Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2016

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Sesongen starter på Lørdag med 1 times spinning. Satser på å starte utendørssesongen langt bedre i år enn i fjor. Både med tanke på den kroppslige sammenhengen og kondisjonen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vil ikke ha C'dale, men Bianchi. Your mileage may vary. :D Litt av moroa hadde egentlig vært å få testa Infinito, sykkelen jeg antageligvis 'skulle hatt'.

    Tenker eventuelt på helt fri dressur, kanskje legge et par 4-season i kofferten og gjøre det jeg kommer over av grusveier.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vet du ikke vil ga C'dale, bare en digresjon. Men fellesturene til Free-motion kan jeg trygt anbefale og det er ikke krav til å leie sykkel der.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Barfrosten har satt seg i mitt nærområde nå, blir å få på tubularhjula på hardtailen for å teste mtb Stravasegmenter i morgen kveld.
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Svært beskjeden start på sykkelsesongen i år: 30 minutter visping på ergometersykkel i går. Nå som skiføret er på gang i Marka og kulda legger seg kan det ta tid før det blir noen motivasjon for utesykling for min del, selv om målet for en drøy måned siden var å ha minst en tur i uka.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Offroadsykkel med knottdekk er fint. Jeg startet 2016-sesongen 2. januar med en tur på nysnø. Helt herlig :)
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Har akkurat kjøpt meg rulle. Noen som har tips til gode rulleøkter de ønsker å dele?
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Har akkurat kjøpt meg rulle. Noen som har tips til gode rulleøkter de ønsker å dele?
    Jeg orker ikke sitte så lenge på rulle, så det er stort sett intervaller som gjelder.
    Enten litt under eller på terskel. Prøvde meg på noen mikrointervaller også, for variasjonen sin skyld. Feks 40sek max/20sek hvile

    Har også kjørt litt diverse videoer fra sufferfest. Litt fjollete, men det får jobben gjort. Funker som motivasjon for meg.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.928
    Antall liker
    22.045
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hm. Kanskje jeg også skulle ta en tur uten pigger.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Har akkurat kjøpt meg rulle. Noen som har tips til gode rulleøkter de ønsker å dele?
    For min del er motivasjonen å se på wattmåleren for å se hvor mye jeg suger.

    Med ny rulle antar jeg at den er smart og kan brukes med ymse software som kan motivere.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.252
    Antall liker
    4.896
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg snublet tilfeldigvis over denne sykkelen som jeg tidligere ikke har sett helt maken til, og antar at dette er hva man må ty til når snøforholdene blir for krevende, selv for fat-bike. Jeg kom til å lure på en ting: Hvilken funksjon har det demperstaget som er festet i setepinnen? Er det for å holde god men passelig fjærende kontakt mellom beltet og bakken?

     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.928
    Antall liker
    22.045
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som at hele larvefotarrangementet er designet til å gå rett inn i rammens ordinære gaffelender, og da må det mothold til for at man ikke skal tråkke hele greia rundt.

    Gimme a fatbike any day.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.252
    Antall liker
    4.896
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ah, jeg overså muligheten for å tråkke hele greia rundt. Jeg hang meg opp i det som ligner en dempesylinder.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.919
    Antall liker
    26.864
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fatbike med bikkje i de få preppa løyper som finnes nå, er det greit eller? Selv hade jeg følt meg pinligt dum/skamfull:p
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Trodde hele poenget med tjukksykkel var at man kunne sykle der det ikke hadde vært mennesker før? Ellers handler det vel om respekt for andres arbeid. Hvis man er i veien eller ødelegger spor, så er det ikke greit.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.183
    Antall liker
    6.890
    Torget vurderinger
    4
    Hverken til fots eller på sykkel er det greit i nypreppa skispor.
    Ser man tohjulinger i skiløypa er en stav eller en kvist passende mellom eikene.
     

    frodes00

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Innlegg
    258
    Antall liker
    254
    fb_ski.jpg

    Klart man kan sykle langs skiløypene, bare ikke i selve sporet!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.919
    Antall liker
    26.864
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hade han i det minste bare syklet mellom sporen så, men i tillegg ett tau på 2m med bikkje:p Ellers ganske godt gjort og finne spor som va førsøkt preppet med klassiskt spor idag!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trodde hele poenget med tjukksykkel var at man kunne sykle der det ikke hadde vært mennesker før? Ellers handler det vel om respekt for andres arbeid. Hvis man er i veien eller ødelegger spor, så er det ikke greit.
    Man må ha en eller annen form for sti eller vei for å bruke tjukksykkel.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sesongen startet på årets første dag, og har fortsatt som planlagt så langt :)
    Av en eller annen grunn så liker jeg disse vinterdagene på sykkel. Kaldt og tungt, men det har virkelig sin sjarm.

     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.251
    Antall liker
    3.523
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Oi. Nye vintersko ble det på meg idag. Herrejemeni de ser forseggjorte ut.

     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Noen som har tips til litteratur om hjulbygging? Helst en bok jeg kan lete etter på amazon eller ebay. Jeg er ikke spesielt glad i lange tekster på nett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn