Wimp Hifi støttes av SQUEEZEBOX TOUCH!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    1.176
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har fått inn LMS 7.8.0 og Wimp HiFi fungerer utmerket. Det jeg sliter med er å få Touch til å oppdatere seg til 7.8.0. Lurer litt på om jeg har lastet ned en versjon av LMS som ikke auto-oppdaterer Touch. Får heller ikke opp 7.8.0 når jeg går inn og prøver manuell oppdatering på Touch.

    LMS kjøres på en ReadyNas Duo

    Hvor laster dere LMS fra? Gjerne link :p
    Jeg kjører Squeezebox server på NAS. Når jeg installere ny versjon på denne, og det har jeg gjort noen ganger nå da de stadig kommer nye beta, er at når alt er installert så velger jeg spiller Touch i server. Først da reagerer Touch'n og går på NAS og henter versjon 7.8 når jeg ber den se etter oppdateringer. Deretter pleier jeg å velge standard oppsett og legge inn ting på nytt på Touch. Uten at Touch har en server å snakke med får du ikke oppdatert, da velger den bare 7.7 og finner ikke noe nyere, sikkert fordi 7.8 er en beta og ikke offisiell enda - det er min erfaring.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Jeg kjører Squeezebox server på NAS. Når jeg installere ny versjon på denne, og det har jeg gjort noen ganger nå da de stadig kommer nye beta, er at når alt er installert så velger jeg spiller Touch i server. Først da reagerer Touch'n og går på NAS og henter versjon 7.8 når jeg ber den se etter oppdateringer. Deretter pleier jeg å velge standard oppsett og legge inn ting på nytt på Touch. Uten at Touch har en server å snakke med får du ikke oppdatert, da velger den bare 7.7 og finner ikke noe nyere, sikkert fordi 7.8 er en beta og ikke offisiell enda - det er min erfaring.
    Jeg benytter webgrensesnittet til LMS og velger spilleren Touch (http://192.168.1.143:9000/settings/index.html?player=00:04:20:23:28:9f&player=00:04:20:23:28:9f). Hvor ber du den se etter oppdateringer? Innstillinger=>Avansert=> eller er det i en annen meny. Hos meg får jeg kun beskjed om at 7.7.2-r9663 er installert og om jeg ønsker å oppdatere denne en gang til. Virker som touch'en ikke snakker med LMS i det hele tatt når det gjelder firmware-oppdateringer.

    Alt fungerer, men det er irriterende at både den håndholdte kontrollen til Duett og Touch ikke oppdateres.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    1.176
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjører Squeezebox server på NAS. Når jeg installere ny versjon på denne, og det har jeg gjort noen ganger nå da de stadig kommer nye beta, er at når alt er installert så velger jeg spiller Touch i server. Først da reagerer Touch'n og går på NAS og henter versjon 7.8 når jeg ber den se etter oppdateringer. Deretter pleier jeg å velge standard oppsett og legge inn ting på nytt på Touch. Uten at Touch har en server å snakke med får du ikke oppdatert, da velger den bare 7.7 og finner ikke noe nyere, sikkert fordi 7.8 er en beta og ikke offisiell enda - det er min erfaring.


    Jeg benytter webgrensesnittet til LMS og velger spilleren Touch (http://192.168.1.143:9000/settings/index.html?player=00:04:20:23:28:9f&player=00:04:20:23:28:9f). Hvor ber du den se etter oppdateringer? Innstillinger=>Avansert=> eller er det i en annen meny. Hos meg får jeg kun beskjed om at 7.7.2-r9663 er installert og om jeg ønsker å oppdatere denne en gang til. Virker som touch'en ikke snakker med LMS i det hele tatt når det gjelder firmware-oppdateringer.

    Alt fungerer, men det er irriterende at både den håndholdte kontrollen til Duett og Touch ikke oppdateres.
    Da snakke de nok ikke sammen. Tror de gjorde en endring i beta versjon for det tok litt tid før at jeg oppdaget at jeg måtte velge spiller i server. Mener den før fant spilleren automatisk. Før jeg oppdaget dette slet jeg som deg. Mulig det ikke fungere med kun web grensesnitt, og at du må installere server på en PC for at det skal fungere. Og ja, jeg må be den oppdatere. Hvis server med touch valgt som spiller ikke kjører hos meg, eller ikke snakker sammen, legger den ikke inn 7.8.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    For å svare på mitt eget spørsmål så er det dette som gjelder.

    Når man oppdaterer til versjon 7.8.0 så endres stedet hvor "Services" Logitech Media Server fra Streaming Services til Installed Add-Ons. Når dette er gjort så burde Touch finne den nye versjonen, men det skjer ikke. For å trigge dette så går man inn i ReadyNAS Frontview og fjerner haken for Logitech Media Server og trykker save. Deretter gjorde jeg noen tastetrykk på Touchen slik at den oppfatter LMS som ikke tilgjengelig. Så haket jeg ut for Logitech Media Server og trykker save for å få services opp å gå igjen. Inn på Touch og Innstillinger=> Avansert og valgte programvareoppdatering og dermed kom meldingen om at ny programvare funnet og jeg gjennomførte denne så nå er Touch oppe med 7.8.0 R16739.

    Hadde håpet at den håndholdte kontrollen til Squeezebox Duet skulle også kvikne til, men det gjorde den ikke så da er det ny runde med forskning for å få denne til å oppdatere seg.

    Holdt inne frontknappen på Duet til den blinket rødt og deretter inn på den håndholdte kontrollen på innstillinger avansert og programvareoppdateringer. Etter en stund oppfattet den ny programvare og lastet den inn.

    Da er prosjekt Squeezebox bokstavelig talt i boks og kjører nå 7.8.0 R16739 på alle enheter med Wimp HiFi. Har gått gjennom en god del av mine favorittskiver og er skuffet over hvor mange av dem som fortsatt er i mp3.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    1.176
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Godt du er oppe å går - flere veier til målet og vi kjører begge NAS fra Netgear ser jeg.

    Ellers har jeg ikke kommet over noe i MP3 så langt, uten at jeg har sjekket alt. Du har selvfølgelig valgt Streaming Quality FLAC ?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Noen som vet om Wimp Hifi virker på Squeezebox Duet via Ipeng HD ? Har oppdatert til siste versjon på Mac og får nå streaming valget Flac under settings ? Noen som vet ? Vis Ja hvordan ser du at det kjører i Flac ?
    Det ser du om du går på http://SERVER_IP_ADRESSE:9000 , velg rett avspiller oppe til høyre, da skal det stå FLAC PCM eller noe under fila som spilles av :).
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er jo litt moro at vi må SE om vi spiller av FLAC..... Burde vi ikke høre det tvert? ;)

    @Geir Kristiansen: Hadde ikke de samme problemene ved å gå til 7.8.0, men tror jeg hadde en ganske fersk 7.7.etellerannet og slettet den før installasjon av 7.8.0.
    Forresten, har du eksempel på låter som ikke er i FLAC på WiMP?

    Mvh
    RoDa
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Er jo litt moro at vi må SE om vi spiller av FLAC..... Burde vi ikke høre det tvert? ;)

    @Geir Kristiansen: Hadde ikke de samme problemene ved å gå til 7.8.0, men tror jeg hadde en ganske fersk 7.7.etellerannet og slettet den før installasjon av 7.8.0.
    Forresten, har du eksempel på låter som ikke er i FLAC på WiMP?

    Mvh
    RoDa
    Jeg rensket opp i ReadyNas før jeg innstallerte 7.8.0. Kjørte helt etter oppskriften fra Logitech, men Touch reagerte ikke. Hadde 7.7.2 før jeg oppgraderte. De fleste av oss har rimelig heftige DAC'er etter box'en så det er ikke rart at vi ønsker en visuell sak på at det virkelig er FLAC som kjøres. Når det gjelder fortsatt MP3 så var det hele Katatoniakatalogen som jeg gikk gjennom. Var kun den siste Dead EndKinks jeg fikk som FLAC.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Godt du er oppe å går - flere veier til målet og vi kjører begge NAS fra Netgear ser jeg.

    Ellers har jeg ikke kommet over noe i MP3 så langt, uten at jeg har sjekket alt. Du har selvfølgelig valgt Streaming Quality FLAC ?
    FLAC or MP3, det er viktig å huske at hvis man har gamle playlister så må disse lages på ny da det virker som disse vil ta MP3.
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    ......
    det er viktig å huske at hvis man har gamle playlister så må disse lages på ny da det virker som disse vil ta MP3.
    Hva mener du med "virker som" ???
    Jeg benytter (foreløpig) kun mine "gamle" spillelister, altså fra før jeg oppgraderte til Wimp HiFi.
    De fleste låtene spilles av i FLAC mens noen veldig få fortsatt benytter mp3 -formatet.

    Antar at de ikke foreligger i FLAC -format.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen måte å oppgradere Touch'en til 7.8 når jeg ikke kjører LMS på nettverket?
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    ......
    det er viktig å huske at hvis man har gamle playlister så må disse lages på ny da det virker som disse vil ta MP3.
    Hva mener du med "virker som" ???
    Jeg benytter (foreløpig) kun mine "gamle" spillelister, altså fra før jeg oppgraderte til Wimp HiFi.
    De fleste låtene spilles av i FLAC mens noen veldig få fortsatt benytter mp3 -formatet.

    Antar at de ikke foreligger i FLAC -format.
    Jeg fikk ikke FLAC på albumene jeg testet på før jeg søkte de opp på nytt og spilte de av. Det kan være at dette henger sammen med at de ikke er lagt over til FLAC og at det albumet jeg valgte etter å ha søkt opp var lagt over. Siden jeg ikke var helt sikker så la jeg inn "virker som"
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mine gamle MP3 spillelister i Squeezebox (eller LMS ligger de vel egentlig i) spiller ikke i det hele tatt etter endring til FLAC på Touch.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er jo litt moro at vi må SE om vi spiller av FLAC..... Burde vi ikke høre det tvert? ;)

    Mvh
    RoDa
    De fleste av oss har rimelig heftige DAC'er etter box'en så det er ikke rart at vi ønsker en visuell sak på at det virkelig er FLAC som kjøres.
    Det var (og er) humoristisk ment ;)
    Les hva du selv har skrevet, så kanskje du også humrer litt i skjegget?

    Vi har tatt det sinnsyke klyvet opp fra elendig lydkvalitet med 256kbps MP3 til perfekt lossless FLAC og så er vi ikke helt sikre på om det er MP3en eller FLACen vi lytter til, før vi SER det? :D :D :D
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    1.176
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    @RoDa: Nå må du være snill - vi betaler dobbel pris og så insinuerer du at vi ikke hører forskjell :p:p
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    @RoDa: Nå må du være snill - vi betaler dobbel pris og så insinuerer du at vi ikke hører forskjell :p:p
    Jeg betaler 5gangen av hva jeg gjorde før, så jeg hører STOR forskjell! :) :) :)
    (49,- for WiMP via Canal Digital, nå 199,- + 49,- .... Så har jeg min helt egen WiMP skjermet for spillelistene og favorittene til ungene...)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Er jo litt moro at vi må SE om vi spiller av FLAC..... Burde vi ikke høre det tvert? ;)

    Mvh
    RoDa
    De fleste av oss har rimelig heftige DAC'er etter box'en så det er ikke rart at vi ønsker en visuell sak på at det virkelig er FLAC som kjøres.
    Det var (og er) humoristisk ment ;)
    Les hva du selv har skrevet, så kanskje du også humrer litt i skjegget?

    Vi har tatt det sinnsyke klyvet opp fra elendig lydkvalitet med 256kbps MP3 til perfekt lossless FLAC og så er vi ikke helt sikre på om det er MP3en eller FLACen vi lytter til, før vi SER det? :D :D :D
    Jeg forstår den, men så lander man i problemstillingen at en del av en katalog ligger i flac mens resten er i mp3 og så blir man usikker. Det er bare å ta for seg Porcupine Tree så finner man ut at de nyeste skivene er i flac, mens ei skive som The Sky Moves Sideways er i mp3. Jeg mener fortsatt at en god DAC utfører mirakler på 256kbps CBR MP3 og det er gode muligheter for at man må sammenligne MP3 mot FLAC for å høre forskjellen. Spesielt hvis det er skiver det er lenge siden man har hørt.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mye Katatonia som var MP3, ja.

    Edit: Men så fant jeg PT og Anesthetize i FLAC og verden smiler!
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Mine gamle MP3 spillelister i Squeezebox (eller LMS ligger de vel egentlig i) spiller ikke i det hele tatt etter endring til FLAC på Touch.
    Samme erfaring som RoDa.
    Jeg må endre Streaming Quality til MP3 på Touch'n når jeg skal spille av gamle spillelister ellers er det tyst.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    ......
    det er viktig å huske at hvis man har gamle playlister så må disse lages på ny da det virker som disse vil ta MP3.
    Hva mener du med "virker som" ???
    Jeg benytter (foreløpig) kun mine "gamle" spillelister, altså fra før jeg oppgraderte til Wimp HiFi.
    De fleste låtene spilles av i FLAC mens noen veldig få fortsatt benytter mp3 -formatet.

    Antar at de ikke foreligger i FLAC -format.
    @Bidevind: Snakker du da om spillelistene lagret i Wimp eller de som er lagret på din lokale LMS (Logitech Media Server)?
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    ......
    det er viktig å huske at hvis man har gamle playlister så må disse lages på ny da det virker som disse vil ta MP3.
    Hva mener du med "virker som" ???
    Jeg benytter (foreløpig) kun mine "gamle" spillelister, altså fra før jeg oppgraderte til Wimp HiFi.
    De fleste låtene spilles av i FLAC mens noen veldig få fortsatt benytter mp3 -formatet.

    Antar at de ikke foreligger i FLAC -format.
    @Bidevind: Snakker du da om spillelistene lagret i Wimp eller de som er lagret på din lokale LMS (Logitech Media Server)?
    Det er spillelistene lagret i Wimp
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    ......
    det er viktig å huske at hvis man har gamle playlister så må disse lages på ny da det virker som disse vil ta MP3.
    Hva mener du med "virker som" ???
    Jeg benytter (foreløpig) kun mine "gamle" spillelister, altså fra før jeg oppgraderte til Wimp HiFi.
    De fleste låtene spilles av i FLAC mens noen veldig få fortsatt benytter mp3 -formatet.

    Antar at de ikke foreligger i FLAC -format.
    @Bidevind: Snakker du da om spillelistene lagret i Wimp eller de som er lagret på din lokale LMS (Logitech Media Server)?
    Det er spillelistene lagret i Wimp
    Oki, misforståelse oppklart ;)
    Det er linkene i LMS som er problemet da de peker på mp3 filen og det er ikke noen annen måte å fikse disse spillelistene på enn å lage de på nytt med link til FLAC filen. Dessverre.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    I går kom enda en Touch inn på WiMP HiFi.
    Vi knota litt med å få LMS til å trigge 7.8.0 på Touch, men en restart av LMS og deretter ta strømmen på Touch funket.
    Da Touch igjen fikk strøm så kunne den fortelle at den ville oppdatere seg til 7.8.0
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har tidligere vært veldig fornøyd med min SBT, men etter at jeg fikk oppdatert til 7.8 har jeg fått et lite problem som ergrer meg.
    Tidligere klikket jeg bar på de sangene jeg ville høre og SBT spilte den med en gang. Dersom sangen var i et album/mappe eller en
    del av en spilleliste (Wimp) fortsatte den med resten av sangene.

    Nå fungerer dette bare av og til, og veldig ofte når jeg klikker på en sang kommer den enten opp en merkelig tekst med url osv (sangen blir ikke spilt og det skjer ingenting) eller så kommer det opp en liten meny med "Add to end", "Play now", "Play next".
    Jeg bruker Android nettbrett til å manøvrere Squeezebox-programmet.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Siste du sliter med er "kjent" desverre :(. Hatt det problemet hele tiden jeg :). Men, som du skriver, gjelder bare noen album. Litt usikker på om det skjer bare om jeg bruker "Music Folder"
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Siste du sliter med er "kjent" desverre :(. Hatt det problemet hele tiden jeg :). Men, som du skriver, gjelder bare noen album. Litt usikker på om det skjer bare om jeg bruker "Music Folder"
    Æsj, det verste er at dette funket fint med 7.7.2 eller hva som var forrige versjon. Blir heller ikke bra hvis jeg legger tilbake den gamle. :(

    Forørvrig: Dersom jeg setter SBT tilbake til standard med "factory reset" så mister jeg alle favoritter som er lagret lokalt på SBT, noen som vet hvordan jeg kan ta backup av disse?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har du WiMP hifi, erlanddf, og er spillelistene dine på Squeezebox eller lagret i WiMP?

    mvh
    RoDa
     
    Sist redigert:

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Har du WiMP hifi, erlanddf, og er spillelistene dine på Squeezebox eller lagret i WiMP?

    mvh
    RoDa
    Har ikke HiFi og jeg bruker ikke spillelister annet enne at jeg spiller de jeg finner på Wimp.

    Det jeg mener er favorittene i hovedmenyen på Touchen. Hvordan kan jeg ta backup av dem?
    De blir nemlig borte ved reset og disse favorittene er forskjellig fra de som ligger på mysqueezebox.com.

    Squeezebox menu.jpg
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke HiFi og jeg bruker ikke spillelister annet enne at jeg spiller de jeg finner på Wimp.

    Det jeg mener er favorittene i hovedmenyen på Touchen. Hvordan kan jeg ta backup av dem?
    De blir nemlig borte ved reset og disse favorittene er forskjellig fra de som ligger på mysqueezebox.com.
    Hvis du kjører LMS på PC m/Win7 ligger favorittene dine i denne filen,
    C:\ProgramData\Squeezebox\prefs\favorites.opml
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei

    Noen som kan hjelpe meg litt på dette spm?

    Det er slik å forstå at via vanlig PC enda får man ikke wimp hifi versjon? Tester nemlig gratis et døgn
    men på innstillinger får jeg ikke valgt høyest oppløsning.

    Har per i dag kun mulighet for musikk gjennom PC og til dac i H300 via USB.

    Jeg kjører Spotify Premium til vanlig. Wimp nå hos meg vil være samme bitrate som Spotify?
    Altså 320 kb/s

    Mvh Øyvind
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du får det ikke på PC, nei.
    Mener og tror det er 256kbps MP3.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.066
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er ikke sikker, mulig det kun er på Squeezebox det er 256? Eller at det står feil i displayet?
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    På SB får du kun 256 kbps ja, men jeg mener at på pc og nettbrett/mobil får man 320 kbps. Korriger meg gjerne om det er feil..:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei

    Jo mener det skal være 320 på PC. MEn rart de ikke kan få Wimp hifi på PC når det går til F.eks iOS.

    Mvh Øyvind
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    417
    Sted
    Skive, DK
    Hej.
    Jeg kører LMS på en pc. Har hifi abbonement hos Wimp. Har tilføjet Wimp i Mysqueezebox.com.
    Når jeg åbner afspilleren på min pc kan jeg godt se Wimp i Mine programmer, og alt spiller som det skal.
    Vil jeg derimod køre med Ipeng 7 fra min IPad kan jeg ikke se Wimp under favoritter. Wimp er installeret på Ipeng , den spør sågar om jeg vil oprette en genvej i hovedmænuen. Kan bare ikke finde Wimp nogen steder.
    Efter installationen af Wimp på Ipengappen kommer menuen fra Wimp frem, og alt spiller fint.
    Er ved at få flere grå hår end jeg allerede har. Håber nogen kan hjælpe.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hej.
    Jeg kører LMS på en pc. Har hifi abbonement hos Wimp. Har tilføjet Wimp i Mysqueezebox.com.
    Når jeg åbner afspilleren på min pc kan jeg godt se Wimp i Mine programmer, og alt spiller som det skal.
    Vil jeg derimod køre med Ipeng 7 fra min IPad kan jeg ikke se Wimp under favoritter. Wimp er installeret på Ipeng , den spør sågar om jeg vil oprette en genvej i hovedmænuen. Kan bare ikke finde Wimp nogen steder.
    Efter installationen af Wimp på Ipengappen kommer menuen fra Wimp frem, og alt spiller fint.
    Er ved at få flere grå hår end jeg allerede har. Håber nogen kan hjælpe.
    Hjelpe deg med HVA? Jeg forstår ikke helt hva problemet består i utfra din forklaring.
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    417
    Sted
    Skive, DK
    Hej igjen.
    Det var kanskje litt uklart det hele. Har funnet ut av noe: Problemet er, at når jeg kjører på min LMS (der hvor jeg har min musik) kan jeg på pc'en se Wimp under mine programmer, men at når jeg styrer det fra Ipeng 7 fra min Ipad så kan jeg ikke se Wimp under Favoritter. Når jeg skifter til my squeezebox.com på Ipeng 7 så virker det hele. Man kan jo skifte avspiller i Ipeng 7. Jeg vil helst køre det hele utenom my squeezebox.com. Har man i det hele tatt bruk for my squeezebox.com?
    Håper det hjalp litt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn