Yosh sin ubestemte verden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Når været og anledningen byr på muligheten, så er det fiske som står høyest hos meg.
    I dag ble det en sånn dag. Ut på isen i sola, og håpe storfisken biter på.
    Og det gjorde det....

    IMG_20160221_111118.jpg


    IMG_20160221_110937.jpg


    12,8 kg og ny pers.

    En ære å få oppleve disse store damene.
    En enda større ære å få slippe dem tilbake igjen i levende live, da man vet hvor få det er av disse.
    Mest sannsynlig, er hun mellom 15 og 20 år gammel. Og forhåpentligvis, skal hun bli enda noen år. :)

    IMG_20160221_111054.jpg
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da er du hjertelig velkommen i morgen yosh;)
    Blir artig å hilse på deg igjen!

    gismo
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Så en slik i Vansjø på 15,5.
    Beist av en egen klasse, når du åpner gapet på en slik blir du nesten redd.
    Kan ikke skryte på meg mer en 5,5 kg.

    Steinar.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ser frem til lytterunden, Gismo.
    Er jo litt endringer siden sist jeg hørte på damene dine. :)


    15,5 kg ja, da snakker vi flott dame! Virkelig drømmefisk for en gjeddefisker som meg. :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Etter å ha vært på besøk hos gismo i går, var jeg nødt til å prøve litt mer justeringer her hjemme.
    Litt mer toe-ut har nå blitt testet noen timer, og jeg tror det ga meg litt mer riktig lyd. Bredere sweetspot og at musikken bredde seg litt mer ut.
    Ikke fullt så knivskarpt fokus i lydbildet, og muligens en noe bedre flyt i musikken.
    Det, sammen med å prøve ut en annen rørkombo, gjorde nok at jeg totalt sett fikk et lite løft i lyden i kveld.
    Hadde man nå fått gjort noe med en 50 hz room-gain som ødelegger litt, så tror jeg dette begynner å ligne på noe.
    Koser meg fælt med musikken om dagen, lenge siden sist nå. Og godt er det. :)
     
    Sist redigert:

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hadde egentlig aktivert sommerens Hifi-pause.
    Men så var man innom her og gikk på en ny smell...

    IMG_20160621_131502.jpg


    IMG_20160621_131700.jpg
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Takk Gismo.

    Ja, det er egentlig smykker. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Kaller du Pryma en smell, Yosh?? Isåfall er det en av de aller beste du noengang vil oppleve..tro meg. Gi dem en liten Meridian, så våkner de nok..
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Sexy bilde- både forran og bak - smukke sommerfarger;)

    image.jpg
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Der var Primaluna forsterker levert tilbake til eier.
    Må si jeg likte den forsterkeren meget godt. Lydmagi fra EL34? Og med litt rør-bytting, kom den seg enda et hakk.
    Må nok prøve å finne frem godrørene mine i Trafomaticen nå for å følge opp lyden i Primaluna.
    Frykter det blir vanskelig å matche...

    Ser også ut til at det kommer inn en Bluesound Node 2 her nå. Ved besøket hos Gismo i vår, ble jeg imponert over den lille svarte boksen.
    Skal bli godt å slippe pcen i oppsettet.
    Gleder meg til å teste den her.
    Får meg jo hodetelefonforsterker også med denne saken.

    Kanskje jeg da skal drøye med å bytte ut Ps Audio dacen min litt til nå?
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Node 2 er en fin liten boks.. funker fjell og lydmessig ikke noe sinke :) verdig arvtager her etter marantz sin na6005 :)

    Ellers må jeg si det var et flott oppsett. Primaluna HP er en fin sak som jeg selv har vært nysgjerrig på i lengere tid.. :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fikk et hyggelig besøk i dag.
    Vis vedlegget 392896
    Her har det våknet til liv igjen skjønner jeg;)
    Der er je redd du har dratt noe i hus som satte spor etter seg:cool:....kan fort bli litt vanskelig å "glemme"....:rolleyes:;)
    Meget god amp som leverer varene på riktig måte den der!

    Node2 på vei inn, det kan jeg skjønne, funker meg bra her som du hørte:)
    Hvordan er du fornøyd med Pryma? Fått litt spilletid?

    gismo
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Node 2 er en fin liten boks.. funker fjell og lydmessig ikke noe sinke :) verdig arvtager her etter marantz sin na6005 :)

    Ellers må jeg si det var et flott oppsett. Primaluna HP er en fin sak som jeg selv har vært nysgjerrig på i lengere tid.. :)
    Ja, jeg har stor tro på den lille boksen.
    Håper også hodetelefonforsterkeren i den er av grei kvalitet også. Pryma fortjener noe bedre enn mobil-lyd.

