vintage treff på møre i høst

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    1.094
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Det ble som meddelt et todelt arrangement. Først på dagen stod det platemesse på programmet. Her ble det svært godt oppmøte med anslagsvis 100-150 mennesker innom i løpet av dagen. Det ble budt frem plater og diverse Tandberg og annet utstyr. Denne delen ble svært vellykket, og det så ut til at folk koste seg med vinyl, kaffe og kaker:) Totalomsetningen ble mer enn pen!

    Jeg fikk hilse på United fra forumet som besøkte platemessen.

    Vintagedelen av arrangementet ble dessverre litt mere kjedelig. Totalt besøkstall var 0.
    Jeg antar at dette blir for smalt interesseområde til at en sånn samling kan lykkes.

    Alt i alt så ga platemessen mersmak, og antar at dette skal arrangeres igjen senere:)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.133
    Antall liker
    32.653
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Dumt med vintagetreffet, hadde lyst jeg, men sjåføren hadde ikke tid til å vente på det.
    Muligens ble det for langt tidsspenn mellom start på de to tingene?
    Jeg så da noen som bar ut noe elektronikk, litt slik salg ble det også?

    uansett, platemessa var meget hyggelig. Artig å se ungdom, tom. unge jenter, kjøpe vinyl.
    Kjøpte noen skiver av bror Pekaill, jeg. Prøvespilte noen av dem i går, kvaliteten var finfin.

    Og turen ut på Averøya var en begivenhet i seg selv, mye flott natur som jeg ikke hadde sett på 40 år, kommer med et par dårlige mobilbilder i morra.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg fikk et meget hyggelig tilbud fra en her på sentralen i går, og nå er en Tandberg TR2075 på vei:)
    Vis vedlegget 217457
    Denne er nesten skamrost i den kjempelange tandbergtråden på hifi4all.dk, og jeg er spent på hvordan den vil hevde seg i dette selskapet :confused:

    Jeg er veldig glad for den site utviklingen, da jeg på forhånd hadde et håp om at det dukket opp en Marantz 22xx og Tandberg 2075 til receiverduellen.
    Det som mangler nå er en av de større modellene fra Pioneer eller tilsvarende for å gjøre testoppstillingen enda bredere.
    Har selv en Maranz 2250B og en kammerat som har en Rotel RX 1603, som for tiden kviler seg. Det kunne ha vært noe å stillt opp med. Begge disse låter fint på vintage JBL:)mvh. Guit
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    1.094
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Det var i vert fall veldig artig å arrangere platemessa, og er kjempefornøyd med hvordan det hele ble gjennomført.
    Jeg satser på å arrangere tilsvarende senere også.

    Og til Guit og Kabeldragern og eventuelle andre i området, så er ikke ideen om vintagetreff lagt død. Vi får se om det blir en anledning senere:)
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.395
    Antall liker
    3.427
    Torget vurderinger
    0
    Vintagedelen av arrangementet ble dessverre litt mere kjedelig. Totalt besøkstall var 0.
    Jeg antar at dette blir for smalt interesseområde til at en sånn samling kan lykkes.
    Tråkigt..
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    1.094
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Neste lørdag skal jeg på vintagemarked i Nederland. Jeg var der i fjor på samme tiden, og heldigvis så får jeg muligheten igjen i år.

    Dette er en stor hall med opp i mot 100 selgere av vintage radio og hifiutstyr. Det er svært sympatiske priser og et utrolig utvalg av små og store hifirelaterte saker.

    For de interesserte anbefaler jeg følgende bilder for en stemningsrapport: Nederlandse Vereniging voor de Historie van de Radio

    Forårets arrangement innehold en demonstrasjonsdel av gammlet og edelt monoutstyr.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Veldig synd at del 2 av arrangementet hadde 0 besøk. Jeg hadde gledt meg til å ta turen, men barna snudde helga på hodet, så det blei å være hjemme. ??????

    Håper det blir et vårslepp! Kose deg i Nederland. Don't go up in smoke..
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.133
    Antall liker
    32.653
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det var her det var
    IMG_1873.JPG

    Helt ålreit lokale til formålet (kanskje kunne vi gamlinger, kravstore som vi er, tenkt oss noen gode stoler for kafferast)

    Trodde jeg hadde tatt noen bilder av hifi, men det var det lite av, gett. Eneste var av en fin Thorens
    IMG_1874.JPG

    Jeg så da noen forsterkere og høyttalere også, fikk dessverre hverken studert eller knipset dem

    Platemessa viktigst for de fleste, ja
    IMG_1875.JPG

    Mange fikk etter hvert poser i hendene

    Litt sighseeing på Averøya ble det tid til
    IMG_1855.JPG

    Mot Atlanterhavsvegen
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    1.094
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    For ordens skyld, det var langt flere plater enn hva som er vist på bildet:)
     

    Ludvig82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.05.2013
    Innlegg
    167
    Antall liker
    39
    Sted
    Fannrem, Sør Trønderlag
    Det var i vert fall veldig artig å arrangere platemessa, og er kjempefornøyd med hvordan det hele ble gjennomført.
    Jeg satser på å arrangere tilsvarende senere også.

    Og til Guit og Kabeldragern og eventuelle andre i området, så er ikke ideen om vintagetreff lagt død. Vi får se om det blir en anledning senere:)
    Høres bra ut spør du meg, jeg vil ihvertfall komme ved en senere anledning.har jo fattet stor interrease for vintage lyd, selv om kunnskapen ikke er her enda. Var synd det passet så dårlig den helgen, men billettene vat kjøpt for flere måneder siden. Jeg kunne også gjerne tenkt meg å prøve noe slikt her (orkdal). Kan jo tenkes at trondheimsfolk tar turen da.
     

    Olafen

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2011
    Innlegg
    24
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Noen bilder fra like etter at platemessen åpnet, like etter ble det ikke tid til å ta bilder da det kom masse folk.
    Platemesse-130.jpg


    Platemesse-131.jpg


    Platemesse-132.jpg


    Platemesse-133.jpg


    Platemesse-134.jpg


    Platemesse-135.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er lei meg for at jeg ikke hadde anledning til å bli med.
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Var noen kjente fjes å se der. Synd jeg ikke fikk mulighet til å være der,men slik er offshorejobben. Man får ikke med seg alt...
    MEN,neste gang.....
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Nostalgi, gammelpop og svenskegruppa Deep Purple, noen som har lest artikkelen? Kjempetiltak, men Tidens Krav bikker muligens en smule over. Hater "nostalgi" er for ung trass i mine sølvhår, visste ikke at REM sorterte under kategorien "gammalpop", egenlig heller ikke Pink Floyd her definert som et rockeband, og når ble Deep Purple svensker?

    jaja, hyggelig med oppmerksomhet da, men "kjente og kjære artister fra minnenes album", lukter mer av tisselaken, løse gebiss og middag servert klokka 1230.

    :rolleyes::eek:

    Edit: kjempetiltak jeg mer enn gjerne skulle fått med meg, misforstå meg rett. :)
     

    Olafen

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2011
    Innlegg
    24
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    TK slo dette opp som en skikkelig gladsak, og bruker nesten to hele sider i avisa på saken.

    Det gir positiv oppmerksomhet til selve vinyl som medium. At ikke alle detaljer blir riktig gjengitt i et slik oppslag er underordnet, tonen er positiv og alt i alt gir den et bilde på økende interesse. Når man vet hva som er riktig, er det ofte man kan trekke litt på smilebåndet når man leser artikler i aviser, både store og små, men det er tross alt ikke så vikgig :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.133
    Antall liker
    32.653
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hæh, er ikke Deep Purple et dansk danseband da?
    Men enig jeg, Olafen. Artig lesing.

    PS: sikker på at Eros også er enig.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Selvsagt er jeg enig i det, kjempemessig at avisa vier såpass stor plass, men det jeg påpeker må leses med smilebriller og jeg har vel litt rett, har jeg ikke (?) ;);)

    ("Nostalgi" er forøvrig en rød klut for min del :rolleyes: )
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Synes det er -som flere har sagt- positivt at avisa gir arrangementet såpass med spalteplass, men at det kiler litt i munnvikene når deep purple blir svenske er vel greit det også?
    Håper en kan få til noe lignende i stor-Ålesund.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn