Valg av surroundreceiver

Antares

Medlem
Ble medlem
09.01.2013
Innlegg
33
Antall liker
5
Har et pågående "prosjekt" hvor jeg har bygd inn høyttalere i tak for en fremtidig 7.1 surround mulighet i kjellerstue.
Vurderer nå å gå til innkjøp av surroundreceiver, men er usikker på hvilken forsterkerkombo jeg burde gå for.
Har en Hegel H160 som jeg nå kjører i mitt stereooppsett.
Høyttalerne er B&W i hele linjen, og er å betrakte som " budsjettvarianter". Fronter er B&W 606 S2 AE, B&W PV1D sub, B&W HTM 6 S2 senter, og B&W CCM 684 i tak (side+bak). Mulig frontene blir byttet ut på sikt, men er pr i dag de jeg vil bruke.

Jeg ser for meg følgende forsterkerscenarioer og prisklasse, og ber om råd om hva dere mener kan være beste kombo. Anbefalinger om andre merker/oppsett tas også imot med takk🙂

1) Marantz Cinema 70 + Hegel H160 på fronter.
2) Marantz Cinema 60 + Hegel H160 på fronter.
3) Selge Hegel H160, og kjøpe Marantz Cinema 50, og bruke kun denne til både surround samt lytte i stereo.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.393
Antall liker
3.787
Torget vurderinger
1
Hvorfor Marantz? Uansett, kvitt deg med Hegelen og invester i en god surround sak istedet!
De surround sakene jeg har hatt de siste årene spiller like mye musikk de som stereo ampen gjør.
 

Antares

Medlem
Ble medlem
09.01.2013
Innlegg
33
Antall liker
5
Hvorfor Marantz...? har lest gode tester av dem. Hvis du har en annen mening, så vil jeg gjerne høre den, derfor jeg legger ut spørsmålet her.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.393
Antall liker
3.787
Torget vurderinger
1
Hvorfor Marantz...? har lest gode tester av dem. Hvis du har en annen mening, så vil jeg gjerne høre den, derfor jeg legger ut spørsmålet her.
Denon og Marantz er jo blitt samme greia de siste årene. Predelen er vel fin den, og gjort det bra i tester. Jeg synes det ble merkelig forvrengning ved å bruke effektdelen, og enda verre med å bruke kalibreringen.

I disse prisklassene du tenker så ville jeg ihvertfall tatt med Yamaha som et alternativ, de bare leverer. De fleste sjapper har gode retur ordninger/angrefrist, så det er jo muligheter å prøve før man bestemmer seg helt. Men Hifiklubben har vel kanskje både høyttalerne du har og Marantz for demo?
 
Topp Bunn