Tråden for latterlig dyre kabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen med anlegg til et par hundre tusen og oppover som bruker kabler fra Clas Ohlsson, ol?
    Hadde vært greit å laget en oversikt over alle disse som har kabler til over NOK 300,- og dermed umiddelbart bør klassifiseres som lettlurte tullinger.
    Og for å ta elefanten i rommet med en gang, så er det nok (stort sett) en sammenheng mellom kostnad av kabler/investeringsvilje og prisen av anlegget og det kan nok plage mange, bare det.
    Vi kan jo begynne med å sette meg på denne lista.

    (Det var nå det skulle finnes en 'liker ikke' knapp, formoder jeg ;) )
    Jeg runder så vidt et par hundre tusen og her er det Claes kabel, fordi de er lange nok, PN, PR, fintrådet standard kopper ht kabel som fulgte med noen billigeht til svoger, m.a.o. en herlig miks. Det finnes ingen mal på hvor mye penger en må bruke på kabler i forhold til resten av greiene. Absurd tanke.

    Offa... Tenk om du hadde skaffet deg f.eks Chord.. Du og du hvor bra det hadde blitt :p:cool:
     
    X

    X186841

    Gjest
    Da holder jeg meg til Lo-end , hi-end virker litt vel homsete :cool:

    Viktig å skille mellom dyrt og kostbart/mye penger. I mine super trimmede 0-16.000 Hz ører ligger det implisitt i ordet "dyrt" at ytelsen ikke svarer til beløpets størrelse, lett forenklet. Kostbart/mye penger derimot går direkte på beløpets størrelse, men utelukker ikke at produktet har en verdi som tilsvarer dette beløp.
    Kostbart kan også være rimelig, for å gjøre det hele vanskeligere. En slem toppkvalitets forsterker som kjøpes for 100k og brukes uten problemer av noe slag, daglig i 15 år - den er både kostbar og rimelig! Brukes den to time daglig koster den 9,- dagen og har fortsatt en salgsverdi.

    For øvrig, highend er når du står på knea med ræva høyt i været (derav high og end), buksene på knærne og Vaselineboksen ferdig åpen som en invitt til nok en gang å bli "fucked" av en eller annen slesk selger med nyeste siste av det værste som er å oppdrive helt til i morgen. En del av disse kundene har sågar montert glidelåsen feil vei på buksa for å lette prossessen!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Regner med at glidelåsen i rumpa er for 'kabel'subjektivistene?

    (Etterhvert som det sank inn, så manglet det vel et pun intended her, eller?) :confused:
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Er det noen med anlegg til et par hundre tusen og oppover som bruker kabler fra Clas Ohlsson, ol?
    Hadde vært greit å laget en oversikt over alle disse som har kabler til over NOK 300,- og dermed umiddelbart bør klassifiseres som lettlurte tullinger.
    Og for å ta elefanten i rommet med en gang, så er det nok (stort sett) en sammenheng mellom kostnad av kabler/investeringsvilje og prisen av anlegget og det kan nok plage mange, bare det.
    Vi kan jo begynne med å sette meg på denne lista.

    (Det var nå det skulle finnes en 'liker ikke' knapp, formoder jeg ;) )
    Jeg runder så vidt et par hundre tusen og her er det Claes kabel, fordi de er lange nok, PN, PR, fintrådet standard kopper ht kabel som fulgte med noen billigeht til svoger, m.a.o. en herlig miks. Det finnes ingen mal på hvor mye penger en må bruke på kabler i forhold til resten av greiene. Absurd tanke.

    Offa... Tenk om du hadde skaffet deg f.eks Chord.. Du og du hvor bra det hadde blitt :p:cool:
    La ham leve i villfarelsen.

    «Jeder soll nach seiner Façon selig werden»
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Det med vaselin er nå helt unødvendig. Hos en ekte audiofil glir alt rett inn uten betenkning og motargumenter.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det med vaselin er nå helt unødvendig. Hos en ekte audiofil glir alt rett inn uten betenkning og motargumenter.
    Det er noe i uttrykket 'Det er lov å la seg fiste..... - eh, 'friste' skulle det være (sorry).
    Feilstavelsen traff meg som en knytteneve.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Viktig å skille mellom dyrt og kostbart/mye penger. I mine super trimmede 0-16.000 Hz ører ligger det implisitt i ordet "dyrt" at ytelsen ikke svarer til beløpets størrelse, lett forenklet. Kostbart/mye penger derimot går direkte på beløpets størrelse, men utelukker ikke at produktet har en verdi som tilsvarer dette beløp.
    Kostbart kan også være rimelig, for å gjøre det hele vanskeligere. En slem toppkvalitets forsterker som kjøpes for 100k og brukes uten problemer av noe slag, daglig i 15 år - den er både kostbar og rimelig! Brukes den to time daglig koster den 9,- dagen og har fortsatt en salgsverdi.

    For øvrig, highend er når du står på knea med ræva høyt i været (derav high og end), buksene på knærne og Vaselineboksen ferdig åpen som en invitt til nok en gang å bli "fucked" av en eller annen slesk selger med nyeste siste av det værste som er å oppdrive helt til i morgen. En del av disse kundene har sågar montert glidelåsen feil vei på buksa for å lette (pros)sessen!
    Tiltredes!

    Hmm.

     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nå er det ikke bare hifi og kabelbransjen som forsøker å få oss til å kjøpe noe dyrere som ikke nødvendigvis er bedre.

    Ta for eksempel når du skal fylle Diesel på Circle K:
    Skal du ha vanlig Diesel, eller vil du ha Diesel Plus?
    Sistnevnte påstås å gi mer kraft og akselerasjon kontra den vanlig, men er jo umulig å gi noe klart svar på..

    Eller for eksempel når du er i matbutikken:
    Skal du kjøpe kjøtt så har du valget mellom kjøtt fra Gilde eller lignende som er normalt priset, eller vil du ha Jacobs og betale flere ganger prisen?
    Her er det også store forskjeller på om forskjellene er merkbare. Noen ganger ja, men ofte ikke..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn