Tidals Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bølle

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2014
    Innlegg
    28
    Antall liker
    52
    Sted
    Asker
    Nå er min Tidal / Wimp hifi ustabil igjen!
    har minst 40 ned, Spotify og Soundcloud er helt stabile.
    Noen andre?
    Kjenner jeg blir skikkelig sur. Wimp har tidvis vært mye slik...ok lenge nå.
    bortsett fra nedetid under oppgradering.
    bruker ipad og Sonos
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer utmerket her hos meg. Benytter iPad, iPhone og Mac.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.488
    Antall liker
    35.334
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tester ut Tidal, har merket litt bedre lyd enn på spotify. Men organiseringen av spilleliste er utrolig mye bedre på spotify. Bare det gjør at jeg muligens beholder spotify til fordel for Tidal.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Nå er min Tidal / Wimp hifi ustabil igjen!
    har minst 40 ned, Spotify og Soundcloud er helt stabile.
    Noen andre?
    Kjenner jeg blir skikkelig sur. Wimp har tidvis vært mye slik...ok lenge nå.
    bortsett fra nedetid under oppgradering.
    bruker ipad og Sonos
    Hei

    Jeg hadde også problemer med Tidal/Wimp på Sonos i går, så du er ikke den eneste. Så ut til å virke fint igjen når jeg prøvde tidligere i dag.
     

    Bølle

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2014
    Innlegg
    28
    Antall liker
    52
    Sted
    Asker
    Det var godt å høre at det var flere, blir stressa når ting ikke virker..:)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tidal hifi er utrolig bra , kjører musikken i web playeren og dette er noe jeg kommer til og gjøre videre også, lel om tidal blir nedlastbart til data. Tidal funger utmerket også på nett brett som på mobilen. Lyden er fantastisk og bedre enn Spotify premeium.

    Mvh Imagine.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.488
    Antall liker
    35.334
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker ickStream på min squeezebox classic, fungerer bra det.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.488
    Antall liker
    35.334
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sliter veldig med katalog muligheten på Tidal, tenk om den hadde vært som Spotify..
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har både Wimp/Tidal Hi-Fi og Spotify. Ikke tvil om at det er bedre lyd på Wimp/Tidal, men blir nok til at jeg beholder Spotify i overskuelig fremtid også. Det er aldeles for mye av musikken jeg hører på i alle fall (mye såkalt indie/alternativ) som jeg ikke finner på Wimp/Tidal, men som er på Spotify. Dessuten, som Sonos bruker, det er ikke fritt for at det tidvis er mye kluss med Wimp/Tidal. Men, når det funker er det bra :)! Det er jo en vennetråd dette her, så det er vel riktig å avslutte med litt skryt :cool:
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Opplevd bare positivt med tidal hifi, og har selv ikke Spotify lengere. Bruker Spotify til og få over musikk til tidal men det er alt. Dumt jeg må gjør det manuelt men men verdt det når det kommer til lydkvaliteten :)

    Mvh Imagine.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Opplevd bare positivt med tidal hifi, og har selv ikke Spotify lengere. Bruker Spotify til og få over musikk til tidal men det er alt. Dumt jeg må gjør det manuelt men men verdt det når det kommer til lydkvaliteten :)

    Mvh Imagine.
    For all del, misforstå meg rett, jeg er stort sett fornøyd jeg også, men Wimp/Tidal dekker hele mitt behov, så derfor Spotify i tillegg (samt en del vinyl og eh... cd-er da selvsagt ;) )
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.488
    Antall liker
    35.334
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lyden er det ingenting å si på, hadde funksjonalitet vært bedre samt like stabilt som Spotify, så hadde Tidal vært den eneste streamingen hos meg.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde MASSE trøbbel med Wimp etter at jeg oppgraderte til ny (dyr) AC router.. krangla med Wimp i flere mnd siden jeg hadde 50/50 på nettspeedometer hele tiden og dermed regnet med at det burde holde leeenge for lossless Wimp. Det viste seg at alt var back to normal etter jeg i desperasjon gravde frem min gamle N-router (som jeg heldigvis ikke hadde kastet) Jeg kjørte nettverkskabel så jeg regna ikke med at det var routeren som var problemet, men det var det.. Nå funker det fjellstøtt igjen.(Spotify og Deezer funket stabilt også med den dårlige routeren hos meg)

    Nå er min Tidal / Wimp hifi ustabil igjen!
    har minst 40 ned, Spotify og Soundcloud er helt stabile.
    Noen andre?
    Kjenner jeg blir skikkelig sur. Wimp har tidvis vært mye slik...ok lenge nå.
    bortsett fra nedetid under oppgradering.
    bruker ipad og Sonos
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Førsteinntrykket virker som om Tidal har fikset alle problemene til wimp. Det er for meg responsivt og rett frem kjapt. En funksjonell design og alt funker kjempebra. Kan ikke si det samme om wimp som nettop bugga så mye at jeg skifta til Tidal og der blir jeg. Vet det er samme greia..Men det er alikevel ikke det. Det er nye, ganske profilerte eiere. Jeg tror ikke det blir så traust og hipstersk som wimp og mer i retning spotify. Og det er det allerede ikke etter jeg hørte Tidal top ten..mer enn nok krutt. Wimp var en onde jeg måtte ha pga lyden. Nå gleder jeg meg til fortsettelsen med Tidal!
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Håper tidal overlever dette nå, sto jo i avisen at tidal var avhengig av flere millioner brukere, men jeg kommer til og bli til tidal, for lydkvaliteten til dem er syk bra :)

    Mvh Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen som opplever treghet i tidal/wimp hifi i kveld , merker sangene stopper opp litt , og med linjen jeg har skal det ikke stoppe opp ?

    Mvh Imagine.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Dårligere bruker meny,hakking ,utvalg og pris , hvorfor bytte fra spotify ?
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Noen som opplever treghet i tidal/wimp hifi i kveld , merker sangene stopper opp litt , og med linjen jeg har skal det ikke stoppe opp ?

    Mvh Imagine.
    Hos meg stopper det opp og er tregt i Tidal - som kjøres i Chrome på PC. Bruker Wimp appen på PC i stedet, og den funker mye bedre.

    Mvh jan
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Noen som opplever treghet i tidal/wimp hifi i kveld , merker sangene stopper opp litt , og med linjen jeg har skal det ikke stoppe opp ?

    Mvh Imagine.
    Dessverre ingen ukjent problemstilling når det gjelder Wimp/Tidal...
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Jeg prøver ut Tidal HiFi nå, og sliter med å høre noe særlig forskjell, kan det være pga sangene jeg spiller?
    Har også JRiver og FLAC/CD'er der. Men må konsentrere meg veldig for noe forskjell..

    Høres kanskje ut som om diskant området er litt lysere/klarere på enkelte sanger.

    Går det an og ha app på Android og offline mode på spillelister? (Ett must da jeg reiser mye med jobben)

    Spennende med nye streaming tjenester, men foreløpig føler jeg ikke de gjør seg fortjent til 100.- ekstra pr måned kontra Spotify Premium.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg har hadt problemer først i kveld, men jeg merket det kom oppdateringer både på mobilen og nettbrettet, og da kan det di holder på og ordner noe inne på web browseren, det vil nok komme nedlasting til data på tidal å, men jeg kan ikke logge inn på Wimp med tidal konto har prøvd.

    Mvh Imagine
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.941
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg prøver ut Tidal HiFi nå, og sliter med å høre noe særlig forskjell, kan det være pga sangene jeg spiller?
    Har også JRiver og FLAC/CD'er der. Men må konsentrere meg veldig for noe forskjell..

    Høres kanskje ut som om diskant området er litt lysere/klarere på enkelte sanger.

    Går det an og ha app på Android og offline mode på spillelister? (Ett must da jeg reiser mye med jobben)

    Spennende med nye streaming tjenester, men foreløpig føler jeg ikke de gjør seg fortjent til 100.- ekstra pr måned kontra Spotify Premium.
    For meg så er det slik at dersom du mener det ikke er forskjell på komprimert musikk der du hører på en ca fjerdedel av informasjonen på CDplaten, og at det ikke er verdt 100,- pr mnd å støtte opp om leverandøren som gir deg tapsfri deilig 16/44 musikk, så begynner noe av fundamentet for HiFi hobbyen å forsvinne.
    Jeg også synes forskjellen er liten, men det er en reell forskjell som det er verdt å betale for, synes jeg.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da har jeg hadt tidal hifi i snart 1 mnd og er veldig fornøyd med lydkvaliteten. Jeg har vært fan av spotify premeium siden di startet opp og hadde det fram til tidal hifi ble lansert. Spotify premeium leverer bra lydkvalitet , men di kan ikke sammenligne seg med tidal hifi , er jo snakk om cd vs 320 kbs og det er store forskjeller. Har heller ikke noe og utsette på tidal når det kommer til bruker grensesnittet , jeg streamer rett i fra google chrome sin web browser og det synes jeg er greit , og skulle du komme borti lukk fanen så sier tidal i fra om du vil lukke den.

    Mvh Imagine
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Jeg prøver ut Tidal HiFi nå, og sliter med å høre noe særlig forskjell, kan det være pga sangene jeg spiller?
    Har også JRiver og FLAC/CD'er der. Men må konsentrere meg veldig for noe forskjell..

    Høres kanskje ut som om diskant området er litt lysere/klarere på enkelte sanger.

    Går det an og ha app på Android og offline mode på spillelister? (Ett must da jeg reiser mye med jobben)

    Spennende med nye streaming tjenester, men foreløpig føler jeg ikke de gjør seg fortjent til 100.- ekstra pr måned kontra Spotify Premium.
    For meg så er det slik at dersom du mener det ikke er forskjell på komprimert musikk der du hører på en ca fjerdedel av informasjonen på CDplaten, og at det ikke er verdt 100,- pr mnd å støtte opp om leverandøren som gir deg tapsfri deilig 16/44 musikk, så begynner noe av fundamentet for HiFi hobbyen å forsvinne.
    Jeg også synes forskjellen er liten, men det er en reell forskjell som det er verdt å betale for, synes jeg.
    Tja, jeg hører jo en minimal forskjell på CD og Tidal/Spotify Premium på noen sanger, mye ligger nok i innspillingen her.
    Men er meget skeptisk til hele Tidal, litt pga image og holdningen "de store" nymotens artistene som eier Tidal har, og bruker.

    MEN, er det noen som faktisk har sjekket at det ER FLAC filer? Føler det er lett å lure folk med "HiFi" streaming.

    Siden dette er en vennetråd skal jeg ikke komme med innsigelser, den 320kbs vs FLAC diskusjonen har vært oppe her på Sentralen før.. Mange meninger! :)
    Så lenge det høres bra ut kan det være det samme min del.. :)
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Såvidt jeg har erfart, så er det ikke dårligere utvalg. Snarere tvert om, ihvertfall på norsk musikk og ellers den musikken jeg hører på. Men jeg har ikke prøvd Spotify så mye. Jeg liker heller ikke brukergrensesnittet på Spotify. Synes faktisk Wimp er bedre enn Tidal også...mulig det er vane? :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Men wimp blir jo borte nå eller skal både wimp og tidal bli ?

    Mvh Imagine
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Wimp blir Tidal!

    https://wimp.no/wweb/about/pc_mac/
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Opplever litt hakking i kveld på Tidal via SBT. Noen andre?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg har spilt gjennom sonos i heile dag og ikke opplevd noe hakking , men jeg har opplevd det i web browseren , men dette slipper jeg nå som sonos er på plass.

    Mvh Imagine
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Hadde det på en plate her, da stoppet det litt for å buffres, men på andre plater var det fraværende.
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Hakket i Chrome her også. Slo seg på 2-3 ganger akkurat når jeg kom fram til macen eller skulle sette meg ned for å prøve wimp desktop. Når jeg kom på kjøkkenet slo Tidal av lyden igjen. Litt frem og tilbake og måtte gi opp den låta jeg likte akkurat da og velge noen andre låter lenger ned i spillelista, så ble det rolig. Kan ikke holde på sånn for ofte før alternativer blir vurdert, men liker Tidal - Chrome grensesnittet. Vil også vurdere Sonos etter hvert.
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Må si jeg liker å streame musikk. Spesielt Flac. God kvalitet for det meste. Det være seg Wimp eller Tidal. Mange kroner koster det heller ikke for å nyte et stort utvalg av variert musikk. Mange opplever stopp, kutt, buffring osv. uansett plattform de velger, som meg selv.
    Kan sitte å nyte musikken, men i bakhodet ligger det hele tiden,,kommer det et brudd snart. Er det slik vi skal ha det ??
    Lurer på om vi må leve med dette i lang tid fremmover ?
    Hilsen frustrert-
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.384
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hatt Tidal/Wimp i noen måneder nå og har enda ikke hatt problemer. Bruker IPad appen og streamer via en Airport Express.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Bare trøbbel hos meg etter jeg begynte å bruke Tidal sin webbrowser, mesteparten av tiden går med til å buffre...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Litt mye hakking for tiden.
    Er det overbelastning på server? Hadde ikke så mye hakking tidligere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn