Tidal lansert i Norge! (Wimp blir Tidal?)

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Når jeg prøver å kopiere inn spillelister fra Spotify så får jeg bare denne beskjeden : "Could not find a playlist on the clipboard. Try again!".

Noen som har noen forklaring på dette ?
Ja. jeg spurte Wimp om dette. De forklarte det med at dette var noe som skjedde etter en nylig oppdatering av Spotify, og at de (Wimp) jobber med å løse dette. Antar at det da følgelig gjelder samme problemstilling for Tidal som for Wimp.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Når jeg prøver å kopiere inn spillelister fra Spotify så får jeg bare denne beskjeden : "Could not find a playlist on the clipboard. Try again!".

Noen som har noen forklaring på dette ?
Ja. jeg spurte Wimp om dette. De forklarte det med at dette var noe som skjedde etter en nylig oppdatering av Spotify, og at de (Wimp) jobber med å løse dette. Antar at det da følgelig gjelder samme problemstilling for Tidal som for Wimp.
Javel ok - bare å smøre seg med tålmodighet da mao.
Takker for svaret :)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.338
Antall liker
9.571
Torget vurderinger
2
ja når har jeh oppgradertet fra Wimp/tidal premium til HIFI, men hvordan i allhverdenvetjeg om sonos spiller tidal-Hifi eller ikke. Får satt kvaliteten i Chrome på PC, men hvordan gjøres det på mobile/appen på sonos? Takknemlig for hjelp .. Har sett ete sted at det skal vises et sybol ett sted,men finner ikke det stedet...
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
ja når har jeh oppgradertet fra Wimp/tidal premium til HIFI, men hvordan i allhverdenvetjeg om sonos spiller tidal-Hifi eller ikke. Får satt kvaliteten i Chrome på PC, men hvordan gjøres det på mobile/appen på sonos? Takknemlig for hjelp .. Har sett ete sted at det skal vises et sybol ett sted,men finner ikke det stedet...
Når det kommer til sonos velger den abbonomentet du står på , altså tidal hifi den velger det beste du står på. Bare husk og reastart den og legg det inn på nytt etter du oppgraderte til tidal hifi , når det kommer til mobil og nettbrett er det en lek når man først setter seg inn i det. Bare gå inn på innstillinger og sett av alt på hifi , det har jeg gjort både på mobil og nettbrettet mitt. Så har jeg offline lister jeg bare laster ned når jeg har wifi på , dette står også inne på innstillinger på mobil og nettbrett.

Mvh Imagine.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.338
Antall liker
9.571
Torget vurderinger
2
Takk for raskt svar imagine:).Synd det ikke er et icon som viser hva man har innstilt . Har ikke rørty Sonos appen i seg selv men slette og lagt inn Tidal/Wimp pånytt under tjenester, regner med at det gjør biffen,Dacen viser 24/44.1 uansett iallafall
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Takk for raskt svar imagine:).Synd det ikke er et icon som viser hva man har innstilt . Har ikke rørty Sonos appen i seg selv men slette og lagt inn Tidal/Wimp pånytt under tjenester, regner med at det gjør biffen,Dacen viser 24/44.1 uansett iallafall
Ja er litt synd at det ikke står noe på sonos , men jeg kan garantere deg at den bruker tidal hifi.

Se her hva tidal skriver :)

How do I add my TIDAL account on Sonos?

  1. Open Sonos on your device
  2. From the Select a Music Source tab, tap Add Music Services...
  3. Select TIDAL, click I already have an account, and click Next.
  4. Enter your TIDAL username and password (established when you set up your TIDAL account), and then click Next
  5. Click Finish.
How do I know if Sonos is streaming lossless music from TIDAL?
There is no visual indication or settings to control what you stream. As long as you have a valid TIDAL subscription it will automatically stream HiFi.
What is the streaming rate and streaming format for TIDAL on Sonos?
TIDAL streams in lossless FLAC 16bit/44.1kHz.
What is the recommended internet bandwidth to stream high definition audio on Sonos?
5 Mbs is the minimum broadband speed required to stream FLAC from TIDAL on Sonos. If streaming different FLAC music to multiple speakers, we recommend a higher broadband speed. This requirement can vary based on your internet usage (large file downloads, gaming, video streaming, etc.).

  • 5.0 Megabits per second - 1 FLAC stream
  • 7.5 Megabits per second - 2 FLAC streams
  • 10 Megabits per second - 3 or more FLAC streams
Who to Contact
If you are experiencing issues related to Log in Authentication or Metadata errors, please contact TIDAL customer support.

Mvh Imagine.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.596
Antall liker
35.594
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Hvordan lager en mapper og undermapper på Tidal? Dette var utrolig enkelt på Spotify..
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
Jeg har sammenlignet et gammelt album fra 1990 som ligger på TIDAL Suzi Quatro - The Wild One: The Greatest Hits og det lastet ned, og TIDAL må gjøre noe for at lyden blir høyere på TIDAL enn det er nedlastet, bassen virker som den har fått en eq behanding for den trer ekstremt mye mer fram på TIDAL enn det nedlastede.
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Hvorfor slik fokus på Tidal? Etter det jeg har fått svar på fra Wimp, vil Wimp bli "kvar", så hva vil man oppnå ved å gå fra Wimp til Tidal?
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
Vet ikke med de andre, men jeg bruker linux og wimp har ikke klient og spotify sin er elendig her.
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Hvorfor slik fokus på Tidal? Etter det jeg har fått svar på fra Wimp, vil Wimp bli "kvar", så hva vil man oppnå ved å gå fra Wimp til Tidal?
Er redd for at kildene dine i Wimp nok ikke er informert:

WiMP brand to be phased out as Jay-Z takes control of Tidal | Complete Music Update

Wimp opphører snart som varemerke, og går over til å bli Tidal.
Fikk dette svaret fra Wimp på om jeg automatisk ville bli overført til Tidal når Wimp falt bort:
"
WiMP blir kvar så du behöver inte göra något :) Du kan dock logga in i Tidal med ditt wimp login och där finns alla dina spellistor som du skapat i wimp.

Mvh WiMP Kundservice
" Jeg går ut fra at Wimp kundeservice vet hva de snakker om så jeg avventer og ser hva som skjer, for jeg er meget fornøyd med Wimp HiFi.
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Hvorfor slik fokus på Tidal? Etter det jeg har fått svar på fra Wimp, vil Wimp bli "kvar", så hva vil man oppnå ved å gå fra Wimp til Tidal?
Er redd for at kildene dine i Wimp nok ikke er informert:

WiMP brand to be phased out as Jay-Z takes control of Tidal | Complete Music Update

Wimp opphører snart som varemerke, og går over til å bli Tidal.
Fikk dette svaret fra Wimp på om jeg automatisk ville bli overført til Tidal når Wimp falt bort:
"
WiMP blir kvar så du behöver inte göra något :) Du kan dock logga in i Tidal med ditt wimp login och där finns alla dina spellistor som du skapat i wimp.

Mvh WiMP Kundservice
" Jeg går ut fra at Wimp kundeservice vet hva de snakker om så jeg avventer og ser hva som skjer, for jeg er meget fornøyd med Wimp HiFi.
Tidal og Wimp er nærmest helt identiske tjenester. Det eneste jeg har registrert er små forskjeller i katalogen. Ellers er programvaren temmelig identisk, og tjenesten ellers. Er du fornøyd med Wimp, er du også fornøyd med Tidal.

Svaret ditt fra Wimp`s kundeservice bekrefter vel det at de vil ha deg over på Tidal, og svarer vel egentlig ikke på spørsmålet du stiller de? Wimp blir jo "kvar". Tjenesten kommer bare til å skifte navn, ikke sant? De svarer nok slik fordi de vil beholde en kunde.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Prøv å finne Tracker av Mark Knofler i Wimp - jeg finner albumet kun i Tidal. Virker å være litt forskjell i hvilken tjeneste man vedlikeholder.
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Det er en del små forskjeller i musikkbibliotekene ja. Det har jeg også lagt merke til.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Prøv å finne Tracker av Mark Knofler i Wimp - jeg finner albumet kun i Tidal. Virker å være litt forskjell i hvilken tjeneste man vedlikeholder.
Trudde selv at jeg ikke skulle finne all musikken jeg hadde på spotify på tidal igjen , men jeg har funnet så si all musikken jeg hadde på spotify og søkt det opp manuelt da jeg bruker web beowseren til tidal på google chrome. Tidal har mye musikk :)

Mvh Imagine.
 

LilleFetirLutemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2009
Innlegg
369
Antall liker
110
Prøv å finne Tracker av Mark Knofler i Wimp - jeg finner albumet kun i Tidal. Virker å være litt forskjell i hvilken tjeneste man vedlikeholder.
Jeg fant det i Wimp før jeg lastet ned Tidal, men det kunne ikke spilles av. Da jeg så ditt innlegg leita jeg det frem i Tidal, men jeg får ikke spilt det av her heller... Får dere andre det..?
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Kun et par demo låter fra albumet.
Det er et generelt problem at man ikke kan avspille låtene pga. rettigheter og i tillegg så er ikke albumene komplette.
 

deleted

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2011
Innlegg
118
Antall liker
73
Har vært litt plaget med sporadisk avbrudd i avspilling på Tidal med webplayer (chrome, OS X, 50 Mbps linje, Cat6 fram til Mac Mini som er avspiller), men her om dagen løste det seg. Det eneste jeg har endret på, er å avslutte Bit Perfect som jeg bruker med iTunes. Etter dette har jeg ikke hatt et eneste avbrudd med Tidal. Er det kun snakk om tilfeldigheter, eller kan det være noe med Bit Perfect som forstyrrer for andre avspillere enn iTunes? Bruker USB mellom Mac Mini og DAC.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Den største grunnen til at jeg bruker Tidal foran Wimp er at jeg betaler $20 i mnd istedet for 200.

Ikke at det betyr så masse med dagens dollarkurs. :p
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.245
Torget vurderinger
1
Prøv å finne Tracker av Mark Knofler i Wimp - jeg finner albumet kun i Tidal. Virker å være litt forskjell i hvilken tjeneste man vedlikeholder.
Trudde selv at jeg ikke skulle finne all musikken jeg hadde på spotify på tidal igjen , men jeg har funnet så si all musikken jeg hadde på spotify og søkt det opp manuelt da jeg bruker web beowseren til tidal på google chrome. Tidal har mye musikk :)

Mvh Imagine.
Tidal er svak på norsk musikk så langt jeg kan se. Eller, noen mangler er det.
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Prøv å finne Tracker av Mark Knofler i Wimp - jeg finner albumet kun i Tidal. Virker å være litt forskjell i hvilken tjeneste man vedlikeholder.
Jeg fant det i Wimp før jeg lastet ned Tidal, men det kunne ikke spilles av. Da jeg så ditt innlegg leita jeg det frem i Tidal, men jeg får ikke spilt det av her heller... Får dere andre det..?
Fant plata. Får ikke spilt den. Bedre om jeg ikke hadde funnet den.får jeg ikke spille plata,trenger det ikke og stille den ut heller.
 

LilleFetirLutemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2009
Innlegg
369
Antall liker
110
Tok med hodetelefoner på jobb i går for å kose meg med offline-musikk. Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne spille av offline pga at man max kunne ha 3 enheter som gjorde dette. Greia er at min iPhone er en av to enheter som i det hele tatt bruker offline, og den helt klart mest brukte. Irriterende.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Prøv å finne Tracker av Mark Knofler i Wimp - jeg finner albumet kun i Tidal. Virker å være litt forskjell i hvilken tjeneste man vedlikeholder.
Trudde selv at jeg ikke skulle finne all musikken jeg hadde på spotify på tidal igjen , men jeg har funnet så si all musikken jeg hadde på spotify og søkt det opp manuelt da jeg bruker web beowseren til tidal på google chrome. Tidal har mye musikk :)

Mvh Imagine.
Tidal er svak på norsk musikk så langt jeg kan se. Eller, noen mangler er det.
Det vil rette seg opp bjørnh , trur tidal vil bli den ultimate streaming tjenesten , og det går rykter om at tidal skal komme med hd lyd. Og ja tidal for norsk sjef :) Det er positivt :)

Mvh Imagine.
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Tok med hodetelefoner på jobb i går for å kose meg med offline-musikk. Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne spille av offline pga at man max kunne ha 3 enheter som gjorde dette. Greia er at min iPhone er en av to enheter som i det hele tatt bruker offline, og den helt klart mest brukte. Irriterende.
Du kan gå inn på nettsiden til Tidal og administrere offline-enhetene dine. Der kan du slette de enhetene du ikke bruker, og som sperrer...

Enkelt, penkelt.

Skjermbilde 2015-04-18 kl. 09.14.41.png
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Jeg har offline både på web browseren og mobilen , men har ikke fått den beskjeden på tidal hmmmm

Mvh Imagine
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Hei jeg har hørt rykter om at Wimp/ Tidal havde inledet et samarbejde med Jriver om integrering/ utvikling av systement deres,- men efter at Tidal har overtaget har vis Jriver bedt dem om,- go fuck whemselfe,- av en eller anden grund.
Hører også at Tidal avskeder folk i skandinavien, og flytter udviklingen til Usa.

Nogen indeher som sitter inde med mere info om disse rykter?
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Skal nå holde meg til tidal hifi jeg , er nå ikke noe og klage på ennå , og jeg går ikke tilbake til spotify premeium før jeg er nødt. For som sagt lyden til tidal er utrolig bra. Er vel noen som har qoubus eller hva det heter her inne og det er jo franskt.

Mvh Imagine
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Alternativet er vel fremdeles Wimp da og lyden her er identisk med Tidal. Jeg holder meg foreløpig til Wimp HiFi og ser hva som skjer.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.282
Antall liker
1.177
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Tilbake på Wimp selv om det vel er Tidal nå, mest for å markere.....
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Kjenner en følelse av at Tidal ikke er for meg. Forslagene til anbefalt musikk har aldri vært fantastisk på Wimp heller, men nå er det lite som interesserer... Synd..

Snuser litt på Deezer. Ser ut til å ha bedre utvalg. Og lossless.
 
Sist redigert:

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Å det var dumt. Bra app også. Får ta en lyttetest.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.697
Antall liker
5.142
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
For meg virker Tidal som en mer tungvind versjon av Tidal, så kanskje ingen bombe.
 
Topp Bunn