joda her fremsto mikrodetaljer og intonasjoner tydelig, samtidig som ampene la seg på når Cecila dro på med sitt elefantstore instrument (dette sett i forhold til hennes ringe fotavtrykk på planeten Tellus). Jævlar hvad hon kan blåsa i saxet :cool:
    Hei Powern / andre. er det mulig å si noe mer om forskjellen fra Sasha mk I og til Alexia? VTL opp mot for eksempel Krell 600 (selvfølgelig helt tilfeldig eksempel). Eller er messelyd ikke godt nok utgangspunkt? Det at en av dere ville pakke det rett i bilen, virker som et bra kvalitetsstempel for meg.
    Mvh
    JMK
    Det der blir litt søkt langskudd jamakr, men for det første spelte det mykere med VTL enn Krell 600 uten at det gikk nevnverdig ut over detaljeringsgraden. Men for å kunne si noe mer vil det være best med Alexia og VTL hjemme hos deg på din kabelpakke. Jeg lurer på om Alexia ikke er litt mykere, ørlite mer (mer som i 1-2%) raffinert og avslappet i frasparkene enn Sasha mk.I fritt etter teflonhjernen. Dette kan selvfølgelig endre seg med 2 x Krell EVO 600 monoblokker, noe jeg bestemt tror det vil gjøre. Angående at en av oss ville pakket og tatt anlegget med hjem som det sto, MINUS NORDOST kablene, henger nok sammen med at Konemor er glad i musikk gjengitt via rør. Dog er ikke VTL utpreget fotsi i gjengivelsen som meget annet rørutstyr kan være.
     
    Sist redigert:

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Huffda, der tok jeg andres opplysninger for pris, og bare brukte det helt ukritisk.
    Kan du tilgi meg?
    Gratulerer med nye høyttalere J.Rasmussen ;)
    Detta blir nok moro og stor stas.
    Kos deg!
    De ble opplyst på messen av Harman representanten at de kostet 50k. Og da snakker vi selvsagt SEK. I norske kroner blir det litt over 44k, men med en annen mva. Det kan dog tenkes at importøren i Norge selger til lavere pris enn hva Harman oppgir.

    Gratulerer med høyttalere J.Rasmussen! Et godt valg IMO. De måler bra og låter bra. Det var første gang på messen jeg følte at her har en god og verdig konkurrent i forhold til mine fremtidige planer som aktør.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Powerpoint@ siden du er i gang, hadde det vært artig med en tilbakemelding fra Marten-rommet:)
    OK 8x12 TOM, Roald har allerede lagt ut fine bilder av rommet med utstyret, så da hopper jeg over det. For det første er det hevet over enhver tvil at rommet langt overgår messerommene de øvrige anleggene sto i.
    Det jeg i første rekke merket meg var den totale stillheten mellom start og stopp på instrumenter i musikkmaterialet. Videre var anslag, kropp, over og undertoner og utklingning overmåte tydelig. Altså er makro og mikrodynamikken vel ivaretatt. Det var ingen artefakter i gjengivelsen, og musikken ble gjengitt med en ro og luftighet som få anlegg kan. Dog savnet jeg eksplosivitet, trøkk og skikkelig pådrag, men det har med Herr Martens demomusikk å gjøre. Det blir liksom så høflig og pent på grensen til kjedelig, og hvor ble det av dypbassen!? Jeg kunne tenkt meg å spille saxfrøkna mi, Riverside (polsk progrock), Baba Blues og Rammstein i fritt fall. Sistnevnte bare for å sjekke om anlegget er i besittelse av evnen til å gjengi ren og skjær villskap. Det legges liksom ikke opp til at publikum kan få ønskemusikken sin spilt, og det er synd. Men bevares Chris Jones, Pink floyd og flinke vestkystmusikeres stemmer og instrumenter fremføres meget virkelightestro, men det skulle vel i grunn bare mangle i et anlegg som bikker 5 mill. Summa summarium så ble jeg hverken imponert eller engasjert slik jeg forventet, men rommets akustiske egenskaper er "top notch" met ETT unntak, det stjeler bass.
    5 mill for høyttalere og elektronikk..? Give me a break! Og hvis rommet stjeler bass, så bør vel det kompenseres for i høyttalerne, eller hur? Hadde jeg vært der uten å få gåsehud hadde jeg blitt meget skuffet på konstruktørens vegne.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    met ETT unntak, det stjeler bass.
    Fikk han til å dra på litt med en Rammstein låt og det finnes bass, man blir sannsynligvis lurt av stillhet vs phonkurven og opplevelsen av bass
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    met ETT unntak, det stjeler bass.
    Fikk han til å dra på litt med en Rammstein låt og det finnes bass, man blir sannsynligvis lurt av stillhet vs phonkurven og opplevelsen av bass
    Synes vel det ble i tammeste lage lell jeg da.
    Fikk nesten pusteproblemer av ekstase når jeg fyret opp mitt eget oppsett etter to uker med opphold. I mine "low end" øre er det så mye bedre her hjemme at det nesten blir dumt, og da er det vel hevdet over enhver tvil. Jeg hører faktisk ikke godt nok
     
    Sist redigert:

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det var første gang på messen jeg følte at her har en god og verdig konkurrent i forhold til mine fremtidige planer som aktør.
    Slutt å ert nå din luremus! På tide å avsløre hva du skal prøve å prakke på oss. :)
    Kan si så mye at det ikke vil koste 5 mill for høyttalere og elektronikk. :cool:
    Beklager, kan ikke dele noe konkret nå.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Hehe. Ville bare opplyse om den faktiske prisen 😉
    Gleder meg som en unge til julaften! 😎
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    met ETT unntak, det stjeler bass.
    Fikk han til å dra på litt med en Rammstein låt og det finnes bass, man blir sannsynligvis lurt av stillhet vs phonkurven og opplevelsen av bass
    Synes vel det ble i tammeste lage lell jeg da.
    Fikk nesten pusteproblemer av ekstase når jeg fyret opp mitt eget oppsett etter to uker med opphold. I mine "low end" øre er det så mye bedre her hjemme at det nesten blir dumt, og da er det vel hevdet over en hvert tvil. Jeg hører faktisk ikke godt nok
    Jeg tipper det ligger mer på å høre hva man vil……………………………:eek:

    Uansett har du større kapasitet i ditt system og jeg tipper du lå en del dB over der han valgte å stoppe og høyere er gøyere til et vist nivå når man har kontroll;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn