Thorhauge treff på Biri

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    RoDa skrev:
    HCS skrev:
    Lik RBN burde friluft prioriters mer ser jeg :)
    Er det skilt ved fødselen det heter i Se&Hør?



    Kanskje det venter en karriere i Hong kong? ;D

    Mvh
    Rolf

    Hehehe.....Den der har jeg hørt før... Pass deg ellers kan innpakningen av ting og tang ta fyr.... ;D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Fantastisk RoDa på sporet. Du har funnet tvillingen.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    HCS skrev:
    Hehehe.....Den der har jeg hørt før... Pass deg ellers kan innpakningen av ting og tang ta fyr.... ;D
    Tror det finnes verre folk å ligne på enn den godeste Arne. ;)
    Ikke tenn på eska er du snill ;D

    R
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Dette var virkelig en hyggelig kveld og jeg må også få takke for at jeg fikk komme på besøk og høre (og ikke minst se!) dette flotte anlegget!
    Dette var mitt første møte med Mjøsen Lydlaug (jeg stemmer for å beholde Mjøsen!) og jeg merket lynkjapt at her ble jeg for bare bleieungen å regne når det gjelder analogfaktor.
    Jeg fikk også æren av å sitte i sweetspot ved direkte sammenligning Vinyl vs CD og ble møtt med en god dose sjokk og vantro når jeg antydet at jeg synes CD-utgivelsen låt overall best. Dette får meg jo til å småsvette med tanke på å holde en tilsvarende aften her hjemme ;D

    Om anlegget må jeg jo si som de andre her at dette virkelig var en musikkelskers anlegg! Ingen større ulumskheter eller ødeleggende faktorer, bare med musikken i fokus! Bassen varierte voldsomt i dette rommet, noe jeg merket når jeg gikk litt rundt, men traff en svært god middelvei i sweetspotområdet med dertil feit og musikalsk bunn med påtagelig dybde, uten store unoter i form av bassbrum og uheldige utfasinger. Ellers vil jeg si at hele lydbildet var "demokratisk". Med det mener jeg at alle elementer kom til sin rett uten at noe tok større fokus enn andre ting. Det låt i det hele svært behagelig og godt!

    Selvfølgelig er det ting å pirke på i forhold til egne preferanser, men dette anlegget trakk fokuset vekk fra denne tankegangen etter et par minutter i sweetspot! Noe som alltid kjennetegner et velbalansert og flott anlegg!
    For å være helt konkret merket jeg nok at stuen bidro en del klangmessig med en dertil ørliten tilsløring av fokus i stereoperspektivet. Høyttalerene var også tydelig plassert som en meget forståelig middelvei mellom visuell fremtoning og avstand fra bakvegg noe som reduserte opplevd dybde noe.

    Ellers er jeg enig i at jeg har hørt anlegg med mer luft oppover, men samtidig var det nok også dette med en svært tilgivende topp som gjorde det altetende på musikk og særdeles behagelig å høre på. Med andre ord er jeg langt større fan av et slikt "kompromiss" enn når det går andre veien!

    Jeg må jo også takke alle andre som deltok for at jeg fikk bli en del av Mjøsen Lydlaug, og jeg håper virkelig det er mulig å gjenta noe tilsvarende! Kanskje til og med her hjemme en dag jeg har bygd meg opp litt mot :D
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    RBN skrev:
    Fantastisk RoDa på sporet. Du har funnet tvillingen.
    Godt fokus har dreid fra hets av undertegneds små ymt om at gode nos-rør ofte kan gi ytterligere økt lydglede, til hvordan dere to tar dere ut på glanset papir ;) fortsett i det sporet 8)

    mvh
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Jeg håper å kunne høre mer av Thorhauge. Vannvittig eierglede i det utstyret der, og det til 1/3 av prisen hva jeg trodde det kostet!!!! Får det ikke helt ut av knollen.. Men jeg blir nok en "transistorhore" inntil videre, var som vi snakka om, det er ei kneik, og kommer vi over den, så er det gjort: Da kommer det fort inn DYRE ting ;). hehehe.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Jeg håper også å få høre mer av Thorhauge, og ser nok ikke bort i fra at de er med i betraktningen når nytt skal handles inn(etter studenttiden).
    Om det blir noe på Lillehammer i den nærmeste fremtid, vet jeg ikke. Føler ved at marsboer's anlegg er noen(en del!) nivåer over mitt, så jeg stemmer for han først! Hehe.:)

    Jeg vil og takke verten for at jeg fikk komme, dette ble mitt andre besøk, og dette var like positivt som sist. Gjenhøret med Denez Prigent sitter fortsatt friskt i minne. Og takk for at jeg får lov til å være en del av Mjøsen Lydlaug! :)

    (Kanskje vi skal starte Mjøsen Lydlaugs Mosjonist-avd? Ser at også jeg bør ut av sofaen oftere.;) )
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    spurv skrev:
    ... var som vi snakka om, det er ei kneik, og kommer vi over den, så er det gjort: Da kommer det fort inn DYRE ting ;). hehehe.
    Ikke noe stress. Det gjør bare vondt helt til du har passert kneika. Da blir alt null stress :D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    kwil skrev:
    RBN skrev:
    Fantastisk RoDa på sporet. Du har funnet tvillingen.
    Godt fokus har dreid fra hets av undertegneds små ymt om at gode nos-rør ofte kan gi ytterligere økt lydglede, til hvordan dere to tar dere ut på glanset papir ;) fortsett i det sporet 8)

    mvh
    Føler du deg snurt kan du jo få være med du også
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    vargen skrev:
    (Kanskje vi skal starte Mjøsen Lydlaugs Mosjonist-avd? Ser at også jeg bør ut av sofaen oftere.;) )
    Eeeehhhhh, hmmmm. Nå skal vi vel kanskje roe oss ned litt.........

    Denez Prigent var en overraskelse som det skal bli morsomt å høre mer på. Kanskje på ergometersykkel???
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    RBN skrev:
    vargen skrev:
    (Kanskje vi skal starte Mjøsen Lydlaugs Mosjonist-avd? Ser at også jeg bør ut av sofaen oftere.;) )
    Eeeehhhhh, hmmmm. Nå skal vi vel kanskje roe oss ned litt.........

    Denez Prigent var en overraskelse som det skal bli morsomt å høre mer på. Kanskje på ergometersykkel???
    Hehe. Hørtes absolutt ikke ut som en dum ide.:)
     

    Tormod

    Medlem
    Ble medlem
    20.05.2004
    Innlegg
    21
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    2
    Som vert for dette treffet er jeg imponert over at de fem hifientusiastene som kom på besøk i løpet av noen korte kveldstimer tilegnet seg det samme inntrykket av oppsettet som det jeg selv sitter med etter å ha hatt Thorhauge-forsterkerne i hus i 6-7 uker. Takk for alle velartikulerte og saklige referater og kommentarer.

    Stolen som nevnes i et par av innleggene er på plass igjen ved høyre høyttaler, nå klint inn til verandadøra og dermed i litt avstand fra høyttaleren. Så vidt jeg kan høre går det ikke på bekostning av luftighet, men det bedrer definitivt fokus i forhold til da stolen ble flyttet til andre enden av rommet under besøket.

    Kvelden gikk så alt for fort, det var så mye god musikk av Hans Thessink, Beady Belle, Tony Joe White, Zappa plays Zappa og mange andre som dessverre ble liggende uspilt. Ja, selv den politisk ukorrekte men likevel fabelaktige Rock Swings med Paul Anka ble det ikke tid til. En annen gang kanskje, med tid til å la musikken stå enda mer i høysetet?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Angående bilder, så er det forøvrig bare å ta kontakt om man ønsker "fullversjonene". Dessverre hadde et klåfingret kvinnemenneske med minimal teknisk forståelse forvillet seg inn og stilt kameraet på kun den "nest beste" kvaliteten, så bildene er en del mer komprimert enn de optimalt sett er. Jeg tviler imidlertid på at man ser forskjell uten å sammenligne direkte.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Til Tormod er bare å si, at kvelde fortonet seg som ofte ellers. Dvs. det blir mest kaffe og tullprat, mindre kritisk lytting og ENDA mindre fokus på god musikk ;).

    Dette kan jo fortone seg beklagelig, samtidig vil jeg si slike rundtomkringbesøk ofte hanler mye om det sosiale med artsfrender samt et kort inntrykk av den enkeltees tilnærming til lyreproduksjon.

    Selv har jeg hatt masse positiv erfaring med å "lytte rundt" (ikke til forveksling med "ligge rundt". Det finnes masse ulik tilnærming og preferanse. Desuten en haug av ulike tekniske løsninger mot målet. Jeg er relativt altspisende i så måte, men har selvf. (som de fleste) en egen oppfatning om hvordan jeg ønsker at det skal lyde og hvilke parametre jeg prioriterer.

    At noen også har musikken i høysete er knallbra :D Vi (kan jo egentlig bare snakke for meg selv selvf.) tar jo gjerne turen senere ved anledning om den bys, da gjerne presenetert for vertens utvalgte godtoner med dertil mindre fokus på teknisk utstyr 8)



    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn