Woo Audio rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    Det er faktisk noen som bruker WA2 som forforsterker til WA6SE med godt resultat ;) Så du kan få bruk for begge samtidig. Det er ingen uting å ha flere forsterke å velge mellom. Selv har jeg 4 steder av god kvalitet jeg kan plugge inn hodetelefonkabelene mine (WA2 + DA11 (dac) + to integrerte forsterkere med gode hodetelefonutganger). Favorittkombinasjonene endrer seg fra uke til uke, eller t.o.m. dag til dag.. Kjøp deg en WA6SE, du.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    702
    Antall liker
    1.020
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    Gratulerer lillebror! Med de pærene der, så blir det lyst i heimen :) Har ett par lampeskjermer med frynser jeg kan ta med neste gang jeg er innover :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    tittentei1000 skrev:
    ardilla skrev:
    Det er sikkert et utmerket valg - som sagt, på papiret er det en svært god match for de hodetelefonene du bruker. WA6SE er den mest "transistor"-aktige, dvs mer punch og hardere. Men for "the record", WA2 er ikke en bløt eller utåreget varm rørforsterker, og den har masser av punch når det trengs.

    Gleder meg til å høre om dine inntrykk :)
    OFF... Nå gjorde du meg usikker igjen! ;D Jeg får bare sette strek her og anse beslutningen som fattet. Så får jeg heller kjøpe WA2 i tillegg senere... Kommer tilbake med lytteinntrykk i denne tråden, så snart jeg har fått prøvd den litt.

    Takk for hjelpen så langt.
    Gratulerer, blir spennende å høre dine inntrykk...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    ^^ Takk og ja, jeg gleder meg bra mye selv. ;D Jeg kan jo ikke så mye om de tekniske tingene og jeg står ovenfor et ras av eksamener nå, men jeg skal prøve å skrive en liten anmeldelse på den så fort jeg har fått testet den litt. Leveringstid er 3-4 uker fra betaling, og jeg venter på den eksakte summen de skal ha nå, så da håper jeg at betalingen blir gjort i morgen.

    ardilla skrev:
    Det er faktisk noen som bruker WA2 som forforsterker til WA6SE med godt resultat ;) Så du kan få bruk for begge samtidig. Det er ingen uting å ha flere forsterke å velge mellom. Selv har jeg 4 steder av god kvalitet jeg kan plugge inn hodetelefonkabelene mine (WA2 + DA11 (dac) + to integrerte forsterkere med gode hodetelefonutganger). Favorittkombinasjonene endrer seg fra uke til uke, eller t.o.m. dag til dag.. Kjøp deg en WA6SE, du.
    Hahaha, jeg bor knøttlite om dagen. Med alt dette utstyret blir det rett som et lite demorom. Det ligger hodetelefoner overalt; i senga ligger DT770 koblet til laptop (singel mann må ha laptop ved senga). På skrivebordet står D7000 og D2000 koblet til Grace. I stolen ligger et par Koss Porta Pro slengt, klar til å kobles til mobilen.

    Hvilke signalkabler er det du bruker fra DAC til Woo WA2?

    Salamander skrev:
    Gratulerer lillebror! Med de pærene der, så blir det lyst i heimen :) Har ett par lampeskjermer med frynser jeg kan ta med neste gang jeg er innover :)
    Tusen takk for det, brosjan. Dette er jo intet mot ditt McIntosh-anlegg, men dette blir sikkert bra. Lampeskjermer, haha. Ja, noe lys må jeg jo ha. Sist jeg forsøkte å henge opp ikea-spottene her, så fikk jeg jo så mye strøm at de har blitt liggende og vente på at du skal komme med de nyttige nevene dine! ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    tittentei1000 skrev:
    Leveringstid er 3-4 uker fra betaling,
    Høres kjent ut jeg venter i spenning på min også ! 2More weeks to go .....>
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    Wireworld Equinox 6. De er litt mykere i toppen enn Nordost Baldur som jeg også har brukt.

    tittentei1000 skrev:
    Hvilke signalkabler er det du bruker fra DAC til Woo WA2?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    Takk til dere begge to, hvilken har du kjøpt, grandis?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    tittentei1000 skrev:
    Takk til dere begge to, hvilken har du kjøpt, grandis?
    Ingen - men jeg har noen venner som har fra merket som selges og de fungerer helt utmerket.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    ardilla skrev:
    Det er sikkert et utmerket valg - som sagt, på papiret er det en svært god match for de hodetelefonene du bruker. WA6SE er den mest "transistor"-aktige, dvs mer punch og hardere. Men for "the record", WA2 er ikke en bløt eller utåreget varm rørforsterker, og den har masser av punch når det trengs.

    Gleder meg til å høre om dine inntrykk :)


    tittentei1000 skrev:
    Takk, ardilla. Etter å ha lest alt dette, så sjanser jeg på en sort standardutgave av WA6-SE. Jeg liker utseendet på WA2 bedre, men lyden er jo tross alt det viktigste. Det som gjør at valget mitt faller på WA6-SE er at den beskrives som mer livlig og kontrollert, mens WA2 høres mer rund ut. Jeg hører på mye elektronika og der foregår det mye, hva skal jeg si, uorganisk(?) i lydbildet. Vokaler er en sjeldenhet med min musikksmak. Jeg får prøve meg på en WA6-SE og se hvordan det blir, så får man heller kjøpe en WA2 for sammenlikning senere. Off!
    Att. Ardilla: Vet du noe om WA6 og WA6SE er nogenlunde like i lyden?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    [hodetelefoner] Woo Audio rørforsterkere

    Takker! :) Vurderer nemlig å smake litt på Woo Audio sitt sortiment og da ligger WA6 både utseendemessig, kostnadsmessig og tydeligvis lydmessig der jeg er i øyeblikket....
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har som tidligere nevnt bestilt en WA6-SE og kommer med en liten oppdatering/et tips. Jeg har ikke fått enheten enda, men vil si at man kan spesialbestille diverse på Woo produktene. For $20 ekstra, så fikk jeg installert orange diode fremfor blå. Jeg snakker da om dioden som indikerer at strøm er på (enhet til høyre). Tror kombinasjonen av sort og orange diode vil ta seg bra ut. :)

    wa6se-9.jpg
     

    gsa

    Fersking
    Ble medlem
    04.06.2009
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Fant denne tråden akkurat nå, og må si den har tidvis vært ganske informativ og lærerik. Er selv en svært fornøyd eier av WA6-SE 'Maxxed', som er en meget kompetent hodetelefonforsterker for mine LA-7000 (Lawton Audio-modifiserte Denon HA-7000) og Grado PS-1000. (Grado GS-1000 ble litt i skarpeste laget for meg.) Hadde tidligere en WA6, som ble solgt her på forumet for et års tid siden. Etter mitt syn er det vesentlige forskjeller på WA6 og WA6SE. Hvor mye av dette som skyldes oppgraderingene WooAudio gjorde på SE'en (Black Gate kondensatorer, Kiwame motstander, annen 24 trinns volumkontroll med diskrete motstander etc.) eller rett og slett ulik lyd i utgangspunktet vet jeg ikke. Imidlertid: Jeg opplever SE'en som vesentlig mer potent og klarere og med mye bedre detaljeringsgrad og perspektiv enn WA'en. Rett valg av likeretterrør har også mye å si. Å benytte Sophia Princess-røret som WooAudio anbefaler fremfor originalrøret er som natt og dag - aldri i verden om jeg vil gå tilbake til originalrørene igjen! Rett nok er Sophia Princess-røret dyrt (ca 150 USD), men er vel verd investeringe. (og med en levetid å rundt 6000 timer tar det årevis å slite de ut). Dersom noen vurdere å anskaffe en WA6/WA6-SE, sjekk med Woo hvilke oppgraderinger de tilbyr og anbefaler - det kan fort utgjøre vesentlige forbedringer. (Min enhet kom seg på nesten 1900 USD med alle endringene - før frakt og moms).

    Lykke til med anskaffelsen.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Titt, titt, her er jeg! Skal nå oppdatere dere litt på denne fronten! Har vært stille fra meg, siden jeg ikke har hatt noe å bidra med, samt at jeg har avholdt fire eksamener.

    Om ordreprosessen
    Jeg betalte for en sort WA6-SE den 20.04 og mottok den, den 24.06. Mao litt over to mnds ventetid. Jeg ble advart om at det var 3-4 ukers ventetid forut for bestilling, men etter en purring 6 uker etter betaling, fikk jeg beskjed om at de hadde problemer med å få nok komponenter fra sine underleverandører. Litt kjedelig med ventetiden, men den som venter på noe godt ... Synes det var et stort minus er at de ikke informerer kundene sine om forsinkelser fortløpende. Antar at firmaet er relativt lite og at kapasiteten er presset, så jeg har forståelse for det, men de burde skaffe seg et CRM system som hjelper dem å holde styr på alt og informere fortløpende.

    Litt info om oppsettet
    Uansett, jeg er på ferie nå, så jeg fikk FedEX til å sende den hit. Dessverre har jeg ikke med hodetelefonene (Denon AH-D7000 & D2000) mine hit, ei heller DAC (Grace Design M903), så jeg kommer ikke til å skrive en omfattende anmeldelse her. Har imidlertid fått låne tre hodetelefoner av en kompis her og prøvd den litt med dem. Måtte da koble WA6-SE til laptopens hodetelefonutgang og kjøre fra jack til phono - ingen god løsning altså.

    Bilder for din ultimate nytelse
    Her er for øvrig noen bilder av hva jeg mottok og oppsettet, slik det står her på gutterommet hos gammær'n.

    IMAG0244.jpg

    Rør, strømforsyning og forsterker i perforert eske med Woo Audio logo. Virket profesjonelt emballert.

    IMAG0245.jpg

    Oppsett slik det står nå. Hodetelefonene jeg har lånt er; Koss PRODJ100 (38 Ohm), Koss PRO4AAA (250 Ohm) og Sennheiser HD 598 (50 Ohm). Legg også merke til runkerull i bakgrunnen.

    IMAG0252.jpg

    Herlighetene i full vigør og igjen runkerull i bakgrunnen.

    Informasjon om utganger
    Forsterkeren har to utganger for hodetelefoner - én for lavimpedanse og én for høyimpedanse hodetelefoner. På spørsmål til Woo fikk jeg opplyst at lav passer for 0-99 Ohm, mens høyimpedanseutgangen går fra 100-600 Ohm.

    Minitest
    Det låter bra etter forholdene, til tross for skolissekabler og dårlig utgang på laptopen. Koss PRODJ100 låter meget bra til tross, med thump i bassen og det hele. Sennheiserne er meget bra, mye bedre enn da jeg testet dem på eierens McIntosh MA7000, faktisk. Jeg liker i utgangspunktet ikke Sennheiser etter å ha hørt noen av de billige modellene på Elkjøp, men med denne forsterkeren ble Sennheiser faktisk favoritten blant kandidatene.

    Det siste paret, Koss PRO4AAA låter helt platt, faktisk platt nok til at jeg mistenker at støyreduksjonsfunksjonen er fubar, eller at det er et annet problem med dem. Han som eier dem sier at de låter like platt og dårlig på alt han har kjørt dem på, også McIntosh MA7000. Det er mulig at de er tungdrevne med sine 250 Ohm, men man skulle tro WA6-SE skulle klare å levere nok krefter, gitt at høyimpedanseutgangen går fra 100-600 Ohm.

    Spørsmål om DAC
    Jeg har jo i utgangspunktet DAC i Grace Design m903 og Xonar Essence STX, og jeg skal prøve disse og mine hodetelefoner før vurdering av ny DAC blir bestemt. Likevel er jeg interessert i å høre litt om hva folket tror kan låte bra i kombinasjon med denne.

    En av kandidatene jeg vurderer er Electrocompaniet PD1, siden jeg liker den såkalte "varme" lydsignaturen. Da vil i såfall Grace Design m903 havne på brukten.

    God sommer til alle sammen.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Tung- eller lettdreven og McIntosh hodetelefonforsterkerspesifikasjoner

    [...]
    Minitest
    [...]
    Sennheiserne [HD 598] er meget bra, mye bedre enn da jeg testet dem på eierens McIntosh MA7000, faktisk.
    [...]
    Det siste paret, Koss PRO4AAA låter helt platt, faktisk platt nok til at jeg mistenker at støyreduksjonsfunksjonen er fubar, eller at det er et annet problem med dem. Han som eier dem sier at de låter like platt og dårlig på alt han har kjørt dem på, også McIntosh MA7000. Det er mulig at de er tungdrevne med sine 250 Ohm,
    [...]
    Tung- eller lettdreven er vel egentlig mer et spørsmål om hodetelefonens sensitivitet/effektbehov enn inngangsimpedanse(?) Som en parallell/parhest til dette kommer hodetelefonforsterkerens effektevne ved ulike hodetelefoninngangsimpedanser.

    McIntosh hodetelefonforsterkerspesifikasjoner
    Jeg har tidligere kontaktet den utmerkede McIntosh & Snell Tech Support og fått hodetelefonforsterkerspesifikasjoner for bl.a. McIntosh MA7000 og McIntosh MCD500.

    [...]

    [...]
    Jeg mottok for vel et år siden noen hodetelefonforsterkerspesifikasjoner fra Chuck Hinton ved McIntosh & Snell Tech Support. Jeg tror jeg har postet dem før, men fant dem ikke igjen.
    The MA7000 headphone amp is typical of recent model preamps. The MCDs have a stronger amplifier and I will let Ted give you their characteristics.

    The output impedance is less than 1 ohm, rising to 5 ohms at 20kHz and 15 ohms at 20Hz.
    Power output is approximately:
    600 ohms - 100mW
    200 ohms - 150mW
    100 ohms - 80mW
    50 ohms - 40mW
    25 ohms - 20mW

    The C1000 and C500 produce more output and lower output impedance at low frequency:
    The output impedance is less than 1 ohm, rising to 5 ohms at 20kHz.
    600 ohms - 150mW
    200 ohms - 260mW
    100 ohms - 260mW
    50 ohms - 160mW
    25 ohms - 80mW
    Spesifikasjonene for MCD301 og MCD500 kom i en tabell i et worddokument. Akkurat nå har jeg ikke lyst til å fikle med en HTML-tabell (beklager):
    MCD301_MCD500 HEADPHONE-AMP SPECIFICATION
    OUTPUT IMPEDANCE: 100ohms
    DISTORTION: 50 ohms or higher Load .004% max.
    25ohms Load .026% max.

    OUTPUT: Ref. OUTPUT VOLTAGE Ref. OUTPUT POWER Max. OUTPUT VOLTAGE Max. OUTPUT POWER
    600 ohms Load 2V 6.6mW 5.8V 55mW
    200 ohms Load 1.5V 11mW 4.5V 100mW
    100 ohms Load 1V 10mW 3.36V 112mW
    50 ohms Load .75V 11mW 2.2V 97mW
    25 ohms Load .45V 8mW 1.4V 78mW
    McIntosh MA7000 ser altså ut til å være best egnet for hodetelefoner med (relativt) høy inngangsimpedanse. Ved lavere inngangsimpedanse må hodetelefonene (formodentlig) ha høyere sensitivitet.

    Grace Design m902 og m903 hodetelefonutgangseffektspesifikasjoner
    Informasjon som sammenligningsgrunnlag:
    [...]
    Svar fra Neal Thompson ved Grace Design Technical Services:
    To answer your question, the m902 has a maximum output of +9.11Vrms.
    Output at 30 ohms is 2.77 watts and at 300 ohms 276 milliwatts.

    We don't have the final specs on the m903 yet, but they will be very close to the m902.
    Tillegg:
    600 ohms = 138 milliwatts.
    Tillegg 2:
    As headphones are an active impedance load that changes with frequency, ohm's law is not perfect, but the relative levels with different loads will be correct. The m902/903 provide plenty of power to drive any headphone to very loud levels.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Titt, titt, her er jeg! Skal nå oppdatere dere litt på denne fronten! Har vært stille fra meg, siden jeg ikke har hatt noe å bidra med, samt at jeg har avholdt fire eksamener.

    Om ordreprosessen
    Jeg betalte for en sort WA6-SE den 20.04 og mottok den, den 24.06. Mao litt over to mnds ventetid. Jeg ble advart om at det var 3-4 ukers ventetid forut for bestilling, men etter en purring 6 uker etter betaling, fikk jeg beskjed om at de hadde problemer med å få nok komponenter fra sine underleverandører. Litt kjedelig med ventetiden, men den som venter på noe godt ... Synes det var et stort minus er at de ikke informerer kundene sine om forsinkelser fortløpende. Antar at firmaet er relativt lite og at kapasiteten er presset, så jeg har forståelse for det, men de burde skaffe seg et CRM system som hjelper dem å holde styr på alt og informere fortløpende.

    Litt info om oppsettet
    Uansett, jeg er på ferie nå, så jeg fikk FedEX til å sende den hit. Dessverre har jeg ikke med hodetelefonene (Denon AH-D7000 & D2000) mine hit, ei heller DAC (Grace Design M903), så jeg kommer ikke til å skrive en omfattende anmeldelse her. Har imidlertid fått låne tre hodetelefoner av en kompis her og prøvd den litt med dem. Måtte da koble WA6-SE til laptopens hodetelefonutgang og kjøre fra jack til phono - ingen god løsning altså.

    Bilder for din ultimate nytelse
    Her er for øvrig noen bilder av hva jeg mottok og oppsettet, slik det står her på gutterommet hos gammær'n.

    Vis vedlegget 142855
    Rør, strømforsyning og forsterker i perforert eske med Woo Audio logo. Virket profesjonelt emballert.

    Vis vedlegget 142856
    Oppsett slik det står nå. Hodetelefonene jeg har lånt er; Koss PRODJ100 (38 Ohm), Koss PRO4AAA (250 Ohm) og Sennheiser HD 598 (50 Ohm). Legg også merke til runkerull i bakgrunnen.

    Vis vedlegget 142857
    Herlighetene i full vigør og igjen runkerull i bakgrunnen.

    Informasjon om utganger
    Forsterkeren har to utganger for hodetelefoner - én for lavimpedanse og én for høyimpedanse hodetelefoner. På spørsmål til Woo fikk jeg opplyst at lav passer for 0-99 Ohm, mens høyimpedanseutgangen går fra 100-600 Ohm.

    Minitest
    Det låter bra etter forholdene, til tross for skolissekabler og dårlig utgang på laptopen. Koss PRODJ100 låter meget bra til tross, med thump i bassen og det hele. Sennheiserne er meget bra, mye bedre enn da jeg testet dem på eierens McIntosh MA7000, faktisk. Jeg liker i utgangspunktet ikke Sennheiser etter å ha hørt noen av de billige modellene på Elkjøp, men med denne forsterkeren ble Sennheiser faktisk favoritten blant kandidatene.

    Det siste paret, Koss PRO4AAA låter helt platt, faktisk platt nok til at jeg mistenker at støyreduksjonsfunksjonen er fubar, eller at det er et annet problem med dem. Han som eier dem sier at de låter like platt og dårlig på alt han har kjørt dem på, også McIntosh MA7000. Det er mulig at de er tungdrevne med sine 250 Ohm, men man skulle tro WA6-SE skulle klare å levere nok krefter, gitt at høyimpedanseutgangen går fra 100-600 Ohm.

    Spørsmål om DAC
    Jeg har jo i utgangspunktet DAC i Grace Design m903 og Xonar Essence STX, og jeg skal prøve disse og mine hodetelefoner før vurdering av ny DAC blir bestemt. Likevel er jeg interessert i å høre litt om hva folket tror kan låte bra i kombinasjon med denne.

    En av kandidatene jeg vurderer er Electrocompaniet PD1, siden jeg liker den såkalte "varme" lydsignaturen. Da vil i såfall Grace Design m903 havne på brukten.

    God sommer til alle sammen.

    NICE...! Grattis, har selv "luktet" på dette settet...! :cool:
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    DAK som passer WA6-SE

    [...]
    Om ordreprosessen
    Jeg betalte for en sort WA6-SE den 20.04 og mottok den, den 24.06.
    [...]

    Spørsmål om DAC
    Jeg har jo i utgangspunktet DAC i Grace Design m903 og Xonar Essence STX, og jeg skal prøve disse og mine hodetelefoner før vurdering av ny DAC blir bestemt. Likevel er jeg interessert i å høre litt om hva folket tror kan låte bra i kombinasjon med denne.

    En av kandidatene jeg vurderer er Electrocompaniet PD1, siden jeg liker den såkalte "varme" lydsignaturen. Da vil i såfall Grace Design m903 havne på brukten.
    [...]
    Du bør i hvert fall spørre ardilla. Han er vel blant de av oss som har best oversikt over Woo Audio og rørutstyr generelt.

    Electrocompaniet PD-1 er nå et "discontinued product" ifølge produktsiden.

    Det er vel langt fra opplagt at ikke Grace Design m903 er en god DAK-kandidat?
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    702
    Antall liker
    1.020
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Hurra!! Med to herlige komponenter som det i hus, så er runkerull fullt forståelig! Gratulerer!
    ...Speilene er også strategisk plassert ;D
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hei, og takk for gratulasjoner. Velger å ikke sitere en del innlegg, siden det blir mange nøstede siteringer.

    Det er korrekt som du sier om inngang- og utgangsimpedanse, hvor mye forsterkeren leverer på de forskjellige motstandene og hva hodetelefonene krever, CDWMcInSpots. Jeg ga ikke hele bildet, men såfremt jeg kan se, så er specs som følger på WA6-SE og Koss PRO4AAA:

    Koss PRO4AAA; 250 Ohm, 98dB SPL (aner ikke hva SPL står for).
    WA6-SE; 1800mW @ 120 Ohm og 1300 @ 300 Ohm (kommer ikke nærmere 250 Ohm i brukermanualen).

    Slik jeg ser det, så skal vel WA6-SE være kapabel til å drive disse, eller? Jeg hørte fort på dem på McIntosh MA7000 også, og det låt dårlig. Som sagt, så tror jeg det er noe alvorlig galt med dem.

    Angående salg av Grace Design m903, så nei, det er overhodet ikke sikkert at jeg skifter den ut. Jeg må selvsagt høre på litt forskjellige kombinasjoner først. Hvis jeg bytter den ut, så er det heller ikke fordi jeg synes den er dårlig, men heller av nysgjerrighet på andre saker. For alt jeg vet, så kan den hende jeg selger WA6-SE og beholder m903, hehe. Det er nå en gang slik at det er gøy å bytte litt, og da kan jeg ikke bli sittende med masse dyrt utstyr, jeg er student :D
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Lekker amp,Gratulerer.

    Hva med woo sin DAC,WTP-1?

    Du er jo allerede kunde,og du måtte vente.Da må det jo være mulighet for en hyggeligere
    pris på en evt. dac.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Min nysgjerrighet på WA er tent via denne tråden - og jeg ville valgt en WA22, for å se / høre hvor (eventuelt mye bedre) den er enn Project Sunrise II til 1/8 av prisen. Er WA22 "bare" dobbel så god - så er Woo gull verdt. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Lekker amp,Gratulerer.

    Hva med woo sin DAC,WTP-1?

    Du er jo allerede kunde,og du måtte vente.Da må det jo være mulighet for en hyggeligere
    pris på en evt. dac.
    Helt ærlig, så liker jeg ikke utseendet på Woos CD-spiller og DAC, jeg synes de minner om kinesiske vekkeklokker med radio. Det var ikke bare de knakende omtalene av Woo som gjorde at jeg kjøpte, men også at jeg synes de så fantastiske ut i sin enkle og litt massive form. Mulig Freud ville sagt at jeg kjøper produkter som ser maskuline ut for å kompensere for et par hårløse armhuler. :D

    Har som tidligere nevnt bestilt en WA6-SE ...
    Går i samme tanker. Hva ble fraktprisen til Norge (spør deg da jeg sparer 1-2 dager med påvente av svar på mail fra Woo)? Hva er bekreftet leveringstid?
    Er klar over at du stillte dette spørsmålet for lenge siden. Har som sagt vært travelt opptatt med eksamen, så har ikke vært innom her. For andres referanse så sender Woo med FedEX, og det er ikke mulig å få annen befordrer. Frakt på disse ble USD 135, det er ikke verst, tatt i betraktning at esken var meget stor og veide 10,8 kg. Merk også at ved betaling med Paypal påløper et Paypal-gebyr på 3,5 % av totalsummen. Det ble ikke noe særlig billigere å sende pengene med Western Union, så Paypal var en god løsning, sa de.

    Min nysgjerrighet på WA er tent via denne tråden - og jeg ville valgt en WA22, for å se / høre hvor (eventuelt mye bedre) den er enn Project Sunrise II til 1/8 av prisen. Er WA22 "bare" dobbel så god - så er Woo gull verdt. :)
    Om denne blir så gøyal som jeg tror, så er det ikke umulig at Woo sender meg en sort WA22. Snart sitter jeg på avis og rister med koppen foran meg på overgangen mellom Oslo S og bussterminalen. Farlig hobby! :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Koss PRO4AAA og SPL

    [...]
    Koss PRO4AAA; 250 Ohm, 98dB SPL (aner ikke hva SPL står for).
    SPL er (normalt og inkl. her) en forkortelse for Sound pressure level.

    WA6-SE; 1800mW @ 120 Ohm og 1300 @ 300 Ohm (kommer ikke nærmere 250 Ohm i brukermanualen).

    Slik jeg ser det, så skal vel WA6-SE være kapabel til å drive disse, eller? Jeg hørte fort på dem på McIntosh MA7000 også, og det låt dårlig. Som sagt, så tror jeg det er noe alvorlig galt med dem.
    Ja, både Woo Audio WA6-SE, og (sannsynligvis) også McIntosh MA7000, bør kunne drive den.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Grace Design m903

    Angående salg av Grace Design m903, så nei, det er overhodet ikke sikkert at jeg skifter den ut. Jeg må selvsagt høre på litt forskjellige kombinasjoner først. Hvis jeg bytter den ut, så er det heller ikke fordi jeg synes den er dårlig, men heller av nysgjerrighet på andre saker. For alt jeg vet, så kan den hende jeg selger WA6-SE og beholder m903, hehe. Det er nå en gang slik at det er gøy å bytte litt, og da kan jeg ikke bli sittende med masse dyrt utstyr, jeg er student :D
    Stereophile 2012 Recommended Components
    Digital Processors

    A+

    Grace m903: $1995
    Made in the US, the m903 looks like earlier Grace models, but has a USB 2.0 input and an asynchronous-mode USB converter. It provides balanced and single-ended analog inputs, two sets of line-level analog outputs, and two front-panel headphone jacks. Though it couldn’t match the Antelope Audio Zodiac’s punchy dynamics and speed, the Grace offered exceptional clarity and truth of timbre. Compared to Grace’s m902, the newer version had a similarly warm, rich, full-bodied sound, but added greater resolution and delicacy. “The Grace Design m903 offers remarkable clarity, continuity, and roundness of tone, and is better in almost every way than the m902,” praised JM. (Vol.34 No.12 Read Review Online)
    Headphones & Headphone Accessories

    A

    Grace m903: $1995
    Headphone amplifier with an onboard DAC handling sampling rates up to 192kHz. See “Digital Processors.” (Vol.34 No.12 Read Review Online)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Lang historie kort: Jeg dro hjem fra ferie i noen dager for å høre Denon AH-D2000 og AH-D7000 på WA6-SE med Grace Design m903 som DAC. M903 vil ikke bli solgt, den noe analytiske DACen i den var en utrolig kombinasjon med WA6-SEs varme lydbilde sammen med Denon AH-D7000. Så langt liker jeg komboen D7000, WA6-SE og m903 bedre enn D7000 og m903, mens D2000 og m903 låter bedre enn D2000, WA6-SE og m903. Jeg skal skrive mer utfyllende om dette når jeg har testet mer og rørene er gått i noen hundre timer.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Vår kjære ardilla her på forumet eier både WA2 og WA22, og han har skrevet en omfattende anmeldelse/sammenlikning av de to på Head-Fi. Anmeldelsen heter The beauty and the beast, WA2 vs WA22 – svært anbefalt lesning for deg som vurderer et produkt fra denne produsenten.

    Ardilla har pirret meg såpass med godordene om varmen i WA2, til at jeg nå har sendt en prisforespørsel på denne til Woo. Jeg undres om WA2 og LCD2 Rev.2 kan ha en fin synnergi. Men jeg merker meg at noen opplever at denne kombinasjonen klipper, fordi Rev. 2 (som jeg har) skal være mer tungdrevne enn LCD2 Rev 1 og LCD3. Med Denon AH-D7000 som jeg allerede har, skal det vissnok også låte veldig bra.

    Grunnen til at jeg vil prøve WA2, er fordi jeg allerede eier WA6-SE, og jeg tror WA22 er ganske lik denne. Ikke at jeg er misfornøyd, men man lurer jo alltid på nye ting, lol...

    Har ardilla (eller andre) noen kommentarer til dette?
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ardillas omtale er svært god. :) Jeg VIL ha en WA22 - nå! Men, først legge øret til to andre forsterkere.

    Dette med rør er frustrerende / givende (stryk det som ikke passer - og av og til gjelder begge deler).
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ardillas omtale er svært god. :) Jeg VIL ha en WA22 - nå! Men, først legge øret til to andre forsterkere.

    Dette med rør er frustrerende / givende (stryk det som ikke passer - og av og til gjelder begge deler).
    Ja, ardilla er er jo en mester til å skrive reviews, tom på engelsk :) WA22 er sweet, spess i sort utgave – once you go black you never go back, lol.

    At rør er frustrerende, ja! Det kan du banne på, uttrykte litt av min frustrasjon på Head-Fi, se spesielt siste innlegget mitt i den tråden. Og, ja, jeg vet; gay brukernavn. Tenkte det kunne hjelpe meg å vinne kredabilitet på bruktbørsen før jeg fikk noe feedback, lol.

    Om inkonsistens hos Woo Audio
    Jeg mailer med en ansatt hos Woo Audio nå. Dette selskapet må se å få orden i sysakene sine og kommunisere skikkelig! Jeg mistenker at de nyter så stor suksess at de bryr seg mindre om hver enkeltkunde. Hovedsakelig, så har dialogen gått som følger:

    Dialog med Woo kundeservice
    Jeg: Hei, jeg har allerede WA6-SE (regner ikke med at de husker meg) og vurderer sterkt en WA2 og har derfor noen spørsmål: 1) Får jeg stockrørene i tillegg, hvis jeg bestiller tube oppgradering? 2) Hva er ledetiden? 3) Er det mulig å installere orange diode i WA2, slik jeg fikk i WA6-SE?

    Woo: Hei, vi har 3-4 ukers ventetid og du får stockrør i tillegg til oppgraderingen. Vi kan selvfølgelig installere diode, og prisen er $200.

    Jeg: $200 for å skifte diode? Seriøst, jeg håper du la på en null ekstra ved en feiltakelse der, for jeg betalte $20 forrige gang. :) Jeg lurer også på om dere har noen andre oppgraderinger til WA2 som stepped attenuator, og i tilfellet prisen på oppgraderingene. Har dere ei liste med oppgraderinger og priser?

    Woo: Åh, flott du så det. Ja, jeg mente selvfølgelig $20 for å endre dioden. Beklager, på WA2 så tilbyr vi kun røroppgraderinger, og all informasjon om dette er tilgjengelig på våre websider.

    Jeg: Ikke for å være respektløs, men er du helt sikker på dette? Jeg har lest flere tråder på head-fi, f.eks. denne om WA2-oppgraderinger. Hvis jeg skal kjøpe en såpass dyr enhet, så vil jeg ikke se tilbake og angre på at ikke jeg gjorde de oppgraderingene da jeg bestillte, for jeg vil aldri sende denne over Atlanterhavet for å oppgradere senere.

    Woo: Jeg tok det ikke negativt. Du har rett i at blackgate kunne vært brukt, men vi tilbyr ikke den oppgraderingen lenger pga manglende produksjon av de delene. Jeg kan fortelle Jack om situasjonen din og kanskje finne noen alternativer.

    Meg: Takk. Jeg har ikke bestemt meg for noen av oppgraderingene enda, men jeg vil gjerne vite hvilke muligheter jeg har. Venter på å høre fra deg.

    Merknader om oppgradering av WA2
    Som det kommer frem i tråden på Head-Fi, så har det vært mulig med flere oppgraderinger til WA2 enn bare blackgate-komponentene. Man kunne få andre rørsockets og steppet attenuator også. Mon tro om de prøver å strømlinjeforme produksjonen for å lage enhetene mer effektivt – ie no more customization.

    Det er i falle fall utrolig dårlig å ikke informere om dette. Jeg kommer til å skrive om dette på Head-Fi hvis de har sluttet med det, sånn at folk ikke sitter å leser om mulige oppgraderinger som faen ikke er mulig engang. Dårlig.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det har vært vanskelig å få Woo Audio i tale når det kommer til utgangsimpedanse på hodetelefonforsterkerne deres. De svarer kun at f.eks. WA6-SE passer for hodetelefoner fra 8-100 Ω på inngangen merket low, og 100-600 Ω på den merket høy. Jeg har funnet tredjeparts målinger av dette nå, og tenkte det kunne være av interesse for forumets lesere.

    I kjent CDWMcInSpots stil kjører jeg en krysspost :)

    Hva er utgangsimpedansen på Woo Audio WA6-SE?
    Jeg har kommet over noen måledata som indikerer at utgangsimpedansen på WA6-SE ligger på mellom ~15 Ω på utgangen merket lav og ~50 Ω på den merket høy. Disse målingene m.fl. kan leses hos i Ken Rockwells test av WA6-SE (direktelink til måledata). Hele omtalen hans av WA6-SE kan leses her.

    Source Impedance
    50 cps
    1 kc
    20 kc
    LOW output
    14.0 Ω​
    15.5 Ω​
    15.2 Ω
    HIGH output
    43.6 Ω​
    49.8 Ω​
    50.3 Ω
    Sjikanøst sakset fra Ken Rockwells webside i tilfellet den skulle forsvinne.

    Om man anvender 1-til-8 regelen [at hodetelefonene bør ha minst 8 ganger større inngangsimpedanse enn forsterkerens utgangsimpedanse], så sitter vi med konklusjonen om at WA6-SE ikke er egnet som hodetelefonforsterker for hodetelefoner under 120 Ω.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ........

    LOW output
    14.0 Ω​
    15.5 Ω​
    15.2 Ω
    HIGH output
    43.6 Ω​
    49.8 Ω​
    50.3 Ω

    Sjikanøst sakset fra Ken Rockwells webside i tilfellet den skulle forsvinne.

    Om man anvender 1-til-8 regelen [at hodetelefonene bør ha minst 8 ganger større inngangsimpedanse enn forsterkerens utgangsimpedanse], så sitter vi med konklusjonen om at WA6-SE ikke er egnet som hodetelefonforsterker for hodetelefoner under 120 Ω.
    Den regelen er bare tull. På WA22 foretrekker jeg "hi" på LCD2, 3 og HE500. Disse er dog alle orthoer, med flat imp kurve.
    På HD650 og 800 er det essensielt med høy utg impedanse på wa22. Dette stemmer dårlig med regelen om at imp bør være 1/8 eller MINDRE......

    Ja, utgangsimpedansen påvirker lyden, frekvensresponsen forandrer seg målbart. Men om det er til det bedre eller værre varierer jo. Jeg skjønner godt at Woo er tilbakeholdne, det er latterlig å henge seg opp i 1/8 dels regelen til NaWaWaWaGuy. Var det opp til ham skulle alle hodefonforsterkere med utg imp over 2 ohm vært forbudt.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vår kjære ardilla her på forumet eier både WA2 og WA22, og han har skrevet en omfattende anmeldelse/sammenlikning av de to på Head-Fi. Anmeldelsen heter The beauty and the beast, WA2 vs WA22 – svært anbefalt lesning for deg som vurderer et produkt fra denne produsenten.

    Ardilla har pirret meg såpass med godordene om varmen i WA2, til at jeg nå har sendt en prisforespørsel på denne til Woo. Jeg undres om WA2 og LCD2 Rev.2 kan ha en fin synnergi. Men jeg merker meg at noen opplever at denne kombinasjonen klipper, fordi Rev. 2 (som jeg har) skal være mer tungdrevne enn LCD2 Rev 1 og LCD3. Med Denon AH-D7000 som jeg allerede har, skal det vissnok også låte veldig bra.

    Grunnen til at jeg vil prøve WA2, er fordi jeg allerede eier WA6-SE, og jeg tror WA22 er ganske lik denne. Ikke at jeg er misfornøyd, men man lurer jo alltid på nye ting, lol...

    Har ardilla (eller andre) noen kommentarer til dette?
    Hehe, takk for rosende omtale - hyggelig at det blir lest, da. Følte jeg måtte bidra litt når jeg plutselig satt med begge forsterkerene side om side.

    Jeg har aldri hørt WA6SE, men Dubstep Girl på head-fi har begge, og bruker dem av og til sammen (WA2 som pre til WA6SE)

    Mitt inntrykk er også at 6SE og 22 er nærmere hverandre enn de er WA2. Jeg vil gjette på at du vil få mer moro av å supplere med en WA2 enn å bytte ut 6SE med en 22, hvis det er alternativene.

    Ang. upgrades - jeg har stepped attenuator på min WA2 (199 ekstra). Merkelig de ikke tilbyr det lenger. De har vel sine grunner. Men jeg tipper standardpotmeteret er bra nok.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Vår kjære ardilla her på forumet eier både WA2 og WA22, og han har skrevet en omfattende anmeldelse/sammenlikning av de to på Head-Fi. Anmeldelsen heter The beauty and the beast, WA2 vs WA22 – svært anbefalt lesning for deg som vurderer et produkt fra denne produsenten.

    Ardilla har pirret meg såpass med godordene om varmen i WA2, til at jeg nå har sendt en prisforespørsel på denne til Woo. Jeg undres om WA2 og LCD2 Rev.2 kan ha en fin synnergi. Men jeg merker meg at noen opplever at denne kombinasjonen klipper, fordi Rev. 2 (som jeg har) skal være mer tungdrevne enn LCD2 Rev 1 og LCD3. Med Denon AH-D7000 som jeg allerede har, skal det vissnok også låte veldig bra.

    Grunnen til at jeg vil prøve WA2, er fordi jeg allerede eier WA6-SE, og jeg tror WA22 er ganske lik denne. Ikke at jeg er misfornøyd, men man lurer jo alltid på nye ting, lol...

    Har ardilla (eller andre) noen kommentarer til dette?
    Hehe, takk for rosende omtale - hyggelig at det blir lest, da. Følte jeg måtte bidra litt når jeg plutselig satt med begge forsterkerene side om side.

    Jeg har aldri hørt WA6SE, men Dubstep Girl på head-fi har begge, og bruker dem av og til sammen (WA2 som pre til WA6SE)

    Mitt inntrykk er også at 6SE og 22 er nærmere hverandre enn de er WA2. Jeg vil gjette på at du vil få mer moro av å supplere med en WA2 enn å bytte ut 6SE med en 22, hvis det er alternativene.

    Ang. upgrades - jeg har stepped attenuator på min WA2 (199 ekstra). Merkelig de ikke tilbyr det lenger. De har vel sine grunner. Men jeg tipper standardpotmeteret er bra nok.
    Bare hyggelig å skryte når det er fortjent :). Ja, hvis jeg får has på WA2 og har matchet endel rør på både denne og WA6-SE, så skal jeg poste en review på Head-Fi selv. Jeg er ikke så verst i engelsk, men adjektiver for å beskrive lyd – ikke så bra. Lyd er så intangible og vanskelig å gripe tak i og beskrive konkret. Og som det er sagt her så mange ganger før; dagsform spiller også inn.

    Ja, jeg har lest mye av Dubstep Girl, men hun (hvis det virkelig er en hun) skriver så kort. Hun var en av dem som klaget over at WA2 klippet med LCD2 R.2, og trodde en stund at det var noe galt med WA2en sin, men så kom det noen andre og bekreftet de samme opplevelsene. Faen, jeg angrer på at jeg kjøpte rev 2, hadde begge parene for hånden da jeg kjøpte dem. Kanskje jeg selger dem for å kjøpe et par rev 1 eller et par brukte LCD3, men de kommer jo aldri på brukten så ...

    Angående WA6-SE standard og WA22 så er nok WA22 mye bedre. Jeg har lyst på den også (utrolig nok! lol), men artig å prøve en WA2 først. :) Hvis WA2 leverer den varme lyden som jeg drømmer om og leter etter, så er det ikke så viktig at den er billig. Hahaha... Billig... Jaja, billig i forhold til mye annet i alle fall :D Lurer på hva bruktverdien på disse er i Norge. Kanskje jeg skal kline til og kjøpe begge og selge den som ikke passer, lol. Nå fantaserer jeg igjen.

    Oppgraderinger; ja, jeg synes det er ytterst merkelig. Har ikke fått noe svar enda heller, så jeg tenkte jeg skulle pushe på med en purring. Jeg føler litt at Jack er the soup nazi (fra Seinfeld), så i dialogen så føler jeg at jeg må være ydmyk, ellers smeller det vel "NO WOO FOR YOU!" fra ham. :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Woo har alltid svart meg raskt og imøtekommende, og det synes å være gjengs oppfatning, så du har lite å frykte.

    Ang. varm lyd. Woo er ikke kjent for å være forsterkerene med den varmeste mellomtonen. WA2 har en silkemyk presentasjon, men er ikke særlig mye varmere enn WA22. Min Cary SLI-80 er varmere enn dem begge. Lavry DA11 oppfattes også som en varmere forsterker, jeg tipper jeg ville sagt det samme om Violectric V200, selv om jeg ikke har hørt dem sammen. PS: Jeg definerer varm lyd omtrent slik: Relativt fyldig mellomtone og mellombass.

    Vil du ha varmere lyd, er nok det letteste for deg å sette en "ØB" annonse på brukten: rev.2 byttes mot rev.1. Du kan også supplere med en HD650. Den er kanon med WA22 (og WA2, men på en annen måte) - for øyeblikket er det 22+650 som hersker hos meg.

    Men jeg liker din tanke om WA6SE + WA2. Det gir deg 4-5 forskjellige forsterkeropsjoner. WA6SE Hi, Lo, WA2 alene, WA2+WA6SE Hi og Lo. Da bør du være godt dekket.

    Jeg tviler på om WA22 er myyyyyyye bedre enn WA6SE. Når man kommer opp på et visst nivå blir det ofte litt smak og behag, og matching med anet utstyr, musikk og ører og humør blir mer utslagsgivende. Som du kanskje leste; WA2 klarte seg i mine ører bra mot den langt dyrere 22, men de hadde hver sine styrker.

    PS: Du har lest denne antar jeg? Sibling Rivalry; The Woo WA2 vs The Woo WA6SE (review posted: update 6-3-2011)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Woo har alltid svart meg raskt og imøtekommende, og det synes å være gjengs oppfatning, så du har lite å frykte.
    Ja, de er imøtekommende med meg også, men jeg erfarer at jeg må dra ting ut av dem. Det har vært flere tilfeller hvor jeg har mailet dem nummererte lister med 5-6 spørsmål, der de glemmer å svare på et par av dem. De har heller ikke noe CRM (Customer Relations Management) system for å holde oversikt over hvor i prosessen kunder er, så jeg tror det flyter med postit-lapper der.

    Ang. varm lyd. Woo er ikke kjent for å være forsterkerene med den varmeste mellomtonen. WA2 har en silkemyk presentasjon, men er ikke særlig mye varmere enn WA22. Min Cary SLI-80 er varmere enn dem begge. Lavry DA11 oppfattes også som en varmere forsterker, jeg tipper jeg ville sagt det samme om Violectric V200, selv om jeg ikke har hørt dem sammen. PS: Jeg definerer varm lyd omtrent slik: Relativt fyldig mellomtone og mellombass.

    Vil du ha varmere lyd, er nok det letteste for deg å sette en "ØB" annonse på brukten: rev.2 byttes mot rev.1. Du kan også supplere med en HD650. Den er kanon med WA22 (og WA2, men på en annen måte) - for øyeblikket er det 22+650 som hersker hos meg.
    Langsiktig plan for meg er å ha Denon AH-D7000, Audeze LCD-3, Fostex TH900 og Sennheisser HD650. Jeg vet allerede at jeg liker lyden i D7000 og LCD-3, så de er safe keepers. D7000 skal jeg skaffe meg et ekstra par av også. TH900 og HD650 har jeg ikke hørt, men hvis de holder hva som loves rundt forbi, så vil de inngå i samlingen.

    Akkurat nå er øynene på LCD-3, så jeg kan ikke bruke penger på de andre tingene enda. HD650 er rimelig i vår kontekst, så det er mulig jeg gjør en date med dem innen kort tid. Du vet, når det første store stipendet/studielånet kommer nå i høst, lol.

    Men jeg liker din tanke om WA6SE + WA2. Det gir deg 4-5 forskjellige forsterkeropsjoner. WA6SE Hi, Lo, WA2 alene, WA2+WA6SE Hi og Lo. Da bør du være godt dekket.

    Jeg tviler på om WA22 er myyyyyyye bedre enn WA6SE. Når man kommer opp på et visst nivå blir det ofte litt smak og behag, og matching med anet utstyr, musikk og ører og humør blir mer utslagsgivende. Som du kanskje leste; WA2 klarte seg i mine ører bra mot den langt dyrere 22, men de hadde hver sine styrker.
    Ja, absolutt, men jeg er i tvil om det blir WA2 eller WA22 i denne omgang. Det som skremmer meg er dette med klipping på WA2. Hvis jeg går for WA22, så blir det også fullt ut pimpet, unntatt rør, for det må jeg lære mer om først.

    I tillegg har jeg lyst på balanserte studiomonitorer til PCen, og med WA22 har man fullbalansert. På m903 er det AES inn og fullbalansert ut. Jeg kan altså kjøre fullbalansert hele veien med WA22, både til hodetelefoner og monitorer. Hvis jeg finner ut at WA6-SE og WA22 byr på samme lyd, så kommer jeg til å selge WA6-SE for en ikke uanséelig sum til noen med dype lommer, lol. Da kan jeg også kjøpe WA2. :)

    Ja, mange ganger de siste månedene, lol.

    Om respons fra Woo Audio
    Jeg har fått respons fra Jack hos Woo audio. Da fortalte han meg om de oppgraderingene han leverer nå. Som siviløkonomstudent er det vanskelig å ikke benytte seg av regneark, så her er en tabell med oversikt. Jeg skriver for øvrig på engelsk når jeg programmerer eller jobber med ting, så dere får ha meg unnskyldt for det.

    DESCRIPTION
    PRICE
    WA22 Unit$1,900
    WA22 XLR Pre out option$350
    WA22 Diode change option$20
    Shipping estimate$120
    Paypal fee (3.5 %)$84
    Import duties, taxes and courier fee$633
    TOTALS
    $3,107
    WA2 Unit$1,090
    WA2 Stepped attenuator option$199
    WA2 EXTRA RCA Pre out option
    $100
    WA2 Diode change option$20
    Shipping estimate$108
    Paypal fee (3.5 %)$52
    Import duties, taxes and courier fee$402
    TOTALS
    $1,972
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Du bør rette WA2 Rca Pre out option til EXTRA Pre amp rca output. WA2 har allereogsåe en Pre-utgang.

    Bra du har en langsiktig plan.

    Jeg har aldri hatt noe clippingproblemer med wa2 og LCD2/3, men jeg har LCD-2 rev.1. Rev.2 er litt mer tungdrevne. Men det kan også være at de som har opplevd det bruker laveffektsrør eller en kilde med lave utgangsverdier - har det blitt spekulert i.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Du bør rette WA2 Rca Pre out option til EXTRA Pre amp rca output. WA2 har allereogsåe en Pre-utgang.
    Done, takk for informasjonen. Trodde bildene på sidene til Woo var med ekstrautstyret.

    Bra du har en langsiktig plan.
    Ja, bare noe drit at de endrer seg hver dag, gjerne flere ganger til dagen.

    Jeg har aldri hatt noe clippingproblemer med wa2 og LCD2/3, men jeg har LCD-2 rev.1. Rev.2 er litt mer tungdrevne. Men det kan også være at de som har opplevd det bruker laveffektsrør eller en kilde med lave utgangsverdier - har det blitt spekulert i.
    Ja, jeg har lest det selv, problemet mitt med det, er at jeg potensielt får et nytt problemområde, noe jeg er lite keen på. :\ Med LCD-3 så går det nok uansett, slik du sier. Så jeg får se hvordan ting blir mot slutten av august.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn