Høyttalere Valg av Høyttalere

Jokke92

Medlem
Ble medlem
05.09.2012
Innlegg
11
Antall liker
3
Sted
Nord Norge
Heisann folkens!

Jeg har kommet opp i ett ganske 'tøft' valg her. Jeg sitter pr.idag med ett par Swans RM600F Front Høyttalere som drives enkelt av en Arcam DiVa AVR-300 Receiver og kun det. Jeg har ikke økonomi for tiden til å invistere i en ny forsterker evt effekttrinn, så det får komme etter hvert.

Jeg har bestemt meg for å selge Swans'ene mine for en pris av 10.000 kroner. Så det som blir litt komplisert er og finne en erstatning, så det håper jeg noen her inne kan hjelpe meg med. :)

Jeg har sett litt rundt på Finn.no, og har kommet frem til 3 valg i grunn:

1. Beholde Arcam'en og bytte Swans'ene (cleant) mot ett par Elac FS-247 - Problemet for meg da er å kjøre for å bytte med han fyren. Det kan bli litt komplisert for meg.

2. Beholde Arcam'en og selge Swans'ene for 10.000 å kjøpe ett par SVS Ultra Towers. Jeg er LITT redd for at jeg kanskje ikke har drivverk for å drive disse Høyttalerne, og samt at lyd-kvalitet på SVS kontra Swans kanskje ikke kan måles opp mot hverandre. Altså at Swans spiller en del bedre i toppen enn SVS'ene.

3. Selge både Arcam'en og Swans'ene forså og invistere i ny / relativt rimelig receiver + kjøpe ett sett med XTZ 99.36 med 99.25 Center. Jeg har i en tidligere anledning hatt XTZ 99.36, og må si meg ganske fornøyd med de. Men litt usikker på lydkvalitet hvis man skulle satt Swans'ene og XTZ'ene opp mot hverandre. Tror nok kanskje Swans'ene har vunnet den kampen!? Men jeg prøver å tenke litt den andre veien også - spare litt penger på å kjøpe XTZ'ene så får jeg også handlet meg en ny forsterker.


PS: Lydkvaliteten er nok det mest viktigste for meg innen Gulv høyttalere.. Bass er det man har sub til.

Jeg setter pris på alle svar og tips! :)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.950
Antall liker
17.293
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Gratulerer med nye HT, og velkommen til HFS!:)

Så lenge du er happy, så er det gull.

Ser at HT venstre HT spiller fritt bakover inn i kjøkkenet. Har høyre HT også samme betingelse?
 

Jokke92

Medlem
Ble medlem
05.09.2012
Innlegg
11
Antall liker
3
Sted
Nord Norge
Takk for det. Ja er meget fornøyd, eneste er nytt drivverk, men tenkte jeg skulle gå for en Pioneer VSX-AX2AS nå samt noe effekttrinn etter hvert.

Ja den ene HT går rett inn på kjøkkenet mens den andre står mot vegg. Tenkte jeg skulle bytte plass med sub og venstre høyttaler, slik at begge står mot vegg. Er en veldig dårlig leilighet det her, med lite muligheter. Så må nesten bare gjøre det beste ut av det inntil videre. :)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.950
Antall liker
17.293
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Det er jo gratis å prøve ut, og skulle innby for store jobben heller. Få mest ut av de begrensede mulighetene man har, ja, du er ikke alene om det.
Lykke til! :)
 

Jokke92

Medlem
Ble medlem
05.09.2012
Innlegg
11
Antall liker
3
Sted
Nord Norge
Har nå byttet om. Blir nok bedre :) Takk for det!

Kan jeg spøre om hva du sitter med slags utstyr pr.idag?
 

Jokke92

Medlem
Ble medlem
05.09.2012
Innlegg
11
Antall liker
3
Sted
Nord Norge
Ja, angrer ikke ett sekund! Lite kabinett med ekstrem stor og detaljert lyd i mine ører! :)
 
Topp Bunn