Theta Digital

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    193
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    1
    Intrepid AV er fra og med 1. juni 2013 valgt som ny eksklusiv distributør av hele sortimentet fra Theta Digital i både Norge og Sverige. I løpet av våren 2013 ble vi kontaktet av Theta Digital og forespurt om å overta som ny distributør av deres produktportefølje i disse landene.

    Er det riktig at det er mulig å gjøre oppgradering av tidlig Casablanca til siste versjon?Sist jeg sjekket ble det påstått at dette ikke var mulig! mvh
     
    I

    Intrepid-AV

    Gjest
    Hei, vi kan bekrefte at det skal være mulig å oppgradere fra første versjon, CB I i følge informasjon fra Theta / ATI.

    Vi har nettopp fått en bestilling på en oppgradering av en Casablanca I til nyeste versjon, III HD, og avklart alle forhold med Theta vedr. oppgraderingen.
     
    Sist redigert:

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Oppgraderingen av Gen 8 er nå gjort. Alle kabler er koblet til. Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet... Tar vel noen timer med spilling før det låter optimalt, men det skal uansett bli spennende å se om det er stor forskjell fra series 1 med en gang. Håper og tror dette var en god anvendelse av feriepenger!
     
    I

    Intrepid-AV

    Gjest
    Oppgraderingen av Gen 8 er nå gjort. Alle kabler er koblet til. Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet... Tar vel noen timer med spilling før det låter optimalt, men det skal uansett bli spennende å se om det er stor forskjell fra series 1 med en gang. Håper og tror dette var en god anvendelse av feriepenger!
    Ja, du må nok belage deg på innspilling nesten som for nytt produkt da det utenom software oppgradering er mye elektronikk som skiftes ifm en serie 1->serie 3 oppgradering; prosessering av inngangssignal via de digitale inngangene samt alt av D/A konvertere og utgangstrinn med volumkontroll for begge kanaler.

    Du må nok oppdatere profilen din med GenVIII serie 3:)
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Tenkte bare jeg skulle sette en plate på play og la den stå å surre, men etter tre sek. av Bruce Springsteens mestervek Ghost of Tom Joad... Nei det kan ikke være så stor forskjell? Måtte sette opp lyden litt. Jo, men det kan da ikke være murlig at det er så stor forskjell? Måtte sette meg ned litt, og etter noen minutter var det i hylla for å hente nye plater. Var det bare lenge siden jeg har hørt platen? Nei.. Her er en helt annen lyd, og med den forbedringen av dynamikk, bass, definisjon av artister og instrumenter har jeg visse forventninger til etter innspillingen. Nå må jeg bare få satt underkjeven på plass igjen. Den traff gulvet når jeg trykket på play..
     
    D

    DL

    Gjest
    Har en generasjon 1 som har signatur upgrade fra upgrade company, men har ingen dokumentasjon om hva denne oppgraderingen går ut på.
    Vil dette skape noe problem for en eventuell oppgradering til series 3?


    DL
     
    I

    Intrepid-AV

    Gjest
    Ville nok ha sjekket med de først hva de har gjort. Er det bare komponentutskiftninger bør det være kurant, da vil evt alle eller deler av de bare gå tapt. Men ser at de har fokus på RFI/EMI og har de f.eks bygget innvendige fysiske sperrer eller innkapslinger blir det hele straks mer komplisert om de ikke lett lar seg flytte på osv. Ville som sagt ha hørt med de.
     
    D

    DL

    Gjest
    Ville nok ha sjekket med de først hva de har gjort. Er det bare komponentutskiftninger bør det være kurant, da vil evt alle eller deler av de bare gå tapt. Men ser at de har fokus på RFI/EMI og har de f.eks bygget innvendige fysiske sperrer eller innkapslinger blir det hele straks mer komplisert om de ikke lett lar seg flytte på osv. Ville som sagt ha hørt med de.
    Ok, får kontakte dem, for å få noen spec på denne modifiseringen.
    Takker for rask tilbakemelding.

    Var det deg som holdt til på jeløy?


    DL
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    For dere som sitter å lurer på om dere skal oppgradere deres gamle Theta Gen VIII S1, er det bare en ting å si. GJØR DET!!
    Kommer jo litt ann på annlegget så klart, men dersom du sitter med en Theta genVIII, står vel resten i stil? Da har jeg vansker med å se hvilke oppgraderinger man kan gjøre som er bedre til den prisen.
    Jeg har fått nytt anlegg. Her er det så definert, og med en dynamikk som ikke er i nærheten av det jeg har hatt. Stemmer og instrumenter står ut hver for seg, og det dukker opp små mikrodetaljer jeg tidligere ikke har lagt merke til. Bassen er strammere, men oppleves også som dypere. Det er oppløst og tørr gjengivelse, men alikevel organisk. På ingen måte hardt.
    Når man hele tiden må hente nye plater og ikke vil gi seg for kvelden, sier vel oså det noe om resultatet.
    Løp og kjøp!
     
    D

    DL

    Gjest
    Hvor lang tid tar det å få utført S1 til S3 oppdateringen, med frakt begge veier?



    DL
     
    D

    DL

    Gjest
    For dere som sitter å lurer på om dere skal oppgradere deres gamle Theta Gen VIII S1, er det bare en ting å si. GJØR DET!!
    Kommer jo litt ann på annlegget så klart, men dersom du sitter med en Theta genVIII, står vel resten i stil? Da har jeg vansker med å se hvilke oppgraderinger man kan gjøre som er bedre til den prisen.
    Jeg har fått nytt anlegg. Her er det så definert, og med en dynamikk som ikke er i nærheten av det jeg har hatt. Stemmer og instrumenter står ut hver for seg, og det dukker opp små mikrodetaljer jeg tidligere ikke har lagt merke til. Bassen er strammere, men oppleves også som dypere. Det er oppløst og tørr gjengivelse, men alikevel organisk. På ingen måte hardt.
    Når man hele tiden må hente nye plater og ikke vil gi seg for kvelden, sier vel oså det noe om resultatet.
    Løp og kjøp!
    Kult å høre resultater staker, tviler ikke på at dette gjorde underverker.
    Kunne vært morsomt å sammenligne med min S1, hadde dette vært mulig staker?

    I så fall, hvor i landet bor du?


    DL
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    For dere som sitter å lurer på om dere skal oppgradere deres gamle Theta Gen VIII S1, er det bare en ting å si. GJØR DET!!
    Kommer jo litt ann på annlegget så klart, men dersom du sitter med en Theta genVIII, står vel resten i stil? Da har jeg vansker med å se hvilke oppgraderinger man kan gjøre som er bedre til den prisen.
    Jeg har fått nytt anlegg. Her er det så definert, og med en dynamikk som ikke er i nærheten av det jeg har hatt. Stemmer og instrumenter står ut hver for seg, og det dukker opp små mikrodetaljer jeg tidligere ikke har lagt merke til. Bassen er strammere, men oppleves også som dypere. Det er oppløst og tørr gjengivelse, men alikevel organisk. På ingen måte hardt.
    Når man hele tiden må hente nye plater og ikke vil gi seg for kvelden, sier vel oså det noe om resultatet.
    Løp og kjøp!
    Kult å høre resultater staker, tviler ikke på at dette gjorde underverker.
    Kunne vært morsomt å sammenligne med min S1, hadde dette vært mulig staker?

    I så fall, hvor i landet bor du?


    DL
    Tja kan vel la seg gjøre.
    Jeg bor i Moss.
     
    D

    DL

    Gjest
    For dere som sitter å lurer på om dere skal oppgradere deres gamle Theta Gen VIII S1, er det bare en ting å si. GJØR DET!!
    Kommer jo litt ann på annlegget så klart, men dersom du sitter med en Theta genVIII, står vel resten i stil? Da har jeg vansker med å se hvilke oppgraderinger man kan gjøre som er bedre til den prisen.
    Jeg har fått nytt anlegg. Her er det så definert, og med en dynamikk som ikke er i nærheten av det jeg har hatt. Stemmer og instrumenter står ut hver for seg, og det dukker opp små mikrodetaljer jeg tidligere ikke har lagt merke til. Bassen er strammere, men oppleves også som dypere. Det er oppløst og tørr gjengivelse, men alikevel organisk. På ingen måte hardt.
    Når man hele tiden må hente nye plater og ikke vil gi seg for kvelden, sier vel oså det noe om resultatet.
    Løp og kjøp!
    Kult å høre resultater staker, tviler ikke på at dette gjorde underverker.
    Kunne vært morsomt å sammenligne med min S1, hadde dette vært mulig staker?

    I så fall, hvor i landet bor du?


    DL
    Tja kan vel la seg gjøre.
    Jeg bor i Moss.
    Glimrende, tar kontakt når jeg er tilbake fra Asia.


    DL
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    15.127
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Drar opp tråden fra glemselen med en hyggelig historie.
    Etter et par år i eske ville dessverre ikke min kjære Jade sende ut digitalt signal. Etter litt basic feilsøking kom jeg fram til at dette måtte sees på av noen med mye større kompetanse enn meg. RJEL tok saken på strak arm og etter få dager var spilleren god som ny igjen :) Stor takk til RJEL for fantastisk service! Kan anbefales på det varmeste til alle! Endelig er drivverket tilbake i full vigør, kvalitetsfølelsen er enorm. Må bare igjen venne meg til å legge inn sølvskivene opp ned ;) Bilder av min gjenoppståtte Jade kommer :)
     
    Sist redigert:

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Virker spennende, spesielt med oppraderingsmuligheten. Går det foreløpig ann å si noe om priser?
     
    I

    Intrepid-AV

    Gjest
    Endelige utsalgspriser vil være avhengig av kronekursen i forhold til dollar. Så plusses det på noe for frakt og moms naturligvis.

    US prisene står i pressemeldingen til Theta:

    MSRP for the Casablanca IVa is $17,995.00 with availability in Q2, 2015. MSRP for the Casablanca V is $21,995.00. The 6-channel Xtreme D-3 DAC is $4,995.00. The outboard 12-channel Xtreme D-3 is $11,995.00. All will be available in Q3, 2015.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    4.001
    Antall liker
    10.737
    Sted
    Skien
    Endelige utsalgspriser vil være avhengig av kronekursen i forhold til dollar. Så plusses det på noe for frakt og moms naturligvis.

    US prisene står i pressemeldingen til Theta:

    MSRP for the Casablanca IVa is $17,995.00 with availability in Q2, 2015. MSRP for the Casablanca V is $21,995.00. The 6-channel Xtreme D-3 DAC is $4,995.00. The outboard 12-channel Xtreme D-3 is $11,995.00. All will be available in Q3, 2015.
    Stiller dere opp på Stocholm messa med Theta?

    Mvh: Espen L
     
    I

    Intrepid-AV

    Gjest
    Endelige utsalgspriser vil være avhengig av kronekursen i forhold til dollar. Så plusses det på noe for frakt og moms naturligvis.

    US prisene står i pressemeldingen til Theta:

    MSRP for the Casablanca IVa is $17,995.00 with availability in Q2, 2015. MSRP for the Casablanca V is $21,995.00. The 6-channel Xtreme D-3 DAC is $4,995.00. The outboard 12-channel Xtreme D-3 is $11,995.00. All will be available in Q3, 2015.
    Stiller dere opp på Stocholm messa med Theta?

    Mvh: Espen L
    Hei Espen, nei, vi stiller ikke ut der.

    Hvordan er X-treme D-3 dac sammenlignet med GenVIII S3?
    For tidlig å si. Produktet som vist på CES er en prototype. Men Theta er klare på at GenVIII S3 fortsatt er klart bedre. Xtreme D-3 gir oppgradert kvalitet til frontkanaler for de som ikke benytter GenVIII eller for maksimal kvalitet i andre kanaler i bruk i et surroundsystem, f.eks. senter, sub osv.
     

    jannord

    Medlem
    Ble medlem
    13.12.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Fra Marantz AV8801 til Casablanca IV.

    Da muligheten til å kunne kjøpe en brukt Casablanca IV til akseptabel pris bestykket med 2 extreme D-2 4 kanals D/A kort og 12 kanals digitalt utgangskort var ikke beslutningen vanskelig å ta. Hadde tidligere hørt Casablanca på Demo, men var spent på om hvor stor forskjellen ville bli i eget anlegg. Hadde Av8801 inkludert Audyssey pro kit tidligere som spilte så bra at jeg egentlig var fornøyd med lyden i kino sammenheng. Spenningen var stor da jeg hadde koplet opp Casablanca IV i anlegget uten Dirac Live romkorreksjon utført. Ståpels og hakeslepp var første reaksjon da lyden strømmet ut av høyttalerne. Her ble det et mye større holografisk bilde, tonene ble malt med bredere pensel(mer detaljer i hver tone), dynamikk og ikke minst dybden i lydbildet ble større. Dette er sammenlignet med optimalisert av8801 med Audyssey Pro korrigert. Den feide Av8801 fullstendig av banen uten romkorreksjon. Av8801 er en fantastisk god prosessor i sin prisklasse, men at det er mulig å få så mye mer ut av signalene via Casablanca er nok umulig å forstå uten å ha fått prøvd det i eget anlegg. Tidligere har jeg ligget på 75 - 25 på film multikanal kontra musikk to kanals. Med Casablanca er dette endret seg til 50-50. Spiller mine gamle rippede CD er fra min NAS med fornyet glede og streamer ofte ny musikk fra Tidal via min oppo-103.
    Etter et par uker kjørte jeg igang en runde med Dirac Live. Dette strammet opp bass detaljene ytterligere og gav lydbilde enda et løft. Er fantastisk at en kan ta frem gamle filmer og musikk og føle gleden over nye oppdagelser i lydbilde. Casablanca IV koster mye penger, men muligheten for å oppleve en slik musikk/kino glede unner jeg de som ser seg råd.
     
    Sist redigert:
    I

    Intrepid-AV

    Gjest
    Intrepid AV har nylig valgt å avsluttet import av Theta Digital. Beslutningen er tatt med blandede følelser fordi vi alltid har likt produktene, og vi har også hatt en god relasjon med menneskene hos Theta. Men vi har samtidig måtte konstatere at det er mange forhold som ikke har vært å leve med på sikt, så beslutningen har vært nærmest uunngåelig fra vår side.

    Du kan lese mer om dette i vår nyhetsmelding HER.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn