Vurderes solgt

Oura

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
496
Antall liker
226
Torget vurderinger
4
Jeg forstår motivet, eller det følte ønsket, om å sile vekk useriøse kjøpere.
Men jeg tror at useriøse kjøpere ikke evner å innse at de er useriøse.
Resultatet kan bli at man sorterer vekk seriøse kjøpere istedet, ved at seriøse kjøpere oppfatter selgeren som useriøs.
Seriøse kjøpere betyr f.eks. sånne som meg :cool:

Men er en useriøs kjøper egentlig en kjøper ? :rolleyes:
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
En kjøper er jo ikke en kjøper før han har kjøpt. Hva skal man si om en som prøver å kjøper seg tid? Tidløs? :D
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Noen "vurderer å selge" disse her på sentralen. Vurderingsfeberen sprer om seg i alle prisklasser.

a14e48e5b52939fafabaae266b1dad94.jpg


Med dette ikke sagt noe galt om høyttalerne.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.286
Antall liker
11.088
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det blir en vurderingssak, hvor mye man setter pris på vedkommendes vurderingsevne.
 
M

MORNING STAR

Gjest
Ja, her er noen artigkarer på sentralen.
Spesielt en som sender meg PM av og til i forbindelse med mine annonser, men aldri for å kjøpe, bare kommenterer.
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Byttesyken er et annet ord for "vurderer å selge" :) Jeg vurderer alt for ofte å selge. Noe jeg også gjør (altså, selge)
Vurderes kjøpt er også noe. Faktisk så vurderes det vel så ofte som vurderes solgt. Men fint om det er en viss
balanse i dette. Ellers havner man ofte med for mye ting til slutt ;)

Men fra litt useriøs tone, til kjernen. Jeg har hatt annonser der jeg skriver vurderes solgt. Ikke ofte, men har hendt.
Ser ikke problemet i det. Hvis man evt irriterer seg over slikt så må man kanskje få mer ting å gjøre i hverdagen?
Men som man ser utfra innlegg så er meningen like delt som ræva. Altså nokså i to :)
Skriv hva dem vil for meg. Vil jeg ha det som selges, så kjøper jeg det som regel uavhengig av ordvalget ;)
 

leifarild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.11.2012
Innlegg
229
Antall liker
205
Byttesyken er et annet ord for "vurderer å selge" :) Jeg vurderer alt for ofte å selge. Noe jeg også gjør (altså, selge)
Vurderes kjøpt er også noe. Faktisk så vurderes det vel så ofte som vurderes solgt. Men fint om det er en viss
balanse i dette. Ellers havner man ofte med for mye ting til slutt ;)

Men fra litt useriøs tone, til kjernen. Jeg har hatt annonser der jeg skriver vurderes solgt. Ikke ofte, men har hendt.
Ser ikke problemet i det. Hvis man evt irriterer seg over slikt så må man kanskje få mer ting å gjøre i hverdagen?
Men som man ser utfra innlegg så er meningen like delt som ræva. Altså nokså i to :)
Skriv hva dem vil for meg. Vil jeg ha det som selges, så kjøper jeg det som regel uavhengig av ordvalget ;)
Ikke noe stort irritasjonsproblem. Mer en betraktning og forundring for min del. Og et fenomen som jeg opplever vesentlig oftere på hifi enn på annet.
Eksemlet med Spendor høyttalerne er godt. Pris kr 6.000.- vurderes solgt.
Ringer jeg da og sier "jeg tar de" kan jeg jo risikere at han vurderer å si "nei jeg vil ikke selge".
Og da lar jeg det heller være. Det er meg... Andre vurderer annerledes. Jeg oppfatter det som et snev av useriøst å legge noe til salgs når man ikke har bestemt seg om man skal selge.

Men som sagt, ikke noe big deal..
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
"Vurderes solgt" synes jeg er helt fair. Man har kanskje forventninger om en pris, og kalkulerer dette opp i mot noe nytt som skal skaffes f.eks. Og selger da om man får bud rundt forventet pris. Eller vil selge for å skaffe seg tilbake noen kroner. Men altså ikke selger for enhver pris.

Synes det er værre med annonser hvor man advarer om skambud, pruting, og krever fullt navn, adresse og telefon nummer og nærmest får inntrykk av at man er heldig som i det hele tatt får ta kontakt. (Finnes utrolig mange av de her på "Torget".) Gjerne kombinert med en svært urealistisk pris, eller at det ikke engang er oppgitt prisantydning.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
i denne tråden er det mange som burde vært vurdert imo:rolleyes:
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
kvalifiserer neppe med den kommentaren...nice try :D
du kvalifiserer nesten i alle trådene du er med i....:rolleyes:
untatt din egen anal log tråd
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
kvalifiserer neppe med den kommentaren...nice try :D
du kvalifiserer nesten i alle trådene du er med i....:rolleyes:
untatt din egen anal log tråd
Skulle vært "anal og tråd", kanskje.
Alternativt "anal uten tråd".

Skal ikke fjase mer, men ligger med prolaps og kjeder meg. På tide å komme seg på jobb igjen......
God helg alle sammen. :)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hele HFS bærer preg av at mange kjeder seg nå....
men i helgen flyttes båten til sommerplassen......:D
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.439
Antall liker
1.508
Torget vurderinger
29
"Vurderes kjøpt" er vel hakket verre.:)
Ikke heeelt enig.
Dersom en f eks. ønsker å kjøpe forsterker, og har to-tre kandidater, kan det være greit å hente inn tilbud og vurdere disse opp mot hverandre.:rolleyes:
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Jeg vurderer å selge skinnet - før bjørnen er skutt.
Er der noen der ute som kan være så snill å vurdere å kjøpe det ?
Pris kan diskuteres, men evt. pris er ferdigprutet.
 
Topp Bunn