Vinylfunn mens man slentrer omkring

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Mye bra der vreden, Live at Leeds blir det aldri for mange av, kanonplate. Er alle inserts inntakt?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Mye bra der vreden, Live at Leeds blir det aldri for mange av, kanonplate. Er alle inserts inntakt?
    Det var det utrolige. Så ut som om de ikke en gang var blitt tatt ut. Bildet viser ca 1/3 av det jeg fant, blir fint å få vasket og avspilt.
    Mye her nede er spanske utgivelser, men pga antallet tilflyttere (tusentalls gjennom årene) er det kommet mye bra originalvinyl hit fra UK og USA.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Har møtt noen folk der nede fra UK som slet med å finansiere "boosen", flere tragiske tilfeller. Kanskje det er dem som selger platene sine...
    Har aldri prioritert vinylslentring når jeg har vært der nede, må nok forandre litt på gjøremålene neste gang.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    160,- for en Track (UK?) utgivelse er ok pris det...

    Edit; Hvor er plakaten?:cool:
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Har møtt noen folk der nede fra UK som slet med å finansiere "boosen", flere tragiske tilfeller. Kanskje det er dem som selger platene sine...
    Har aldri prioritert vinylslentring når jeg har vært der nede, må nok forandre litt på gjøremålene neste gang.
    Har snakket en del med innehaveren, som forteller at det nå også er mye snakk om dødsbo. Folk har bodd her livet ut - men mest skyldes det at mange går over til enklere avspilling og vil bli kvitt vinyl og CDer.
    Jeg tror han må ha en fantastisk privatsamling (utrolig musikkglad mann, så det er ham forunt.)

    Er nok slik i mange av feriestedene her. I San Sebastian er det en butikk med et usannsynlig utvalg skatter, noe innehaveren forklarte med at stedet har så mange jazz og klassiskfestivaler, og dermed mange kresne musikkelskere.
     

    Franx

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    39
    Antall liker
    4
    Slettet innlegg pga feilpost
     
    Sist redigert:

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Slentret innom et loppis\bruktbutikk i utkanten av Trondheim i dag. En bunke med uinteressante svensktoppar lå framme, men inni en krok under et bord fant jeg en pappeske med skikkelig musikk. En plate fra Decca i mono fra 1966 med Eric Clapton kunne jeg ikke la ligge igjen for 20kr, tok også med en live-plate med Jimi Hendrix og en samleplate med Hendrix og Who. Etter en runde i oppvaskkummen med Zalo så låt de godkjent alle mann!

    http://www.discogs.com/John-Mayall-With-Eric-Clapton-Blues-Breakers/release/725750

    http://www.discogs.com/Jimi-Hendrix-Early-Jimi-Hendrix-Vol-2/release/1760633

    http://www.discogs.com/Various-Backtrack-1/release/1710785
     

    Vedlegg

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.279
    213.jpg

    Fant disse to i den lokale butikken i Kongsgaten i går, det er en butikk det er verdt å slentre innom en gang iblandt.
    Spesielt Time Bomb er i meget god stand, høres neste uspilt ut og god lyd (Hollandsk pressing A1/B1, forrige eier har skrevet '89 på coveret).
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Fant cc cowboys rock n roll ryttere og blodsbrødre i mint condition idag på loppis. Er dette verdifullt eller dagligdags? Fant ikke noen på discogs eller finn til å sammenligne priser med..
     

    pang

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    13
    Sånn midt i mellom skal jeg anta. Solgte bra og lå høyest som nr 4 på VG lista. Regner med det meste var CDer , så vinylopplaget ev ene var kanskje ikke så store.
    150-200 kr er de verdt i mint.

    mvh Amund
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.390
    Dagens fangst:
    IMG_20150207_183446.jpg

    Både Szeryng (3LP) og Landowska (6LP) er komplette innspillinger, og alle er NM. Totalpris i underkant av 200.-
    Steen
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.279
    Lenge siden jeg hadde vært i Amsterdam før jeg var tilbake 1 dag forrige fredag - altfor lenge vil jeg si nå
    Hadde 5 butikker på listen herfra;
    2ND / SECOND HAND Vinyl Lp RECORD SHOPS AMSTERDAM: Pop Jazz Classical Second Life Music, Wax Well Records, RecordFriend, Amstel Antiques, Sound Fountain Long Playing Records
    pluss en gammel kjenning, Concerto i Utrechtsestraat;
    Concerto Amsterdam record store

    "Dessverre" ble jeg avsporet av en spesial utstilling på Rijksmuseum (Late Rembrandt https://www.rijksmuseum.nl/en/late-rembrandt).
    Likevel, gledelig å se at Concerto nesten var på gamle høyder - mye ny vinyl og CD'er, samt et anstendig utvalg av brukt vinyl og CD i alle sjangre.
    Brukte over to timer der inne, kunne lett vært lengre der, meget psoitivt at de har bra avspillingsytstyr for å sjekke plater.
    Fikk med meg disse (-Eno) derfra;
    IMAG0248.jpg

    En bra Pink Island Traffic Last Exit til 30 euro, en strøken A-1, B-1 fransk pressing av "Shoot the lights out" som låt bedre enn min tidlig '80 talls pressing kjøpt dengang i Bergen (Inelco - Engelsk?), pluss noen andre ikke så verdt å nevne...eller tja, en helt strøken Beethoven 4 klaverkonsert med Pollini (DG) til 2 euro kan en jo ta med seg (mitt 70'talls eksemplar var blitt litt slitt, så hvorfor ikke...)

    Etter Rembrandt ble det heldigvis tid til Record Friend - et nytt bekjentskap for meg hvor jeg fikk tak i Eno platen over - og denne til 49 euro;
    IMAG0255.jpg

    En helt strøken engelsk Vertigo Deluxe pressing. Meget god lyd som vanlig fra den tiden (1975).

    Etter en bedre rijstafel om kvelden var konklusjonen til kona og meg klar - ikke lenge til vi drar til Amsterdam igjen - og for min egen del - med bedre tid til å få sjekket ut de andre butikkene på listen :)

    mvh

    PS. For de som er interessert i slikt er Rembrandt utstillingen verdt turen alene.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.773
    Antall liker
    36.070
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    En tur innom gamlebyen i Fredrikstad.
    knallyd på begge to.
    IMAG0201.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.502
    Antall liker
    17.296
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Var og kjøpte en liten bunke plater forrige dagen (også) til en hyggelig pris. Gadd ikke sjekke tilstanden til mer enn et par av de når jeg handlet.

    I går var det tid for å gå igjennom de, sjekke tilstanden og få registrert de inn på Discogs.

    Da det var tid for denne, som jeg antok var en helt ordinær utgivelse, og som ikke akkurat er sjelden ....

    1.jpg


    ... ble jeg, ikke rent lite overrasket, da denne trillet ut av innercoveret:

    1.jpg


    Så langt jeg har sjekket ut ble det produsert et limitert opplag på 500 stk blå, og 500 stk røde :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn