Xindaks Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • NEP

    Medlem
    Ble medlem
    03.04.2013
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Dårlig med svar derfra. Har sendt noen Mail.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    8.278
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ringte Østfold Lyddesign nå og de hadde lagt ned. De prøvde å drive 1 års tid men solgt for lite dessverre..
    Så da er det vel ingen steder å skaffe nye produkter fra i Norge muligens..
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Ringte Østfold Lyddesign nå og de hadde lagt ned. De prøvde å drive 1 års tid men solgt for lite dessverre..
    Så da er det vel ingen steder å skaffe nye produkter fra i Norge muligens..
    Ikke så rart med de prisene de opererte med syns jeg da.
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Dette er en nyere versjon av den de solgte på netthandelen for noen små kroner for noen år siden.
    Vurderte også å kjøpe, men syns prisen er litt stiv.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    8.278
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Dette er en nyere versjon av den de solgte på netthandelen for noen små kroner for noen år siden.
    Vurderte også å kjøpe, men syns prisen er litt stiv.
    Ja ser den har fått litt mer kraft 130 mot 100 i den gamle, og en USB-input samt mistet en RCA-inngang.
    Dobbel pris synes jeg er drøyeste laget :-/ Kunne vurdert å kjøpe en ny dersom prisen hadde vært maks 7000 kr
     
    B

    b.helgesen

    Gjest
    Er det noen som vet hva et sett Xindak fs1 ht.kabler 2,5 mtr ligger på i pris? Har fått tak i et slikt....
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Dette er en nyere versjon av den de solgte på netthandelen for noen små kroner for noen år siden.
    Vurderte også å kjøpe, men syns prisen er litt stiv.
    Ja ser den har fått litt mer kraft 130 mot 100 i den gamle, og en USB-input samt mistet en RCA-inngang.
    Dobbel pris synes jeg er drøyeste laget :-/ Kunne vurdert å kjøpe en ny dersom prisen hadde vært maks 7000 kr
    Den nyeste versjonen er en helt annen forsterker. Det er en hybrid så her går det an prøve seg frem med litt rørbytting.
     
    B

    b.helgesen

    Gjest
    Hmmm... har fått tak i et slikt par. Hvilken pris er det vettug å forlange for de, dersom jeg velger å ikke beholde de?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.208
    Antall liker
    10.763
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    I stedet for å fiske etter pris. Legg de ut på bruktbørsen til den prisen du føler er rett.
    Halv pris av nypris er et greit utgangspunkt.
     

    Mister Lager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Innlegg
    109
    Antall liker
    10
    Sted
    Borås
    Torget vurderinger
    3
    Hei Xindak-venner :)

    Jeg har vært heldig å få handlet en XA6950 til en grei pris :) Jeg liker utseendet og lyden den genererer kjempegodt, men det er en sak som irriterer meg med den. Hvorfor går lyden fra nesten lydløst, til medium lyttenivå allerede mellom hakk 2 og 3 på volumkontrollen?? Er det noe man kan gjøre for å påvirke dette bortsett fra et par sinnsykt tungdrevne høyttalere? Videre oppover fra 5-6 omtrent er det ok økninger, men helt nederst er det virkelig AV eller PÅ med lyden :/
     
    Sist redigert:

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Xindak XA6950 (09) er nok en del bedre enn den gamle. Den har fått innebygget usb dac, hybrid, mer effekt og selve kassa er litt høyere. Ett par kilo mer veier den også. Jeg hadde den gamle og syntes den var litt slapp i bassen. Det er visst rettet opp med (09).

    Må si Xindak har markedført dette dårlig da den ser klin lik ut med utrente øyne.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg et spørsmål til Xindakkjennere.
    Satt og kokkelurte litt sammen med en kompis, som har effekt- og forforsterker fra en annen fabrikant enn Xindak.
    Da dukket spørsmålet opp om hvorvidt Xindak xa8800mne er EKTE balanserte monoblokker, eller om de er "kvasibalansert"?
    Noen der ute som vet?

    Spørsmålet blir jo litt interessant, da kompisen min mente å kunne hevde at dersom blokkene IKKE er ekte balansert, ville det lydmessig være gunstigere å kjøre rca-kabling mellom blokkene og pre, enn å kjøre xlr-kabling. I alle fall så lenge pre`en min er balansert...

    mvh
    Proffen
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jeg har ennå ikke sett noe "ekte" balansert fra Xindak, men kjenner ikke alle....
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Har prøvd å lese meg frem litt på nett, men blir ikke særlig klok.
    @Cobra2: Tror du det er substans i tankene til kompisen min ifht hva slags kabling som er "best" å benytte seg av?

    mvh
    Proffen
     

    ExaC

    Medlem
    Ble medlem
    03.03.2014
    Innlegg
    11
    Antall liker
    10
    Sted
    Haugesund
    Har noen Xindak FS-gold høyttalerkabler på vei og gleder meg til å få teste disse ut :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er det mulig å oppdrive Xindak MC-10 noen plass lengre? Har lett litt på ebay, men finner lite og ingenting.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.901
    Antall liker
    16.314
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hei Xindak venner. Er det noen som vet hvem som kan reparere Xindak forsterkere ?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.208
    Antall liker
    10.763
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hva er problemet og hvilken forsterker er det snakk om?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.901
    Antall liker
    16.314
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hva er problemet og hvilken forsterker er det snakk om?
    Det er en 8800MNE monoblokk som har gitt seg. Det kom en kraftig skrapelyd under spilling. Hvorpå jeg skrudde den av.
    Når jeg nå skruer den på så lyser det. Men lyden av releer som som slår seg på kommer ikke. Forsterkeren er tyst. Jeg har funnet 2 stk sikringer. Men begge er i orden.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På tide og riste litt liv i denne tråden igjen. Har i dag foretatt en ytterligere oppgradering av mitt semivintage-anlegg. Grubling over valg av linjekabel gav seg selv da min bror hadde et sett Xindak FA-1 liggende ubrukt. Så nå er lakriskabelen skiftet ut, og høyttalerkablene er de som gjenstår. Hvis planen jeg har følges så blir det min reserveforsterker Xindak MT-3 som blir hjertet i anlegget, og med litt inspirasjon kan det hende at jeg bytter ut skruene for avisolert kabel til banan på høyttalerne, Radionette TK600. Jeg har nemlig et par FS-05 høyttalerkabel også liggende i reserve som aldri har vært brukt. De har banan i begge ender.

    Men best av alt er det hvis noen har et sett Xindak FS-05 med spader i ene enden liggende som de kunne tenkt seg å bytte i et par med banan i begge ender. Er det mulig at jeg er så heldig? Tror kablene er 2x2 meter, men er litt usikker på det. De kan være 2x3 også.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.865
    Antall liker
    2.831
    Torget vurderinger
    1
    Hva er problemet og hvilken forsterker er det snakk om?
    Det er en 8800MNE monoblokk som har gitt seg. Det kom en kraftig skrapelyd under spilling. Hvorpå jeg skrudde den av.
    Når jeg nå skruer den på så lyser det. Men lyden av releer som som slår seg på kommer ikke. Forsterkeren er tyst. Jeg har funnet 2 stk sikringer. Men begge er i orden.
    fikk du reparert?

    Er muligens på utkikk etter en kraftig klasse A-forsterker og de MNE-blokkene kan være en aktuell kandidat hvis de skulle dukke opp, men det betinger selvfølgelig at de er driftssikre...
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.410
    Antall liker
    3.824
    Torget vurderinger
    1
    Har kjørt Xindak 6950v noen år før jeg gikk over til MNE-blokkene med forforsterker fra Xindak som jeg kjøpte for snart 4 år siden. Har ikke hatt noe trøbbel enda med de, så skal ikke klage på kvaliteten der egentlig. Jeg har de på mer eller mindre 24/7, om jeg ikke er mange dager borte for da bruker jeg å skru av varmeovnene i tillegg. Monoblokkene drar litt over 200W på idle.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Xindak dac-3 MKII oppgradert av Roar Malmin (Ikke rør, men ekstra rca ut som kommer fra punktene røret var på og går så opp til et printbrett Roar har laget + ekstra utganger, RCA).
    Hvor bra kan denne være mot de mer kjente merka?
    Jeg er helt blank her.
    Skal bruke den til rom nr. 2 som og vil inneholde et ok oppsett ala Hegel H160 og Focal høyttalere kanskje.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hva er problemet og hvilken forsterker er det snakk om?
    Det er en 8800MNE monoblokk som har gitt seg. Det kom en kraftig skrapelyd under spilling. Hvorpå jeg skrudde den av.
    Når jeg nå skruer den på så lyser det. Men lyden av releer som som slår seg på kommer ikke. Forsterkeren er tyst. Jeg har funnet 2 stk sikringer. Men begge er i orden.
    fikk du reparert?

    Er muligens på utkikk etter en kraftig klasse A-forsterker og de MNE-blokkene kan være en aktuell kandidat hvis de skulle dukke opp, men det betinger selvfølgelig at de er driftssikre...

    Jeg har 2 stk. Xindak PA1 monoblokker, OddJ, som ikke brukes og jeg egentlig ikke helt hvorfor jeg har. Dersom du måtte være på jakt etter noe sånt. Uten at jeg egentlig har tenkt på å selge, heller, da sånne kraftverk er sjeldenheter i kategorien "kjekt å ha" samtidig som Xindak er et råbra (men her hjemme et ukjent status-løst) merke.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Xindak dac-3 MKII oppgradert av Roar Malmin (Ikke rør, men ekstra rca ut som kommer fra punktene røret var på og går så opp til et printbrett Roar har laget + ekstra utganger, RCA).
    Hvor bra kan denne være mot de mer kjente merka?
    Jeg er helt blank her.
    Skal bruke den til rom nr. 2 som og vil inneholde et ok oppsett ala Hegel H160 og Focal høyttalere kanskje.
    Stilt i denne tråden..
    Ingen som vet?

    Her følger bilder i link:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/51480-lovemusikks-hule-21.html#post2110609





     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.865
    Antall liker
    2.831
    Torget vurderinger
    1
    Music Bear: Jeg endte opp med en brukt NAD M3 integrert, men har en god forforsterker stående enda så det kan godt bli et par Xindak-blokker etter hvert lell. Er man på kjøret, må man minst ha dobbelt av alt...
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Music Bear: Jeg endte opp med en brukt NAD M3 integrert, men har en god forforsterker stående enda så det kan godt bli et par Xindak-blokker etter hvert lell. Er man på kjøret, må man minst ha dobbelt av alt...

    Jeg er på jakt etter to amazing råbra subber om dagen. Hvor jeg i dette vurderer å bygge subber, med disse Xindak Pa-1 monoblokkene som drivkraft (via elektroniske delefiltere).

    Blir det ferdige subber, vurderer jeg å selge monoblokkene, selv om magefølelsen sier kjekt å ha da disse er svært så sjeldne på markedet. I tillegg til at jeg også har to danske megaforsterkere - L.C. Audio Patriot V100 med til sammen 4 kW strømforsyning. Har egentlig nok forsterkere, var det jeg prøvde å si :)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    942
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Xindak Muse de lux cd player .
    Er det noen som vet hvilke av de 2 par rca terminaler som er koblet til røret ?
    Kan det være begge?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.023
    Antall liker
    39.226
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Xindak Muse de lux cd player .
    Er det noen som vet hvilke av de 2 par rca terminaler som er koblet til røret ?
    Kan det være begge?
    Nei det er bare den ene utgangen som skal være merket med tube.hadde denne spilleren selv tidligere men kan ikke huske hvilken av utgangene det er.
    En meget god spiller i alle fall

    mvh
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    942
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Ingen er merket...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn