Veien videre etter Squeezebox Duet

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Sørg først for at LMS er oppe og går.

Kjør så hardware reset av først boksen (receiver) og deretter på controlleren. Logg så controlleren på nettverket. Den bør da kunne finne server og en "ny" (ukonfigurert) receiver.

Om du kjører Windows, kan det være et resultat av en windows 10-oppgradering som har slått ut lms. Da ser kontrolleren fint lite greier...

Johan-Kr
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
720
Torget vurderinger
4
Controlleren er jo også en player så hvis den lyser hvitt betyr det vel at den har kontakt med server (tror jeg)
Man kan da ta choose player og velge controlleren og se om man da kan bla i musikksamlingen......
Bare sånn for å teste om feilen ligger på Duet Receiver mener jeg...
Og hvis det viser seg at feilen ligger der så kan man jo prøve å resette receiver og prøve med kablet nettverk til den og ellers bør man vel følge oppskriften til Fenalaar og se om man kommer i mål.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Controlleren er jo også en player så hvis den lyser hvitt betyr det vel at den har kontakt med server (tror jeg)
Man kan da ta choose player og velge controlleren og se om man da kan bla i musikksamlingen......

Det har jeg aldri tenkt på! GLIMRENDE tips. Den og en hodetelefon blir nå mitt nye soveromsanlegg! Takk.
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
720
Torget vurderinger
4
Controlleren er jo også en player så hvis den lyser hvitt betyr det vel at den har kontakt med server (tror jeg)
Man kan da ta choose player og velge controlleren og se om man da kan bla i musikksamlingen......

Det har jeg aldri tenkt på! GLIMRENDE tips. Den og en hodetelefon blir nå mitt nye soveromsanlegg! Takk.
Velbekomme :)
Fleksibiliteten i Squeezebox-universet er helt uovertruffent ;)
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.110
Antall liker
32.550
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Controlleren er jo også en player så hvis den lyser hvitt betyr det vel at den har kontakt med server (tror jeg)
Man kan da ta choose player og velge controlleren og se om man da kan bla i musikksamlingen......
Bare sånn for å teste om feilen ligger på Duet Receiver mener jeg...
Og hvis det viser seg at feilen ligger der så kan man jo prøve å resette receiver og prøve med kablet nettverk til den og ellers bør man vel følge oppskriften til Fenalaar og se om man kommer i mål.
Oppskriften til Fenalaar var det eneste som virket på mine receivere. Hver gang jeg skiftet ruter, etc, måtte denne prosedyren til. Måtte iblant prøve flere ganger også. Men å kjøpe en brukt SB Touch er omtrent en nobrainer? Hvis man er fornøyd med brukergrensesnittet LMS og div apper gir oss, og det er vi jo?
 
Topp Bunn