Venner av QNKTC/Henry Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Grace kjører balansert over 6,3mm jack, så det er ingen grunn til å ikke gjøre det for han Hænri. Om det letter mekanikken så finnes det flust av kabler med jack-xlr.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Sånn, da har det begynt å røre seg rundt Henry Audio igjen!

    Den første anmeldelsen av USB DAC 128 mkII har kommet inn fra Hifi Pig. De skriver: “Recommended for - portability, good sound quality with finesse, strong bottom end and ability to explore many genres very well.”

    Dette var så kult, at jeg satte det på forsiden her på Sentralen :)

    Og så har man begynt å blogge, må vite! The Henry Audio Blog Her kommer jeg til å legge ut en del ganske teknisk informasjon om digital lydavspilling.


    Børge



    B2.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    De fleste som har testet utgående versjon, skriver at den har en lys signatur og litt lite punch. mkII er laget for å gi mer punch i bassen, noe jeg tror den har lykkes med. Med på kjøpe er mer romlig oppløsning og varmere klang. Mørk i klangen er den ikke.

    Børge
    Etter å ha levd med MK II-varianten en stund, kan jeg bekrefte at den er en god del bedre, for å si det sånn. Mer driv, trøkk, dynamikk, klang og tredimensjonalitet. Og en helt annen bass, ikke minst.Det låter rett og slett enda mer levende og naturlig. Det er jo sånne forbedringer vi gærninger som oftest betaler mye for. Her koster det ikke mange kronene...
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Er den dobbelt så bra?
    Selgeren i meg vil jo naturligvis si "ja, minst!".

    Er ripasso dobbelt så bra som cianti classico? Noen gir blaffen, for andre er det et hav av forskjell. Som designer av boksen skal jeg være forsiktig med å bli for subjektiv. Men da mkII var på prototype-stadiet, endte jeg igjen og igjen opp med den boksen til daglig-lytting.

    Målet mitt har hele tiden vært at kost/nytte-forholdet på mkII skal være minst like bra som på mkI.


    Børge
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.647
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Gratulerer med et flott produkt.
    Siden jeg allerede har og er svært fornøyd med min "Orginale" MK1 og stadig drar den frem og bruker den, kommer jeg neppe til å prøve en MK2 med det første.
    Er produkt 2 like godt eller bedre en eneren er den fortsatt et røverkjøp til 2000kr.
    Ønsker Børge lykke til med satsningen,håper du selger i bøtter å spann.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Joda, den er et røverkjøp. Jeg kan selvfølgelig bare snakke for meg selv, men jeg synes den er dobbelt så god, ja.
    Minst.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.993
    Antall liker
    8.304
    Torget vurderinger
    1
    Jeg trenger litt flere innganger.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Det kommer nok en modell med flere innganger, men neppe før det har gått et år.

    Et av hovedpoengene med DACen er den asynkrone klokkingen som bare USB tilbyr.

    Børge
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Blir nok en slik ganske snart Børge, har vært veldig fornøyd med 1,2 spesielt etter LC-audio regulator kom på plass.

    Noen som kjenner til disse PC-"tweakes'a"?? Bestilte dem ifb med at jeg trengte en DC-regulator til RIAA'n. Var så billig at det skader ikke å prøve:

    Elfidelity SATA Hard Disk Power Filter Adapter for Computer Audio Enhancement | eBay

    Elfidelity PC Cooling Fan Power Filter for Computer Audio Enhancement | eBay

    Elfidelity Power Filter Card for Computer Audio Enhancement for PCI and PCI E | eBay

    Ser ut til å glatte ut strømmen som kommer fra switchmode'n i pc'n men om det har no for seg vet jeg ikke....

    BTW, jeg bestilte denne:

    Valab Ultra Low Noise Regulatible Linear Voltage Regulator 1 3 20VDC 7 5A | eBay

    Kan sikkert være en oppgradering ift usb også. Trenger en liten trafo og et pent kabinett....
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Fint at du liker forrige versjon. Blir spennende å høre hvordan ny DAC måler seg mot moddet gammel DAC. Kan du sende link til den LC-regulatoren?

    Personlig er jeg litt skeptisk til modding inne i PCen man spiller fra. Jo nærmere man kommer den analoge siden av anlegget, desto mer kan det være å hente. Jeg utelukker ikke at noen har effekt av påkostede SATA-kabler, men det sitter ganske mye hovedkort og CPU mellom dem og DACen. Gi oss gjerne beskjed om hvordan du oppfatter det!

    Det som kommer frem til DAC-boksen fra PCen er:
    - Strømforsyning 5V
    - Jordsløyfer
    - Selve USB-signalet

    Min mkII har bedre filtrering av 5V. Men på samme måte som med vin er det alltid mulig å finne en bedre strømforsyning. En USB-isolator kan hjelpe på jordsølyfer. Men det samme vil også en bærbar PC på batteri-drift gjøre.

    Selve USB-signalet er holdt langt unna analog-delen i DACen. Samtidig har jeg ikke gjort mye forskning på hvordan det påvirker lyden.


    Børge
     

    mesc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    306
    Antall liker
    7
    Sted
    Rogaland
    Hey Børge

    Vet du hvorfor min audio-widget usb interface ikke vil fungere med min android telefon? Har nylig oppdatert til 5.0.1 (lollipop) akkurat samme resultat som på tidligere versjoner, ingen lyd...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.110
    Torget vurderinger
    4
    Har kjøpt meg en MK II som "vente dac" mens jeg prøve å få fikset Cyrus dacen min, og må si den spiller veldig bra rett ut av esken. Den får strøm fra en Apple TV1 som kjører en Linux distro m/MDP som "Man" konfigurert. Når den spiller såpass bra med strøm over usb fra en ATV så må man jo lure på hvordan en bedre psu ville påvirket lyden. Noen som har testet og kan gi en tilbakemelding?
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Kult at det låter bra hos deg!

    Artig oppsett med den Apple TV1'en! Har en nyere versjon i heimen som ikke er like modde-vennlig, dessverre.

    Tar gjerne imot tips om lyd-vennlige mediasenter-bokser som egner seg med USB. Har snust litt på Rune Audio, men ikke spilt på det ennå.


    Børge
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Jeg har dessverre ikke mye erfaring med DAC+Android. Har hørt rapporter om at det funker bra på Xperia Z2. Det er veldig bra å få tilbakemelding på hvilke apparater og OS-versjoner som faktisk funker.

    Et godt tips er uansett å forsøke både UAC1 (grønt lys) og UAC2 (rødt lys).

    På Mac'er funker DACen veldig bra. iOS har dessverre en innebygget blokkering.


    Børge


    Hey Børge

    Vet du hvorfor min audio-widget usb interface ikke vil fungere med min android telefon? Har nylig oppdatert til 5.0.1 (lollipop) akkurat samme resultat som på tidligere versjoner, ingen lyd...
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det er litt rart, altså at det er en blokkering? Kan det være problemer med firmware? F.o.m ios 7 støttes faktisk usb audio 2.0, og xmos-baserte chipset fungerer fint.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Det er litt rart, altså at det er en blokkering? Kan det være problemer med firmware? F.o.m ios 7 støttes faktisk usb audio 2.0, og xmos-baserte chipset fungerer fint.
    Aha! Det må jeg forsøke. Hvis det funker, bør DACen min også gå. Jeg er litt for vant med at Apple krever spesial-løsninger på alt av hardware man plugger inn.

    Børge
     

    Dopus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.12.2013
    Innlegg
    84
    Antall liker
    17
    Sted
    Rogaland
    Kult at det låter bra hos deg!

    Artig oppsett med den Apple TV1'en! Har en nyere versjon i heimen som ikke er like modde-vennlig, dessverre.

    Tar gjerne imot tips om lyd-vennlige mediasenter-bokser som egner seg med USB. Har snust litt på Rune Audio, men ikke spilt på det ennå.


    Børge
    Rune audio har jeg testet. Fungerte bra helt til jeg prøvde 0.3 Alpha utagven (med qnktc dacen). Denne hadde ny utgave av linux kjernen, og skapte problemer med lyden. Den ble forvridd og metallisk. Har ikke fått testet Betaen som ligger ute nå.

    Den distroen jeg bruker nå på respberry Pien min er PiCorePlayer ( https://sites.google.com/site/picoreplayer/home ). Den er open source utgave av squeezebox, og bruker squeezebox player appene på google play for å fjernstyre og lage spillelister. Denne kan også streame WIMP HIFI, som er en av grunnene til at jeg har gått over til denne distoren. I denne distroen så kan jeg tweake hva som blir hardware aksellerert over USB (som jeg tror er det som lager problemer for dacen), og har funnet en setting som fungerer. Ingen problemer med streaming av lokal musikk fra NAS, og som sagt støtte for WIMP HIFI, og spotify.
    Når det gjelder lyden, så mener jeg å huske at den ikke oppsampler lyden. Spiller mine HD lyd filer og valig FLAC uten problemer i hvertfall. Denne krever også Logitech Media Server på pc eller NAS som konfigerers mot spilleren. Men tipper det blir omtrent som med en av dem eldre squeezebox hardware spillerene.

    Begge distroene er blitt brukt på Raspberry PI Linux "miniPC. testet på gammel og ny utgave (256MB Ram på gammel og 512MB Ram på ny utgave)

    Mulig jeg må finne meg en ok linux distro til Intel NUCen jeg har stående ved stereo/hjemmekino racket, er kanskje lettere å få til en god HIFI løsning på en NUC da den den er X86 kompatible, og MYE kraftigere en RPIen (I3, 8GB RAM 128GB SSD)
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.110
    Torget vurderinger
    4
    Kult at det låter bra hos deg!

    Artig oppsett med den Apple TV1'en! Har en nyere versjon i heimen som ikke er like modde-vennlig, dessverre.

    Tar gjerne imot tips om lyd-vennlige mediasenter-bokser som egner seg med USB. Har snust litt på Rune Audio, men ikke spilt på det ennå.


    Børge
    Mener du det er noe å hente med en bedre psu?
    F.eks denne:USB audio power supply, galvanical isolated, audiophile USB Power supply, isolated USB low noise transformer, USB DAC power supply, audiophile power supply
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Det skader ikke å prøve!

    Børge
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    borge: Minutten har en ATV med Linux 3.14.x installert, og har problemer med at resampling fra 352 til 192 i UAC2 fungerer dårlig, mens 352 til 48khz i UAC1 fungerer fint.
    Fra https://github.com/borgestrand/sdr-widget/blob/audio-widget-experimental/AW_readme.txt står det blant annet:


    For the AudioWidget you should use the following settings:
    - Board Type = usbi2s
    - ADC Type = none
    - Filter Type = fir (This setting controls a single GPIO pin for PCM5102)
    - Image Type = uac1_audio (or uac2_audio, see Listening to audio UAC2 above)
    - DAC Type = generic
    - Quirks = quirk_none for Windows and Mac, quirk_linux for Linux
    - IN Type = normal
    - LCD Type = hd44780
    - OUT Type = normal
    - Log Type = none

    Kan det å sette quirk_linux være løsningen?
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Linux_quirk er noe som var lagt inn for eldre kernel-versjoner. Nå husker jeg ikke helt ved hvilken versjon den ikke lenger er nødvendig, men for 3.1.4 burde det ikke være et problem.

    Med DACen plugget inn som UAC2 gir den OSet beskjed om at den klarer diverse sample-rater, inkludert 192ksps. Med innhold i andre sample-rater trengs resampling. Generelt sett er det best lyd uten resampling, men med innhold i 384ksps må det være med. Det kan hende at resampling er skrudd av i OSet ditt slik den anerkjenner UAC2-versjonen, men skrudd på for UAC1. De to versjonene opererer med samme device navn men med forskjellig USB PID.

    Noen player-programmer (f.eks. JRiver på PC) tillater forskjellige innstillinger for forskjellige sample-rater. Mulig det er tilgjengelig for deg også.


    Børge
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke mulig å stille f.eks integer faktor slik at man slipper unna med et enkelt desimasjonsfilter/lp. Atm blir det resamplet til høyeste rate som blir rappportert av lydkortet. Dette er jo forsovet ikke store problemet da det er sox som brukes, og cpu-bruken er minimal pga sse-instruksjoner. Det fungerer helt fint å resample 352 til 2 forskjellige xmos-baserte dacer som går opp til 32/192, det funker også fint med 2 pcm27xx baserte dacer som går opp til 16/48. Men henry audio hakker altså ved resampling fra 352 til 192, men ikke fra 352 til 48. Svært merkelig. Dette må da kunne være en mulig bug et eller annet sted eller?
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Dette er interessant, men heldigvis ikke et problem for alle. Håper du har lyst til å hjelpe meg å finne ut av dette.

    Kan du sende meg mest mulig info om systemet du kjører på? Kan du kjøre en USB descriptor-dumper på de andre DACene? Har du tilgang på oscilloscop for å verifisere faktisk samplerate? Jeg trenger også noen musikkfiler hvor dette inntreffer. Send meg gjerne en pm.

    Hvis du vil, kan jeg sende deg eksperimentell firmware for DACen. Det betyr at du vil trenge en PC samt følge instruksjonen på linje 508 i AW_readme.txt.

    Når jeg er hjemme igjen, sender jeg deg et script for Linux som overvåker DACen i sanntid.

    Børge



    Det er ikke mulig å stille f.eks integer faktor slik at man slipper unna med et enkelt desimasjonsfilter/lp. Atm blir det resamplet til høyeste rate som blir rappportert av lydkortet. Dette er jo forsovet ikke store problemet da det er sox som brukes, og cpu-bruken er minimal pga sse-instruksjoner. Det fungerer helt fint å resample 352 til 2 forskjellige xmos-baserte dacer som går opp til 32/192, det funker også fint med 2 pcm27xx baserte dacer som går opp til 16/48. Men henry audio hakker altså ved resampling fra 352 til 192, men ikke fra 352 til 48. Svært merkelig. Dette må da kunne være en mulig bug et eller annet sted eller?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.110
    Torget vurderinger
    4
    Kan nevne at jeg har probemer med å spille 24/88.2 filer i usb1 modus (fungerer bedre med siste versjon av Icarus, men fortsatt digital "knitring") men her spiller DXD filer fra 2L helt fint. I usb2 modus så spiller 24/88.2 helt fint men DXD fra 2L avspilles med mye digital støy.
    Test filer fra 2L kan lastes ned her: High Resolution Music DOWNLOAD services .:. FLAC in free TEST BENCH
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke denne dacen, så jeg er ikke til altfor mye hjelp. Kan hende det er en bug i programvaren også, men det er altså kun denne dacen som har et problem. Men send meg gjerne scriptet, og i tillegg kan jeg jo alltids kjøre en dump på usb-descriptor fra de andre dacene.
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Scriptet jeg kjører på Linux for å overvåke lydkortet er
    watch -n 1 "cat /proc/asound/card1/stream0 "
    Det kan hende hende at card1 må endres til card0, card2 etc.

    I UAC1 sier DACen at den klarer 44.1 og 48. Det betyr at operativsystemet må få til å sample om filer til den sampleraten. I UAC2 føyer den til 88.2, 96, 176.4 og 192. Andre samplerater enn de støttede bør ikke OSet forsøke å sende til DACen. Hvis dette fungerer på andre DACer men ikke på min, misstenker jeg at det er noe i USB-deskriptorene. Det er veldig fint om du kan kjøre Thesycon sin tdd.exe på en Windows-maskin og sende meg rapportene.

    På min Linux-boks fungerer ting godt. Jeg har en .wav-sampling samplet i de 6 klassiske ratene (resamplet fra 44.1 mp3 med JRiver). Jeg kjører 3.13-0-24 på en Linux Mint-17/64 med Core2Duo 3GHz. Jeg bruker mpd med innstillingen 'auto_resample "no"'. I UAC1 vil den da kjøre 44.1 og 48 as-is, og resample 88.2, 96, 176.4 og 192 til 48. Det verifiserte jeg nettopp med scriptet over. Den gjør dette uten noen form for digital støy. I UAC2 kjører den alt rett gjennom.

    For sikkerhets skyld testet jeg nettopp 2L sin Vivaldi-fil i DXD-format. Takk for link! På UAC1 resamples den til 48. På UAC2 resamples den til 192. Begge deler akkurat som forventer, og det låter flott.

    Det eneste dette betyr er at kombinasjonen 3.13.0, 64-bits PC og mpd funker etter intensjonen. Dårlig ytelse hos deg kan skyldes alt fra USB-deskriptorer til lyd-drivere, kjerne-versjon, player-program etc. Det kan også være at firmware-oppdatering av DAC har noe for seg. I så fall anbefaler jeg linje 508 i https://github.com/borgestrand/sdr-widget/blob/audio-widget-experimental/AW_readme.txt i kombinasjon med https://github.com/borgestrand/widget_binaries og awx_20140918_mkII_RC03.elf.

    Håper dette bringer deg litt videre!


    Børge
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hjelp. Siden det fungerer fint hos deg med den beskrivelsen, så aner jeg ikke hvor feilen kan være. Det eneste er at jeg bruker SOXr til resampling istedet for libsamplerate. Minth 17 er basert på Ubuntu 14.04 og i følge Ubuntu – Details of package mpd in trusty , betyr det at det er libsamplerate som brukes.
    Du kan prøve med soxr uten å rekompilere:
    sudo apt-get install libsoxr-lsr0
    nano /etc/ld.so.preload og legg til /usr/lib/x86_64-linux-gnu/libsoxr-lsr.so.0.1.9
    nano /etc/mpd.conf og samplerate_converter "SoX VHQ" eller "SoX HQ" (kommenter ut det som er der fra før)
    Restart mpd med "initctl restart mpd" evt "service mpd restart"

    Minutten: kan du prøve å avspille : http://www.msbtech.com/support/32_384k_PerfectTest.wav og http://www.msbtech.com/support/24_384k_PerfectTest.wav Du kan jo også prøve å oppgradere firmware. Tviler på du har en eneste fil som er i DXD utenom den testfilen, men det er ikke poenget :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.110
    Torget vurderinger
    4
    Brukte DXD filene som jeg nevne i Icarus tråden for å teste wifi ytelsen, og har ingen dac som støtter DXD så jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe musikk i DXD format med det første. Kan noen forklare meg hvorfor nedsamplet DXD spiller OK i usb1 modus men ikke 88.2 filer? (Nuforce dacen min som er 24/96 støtter heller ikke 88.2 over usb)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.110
    Torget vurderinger
    4

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Kan du prøve å streame fra Minimserver?
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Jeg har lyst til å hjelpe dere å komme i mål med dette, men da trenger jeg å vite hvilke DACer som faktisk virker, og se descriptor dumps (helst tdd.exe) av dem.

    Børge
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Har dessverre ikke tdd.exe.
    Bus 003 Device 002: ID 21b4:0230 Device Descriptor: bLength - Pastebin.com

    Jeg har ikke dette problemet og har prøvd med 4 forskjellige usb dacer.
    Men Minutten har problemet når Henry Dac er i bruk, med et ferdig oppsatt Linuximage som jeg har laget. Iogmed det fungerer fint med 4 andre Dacer mm, så er sjansen statistisk større for at det kan være en bug i firmwaren til Henry Dac. Jeg hadde lyst til å hjelpe deg til å finne ut om dette er tilfelle.

    Btw er det stor forskjell i om man streamer filene med MPD, eller om det er filbasert avspilling. Bruker du versjonen i Mint 17, så er det bugs i hytt og pine.

    Minutten: Grunnen til at 32bits-filen ikke virket er fordi det ikke støttes av dekoderen. Det er ingen bug, det er bare sånn det er.
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.110
    Torget vurderinger
    4
    Kan du prøve å streame fra Minimserver?
    Ikke for øyeblikket.
    Det er bare Intel and ARMv7 baserte NAS fra Synology som støtter Java som Minimserver krever. Det er mulig å installere Java på ARMv5 and PowerPC som min NAS har, men regner med det er en grunn til at det ikke er implementert for PowerPC NAS ( java bruker for mye ressurser?). Har ikke lyst til å ha java på NAS'en så jeg må da sette opp en PC som Minimserver kan kjøre på, men det blir vel ikke gjort noe prosessering på serveren?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare for å utelukke at det kan er grunnen, selv om det kan være usannsynlig. Uansett fungerer jo alt opp til 192, så dette er vel egentlig ikke noen stor sak uansett? Jeg går jo egentlig utifra at de fleste er i utgangspunktet interessert i å bruke en moderne dac som støtter alle bitrates opp til minst 192, resamplingen er jo der men ikke noe som er anbefalt å bruke. Uansett, jeg må melde pass inntil videre i denne tråden, da jeg hverken har Dacen som tråden omhandler, og har derav ingen personlig gevinst av å følge dette videre:p
     

    borge

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.01.2007
    Innlegg
    274
    Antall liker
    136
    Den deskriptoren kan jeg analysere. Ideelt sett lager dere tilsvarende filer av alt som funker og alt som ikke funker. Det samme gjelder skjermdump fra scriptet jeg sendte. Skjønner det er vrient når Man har noen DACer og Minutten andre. Men hvis dere til sammen kan sjekke alle fire (deskriptorer og script, min i både UAC1 og UAC2 med nyeste firmware) på ellers identisk hardware, vil jeg ha en mulighet til å komme videre.

    Under arbeidet med Linux-testing av DACen jobbet vi tett med folk med USB-erfaring i ALSA-teamet. Det kan være noen sære USB-deskriptorer som slår til og skaper missforståelse om tillatte sample-rater i oppsettet dere bruker. Det er vanskelig for meg å si eksakt siden ting funker her.

    Børge
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn