X3MKungens vardagsrum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tror det snart blir en Primare sekt.
    Nå skal det sies at Primare først må prestere bedre en det MA7000 gjør og det er ingen lett oppgave:p
    hehe, dumt jeg har solgt min I21.. kunne sendt den ned så du fikk se lyset... ;) den tar jo lett en amerikansk klump! :p
    Finner ingen info som tilsier at A32 kan brokobles så ser ikke lyst ut for din halv kramme;D
    Gjør ingenting, primare trives best i biamping.. ;)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    THD 2.4%? va ikke det høyt? selv har jeg 0.001% ved 400w
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Utrolig flott og diskre oppset , og primare 60 serien da , vi liker primare. Primare har god lyd bare i 22 dac jeg har på mine t6 gjør en fabalaktig jobb. Spurte til og med soundgarden bergen om i32 ville gjøre enda mer for psb image t6 , men di mente det vist denne gidde nok lydmessig + den har dac innebygd , var det ikke vits og gå opp til i 32 , for da må jeg også ha dac utenom. Og hva er vitsen med det når jeg skal opp med dedikert hjemmekino/musikk rom. men tenker primare 60 serien er fenomenal og spiller sykt bra på høyttalerne dine.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ser ut til at det ikke er uten grunn at din kombo med Elac og Primare spiller bra ikke er en tilfeldighet;D
    Stemmer det som er skrevet der er det en mulighet for at MA7000 må vike for en Pre32 og A32. Da kan jeg også utvide med en A32 til om galskapen skulle sette skikkelig inn.
    Nå er jo eiergleden i en MC MA7000 ekstrem, men tror at den skal få kjørt seg kraftmessig mot andre skikkelige 250 wattere, ala`Primare A32.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Utrolig flott og diskre oppset , og primare 60 serien da , vi liker primare. Primare har god lyd bare i 22 dac jeg har på mine t6 gjør en fabalaktig jobb. Spurte til og med soundgarden bergen om i32 ville gjøre enda mer for psb image t6 , men di mente det vist denne gidde nok lydmessig + den har dac innebygd , var det ikke vits og gå opp til i 32 , for da må jeg også ha dac utenom. Og hva er vitsen med det når jeg skal opp med dedikert hjemmekino/musikk rom. men tenker primare 60 serien er fenomenal og spiller sykt bra på høyttalerne dine.
    Ettersom du skall upp med kinorom är det ikke noe vits med o prøve I32 med MM30 kort.
    Men er overbevisst om att det er en major uppgradering. Dessverre og prislappen.

    Jo jeg er meget fornøjd med hvordan det spiller her. Det kommer ta tid før jeg bytter ut noe.
    Har en tanke på og prøve med ett A60 till. Og köre BI. Men det ligger lengre fram.
    Nå er det en ny ben som står för tur.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Ser ut til at det ikke er uten grunn at din kombo med Elac og Primare spiller bra ikke er en tilfeldighet;D
    Stemmer det som er skrevet der er det en mulighet for at MA7000 må vike for en Pre32 og A32. Da kan jeg også utvide med en A32 til om galskapen skulle sette skikkelig inn.
    Nå er jo eiergleden i en MC MA7000 ekstrem, men tror at den skal få kjørt seg kraftmessig mot andre skikkelige 250 wattere, ala`Primare A32.
    Det håller jeg med om att eiergleden må vere fantastiskt på MA7000.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    THD = total harmonic distortion slik jeg mente :D
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut til at det ikke er uten grunn at din kombo med Elac og Primare spiller bra ikke er en tilfeldighet;D
    Stemmer det som er skrevet der er det en mulighet for at MA7000 må vike for en Pre32 og A32. Da kan jeg også utvide med en A32 til om galskapen skulle sette skikkelig inn.
    Nå er jo eiergleden i en MC MA7000 ekstrem, men tror at den skal få kjørt seg kraftmessig mot andre skikkelige 250 wattere, ala`Primare A32.
    Det håller jeg med om att eiergleden må vere fantastiskt på MA7000.
    Tror nok ikke eiergleden på PR32 og A32 er noe mindre en den er med MA7000. Det skal sies at Primare har stått høyt på ønsker meg listen i mange år.
    Ikke så sikker på om A32 har så mye mer og rutte med når det kommer til effekt. Men at det finnes mange 250wattere der ute som er kraftigere er det ingen tvil om. Det er så mye mer en watt som teller når det kommer til forsterkere. Derfor henger jeg meg ikke så mye opp i effekt. Jeg klarte meg fint med 100 klasse A watt uten og i grunn savne mer effekt når jeg hadde Plinius :cool:
    For de som har Elac burde de teste den største intigrerte til Norma. Jeg skal selv få lånt med meg en slik hjem for testing. Denne i sammen med FS407 imponerte meg stort på demo i butikk så spent på hva den kan gjøre med FS409 her hjemme.

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. med tanke på målinger som gjøres i diverse tester så tror jeg ikke A32 er "bare" 2x250w... ;)

    I32 er oppgitt til 2x120w. måles til 2x180w.

    A60 er oppgitt til 2x250w. måles til 2x352w :)


    Og med tanke på 2000va trafo i A32.. nom nom nom :) vis ikke så kan man jo heller gå for 2stk A34.2 og brokoble... de pusher vel 400w merket da.. gamle A30.2 var jo over 300 i brokobling.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tja.. med tanke på målinger som gjøres i diverse tester så tror jeg ikke A32 er "bare" 2x250w... ;)

    I32 er oppgitt til 2x120w. måles til 2x180w.

    A60 er oppgitt til 2x250w. måles til 2x352w :)


    Og med tanke på 2000va trafo i A32.. nom nom nom :) vis ikke så kan man jo heller gå for 2stk A34.2 og brokoble... de pusher vel 400w merket da.. gamle A30.2 var jo over 300 i brokobling.. :)
    Brokobling gir masse watt men også at forsterkeren har mindre kontroll og mer forvregning og støy. Det beste er nok og skaffe seg en forsterker som har kontrol over høyttaleren.
    Regner med at A32 yter mer en det som er oppgitt, er vel enkelt og finne ut om man googler:cool:
    Det som er mest intressant er hvor lite forvrengning forsterkeren har ved oppgitt effekt.

    roeng2
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Letar som en gal efter enny bänk.

    Har pratat med en möbelsnickare o fått offert. Den hamnade på 20.000 sek

    IKEA lanserer den 1 april nye möbeler så vi får se vad som kommer da.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Tja.. med tanke på målinger som gjøres i diverse tester så tror jeg ikke A32 er "bare" 2x250w... ;)

    I32 er oppgitt til 2x120w. måles til 2x180w.

    A60 er oppgitt til 2x250w. måles til 2x352w :)


    Og med tanke på 2000va trafo i A32.. nom nom nom :) vis ikke så kan man jo heller gå for 2stk A34.2 og brokoble... de pusher vel 400w merket da.. gamle A30.2 var jo over 300 i brokobling.. :)
    Brokobling gir masse watt men også at forsterkeren har mindre kontroll og mer forvregning og støy. Det beste er nok og skaffe seg en forsterker som har kontrol over høyttaleren.
    Regner med at A32 yter mer en det som er oppgitt, er vel enkelt og finne ut om man googler:cool:
    Det som er mest intressant er hvor lite forvrengning forsterkeren har ved oppgitt effekt.

    roeng2
    Mmmm dette med Watt hit og Watt dit er vel egentlig ikke så intreressant. det finnes jo forsterkere som bare er på 25W som leverere ett hysteriskt bra ljud.
    Det är som du skriver. få kontroll over sine watt og se till så det levererer over hele linja :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nå er jo eiergleden i en MC MA7000 ekstrem, men tror at den skal få kjørt seg kraftmessig mot andre skikkelige 250 wattere, ala`Primare A32.
    Det håller jeg med om att eiergleden må vere fantastiskt på MA7000.
    Tror nok ikke eiergleden på PR32 og A32 er noe mindre en den er med MA7000. Det skal sies at Primare har stått høyt på ønsker meg listen i mange år.
    Ikke så sikker på om A32 har så mye mer og rutte med når det kommer til effekt. Men at det finnes mange 250wattere der ute som er kraftigere er det ingen tvil om. Det er så mye mer en watt som teller når det kommer til forsterkere. Derfor henger jeg meg ikke så mye opp i effekt. Jeg klarte meg fint med 100 klasse A watt uten og i grunn savne mer effekt når jeg hadde Plinius :cool:
    For de som har Elac burde de teste den største intigrerte til Norma. Jeg skal selv få lånt med meg en slik hjem for testing. Denne i sammen med FS407 imponerte meg stort på demo i butikk så spent på hva den kan gjøre med FS409 her hjemme.

    roeng2
    FOR MEG er det noe eget med McIntosh, og synes MA7000 ser fantastisk ut. Ytelsesmessig så hadde jeg selv McIntosh MC402 som skal være 400 watt.
    Jeg kunne ofte peake opp i 1600 watt på disse PL200 | Monitor Audio og da er det litt lov til å spørre seg om hvor mye krefter den egentlig har selv om de måler over specs.
    Men om jeg kunne tenkt meg MA7000....ja :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Tja.. med tanke på målinger som gjøres i diverse tester så tror jeg ikke A32 er "bare" 2x250w... ;)

    I32 er oppgitt til 2x120w. måles til 2x180w.

    A60 er oppgitt til 2x250w. måles til 2x352w :)


    Og med tanke på 2000va trafo i A32.. nom nom nom :) vis ikke så kan man jo heller gå for 2stk A34.2 og brokoble... de pusher vel 400w merket da.. gamle A30.2 var jo over 300 i brokobling.. :)
    34.2 skal yte 550 w i brokoblet. Men mange høyttalere dipper ned i 3 ohm, og da ser forsterkeren 1.5 ohm. Dempingsfaktoren blir også halvert. Det låter ofte tynt, skarpt og bassfattig. Men på høyttalere med høy og jevn impedans så har jeg god tro på en slik løsning.
    Men at den klarer å nesten 4 doble effekten i brokobling tyder på at den har en voksen strømforsyning. McIntosh klarer som et eksempel det dobbelte.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. med tanke på målinger som gjøres i diverse tester så tror jeg ikke A32 er "bare" 2x250w... ;)

    I32 er oppgitt til 2x120w. måles til 2x180w.

    A60 er oppgitt til 2x250w. måles til 2x352w :)


    Og med tanke på 2000va trafo i A32.. nom nom nom :) vis ikke så kan man jo heller gå for 2stk A34.2 og brokoble... de pusher vel 400w merket da.. gamle A30.2 var jo over 300 i brokobling.. :)
    34.2 skal yte 550 w i brokoblet. Men mange høyttalere dipper ned i 3 ohm, og da ser forsterkeren 1.5 ohm. Dempingsfaktoren blir også halvert. Det låter ofte tynt, skarpt og bassfattig. Men på høyttalere med høy og jevn impedans så har jeg god tro på en slik løsning.
    Men at den klarer å nesten 4 doble effekten i brokobling tyder på at den har en voksen strømforsyning. McIntosh klarer som et eksempel det dobbelte.
    Tja man kan jo lure på hva de tryller ihop med tanke på at den er klasse D :) vekt under 10kg og ingen trafoer..
    Det som er morro med i32 også.. veier ingenting nesten og er bare luft i kabinettet.. men fytterakkern det er mye guffe i lufta fra sverige :p
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja de har jo stengt inne luften som levere powern!! :) man kan bli litt skuffet når man ser innmaten i I22 og I32.. det er mye luft og kjærlighet :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. med tanke på målinger som gjøres i diverse tester så tror jeg ikke A32 er "bare" 2x250w... ;)

    I32 er oppgitt til 2x120w. måles til 2x180w.

    A60 er oppgitt til 2x250w. måles til 2x352w :)


    Og med tanke på 2000va trafo i A32.. nom nom nom :) vis ikke så kan man jo heller gå for 2stk A34.2 og brokoble... de pusher vel 400w merket da.. gamle A30.2 var jo over 300 i brokobling.. :)
    Brokobling gir masse watt men også at forsterkeren har mindre kontroll og mer forvregning og støy. Det beste er nok og skaffe seg en forsterker som har kontrol over høyttaleren.
    Regner med at A32 yter mer en det som er oppgitt, er vel enkelt og finne ut om man googler:cool:
    Det som er mest intressant er hvor lite forvrengning forsterkeren har ved oppgitt effekt.

    roeng2
    Mmmm dette med Watt hit og Watt dit er vel egentlig ikke så intreressant. det finnes jo forsterkere som bare er på 25W som leverere ett hysteriskt bra ljud.
    Det är som du skriver. få kontroll over sine watt og se till så det levererer over hele linja :)
    Jeg sier bare som en dypt savnet Engelskmann brukte si på TV'n søndagskveldene... "more POOOOWWWEEEER!!!" :)
     

    Some11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2014
    Innlegg
    145
    Antall liker
    115
    Sted
    Eid
    Torget vurderinger
    2
    Clean og fint oppsett :) smækk på med mere bilder :D

    - Some11 :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja de har jo stengt inne luften som levere powern!! :) man kan bli litt skuffet når man ser innmaten i I22 og I32.. det er mye luft og kjærlighet :)
    Ja det är en gåte hvordan de kan leverere så bra lyd med så lite saker :)

    Er vel det som kjennetegner en klasse D konstruksjon om det er gjort rett;D
    Men blir en fryktelig kilo pris da opp i mot klasse AB og A:p

    roeng2
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Ja de har jo stengt inne luften som levere powern!! :) man kan bli litt skuffet når man ser innmaten i I22 og I32.. det er mye luft og kjærlighet :)
    Ja det är en gåte hvordan de kan leverere så bra lyd med så lite saker :)

    Er vel det som kjennetegner en klasse D konstruksjon om det er gjort rett;D
    Men blir en fryktelig kilo pris da opp i mot klasse AB og A:p

    roeng2
    Hahahaha jo det er sant.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Clean og fint oppsett :) smækk på med mere bilder :D

    - Some11 :)
    Det kommer så fort jeg får den ¤%/&¤%/& benken jeg vill ha. da river jeg ner allt o bygger det opp igen. da kommer det bilder med hvordan allt henger ihop och hvorfor jeg gör som jeg gör :)

    plus jeg venter på fler ström kabler.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gleder meg til og se oppsettet ditt etter møbel kommer på plass;D

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Clean og fint oppsett :) smækk på med mere bilder :D

    - Some11 :)
    Det kommer så fort jeg får den ¤%/&¤%/& benken jeg vill ha. da river jeg ner allt o bygger det opp igen. da kommer det bilder med hvordan allt henger ihop och hvorfor jeg gör som jeg gör :)

    plus jeg venter på fler ström kabler.
    Du venter ikke noe strømkabler.. ser ikke at du har sendt noe bestilling.. ;)
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Gleder meg til og se oppsettet ditt etter møbel kommer på plass;D

    roeng2
    Det gör jeg og.
    Var jo hos möbelsnekker og han ville ha 20.000 for og bygge den benken jeg vill ha. det synes jeg er litt i overkant av vad som er rimligt.

    IKEA lanserer en n serie her den 1 mars. så da skall jeg se om jeg kan få till noe som kanske ligner den benken jeg vill ha. eller noe helt annet :)
    jeg synes den benken i har i dag ser for jevlig ut (Psssst ikke la fruen vite dette )
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Clean og fint oppsett :) smækk på med mere bilder :D

    - Some11 :)
    Det kommer så fort jeg får den ¤%/&¤%/& benken jeg vill ha. da river jeg ner allt o bygger det opp igen. da kommer det bilder med hvordan allt henger ihop och hvorfor jeg gör som jeg gör :)

    plus jeg venter på fler ström kabler.
    Du venter ikke noe strømkabler.. ser ikke at du har sendt noe bestilling.. ;)
    Hmmm... du bor for langt nor. da blir kablene stive og hårda. eftersom det skall gå ström genom de och du bor nor om polarcirkeln så finns det risk att atomerna går andre veien. og det ville ikke vere bra :) kan du tenke deg att all musikken går feil vei ?

    Hahaha nej. desverre for deg har jeg en anden leverantör (Han er ikke kjapp for og si det sånn)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe.. du må jo spørre pent på Facebook vet du.. ;)
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Utrolig flott og diskre oppset , og primare 60 serien da , vi liker primare. Primare har god lyd bare i 22 dac jeg har på mine t6 gjør en fabalaktig jobb. Spurte til og med soundgarden bergen om i32 ville gjøre enda mer for psb image t6 , men di mente det vist denne gidde nok lydmessig + den har dac innebygd , var det ikke vits og gå opp til i 32 , for da må jeg også ha dac utenom. Og hva er vitsen med det når jeg skal opp med dedikert hjemmekino/musikk rom. men tenker primare 60 serien er fenomenal og spiller sykt bra på høyttalerne dine.
    Ettersom du skall upp med kinorom är det ikke noe vits med o prøve I32 med MM30 kort.
    Men er overbevisst om att det er en major uppgradering. Dessverre og prislappen.

    Jo jeg er meget fornøjd med hvordan det spiller her. Det kommer ta tid før jeg bytter ut noe.
    Har en tanke på og prøve med ett A60 till. Og köre BI. Men det ligger lengre fram.
    Nå er det en ny ben som står för tur.
    I stuen min nå blir det ikke flere utskiftninger , når det kommer lytterommet skal jeg starte med primare a 32 og en primare a 30.7 når det kommer til surround høyttalere og centeren . Prossesor blir marantz av 8802. Så det blir mye testing av komponenter i lytterommet. Men høyttalere blir psb imagine t3 , c3 og imagine s 4 stk og 2 stk psb som er ment for atmos bruk i svart farge dette er bestemt , når det kommer til subwoofere så blir det enten 2-4 stk xtz cinema sub 3x12 2 stk er allerede bestemt. Kabler blir monster heile veien.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gleder meg til og se oppsettet ditt etter møbel kommer på plass;D

    roeng2
    Det gör jeg og.
    Var jo hos möbelsnekker og han ville ha 20.000 for og bygge den benken jeg vill ha. det synes jeg er litt i overkant av vad som er rimligt.

    IKEA lanserer en n serie her den 1 mars. så da skall jeg se om jeg kan få till noe som kanske ligner den benken jeg vill ha. eller noe helt annet :)
    jeg synes den benken i har i dag ser for jevlig ut (Psssst ikke la fruen vite dette )
    Det er vel kjekt og se om man finner noe rimeligere før man legger ut så mye penger på møbel. Noen ganger finner man ikke noe billigere som gir den rette følelsen og da kan det svi;D


    roeng2
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Her er den benken jeg har brukt som utgangspunkt när jeg snakket med snekkern. den på bildet er for liten alle veier.
    bara 40cm dyp.
    og 11cm vid det blåa. så tengninga jeg leverte in till möbelsnickeris var betydligt mer genomtänkt än denne.
    3023953.jpg


    Capture bench.jpg
     

    Vedlegg

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Köpte nettop ett par Tandberg Studio Monitor :) endast 6500 Sek.
    solgte mine i oktober for 13.000:-

    men insåg att det var for billigt till att ikke köpe.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn