WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Noen som har testet ut og streame samme sang med FLAC fra server og Wimp HIFI?
    Skal vel i teorien låte likt men er som vanlig skeptisk:)
    Jeg har
    Med MacMini som server, Audirvana som Software og med ekstern PSU på MacMini.
    Det er faktisk ganske stor forskjell også
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har spilt samme sang WAV rippet med Jriver fra pc med usb og optisk ledning og ipad wimp hifi digitalt med ledning inn i samme dac. Wimp høres bittelitt fiksa på , har litt flatere dynamikk , alt er jevnt høyere uten alle nyanse forskjellene, synes jeg.

    Etter en time høres Wimp (både hifi og høy kvalitet) litt slitsomt ut , mens Spotify og egen WAV rippa musikk kan spilles i timesvis uten samme tendensen.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hva brukte du for å spille av Wimp HIFI eller har du prøvd WIMP HIFI med Mac allerede?

    Finnes det en annen bedre klient en Wimp på MAC som f. eks fidelify som blir brukt til PC?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hva brukte du for å spille av Wimp HIFI eller har du prøvd WIMP HIFI med Mac allerede?

    Finnes det en annen bedre klient en Wimp på MAC som f. eks fidelify som blir brukt til PC?
    Viss det er meg du spør:

    Først streamet fra iPad til MacMini
    Deretter Wimp på OSX.
    Så Wimp fra iPad til Airport Express

    Samme resultat, Wimp Hifi låter litt mere grøtete nedover og mangler litt utklinging oppover. Omtrent som komprimert musikk ofte gjør.
    Men bevares, det er ett fantastisk alternativ til og oppdage ny musikk på og jeg bruker det flere timer daglig på alle slags annlegg og øreklokker.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Det var ment til deg ja Vermin:)

    bare lurt på hvordan dere har gjort det

    Blir endelig medlem og får wimp HIFI på Mac idag:) Blir spennende og se hvordan det blir!!
     

    Andersen88

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2011
    Innlegg
    24
    Antall liker
    6
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har A/B testet med flere låter, og jeg hører ingen forskjell. Testet fra pc m/usb via Nad M51, bluesound m/toslink via Nad M51 og fra Sonos m/spdif via Nad M51. Wimp Hifi imponerer :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    iPad Air med ledning inn i Apple USB inngangen på Arcam irDac.

    Driver nå å tester Wimp hifi fra W8PC med både Optisk og USB , høres ut til å være litt bedre enn fra Ipad,n men må ha noen timer før jeg vil trekke noen konklusjoner.

    Lgrons: Hvordan koblet du WIMP HIFI til DAC?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har ventet lenge på dette! Passer perfekt da Readynas serveren med 400GB musikk tok kvelden for litt siden!! Bare Wimp blir litt mer detaljrik på musikk nå så blir dett helt perfekt...Håper jeg!!
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Har ventet lenge på dette! Passer perfekt da Readynas serveren med 400GB musikk tok kvelden for litt siden!! Bare Wimp blir litt mer detaljrik på musikk nå så blir dett helt perfekt...Håper jeg!!
    Så lenge Wimp bruker Adobe Air til desktop-appene, så tror jeg ikke det er mulig å utnytte potensialet fullt ut.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har A/B testet med flere låter, og jeg hører ingen forskjell. Testet fra pc m/usb via Nad M51, bluesound m/toslink via Nad M51 og fra Sonos m/spdif via Nad M51. Wimp Hifi imponerer :)
    Samme resultat med WiMP HiFi på Squeezebox kontra FLAC fra server på Squeezebox.
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    563
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    23
    Wimp Hifi på PC fungerer perfekt hos meg nå. Deilig å slippe Adobe AIR.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.830
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har A/B testet med flere låter, og jeg hører ingen forskjell. Testet fra pc m/usb via Nad M51, bluesound m/toslink via Nad M51 og fra Sonos m/spdif via Nad M51. Wimp Hifi imponerer :)
    Samme resultat med WiMP HiFi på Squeezebox kontra FLAC fra server på Squeezebox.
    Samme her også. WIMP HiFi er helt konge!
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Har ventet lenge på dette! Passer perfekt da Readynas serveren med 400GB musikk tok kvelden for litt siden!! Bare Wimp blir litt mer detaljrik på musikk nå så blir dett helt perfekt...Håper jeg!!
    Så lenge Wimp bruker Adobe Air til desktop-appene, så tror jeg ikke det er mulig å utnytte potensialet fullt ut.
    Slik jeg forstår det bruker ikke den nye Wimp hifi pc klienten Adobe air.
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Finns det ngn remote app för iOS annars är det rätt meningslöst för mig tyvärr.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Har ventet lenge på dette! Passer perfekt da Readynas serveren med 400GB musikk tok kvelden for litt siden!! Bare Wimp blir litt mer detaljrik på musikk nå så blir dett helt perfekt...Håper jeg!!
    Så lenge Wimp bruker Adobe Air til desktop-appene, så tror jeg ikke det er mulig å utnytte potensialet fullt ut.
    Slik jeg forstår det bruker ikke den nye Wimp hifi pc klienten Adobe air.
    aha. Det var det jeg regnet med; at de måtte omskrive klienten for å ståtte HiFI og dermed i samme slengen kvitte seg med Adobe Air. I dag morges trykket jeg på download linken på nettsiden, og det eneste som skjedde var at den åpnet den eksisterende klienten som er installert i Windows.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Nå prøvde jeg igjen å avinstallere på forhånd, men da blir en *.air-fil lasta ned. Har noen en direktelink til den nye klienten til OSX? (Har CD-abb, og skal ikke bruke Hifi, men vil gjerne ha den nye klienten)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Nå prøvde jeg igjen å avinstallere på forhånd, men da blir en *.air-fil lasta ned. Har noen en direktelink til den nye klienten til OSX?
    nei men send meg en pm med mailadressen din så kan jeg sende deg filen
     
    X

    X186841

    Gjest
    Vakke no for meg. Likte ikke lyden sammenlignet med både cd og egenrippa wav. Og de har jo nesten ikke noe av spillelista mi fra Spotify.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Oppdatert program kun for WiMP HiFI

    Nå prøvde jeg igjen å avinstallere på forhånd, men da blir en *.air-fil lasta ned. Har noen en direktelink til den nye klienten til OSX? (Har CD-abb, og skal ikke bruke Hifi, men vil gjerne ha den nye klienten)
    Teknofil.no: "Endelig tapsfri WiMP til PC" 24.02.2014 10.53 (min uthevning):
    [...]
    Dropper Adobe Air
    [...] Selskapet opplyser også at de går bort fra noe som har plaget mange av kundene, nemlig tilleggsprogrammet Adobe Air. Den oppdaterte utgaven av desktop-programmet er imidlertid bare tilgjengelig for HiFi-kunder.

    Prisen på WiMP HiFi-abonnement er 199 kroner per måned, mot 99 kroner per måned for vanlig abonnement. For å oppgradere til HiFi må du endre brukerinformasjonen din på wimp.no.

    Den nye programvaren til PC/Mac, som ikke baserer seg på Adobe Air, blir for øvrig tilsendt HiFi-abonnenter per e-post i løpet av dagen, opplyser WiMP til Teknofil.no.
    Nå prøvde jeg igjen å avinstallere på forhånd, men da blir en *.air-fil lasta ned. Har noen en direktelink til den nye klienten til OSX?
    nei men send meg en pm med mailadressen din så kan jeg sende deg filen
    Det er ikke opplagt at dette vil virke, men interessant å få vite om noen får det til å virke.
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    629
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Det fungerer greit hos meg, men sliter med vreng som kommer av og til. Høres nesten ut som buffer går tom. Kjører wimp via pure vinyl/pure music som håndterer delefilter og plugins.
     

    Flaggerkatt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Innlegg
    68
    Antall liker
    6
    Takker for direkte link.
    På min mac fungerer ikke Airplay direkte, ser det ut til. Andre som får det til å fungere i desktopklienten?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vakke no for meg. Likte ikke lyden sammenlignet med både cd og egenrippa wav. Og de har jo nesten ikke noe av spillelista mi fra Spotify.
    På hvilken måte sammenlignet du?
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Remoteless för Spotify är ju en Norsk produkt. Kan han inte fixa en sådan till WiMP?
    Jag fortsätter tillsvidare med WiMP HiFi i iOS. Funkar alldeles utmärkt med AirPlay.
     
    X

    X186841

    Gjest
    @RoDa: Spilte samme på Spotify,Wimp,Jriver og CD spilleren og sammenlignet, blir sliten i hodet av Wimp lyden etter en stund. Så jeg sa opp Wimp abonnemanget og fortsetter med Spotify pga. utvalget.
    Guitar Wolf - Dead Rock.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Den nye klienten fungerer fint også for dem som ikke har hifi. Dog er den fremdeles basert på Adobe Air, bare at adobe air er innebygget i selve applikasjonen :)
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.081
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg forsøker å laste ned den nye desktoppen, vet ikke min Windows 7 hva den skal gjøre med filen. Hva har jeg gått glipp av?
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Når jeg forsøker å laste ned den nye desktoppen, vet ikke min Windows 7 hva den skal gjøre med filen. Hva har jeg gått glipp av?
    Ikke Windows 8.1 heller, var det meningen at det skulle være en exe fil bak url'en?

    Løsning: Ikke kjør filen, men lagre den først. Så renames den til WiMP.3.0.0.1841.Production.exe og deretter kjør den.
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.750
    Antall liker
    33.097
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Når jeg forsøker å laste ned den nye desktoppen, vet ikke min Windows 7 hva den skal gjøre med filen. Hva har jeg gått glipp av?
    Ikke Windows 8.1 heller, var det meningen at det skulle være en exe fil bak url'en?

    Løsning: Ikke kjør filen, men lagre den først. Så renames den til WiMP.3.0.0.1841.Production.exe og deretter kjør den.
    Eller bruk Mozilla Firefox, da smekker den inn uten noe problemer;);)

    gismo
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Nedlasting kan være nettleservár

    Når jeg forsøker å laste ned den nye desktoppen, vet ikke min Windows 7 hva den skal gjøre med filen. Hva har jeg gått glipp av?
    Ikke Windows 8.1 heller, var det meningen at det skulle være en exe fil bak url'en?
    På en Windows 7-maskin gav nedlasting med Microsoft Internet Explorer 11 filen "WiMP.3.0.0.1841.production.NO[1]". Derimot virket det med Google Chrome v. 33.0.1750.117 m som gav "WiMP.3.0.0.1841.production.NO.exe".
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    Her låter Wimp HiFi mer en godkjent.! ;) MacMini , Wimp HiFi med Ayre QB-9 usb dac valgt som lydutgang i Wimp og Ayre'n sampler opp alt til 96Khz/24 bit. Nå har jeg gjort flere sammenlingninger med mitt rippet cd bibliotek og også nedlastede hi-rez filer og her det er bare ørsmå nyanser som skiller..
    Absolutt verd 100 lappen mer....
    atletico
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Hvordan er lyden fra 320 som det lå på før?
    Spotify var mye bedre (320) enn wimp på 320 så lurer fælt.. Klinger tonene lett og fint ut nå? Er det ren lyd nå? osv?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.081
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg forsøker å laste ned den nye desktoppen, vet ikke min Windows 7 hva den skal gjøre med filen. Hva har jeg gått glipp av?
    Ikke Windows 8.1 heller, var det meningen at det skulle være en exe fil bak url'en?

    Løsning: Ikke kjør filen, men lagre den først. Så renames den til WiMP.3.0.0.1841.Production.exe og deretter kjør den.
    Jepp - funka! Takk for hjelpen!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    OBS

    kopiert fra wimp på facebook, der de skriver:

    Windows 8 appen støtter dessverre ikke lossless for øyeblikket. Begge har lik "Høy kvalitet" (320 AAC), mens kun vår egen pc/mac-versjon har lossless-støtte.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    • Frank Sellevoll Spørsmålet som er viktig no er: Er lydkvaliteten bedre enn spotify nå?
      Liker · Svar · for 21 minutter siden


      • WiMP Ikke for å virke "cocky", men Spotify sin Extreme er på 320 ogg, noe noen vil hevde er dårligere enn 320 AAC. Vår HiFi er selvfølgelig lossless streaming.
        Liker · for 11 minutter siden


      • Frank Sellevoll Neida, går fint det. Men da dere og lå på 320 var spotify hos meg på mitt hifi anlegg mye bedre. Dere hadde riktig nok en feitere bass, men spotify sin bass var ren og dynamisk og resten oppover i frekvens var klart klarere og renere, luftigere og ja, mye bedre. Men difor lurte jeg på om dere hadde fått en soleklar forbedring nå? vet dere kjørte gjennom adobe, og var det årsaken til ikke så bra lyd? kjører dere direkte/samme måte som spotify nå eller?
        Liker · for noen sekunder siden · Redigert


      • Frank Sellevoll håper dere svarer på disse spørsmålene. og jeg vil helst ha et norsk firma da




        venter i spenning på svar.....
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.961
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    @RoDa: Spilte samme på Spotify,Wimp,Jriver og CD spilleren og sammenlignet, blir sliten i hodet av Wimp lyden etter en stund. Så jeg sa opp Wimp abonnemanget og fortsetter med Spotify pga. utvalget.
    Guitar Wolf - Dead Rock.
    Takk for svar. Kjørte du alt via samme avspiller eller forskjellige løsninger? Forstår jeg deg rett at du synes Spotify lossy låter bedre enn WiMP lossless?
    Gjerne litt om utstyret du bruker som avspiller på digitalsiden. PC, Squeezebox osv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn