Strømrens fra Gigawatt

IMG_0070.jpg

To my surprise there was no sign of any limitation with GigaWatt. What's more, I was under impression that this power conditioner even further improved my amplifier's dynamics.
Hi-Fi+ September 2015 by Jason Kennedy



PC-4 EVO
Flaggskipet til Gigawatt

  • 4 uttak for tunge forsterkere
  • 4 uttak for analogt utstyr
  • 4 uttak for digitalt utstyr

IMG_0029.jpg


LS-2
Gigawatts beste strømkabel

LS-2.jpg


Møt oss i bankettsalen på Hi-Fi messen i Horten 10-11 oktober for en hyggelig prat.
 
Sist redigert:

Kommentarer

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.879
Antall liker
38.726
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hadde vært moro å sett et innside bilde av produktet?

mvh
 

The Right Sounds

Bransjeaktør
Ble medlem
04.10.2015
Innlegg
10
Antall liker
0
Du får den for rett i underkant av 60.000 med den rimeligste anbefalte kabelen LC2-HC MK3.
LS-2 HC som er toppmodellen, er konstruert uten å ta hensyn til produksjonskostnader.

Du kan lese mer om både PC-4 EVO konstruksjon og forskjellen på kablene på:

GigaWatt | The Right Sounds

Mvh
Filip Poverud
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.962
Antall liker
11.373
Sted
Ytterst i havgapet...
Med all respekt, men den internkablinga ser veeeldig spinkel ut, til ¨å være det denne gir seg ut for å være..... Gigawatt er det i allefall ikke.
Særlig inngangsdelen er såpass spinkel, tatt i betraktning hva enkelte faktisk kan finne på å koble til her, at jeg faktsik tviler på at den hadde passert en god. gammeldags Nemko-kontroll.... joda - jeg ser at den er CE merket, men jeg har sett full fyr i litt av hvert med CE merke på....
men det virker sikkert for de som vil og tror....
 

The Right Sounds

Bransjeaktør
Ble medlem
04.10.2015
Innlegg
10
Antall liker
0
Med all respekt, men den internkablinga ser veeeldig spinkel ut, til ¨å være det denne gir seg ut for å være..... Gigawatt er det i allefall ikke.
Særlig inngangsdelen er såpass spinkel, tatt i betraktning hva enkelte faktisk kan finne på å koble til her, at jeg faktsik tviler på at den hadde passert en god. gammeldags Nemko-kontroll.... joda - jeg ser at den er CE merket, men jeg har sett full fyr i litt av hvert med CE merke på....
men det virker sikkert for de som vil og tror....
Hei Aurora.
Det er noen som sier "et bilde sier mer enn tusen ord", men her blir vi nok litt lurt.

Kablene på innsiden er 4kvadrat OFC kobberkabler som er forsølvet. Isolasjonen er FEP-Teflon som har et smeltepunkt på 260 grader celsius.
Inngangen tåler en kontinuerlig strøm på 32A, selve strømrenseren tåler en kontinuerlig last på 25A med peak på 70A.

Selve hovedbryteren er laget av Carling og er en HME (Hydraulisk Magnetisk Effektbryter).

Mvh
Filip Poverud
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.962
Antall liker
11.373
Sted
Ytterst i havgapet...
OK - jeg tror deg på ditt ord.. :) men som du sier, da ljuger bildet nokså kraftig, for det ser virkelig spinkelt ut på bildene.
 

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2010
Innlegg
113
Antall liker
28
Torget vurderinger
2
Hei, finnes denne med færre uttak? Jeg har ikke behov for så mange, 2 av hver hadde vært nok for meg. Mvh Øyvind
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.919
Antall liker
1.924
Sted
Sortland
Vis vedlegget 341465
To my surprise there was no sign of any limitation with GigaWatt. What's more, I was under impression that this power conditioner even further improved my amplifier's dynamics.
Hi-Fi+ September 2015 by Jason Kennedy
Det store spørsmålet er vel egentlig hvor mye denne anmeldelsen kostet?

''....To my surprise there was no sign of any limitation with GigaWatt....''

Nuvel, Hadde vel ikke hørt noen begrensninger med andre koblinger til strømnettet heller?
:cool:
 

javerion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2015
Innlegg
113
Antall liker
12
Sted
Oslo
må være lov til å påpeke at schuko kontakt ikke har lov til å sikres over 16a .. etter dette så er det krav om rundstift eller flatstift
 

FlacMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
358
Antall liker
83
Den svære strømledningen og så de tynne ledningene som fortsetter på innsiden. Flaskehals?
 

Bjerre

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Innlegg
37
Antall liker
303
Du får den for rett i underkant av 60.000 med den rimeligste anbefalte kabelen LC2-HC MK3.
LS-2 HC som er toppmodellen, er konstruert uten å ta hensyn til produksjonskostnader.

Du kan lese mer om både PC-4 EVO konstruksjon og forskjellen på kablene på:

GigaWatt | The Right Sounds

Mvh
Filip Poverud
Kunne ikke finne noe på nettsidene til GigaWatt som beskrev hvilke metoder som er benyttet for å "rense" spenningen. Ser ut som kondensatoren og motstanden er en del av et RF filter, men er det noe i de sorte boksene som tar overharmonisk spenning, spenningsdipper/topper, jordstøy etc?
 

stigfjel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2008
Innlegg
192
Antall liker
52
Sted
Oslo
Overspenningsvern/jordfeilbryter i skap, evt. pluss evt. vern i støpsel burde være nok.
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Nesten 90000 kroner for en strømrenser-dings. Kan noen forsikre meg om at dette ikke er en spøk?
 

The Right Sounds

Bransjeaktør
Ble medlem
04.10.2015
Innlegg
10
Antall liker
0
Kunne ikke finne noe på nettsidene til GigaWatt som beskrev hvilke metoder som er benyttet for å "rense" spenningen. Ser ut som kondensatoren og motstanden er en del av et RF filter, men er det noe i de sorte boksene som tar overharmonisk spenning, spenningsdipper/topper, jordstøy etc?
Hei,
Hele EVO serien fra GigaWatt er utstyrt med kondensatorer som brukes i typiske EMI/RFI filtre, symmetrisk og asymmetrisk passiv filtrering mellom L/N, L/PE og N/PE som blokkerer interferens fra harmonisk støy. Med DC blokkeren i tillegg, vil denne også delvis fjerne harmonisk støy fra kursen. De har også egne lastbufre som skal bedre effektfaktoren.

Fordi dette er et passivt system, vil det naturlig fjerne avvik fra spenningen som topper etc.

Hva tenker du på når du nevner støy fra jord ? Halogenlamper på samme nett, eller parasittisk kapasitans , dobbel jording og loop mellom forsterker og andre komponenter ?
Uansett så skal det asymetriske filteret ta hånd om uønsket strøm fra jord, og loop avhenger av hvordan komponentene kobles.

Mvh
Filip Poverud
 

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2010
Innlegg
113
Antall liker
28
Torget vurderinger
2
Hei, synes forhandleren gir informative og beherskede svar på kommentarene her i tråden. Men savner noen som vil dele erfaringer med produktet, finnes dere? Finnes der flere tester utenom de som henvises til her? Mvh Øyvind
 

The Right Sounds

Bransjeaktør
Ble medlem
04.10.2015
Innlegg
10
Antall liker
0
Hei, synes forhandleren gir informative og beherskede svar på kommentarene her i tråden. Men savner noen som vil dele erfaringer med produktet, finnes dere? Finnes der flere tester utenom de som henvises til her? Mvh Øyvind
Kort Innpå som man sa på CB radioen i gamle dager.

Det er solgt i underkant av 10 stk PC-4 EVO i Norge, hvor mange av kjøperne som er på nett har jeg ikke oversikt over.
Men for å skryte litt, de gangene vi har hatt med en PC-4 EVO og en mindre modell som PC-3 EVO, har kunden sagt: "Ta med deg den lille og la den store stå igjen." 100% salg etter demo ute hos kunde er ikke akkurat dårlig.

Jeg legger ved noen linker til andre tester / reviews:

PC-4 EVO
High Fidelity
GIGAWATT PC-4 EVO power conditioner

PC-3 EVO
giga watt
6moons audio reviews: GigaWatt PC3 SE EVO


Mvh
Filip Poverud
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Ser veldig lovende ut. Og ut ifra hva jeg leser hva boksene inneholder, så virker de mye mer solide enn Isotek sine. Hadde vært spennende å testet et slikt produkt, men det får bli neste år :). Isotek Aquarius fungerte bra hos meg, men ikke nok til at jeg var verdt å ha det i kjeden (fikk bra bruktpris på den pga stor prisøkning etter kjøpet).
 

Informasjon om bruker

The Right Sounds
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
0
Link til alle artikler
2
The Right Sounds sine annonser
Bransjenyheter
Pro Audi Bono's antivibrasjon plattform og føtter

Pro Audi Bono's antivibrasjon plattform og føtter

  • 5
I’d challenge anyone to get the same level of improvement by spending a comparable sum of money on a conventional upgrade – ie, replacing a component. The PAB difference goes beyond such things...
Fortsett
Topp Bunn