HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Takk for turen . Bortsett fra to ukers skimarsj og å sove i telt ved Varangerfjorden har jeg gjort lite der oppe.
Og god jul tilbake til alle Nordhordlandsstriler!God jul
hvilken veft er det som har dalt ned der blant finmekanikken?Endelig noe hifi-relatert ! Første juledagssyssel, bytte tonearm. SAEC 308L får litt R&R, og FR64 FX får spilletid:
Vis vedlegget 564810
-Og god jul tilbake til kjøttgrytene på Østlandet!hvilken veft er det som har dalt ned der blant finmekanikken?Endelig noe hifi-relatert ! Første juledagssyssel, bytte tonearm. SAEC 308L får litt R&R, og FR64 FX får spilletid:
Vis vedlegget 564810
god jul til vestlandet!
God jul til deg og dine!Den mutteren der fikk tankene i retning Felgen i Flåklypa 8)
God Jul til alle i tkr towers
Tydeligvis en vellykket jul, hvis Madammen din greier å male kjøkkenet svart uten at du merket noe!God jul Tønnes!
Ordentlige dimensjoner på den barskeste platespilleren på Brattholmen.
Litt nærmere jokeren på kaien har vi tradisjon for å sløve 1 juledag. Pysj hele dagen. Monterte søndagspickupen og koste meg i min egen verden. Etter noen timer måtte jeg på kjøkkenet og fylle opp. Litt forfjamset ser jeg at fruen har malt hele bakveggen på kjøkkenet sort i mitt fravær. Hver sin lyst, men flott ble det.
Har kommet inn en brukt Dac, en ny streamer og en Mac air siden sist så dine ører og Mac kompetanse kan komme til nytte. Kommer tilbake til deg med den saken....
Fortsatt en strålende dag
Mvh Atle
Hehe, om 25 år er jeg 91......Du kan antakelig få kjøpt Verdieren billig fra boet før den tid!Synes Verdier er flott jeg, er drømmeprodukt. Så om du skal selge om 25 år stiller jeg meg i køen. Ha en fortsatt fin feiring . Sees plutselig..
Det samme mistenker jeg også. Det dumme er at på akkurat det headshellet er det gjennomgående kabler fra pickup til SME-feste, så det går ikke an å prøve et annet sett med kabler.Mistenker at du har hatt dårlig kontakt i en av koblingene, men morro med bra lyd!
Det har da aldri skjedd!Sånn går det når du stiller inn platespilleren uten Jameson i kroppen
Takk for info, er jo fremdeles litt sjokkert over forskjellen.Headshellene fra Yamamoto er veldig bra.
Opplevde mye av det samme selv.
Er nok litt pickup og systemavhengig tenker jeg. Men din beskrivelse stemmer godt overens med egne opplevelser av samme headshell.Takk for info, er jo fremdeles litt sjokkert over forskjellen.Headshellene fra Yamamoto er veldig bra.
Opplevde mye av det samme selv.
Jeg er rimelig trygg på at der er brudd i en ledning i det gamle headshellet som har forårsaket brum, men jeg har hatt akkurat den PUen oppmontert i ihvertfall 3 forskjellige headshell, og den låt aller best i Yamamotoet. For sikkerhets skyld- alle 3 i samme arm.
Har ikke hatt den helt store troen på at headshell skal utgjøre store forskjellen i lyd, men nå begynner jeg å lure.......
mvh
Moro er det!Moro å lese.
Jeg har brukt Yamamoto mye, flere typer, og alltid vært godt fornøyd. Men jeg tenker nok at ditt gamle headshell har hatt noen problemer. Men, ikke mindre moro av den grunn.
Er nok litt pickup og systemavhengig tenker jeg. Men din beskrivelse stemmer godt overens med egne opplevelser av samme headshell.
Et annet tips til godt headshell er Jelcos originale headshell i magnesium.
Takker, begge to. Jeg skal kikke mer på de Jelcoene. For tiden har jeg koblet opp Soundsmith DL 103 R i et Ortofon headshell som er helt OK. Spiller Leonard Cohen svært så bra akkurat nå i FR 64 S, men jeg holder akkurat på å trykke på "kjøp"-knappen på en PU til, og da trenger jeg et skikkelig headshell til.......Spennende. Jeg bruker også Jelco magnesium headshell som fungerer best av de jeg har. Men kanskje Mpingo er tingen.