Z
Zomby_Woof
Gjest
Takk for tipset. Jeg har ofte tenkt at det kunne vært OK med en 'snill' PU som alternativ til den nesten kyniske ærligheten som Ortofonen står for. Det er ikke alle plater som er godt mikset...
Prøver igjen.aloz skrev:Hei,
er det noen som har erfaring med oljeskift/påfyll på VPI Scout?
Ikke vet jeg helt hvor på spilleren man gjør det, heller ikke hva slags olje som er best egnet,
samt når man bør foreta oljeskift.
Er takknemlig for svar!
(Dette er sikkert tatt opp tidligere, men har ikke klart å søke det opp)
Aloz
Ser du har våkna og ... vel og bra å få rettet på skriveleif.pengesluk skrev:Skulle vært morro og sett denne gjort om til ilder, ja.. ;D ;D
Det er jo en personlig sag, jeg synes VPI classic (1) er en vakker pladespiller, det syntes jeg såvidt også om min gamle 1978-9 Linn LP12erlandsen skrev:... Men at han utroper den til en av de vakreste platespillere han vet om, det kan jeg ikke begripe
DEt har nok med jording å gjøre.....Parelius skrev:Ikke spør meg hva som skjer, men tenkte det kunne være greit å poste en erfaring.
Har hørt om flere som har problem med at det smeller i høyttalerne når en slår av (spesielt) og på motoren til spilleren (jeg har motoren til HR-X/SuperScoutMaster). Det har vært noen råd om å hive inn en kondis i forbindelse med av/på knappen, men jeg har aldri gjort noe med det.
Nå ble jeg av andre årsaker tvunget til å skifet junction box fra RCA til XLR, og under over alle under, så forsvant det problemet. (Jeg har fremdeles RCA-innganger på RIAA.)
Hvor «problemet» egentlig ligger har jeg ikke tenkt noe særlig over. Det er tyst nu.
Ja , klart det er mulig , jeg har selvsagt en på hånd , i og med at jeg har tenkt på dette , har jævla lyst på en slik shootout.... ev å ha to spillere. , dov vil de nok spille i samme gata.J.J skrev:Oi - spennende Espen - Det er jo noen slike spillere her hjemme... Så teoretisk ..... : så er det mulig ...
Jepp - da er det vel bare og kjøre på dassm skrev:Ja , klart det er mulig , jeg har selvsagt en på hånd , i og med at jeg har tenkt på dette , har jævla lyst på en slik shootout.... ev å ha to spillere. , dov vil de nok spille i samme gata.J.J skrev:Oi - spennende Espen - Det er jo noen slike spillere her hjemme... Så teoretisk ..... : så er det mulig ...
Jeg kan jo bare selge den ene , dersom jeg skulle oppdage at det blir for likt , lydmessig.
Jeg vet i det minste hva jeg får .
espen
Skal prøves ut, er på vei.Audiophile-Arve skrev:Viktig melding til alle de som har rimdrive.....
Det finnest ei ny gjennomsiktig "plastreim" som erstattar den svarte "gummireima" som skal gå rundt kanten på rimdrive, og vere kontakt mellom mellomhjulet og platetallerken. Dette forbetra lyden svært mykje, og kostar ikkje mange kronene. Beste oppgraderinga eg har gjort av min (svært så oppgraderte i utganspunktet, rettnok) SSM så langt...
VPI foreskriver at spindelen/tallerkenen smøres med hvitt lithium-fett (CRC, kan kjøpes på Clas Ohlson), og motorakslingen skal ha en dråpe med motorolje SAE 40. Stikk innom et bilverksted og spør om du kan få litt olje på en farrisflaske. Dråpen fikser du med pipette fra apoteket. Lykke til!!VilhelmW skrev:Skal / bør spindelen på spilleren smøres / påfylles ny olje? Jeg har ikke gjort dette siden jeg fikk spilleren ( over et år siden nå..). Hvis ja, hvilken type olje? Har Vpi en egen olje?
erlandsen skrev:VPI foreskriver at spindelen/tallerkenen smøres med hvitt lithium-fett (CRC, kan kjøpes på Clas Ohlson), og motorakslingen skal ha en dråpe med motorolje SAE 40. Stikk innom et bilverksted og spør om du kan få litt olje på en farrisflaske. Dråpen fikser du med pipette fra apoteket. Lykke til!!VilhelmW skrev:Skal / bør spindelen på spilleren smøres / påfylles ny olje? Jeg har ikke gjort dette siden jeg fikk spilleren ( over et år siden nå..). Hvis ja, hvilken type olje? Har Vpi en egen olje?