    Primaluna Hp bør du nok prøve en gang.
    Kan virkelig anbefales om du har litt lettdrevne høyttalere.
    Den låter (som så mange andre rørforsterkere) best i Triode-modus, og da har man litt mindre effekt å gå på.
    Den drev mine Harbeth ganske så godt, men den slet litt når man virkelig dro på. Hadde litt tendens til pusteproblemer ved høyt volum.
    Men ved mer normale nivåer var det full kontroll, og med en meget god lyd.

    Fikk et hyggelig besøk i dag.
    Vis vedlegget 392896
    Her har det våknet til liv igjen skjønner jeg;)
    Der er je redd du har dratt noe i hus som satte spor etter seg:cool:....kan fort bli litt vanskelig å "glemme"....:rolleyes:;)
    Meget god amp som leverer varene på riktig måte den der!

    Node2 på vei inn, det kan jeg skjønne, funker meg bra her som du hørte:)
    Hvordan er du fornøyd med Pryma? Fått litt spilletid?

    gismo
    Ja, det våknet til liv igjen. Helt plutselig.
    Jeg har ikke fått brukt Pryma nok enda til å ha så mye å si egentlig. Har nok ikke fått mulighet til å gi dem det de fortjener av kvalitet fra dac og hodetelefonforsterker.
    Det har blitt med å bruke mobilen og tab, og Pryma fungerer glimrende. De har en lydsignatur som passer meg utmerket.
    Dog, jeg er helt sikker på at jeg har en del å gå på enda.
    Håper da at Node skal få gitt litt mer av det de ønsker.
    Ellers er jeg egentlig på gang med bytte av dac i oppsettet.
    Regner med at det blir noe med skikkelig utgang til Pryma da.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Node 2 er en fin liten boks.. funker fjell og lydmessig ikke noe sinke :) verdig arvtager her etter marantz sin na6005 :)

    Ellers må jeg si det var et flott oppsett. Primaluna HP er en fin sak som jeg selv har vært nysgjerrig på i lengere tid.. :)
    Ja, jeg har stor tro på den lille boksen.
    Håper også hodetelefonforsterkeren i den er av grei kvalitet også. Pryma fortjener noe bedre enn mobil-lyd.

    Primaluna Hp bør du nok prøve en gang.
    Kan virkelig anbefales om du har litt lettdrevne høyttalere.
    Den låter (som så mange andre rørforsterkere) best i Triode-modus, og da har man litt mindre effekt å gå på.
    Den drev mine Harbeth ganske så godt, men den slet litt når man virkelig dro på. Hadde litt tendens til pusteproblemer ved høyt volum.
    Men ved mer normale nivåer var det full kontroll, og med en meget god lyd.

    Fikk et hyggelig besøk i dag.
    Vis vedlegget 392896
    Her har det våknet til liv igjen skjønner jeg;)
    Der er je redd du har dratt noe i hus som satte spor etter seg:cool:....kan fort bli litt vanskelig å "glemme"....:rolleyes:;)
    Meget god amp som leverer varene på riktig måte den der!

    Node2 på vei inn, det kan jeg skjønne, funker meg bra her som du hørte:)
    Hvordan er du fornøyd med Pryma? Fått litt spilletid?

    gismo
    Ja, det våknet til liv igjen. Helt plutselig.
    Jeg har ikke fått brukt Pryma nok enda til å ha så mye å si egentlig. Har nok ikke fått mulighet til å gi dem det de fortjener av kvalitet fra dac og hodetelefonforsterker.
    Det har blitt med å bruke mobilen og tab, og Pryma fungerer glimrende. De har en lydsignatur som passer meg utmerket.
    Dog, jeg er helt sikker på at jeg har en del å gå på enda.
    Håper da at Node skal få gitt litt mer av det de ønsker.
    Ellers er jeg egentlig på gang med bytte av dac i oppsettet.
    Regner med at det blir noe med skikkelig utgang til Pryma da.
    Spennende med Node2, om det er god nok headamp på denne vet jeg faktisk ikke, har knapt prøvd den:cool:
    Headampen på Weiss derimot holder høy standar og funker glimrende med mine Grado, men det var jo her jeg skulle ha testet Pryma da;);) Ny dac blir spennende, noe spesielt i sikte?
    Du får ta med Pryma så skal vi teste de litt?;)
    Talas!

    gismo
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har tittet på litt forskjellig, men de som foreløpig har vært i kikkerten er Teac UD-503 og Marantz HD-Dac1.
    Har kravene om at de skal ha en god hodetelefonforsterker, mulighet for prefunksjon og fjernkontroll.
    Men siden jeg nå gikk for Node, så kan det jo hende jeg kan endre litt på de kravene.
    Rega Dac-R er jo en kandidat nå.
    Hadde jeg hatt ekstra cash på kontoen, hadde jeg nok hoppet på den Audiobyte Black Dragon som ble solgt her inne tidligere.
    Men jeg får se hva som eventuelt dukker opp. Det er jo så mye å velge der ute.

    Kunne jo tatt turen en dag. Er det noen dager som passer for deg fremover?
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har tittet på litt forskjellig, men de som foreløpig har vært i kikkerten er Teac UD-503 og Marantz HD-Dac1.
    Har kravene om at de skal ha en god hodetelefonforsterker, mulighet for prefunksjon og fjernkontroll.
    Men siden jeg nå gikk for Node, så kan det jo hende jeg kan endre litt på de kravene.
    Rega Dac-R er jo en kandidat nå.
    Hadde jeg hatt ekstra cash på kontoen, hadde jeg nok hoppet på den Audiobyte Black Dragon som ble solgt her inne tidligere.
    Men jeg får se hva som eventuelt dukker opp. Det er jo så mye å velge der ute.

    Kunne jo tatt turen en dag. Er det noen dager som passer for deg fremover?
    At det er mye å velge i på dac siden støttes herfra, kommet mye spennende i det segmentet, men tror nøkkelen ligger i og kunne teste den hjemme, i egen oppsett;)
    Ta turen hit er du hjertelig velkommen til, hadde vært flott og trivelig;)
    Kortsiktig er denne uka inkl weekend opptatt, men jeg tar kontakt over helga så finner vi sikkert en dag som passer oss begge:)

    gismo
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ja, slike ting bør absolutt testes hjemme før man bestemmer seg.
    Ps audio er forsåvidt god den, så burde egentlig klare meg lenge med den.
    Den graver ikke frem medt mikrodetaljer eller er mest nøyaktig, men den er veldig musikalsk av seg.
    Den har en måte å gjengi musikk på som er meget vanedannende.
    Skulle gjerne funnet noe som hadde kombinert dn egenskapen sammen med å kunne hente frem mer av detaljene i musikken, om man kan beskrive det sånn.

    Til uka har jeg nok ikke så mange mulighetene.
    Tirsdag er nok det som passer best.
    Men, en mulighet er jo at du kan få låne Pryma noen dager.
    Vi kan eventuelt ta det videre på Facebook/Messenger nå som jeg la deg til der.
    :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Bluesound Node 2 ja.
    -Hvorfor har man ikke kjøpt seg en sånn tidligere da?
    Har rukket å bli imponert den lille timen jeg har brukt den.
    Og hodetelefonutgangen i den tror jeg at jeg skal kunne leve en stund med.

    20160812_173118.jpg
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hodetelefon utgangen funker helt allright i den.. driver mine fidelio greit. :)

    Prøvde du utgangen på primaluna..? Den får jo mye skryt for hodetelefon utgangen :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hodetelefon utgangen funker helt allright i den.. driver mine fidelio greit. :)

    Prøvde du utgangen på primaluna..? Den får jo mye skryt for hodetelefon utgangen :)
    Javisst. Og mine Pryma er vel lettere å drive også, om jeg ikke husker feil.

    Nei, den ble aldri prøvd når den var innom.
    Tenkte på det, men manglet overgang fra stor til liten plugg.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hmmmm... Byttesyken herjer.
    Har en stund lurt litt på hva en skal prøve videre.
    Jeg liker veldig godt lyden jeg har i oppsettet nå, men Harbeth Shl5 har en liten mangel som jeg prøver å gjøre noe med.
    De mangler litt punch og snert i midbassen om man kan si det slik.
    Spørsmålet er om man kan få gjort noe med det?
    Bytte av rør i Trafomatic og Bluesound i stedet for å bruke pcen har hjulpet litt, men lurer nå på om dac skulle vært byttet ut til noe som kan gjøre den jobben bedre enn min Ps Audio. Men det spørs hva en skal velge som er like musikalsk som den jeg har, men med mer sprut i midbassen?

    Har også min Stello Ai500, som er en veldig god sak. Men den blir litt for varm i lydsignaturen til at den skal passe noe godt med Harbeth. Det blir litt for mye av det gode føler jeg. Den passet betydelig bedre med Proac og i følge forrige eier, veldig godt til Audio Physic.
    Har derfor undret på om man skulle prøvd å få byttet denne integrerte forsterkeren mot noe mer nøytralt.
    Musical Fidelity M6i, Primare i32 eller Hegel H160 er mulige kandidater som har mer av det trykket i midbassen som jeg kanskje trenger?
    Jeg liker tanken på å ha slike alt-i-ett bokser, jeg vil gjerne ha minst mulig komponenter. Og når man skal ha et oppsett med både transistorforsterker til daglig bruk og rørforsterker til koselytting, er det greit at det ikke blir for mye greier.

    Noen som har noe god innput til meg?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Bladelius Thor kunne kanskje også vært en kandidat?
    Huff.. For mye greier der ute.
    Skulle kjent noen som hadde alle sammen, slik at man kunne prøvd og funnet det som passer best.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå er jeg kansje litt partisk og folk vil vel si at jeg bare blåser varmluft siden jeg skal selge de, men du skulle prøvd heed blokkene mine.. de gjør noe helt fantastisk med musikken..

    De er med god margin det beste som har vært i hus og det kommer nok et komplett heed anlegg inn en gang i framtiden når man roer ned og kansje har andre premisser å jobbe med.. men som du sir, nysgjerrigheten herjer.. føler jeg må prøve mer før jeg slår meg endelig til ro.. :)

    Ps: den stelloen din kunne jeg godt ha tenk meg.. som du sa, passer audio physic... ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå er jeg kansje litt partisk og folk vil vel si at jeg bare blåser varmluft siden jeg skal selge de, men du skulle prøvd heed blokkene mine.. de gjør noe helt fantastisk med musikken..

    De er med god margin det beste som har vært i hus og det kommer nok et komplett heed anlegg inn en gang i framtiden når man roer ned og kansje har andre premisser å jobbe med.. men som du sir, nysgjerrigheten herjer.. føler jeg må prøve mer før jeg slår meg endelig til ro.. :)

    Ps: den stelloen din kunne jeg godt ha tenk meg.. som du sa, passer audio physic... ;)
    Siden det er en auksjon og ikke vanlig salg kan en kanskje legge ut en link til de her? 8)

    Var det ikke Denon du skulle ha X-Cell?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Nå er jeg kansje litt partisk og folk vil vel si at jeg bare blåser varmluft siden jeg skal selge de, men du skulle prøvd heed blokkene mine.. de gjør noe helt fantastisk med musikken..

    De er med god margin det beste som har vært i hus og det kommer nok et komplett heed anlegg inn en gang i framtiden når man roer ned og kansje har andre premisser å jobbe med.. men som du sir, nysgjerrigheten herjer.. føler jeg må prøve mer før jeg slår meg endelig til ro.. :)

    Ps: den stelloen din kunne jeg godt ha tenk meg.. som du sa, passer audio physic... ;)

    Hadde jeg hatt en god Pre eller en god dac med prefunksjon stående, kunne vi ha bytta.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Dog... Jeg tror kanskje ikke Heed ville være det rette jeg søker etter.
    Ser det blir skrevet at de låter som rørforsterker. Vel, close, but no sigar tenker jeg.
    Jeg kan selvfølge ta feil, men jeg innbiller meg at jeg trenger noe mer nøytralt og med fokus på midbassen.
    Ut fra hva jeg leser, burde jeg nok ha testet Hegel H160, selv om jeg kanskje er mer fan av Musical Fidelity etter å ha tidligere hatt en M6PRX i hus. Den hadde en flott lyd og en imponerende kontroll på mine gamle Tannoy høyttalere.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    De oppfører seg mye som rør mest med tanke på topologi osv.., men opplever de som ganske nøytrale... onkyo som står i dag er nok varmere :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå er jeg kansje litt partisk og folk vil vel si at jeg bare blåser varmluft siden jeg skal selge de, men du skulle prøvd heed blokkene mine.. de gjør noe helt fantastisk med musikken..

    De er med god margin det beste som har vært i hus og det kommer nok et komplett heed anlegg inn en gang i framtiden når man roer ned og kansje har andre premisser å jobbe med.. men som du sir, nysgjerrigheten herjer.. føler jeg må prøve mer før jeg slår meg endelig til ro.. :)

    Ps: den stelloen din kunne jeg godt ha tenk meg.. som du sa, passer audio physic... ;)
    Siden det er en auksjon og ikke vanlig salg kan en kanskje legge ut en link til de her? 8)

    Var det ikke Denon du skulle ha X-Cell?
    Denon kunne vel ikke falt meg helt inn ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    De oppfører seg mye som rør mest med tanke på topologi osv.., men opplever de som ganske nøytrale... onkyo som står i dag er nok varmere :)
    Ikke si det da.....
    Da blir dem jo bare mer fristende å prøve...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    De hadde nok fått innpass i mange hjem om folk hadde turt å prøve.. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Yosh, er du sikker på at det ikke er en kansellering som gjør dette. Midbass er typisk avstand fra element til tak og gulv som gir. Ha er avstanden mellom elementer og gulv, tak, sidevegg og frontvegg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn