Rørutstyr Tråden for 6SN7 Rør

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.020
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Tar vel lett på målinger selv, men ble nysgjerrig. Ikke dårlige rør. Men mangler litt av groovet til russerne, men de er igjen litt mer kantete i lyden. Ikke like rene. I den grad slike metaforer har noen grad av beskrivelse.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    766
    Torget vurderinger
    8
    Tar vel lett på målinger selv, men ble nysgjerrig. Ikke dårlige rør. Men mangler litt av groovet til russerne, men de er igjen litt mer kantete i lyden. Ikke like rene. I den grad slike metaforer har noen grad av beskrivelse.
    Det er vel der gode NOS rør kommer inn i bildet, men det koster dessverre...

    Jeg har hatt noen runder med 6550 rør som det er del nyproduksjon av og testet mange av disse kontra NOS Tung Sol, Sylvania (RCA) og GE. Her er det dessverre ikke noe tvil om at det ryktene sier er fakta. Tung Sol er den hellige gral, og NOS er ganske mye bedre enn dagens produksjon...
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Tar vel lett på målinger selv, men ble nysgjerrig. Ikke dårlige rør. Men mangler litt av groovet til russerne, men de er igjen litt mer kantete i lyden. Ikke like rene. I den grad slike metaforer har noen grad av beskrivelse.
    Hei.
    Jeg har ikke finlest tråden, men forstår jeg rett sammenlignes her 6h8c mot Tung-Sol, men hvilken produksjon av sistnevnte er det snakk om?
    Mvh
    K
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    766
    Torget vurderinger
    8
    Tar vel lett på målinger selv, men ble nysgjerrig. Ikke dårlige rør. Men mangler litt av groovet til russerne, men de er igjen litt mer kantete i lyden. Ikke like rene. I den grad slike metaforer har noen grad av beskrivelse.
    Hei.
    Jeg har ikke finlest tråden, men forstår jeg rett sammenlignes her 6h8c mot Tung-Sol, men hvilken produksjon av sistnevnte er det snakk om?
    Mvh
    K
    Det er vel snakk om nyproduserte Russerrør.

    "Tung-sol 6SN7GTB re-issue, made by New Sensor in Russia. New Sensor purchased the the Tung-Sol name and trademark, and have begun making new production tubes, using the Tung-Sol brand."
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Tar vel lett på målinger selv, men ble nysgjerrig. Ikke dårlige rør. Men mangler litt av groovet til russerne, men de er igjen litt mer kantete i lyden. Ikke like rene. I den grad slike metaforer har noen grad av beskrivelse.
    Hei.
    Jeg har ikke finlest tråden, men forstår jeg rett sammenlignes her 6h8c mot Tung-Sol, men hvilken produksjon av sistnevnte er det snakk om?
    Mvh
    K
    Det er vel snakk om nyproduserte Russerrør.

    "Tung-sol 6SN7GTB re-issue, made by New Sensor in Russia. New Sensor purchased the the Tung-Sol name and trademark, and have begun making new production tubes, using the Tung-Sol brand."
    Ahhhh, i så fall forståelig opplevelse - At New Sensor bruker mange av de gode gamle navnene, gjør mildt sagt rørgalskapen uoversiktlig (ikke at det er enkelt fra før heller, alle den tid ulike produksjoner av de gode gamle merkene variere svært i prestasjon). Håper anledning er tilstede for å teste noen av de gode gamle årgangene også, godt utstyr fortjener absolutt det!
    K
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da kom de andre røra jeg kjøpte enda billigere og som noen skrev var fusj.. Jeg vet ikke da jeg ikke har greie på rør. Kostet fint lite.
    JK , ditt tips er vel bare så vidt sendt meg, men blir spennende når de kommer senere.

    Har ikke test de annet enn at de ikke lager noe støy..de står i pre og varme seg nå.

    Så billige og så godt pakket var helt utrolig syns jeg. Også at de var helt nye. :)
    Om de er brukende til lyd er noe helt annet, men skal testes.


    15110333_807959382698288_2433123022011657362_o.jpg


    15129532_807959419364951_4422298567324916419_o.jpg


    15068556_807959462698280_7627752848088507169_o.jpg
    15068556_807959462698280_7627752848088507169_o.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Begynte å tenke på å røske de ut igjen, men tekte nei, de er jo helt nye.
    Får la de spille seg litt inn å se..

    Både jeg og fruen syns bassen var litt bløt og dynamikken var ikke like smell i som Electro Harmonix som jeg bruker i dag.
    Glattheten og luftigheten var det mangler på også.

    Noen som har erfaring med innspilte rør av denne typen?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.540
    Torget vurderinger
    2
    Dette er Novosibirsk 6H8C som det går 100av på dusinge,billige og der virker,,,men det forvrenger og ligger langt under kvaliteten på ny produserte 6SN7 fra "Tungsol". Det er min erfaring med disse i min forsterker.. Og Tungsol er fra samma fabrikk som dine Elektroharmonix, og tviler påat det er reell forskjell på HF og TS, så du hører nok riktig ja.. Etter en uke med 2 timer pr dag katoden formet seg så er det ikke bedre da så vet du det...
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Dette er Novosibirsk 6H8C som det går 100av på dusinge,billige og der virker,,,men det forvrenger og ligger langt under kvaliteten på ny produserte 6SN7 fra "Tungsol". Det er min erfaring med disse i min forsterker.. Og Tungsol er fra samma fabrikk som dine Elektroharmonix, og tviler påat det er reell forskjell på HF og TS, så du hører nok riktig ja.. Etter en uke med 2 timer pr dag katoden formet seg så er det ikke bedre da så vet du det...
    7

    Takk for svar.

    Tung sol er mye likt de jeg bruker til vanlig, electro Harmonix? Da kan jeg spare penger på å ikke kjøpe TS siden jeg har EH, hvis jeg skjønte deg?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.300
    Antall liker
    9.540
    Torget vurderinger
    2
    Capture.JPG


    Dette plottet viser forgholdet mellom spennigog strøm for ett tilfeldig ny produsert Tungsol 6SN7 og Electroharmonics (rød). Ubetydleig forskjell innenfor variasjonsområdet for rørtypen. Det sier ingenting om levetid støy og andre tingmen lydsignaturen bør være rimelig lik
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Begynte å tenke på å røske de ut igjen, men tekte nei, de er jo helt nye.
    Får la de spille seg litt inn å se..

    Både jeg og fruen syns bassen var litt bløt og dynamikken var ikke like smell i som Electro Harmonix som jeg bruker i dag.
    Glattheten og luftigheten var det mangler på også.

    Noen som har erfaring med innspilte rør av denne typen?

    Før jeg røske de ut igjen, hvor lang innspilling er det på nye rør?
    Høre de er pittelitt bedre nå, men langt fra lyden av EH
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Begynte å tenke på å røske de ut igjen, men tekte nei, de er jo helt nye.
    Får la de spille seg litt inn å se..

    Både jeg og fruen syns bassen var litt bløt og dynamikken var ikke like smell i som Electro Harmonix som jeg bruker i dag.
    Glattheten og luftigheten var det mangler på også.

    Noen som har erfaring med innspilte rør av denne typen?

    Før jeg røske de ut igjen, hvor lang innspilling er det på nye rør?
    Høre de er pittelitt bedre nå, men langt fra lyden av EH
    Ei uke med kveldsspilling bør hjelpe godt på?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Begynte å tenke på å røske de ut igjen, men tekte nei, de er jo helt nye.
    Får la de spille seg litt inn å se..

    Både jeg og fruen syns bassen var litt bløt og dynamikken var ikke like smell i som Electro Harmonix som jeg bruker i dag.
    Glattheten og luftigheten var det mangler på også.

    Noen som har erfaring med innspilte rør av denne typen?

    Før jeg røske de ut igjen, hvor lang innspilling er det på nye rør?
    Høre de er pittelitt bedre nå, men langt fra lyden av EH
    Ei uke med kveldsspilling bør hjelpe godt på?

    Ok, skal gi de litt tid. Hjelper det like godt at pre bare står på?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har du mottatt og tested disse rørene?

    Haavard


    Disse fikk jeg i dag.

    Ikke nye. Belegg nede på pinnene og jeg renset noelunde selv.
    Virker ikke. Skurrer i høyttalerne og sånt.
    Sendt han en mail.

    Uansett, kostet ikke mange kronene.




    6SN7GT Tubes. Russian 6H8C 6N8S. Price for 4 | eBay
    OK. Ser nå at de rørene du har bestilt er de "enkle" rørene som etter min erfaring ikke er av de beste.

    De jeg tenkte på og som har en annen innmat som ligner på Melz med stålsokkel er disse : 6N8S / 6SN7 / 1578 Tubes. Lot of 6 NEW 1950's FOTON | eBay


    Fått de og alle 6 virker fint. 1958 stemplet på alle og ellers lik stempling på alle 6.
    Se om jeg får hørt de i kveld. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har du mottatt og tested disse rørene?

    Haavard


    Disse fikk jeg i dag.

    Ikke nye. Belegg nede på pinnene og jeg renset noelunde selv.
    Virker ikke. Skurrer i høyttalerne og sånt.
    Sendt han en mail.

    Uansett, kostet ikke mange kronene.




    6SN7GT Tubes. Russian 6H8C 6N8S. Price for 4 | eBay
    OK. Ser nå at de rørene du har bestilt er de "enkle" rørene som etter min erfaring ikke er av de beste.

    De jeg tenkte på og som har en annen innmat som ligner på Melz med stålsokkel er disse : 6N8S / 6SN7 / 1578 Tubes. Lot of 6 NEW 1950's FOTON | eBay


    Fått de og alle 6 virker fint. 1958 stemplet på alle og ellers lik stempling på alle 6.
    Se om jeg får hørt de i kveld. :)
    Ikke fått mulighet å høre enda, men står på med bittelitt og fryktelig svakt volum, da fruen har lagt seg.
    Dette kan virke lovenes. :) Smaker det fugl?
    Skal bli spennende å sjekke litt mer ut i helgen.

    Tusen takk for knall tips og link, JK :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.736
    Antall liker
    4.619
    Sted
    Nøtterøy
    Har et par Sovtek, et par RCA Black plate og et par Psvane som jeg har kjøpt for å teste ut på min forsterker. Av disse likte jeg Psvane best.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.410
    Antall liker
    1.558
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg regner med at den tekniske utviklingen på rør ikke er større enn at jeg kan lese meg opp på denne tråden og bruke informasjonen når jeg nå må ha nye 6NS7 til min forsterker, Cayin CS150?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn