Politikk, religion og samfunn Stortingsvalget 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Linni Meister og jeg stemmer begge Høire i år. Fra Dagbladet:

    "For realitystjerna er legalisering av poker, noe hun spiller på profesjonelt nivå, en stor hjertesak. Hun ønsker også at norske veier skal bli bedre, fordi hun kjører mye bil i hverdagen."
    Sukk. Jeg som halvveis hadde sett for meg en fremtid med Linni, dersom både hennes og mitt forhold skulle gå i vasken. Men en Høyre-velger som har bil og poker som hjertesak? No can do ;)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Linni Meister og jeg stemmer begge Høire i år. Fra Dagbladet:

    "For realitystjerna er legalisering av poker, noe hun spiller på profesjonelt nivå, en stor hjertesak. Hun ønsker også at norske veier skal bli bedre, fordi hun kjører mye bil i hverdagen."

    Det skal no ho ha, hun gyver løs på de virkelig viktige sakene uten å tenke på egeninteresse.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Kunne tenkt meg og vært flue på veggen på valgvake med totte og Linni....
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Veldig usikker på hva slags høydepunkter du tror den ville bydd på.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Familien til Aarebråt inviterer alle til begravelsen hans. Fra invitasjonen:

    "– Antrekk: kom som du er (med eller uten skjegg, med eller uten sausflekkede slips, med eller uten blazer med svihull i), skriver familien."

    Vakkert.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Linni Meister og jeg stemmer begge Høire i år. Fra Dagbladet:

    "For realitystjerna er legalisering av poker, noe hun spiller på profesjonelt nivå, en stor hjertesak. Hun ønsker også at norske veier skal bli bedre, fordi hun kjører mye bil i hverdagen."
    Godt med de nære ting. Skulle ikke dette handle om konkrete problemer i folks hverdag og ikke om store vyer og glansbilder på billigsalg?

    En hverdag som pokerspiller er ikke noe glamorøst liv basert på lottogevinster, men en evig grinding og nitid beregning av odds og sannsynligheter til enhver tid. De er mer en regnskapsførers jobb enn en playboys. Og infrastruktur som satsningsområde er jo et legalt standpunkt, det er jo mennesker som bruker veiene også i vår grisgrendte land.

    De fleste politiske argumenter her i valgkampen handler mer om at folk liker krig og fred og barn og dyr og grønne ting eller drømmen om DDR.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    ^^Han vil bli savnet, det er sikkert.

    Jeg prøvde å finne programmet på NRK2 der han gikk igjennom den norske historien fra 1814 ved 200 års jubileumet for grunnloven, finner det ikke, noen som vet om det er å finne noen plass "der ute"?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.897
    Antall liker
    16.192
    Torget vurderinger
    2
    Da er det bare minutter til valglokalene stenger. Jeg legger inn dette diktet, som gikk rundene på sosiale medier i dag.

    21462357_10155453137060552_3985031192031581362_n.jpg
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.446
    Antall liker
    9.739
    Torget vurderinger
    2
    Ja Ja så ble det regjeringskifte da. Ikke mere hifiutskeielser i år , må spare til skattesmellen... Med rødt styre i landet og i byen her blir det 45000 kr mer i skatt pr år. Få håpe pengene går til et bedre formål enn min pensjonskonto.. ,men jeg tviler...
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Ja Ja så ble det regjeringskifte da. Ikke mere hifiutskeielser i år , må spare til skattesmellen... Med rødt styre i landet og i byen her blir det 45000 kr mer i skatt pr år. Få håpe pengene går til et bedre formål enn min pensjonskonto.. ,men jeg tviler...
    Vi regnet på det første gang du klagde, og det var ikke småtteri av formue og inntekt du måtte ha for å få en slik skatteskjerpelse.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.369
    Antall liker
    3.636
    Torget vurderinger
    4
    Ingen endring ser det ut til ifølge de første målingene
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    blir spennende opptelling. Venstre og Krf kriger mot sperregrensen. Havner de begge under så ligger de blå-blå svett an.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Blir spennende med KrF og V, kanskje det er partileder(e) som går av i natt?

    Ellers så ser det ikke ut som det norske folk har prioritert miljøsaken.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Har en tro på at dette går veien. Venstre vaker rundt sperregrensen nå. Men de siste som blir telt er de som bor i byene. De som er mest oppdaterte. Og det bor mange stemmer der.

    Drømmen er et borgerlig flertall med V,H, Frp over og Krf parkert.

    Venstre har tilhengere i byene, Krf på landet.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Blir spennende med KrF og V, kanskje det er partileder(e) som går av i natt?

    Ellers så ser det ikke ut som det norske folk har prioritert miljøsaken.

    Det ser ut som at folket sier at vi er tjent med Siv Jensen, Per Sandberg, Terje Søviknes og Sylvi Listhaug som statsråder. Det spørs om de ikke finner plass til Christian Tybring-Gjedde også.

    Jeg gremmes skikkelig over Ap hvordan de har klart å rote det til. Ikkke en arbeider å se for et parti som skal representere arbeidere.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.608
    Antall liker
    3.802
    Torget vurderinger
    96
    Folk er ikke så dumme. De ser at det går bra, det tas ansvar, det snakkes klart, ledigheten går ned, Hvermannsen føler at han blir hørt på, det settes krav der det er på sin plass, folk tjener bra. Vi er sikkert for selvgode.... men når det går såpass bra som det gjør, ville det vært overraskende om stemmene så veldig annerledes ut.
    Det er vel for tidlig å si brennsikkert om regjeringen blir sittende. Vipper hit og dit for småpartiene.

    Geir Kristiansen; Så mye rart som statsråder opp gjennom har gjort, synes du virkelig at f.eks. Jensen og Sandberg har klart seg så dårlig?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.590
    Sted
    Stavanger
    Har en tro på at dette går veien. Venstre vaker rundt sperregrensen nå. Men de siste som blir telt er de som bor i byene. De som er mest oppdaterte. Og det bor mange stemmer der.

    Drømmen er et borgerlig flertall med V,H, Frp over og Krf parkert.

    Venstre har tilhengere i byene, Krf på landet.
    Enig.
    Problemet mitt med Venstre er den fullstendig uspiselige, amatørmessige og utakknemlige håndteringen av 50 års jubileumet til oljevirksomheten av Skei Grande. Jeg ble rett og slett kvalm over intervjuet på kafeen.
    Det er greit at hun er imot oljevirksomheten, men dette handlet om en hyllest til hva 50 år med oljevirksomhet og hard innsats har bidratt til vekst og velstand her i landet.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Har en tro på at dette går veien. Venstre vaker rundt sperregrensen nå. Men de siste som blir telt er de som bor i byene. De som er mest oppdaterte. Og det bor mange stemmer der.

    Drømmen er et borgerlig flertall med V,H, Frp over og Krf parkert.

    Venstre har tilhengere i byene, Krf på landet.
    Enig.
    Problemet mitt med Venstre er den fullstendig uspiselige, amatørmessige og utakknemlige håndteringen av 50 års jubileumet til oljevirksomheten av Skei Grande. Jeg ble rett og slett kvalm over intervjuet på kafeen.
    Det er greit at hun er imot oljevirksomheten, men dette handlet om en hyllest til hva 50 år med oljevirksomhet og hard innsats har bidratt til vekst og velstand her i landet.
    Grande kan du få gratis. Jeg vil ha Rotevatn som leder og Raja som våpenbringer.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.590
    Sted
    Stavanger
    Jeg har også sansen for Raja.
    Han fikk også respekt for å kaste seg på havet uten å kunne svømme.
    Det var pinadø på nippen at han overlevde dette opptrinnet og kan takke hjelperen for at han i det hele tatt er aktuell.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Geir Kristiansen; Så mye rart som statsråder opp gjennom har gjort, synes du virkelig at f.eks. Jensen og Sandberg har klart seg så dårlig?
    Det finnes ikke et eneste fiber i kroppen min som ikke skriker i fortvilelse over at noen kan gi et snev av innflytelse til et parti som Frp. Alt de står for er bare galt. Det eneste de bidrar med et høyreorientert politikk langt utenfor det som er akeptabelt. I integreringspolitikken er de en katastrofe.

    Jeg skjønner at næringslivet liker de da de gir et gedigent sugerør ned i statskassa, men de holder de klokelig på avstand da de ikke vil bli forbundet med de. Hva en vanlig lønnsmottaker mener at de skal gjøre for han er for meg en gåte med mindre man er ivrig tilhenger av snøskuter eller vannjet.

    Når det gjelder dårlige statsråder så har det vært mange av dem, men det er ikke helt enkelt å være politiker så det må være lov til å feile og så ta konsekvensen av det og trå til siden. Det er stor forskjell på å ikke helt takle jobben og detå trå inn i en stilling med det politiske syn som Frp representerer.

    Hadde Siv Jensen gjort det samme som Sylvi Listhaug hadde det ikke vært mulig for Erna å sitte stile i båten. Jensen applauderer Listhaug i det stille da hun vet at dette garanterer 15 prosent oppslutning. Jeg gjentar at jeg skjemmes med tanke på at vi går mot fire nye år med Frp i regjeringsmakt.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.590
    Sted
    Stavanger
    Tybring-Gjedde som mulig utenriksminister - GRØSS
    Sikkert noen vennskapelige klimadiskusjoner med Trumpen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fremdeles dramatikk ...


    "I Bergen hadde de klokken 23.15 mandag kveld fortsatt ikke talt en eneste valgdagsstemme. På det tidspunktet var drøye 80 prosent av stemme talt opp på landsbasis, og Venstre hadde krøpet opp til 4,2 prosent. Dette sikrer fortsatt borgerlig flertall, men partiet falt flere ganger i løpet av kvelden under sperregrensa før de karret seg opp igjen.

    I forhåndsstemmingen i Bergen fikk Venstre 3,9 prosent, og valgdagsstemmene herfra kan utøve betydelig innflytelse på det endelige resultatet.

    Årsaken til forsinkelsen:

    Veiarbeid i forbindelse med sykkel-VM."
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.590
    Sted
    Stavanger
    Spørs om ikke Hareide sier takk for laget hvis KRF ikke kravler seg over sperregrensen.
    Har en fornemmelse av at han så skriften på veggen.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.446
    Antall liker
    9.739
    Torget vurderinger
    2
    Ja Ja så ble det regjeringskifte da. Ikke mere hifiutskeielser i år , må spare til skattesmellen... Med rødt styre i landet og i byen her blir det 45000 kr mer i skatt pr år. Få håpe pengene går til et bedre formål enn min pensjonskonto.. ,men jeg tviler...
    Vi regnet på det første gang du klagde, og det var ikke småtteri av formue og inntekt du måtte ha for å få en slik skatteskjerpelse.
    Dette har faktisk lite med inntekt å gjøre,og er kun summen av eiendomskatt og formueskatt, for en som har vært så dum å bli gjeldfri etter 30år, og kjøpt bolig for noen år siden på ett sted hvor prisende deretter har steget.Renteinntekten av arven og oppsparte midler som står på konto er liten og den reelle verdien på konto faller år etter år. Dette er noe jeg må betale uavhengig av inntekt og uavhengig av om jeg nå må forsørge en delvis ufør kone, som har en liten inntekt. Faktisk er husholdningsinntekten vår etter skatt mindre enn det SSB angir som medianintekten i Norge. Enn så lenge er eiendomskatten på 3promille, den kan potensielt økes til 7promille, og da blir det virkelig ille...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn