Teknisk dårlige nypressinger, LP'er.

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Verdens aller beste vinyl var det JVC (Victor Company of Japan) som hadde. Den ble brukt til første serien av MoFi vinyl fra til 200 Gr. tok over på 90 tallet. Den er svakt gjennomsiktig med baklys og i rødbrun farge. Denne formulaen gikk på dynga på slutten av 80 tallet en gang, og skulle aldri brukes igjen visstnok. :)
Ikke bare JVC men det meste fra japan var like bra. Kjøper fremdeles mint vinyl fra Japan (sist for 5 minutter siden). Kan Jethro Tull's Songs from the wood på EMI-Toshiba overgåes?
Ny vinyl er så ymse. Kvaliteten er generelt lavere enn i gamle dager, men det finnes unntak. Synes Speakers Corner (Pallas) er generelt veldig bra.

Hvor går du for å kjøpe disse?
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Ser at Made in Japan med DP er utgitt også på et Friday Music, Limited version. Er dette en bra innspilling?
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Innspillingen er jo kanon men Friday sin utgave hadde jeg styrt unna. Min skraper og knittrer, vask virker ikke og lyden er ikke der den skal være. i det hele tatt så er FM en label jeg ikke kjøper mer av, har jo ikke "alt" derfra så det finnes sikker noen som er bra også men jeg har dem ikke. Men det er mange bra titler der.

Prøv og let opp utgaver fra Purple Records UK og Ger, eventuelt DCC utgaven men den må du nok betale godt for....

Boksen som kom her i fjor eller når det var har jeg ikke hørt, mulig den er OK?
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Innspillingen er jo kanon men Friday sin utgave hadde jeg styrt unna. Min skraper og knittrer, vask virker ikke og lyden er ikke der den skal være. i dret hele tatt så er FM en label jeg ikke kjøper mer av, har jo ikke "alt" derfra så det finnes sikker noen som er bra også men jeg har dem ikke. Men det er mange bra titler der.

Prøv og let opp utgaver fra Purple Records UK og Ger, eventuelt DCC utgaven men den må du nok betale godt for....
Akkurat. Alternativet her på PK var Virgin, remastret utgave. Det er vel sikkert en grei innspilling, dumt å betale 150kr mer for mulig dårlig kvalitet.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.692
Antall liker
58.674
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Har blandet erfaring med Friday Music

Deres utgave av DP Made in Japan er etter min mening ikke bra.

Kjøpte likevel LITTLE QUEEN med HEART , på FM, og den var tyst og fin i vinylen.
Litt tammere i lyden enn originalen, men også mer behagelig å høre på.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hvis det er samme Little Queen reissue som jeg kjøpte forleden, synes jeg ikke "litt tammere" er dekkende for hvor kjipt den låt. ;)
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.692
Antall liker
58.674
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Hvis det er samme Little Queen reissue som jeg kjøpte forleden, synes jeg ikke "litt tammere" er dekkende for hvor kjipt den låt. ;)
OK,-vi er vel egentlig enige,
-på en måte.:rolleyes:

Hvis alternativet er en slitt original hadde jeg uten tvil valgt Friday versjonen.
Pressingen er dessuten bra, det er mer hvordan remasteringen er utført som gjør forskjellen.
Har man et anlegg som låter kvasst og hardt, så kanskje man foretrekker Friday.
Jeg har CD og 2 gamle fra før, så neste gang får det bli skikkelig bra før det blir kjøp.
Men plata er jo fabelaktig bra da!
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: oct

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ja, de første skivene, før søstrene havnet helt på AOR-kjøret er ganske bra. "Barracuda" er jo verdt hele prisen alene. :)
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.844
Sted
Hus
Fikk tak i America sin første LP fra Friday Music for noen år siden som var half speed mastered. Synes den låt rett så bra hjemme :)
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
^Det er den eneste fra FM som jeg er fornøyd med.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.844
Sted
Hus
Kjøper stort sett fra eBay.com. Stort sett japanske skiver som er i regi av Victor, RCA, MCA er på denne typen vinyl. Må sette seg inn i katalognummere for å finne de gode pressene, men stort sett er all vinylen fra Japan veldig bra. Victor presset for mye Motown også. King som presser for Polydor, Charisma, Philips, Vertigo og Mercury har også gjennomsiktig vinyl i baklys. Samme vinyl ??? Kanskje, vet ikke :)

Verdens aller beste vinyl var det JVC (Victor Company of Japan) som hadde. Den ble brukt til første serien av MoFi vinyl fra til 200 Gr. tok over på 90 tallet. Den er svakt gjennomsiktig med baklys og i rødbrun farge. Denne formulaen gikk på dynga på slutten av 80 tallet en gang, og skulle aldri brukes igjen visstnok. :)
Ikke bare JVC men det meste fra japan var like bra. Kjøper fremdeles mint vinyl fra Japan (sist for 5 minutter siden). Kan Jethro Tull's Songs from the wood på EMI-Toshiba overgåes?
Ny vinyl er så ymse. Kvaliteten er generelt lavere enn i gamle dager, men det finnes unntak. Synes Speakers Corner (Pallas) er generelt veldig bra.

Hvor går du for å kjøpe disse?
 
Topp Bunn