Feilen, i samtlige norske hi-fi mediekanaler/nettsteder er at de hver for seg er for små.
Samtidig som de er for lite smarte til å forstå at i stedet for å konkurrere med små staber med folk, i et lite norsk marked, burde de gjøre noe sammen.
Audiophile.no (som jeg kaller en mediekanal) er den eneste som er noenlunde seg selv i dag som da de startet opp.
En liten stabil entusiastisk gjeng, som kunne utvidet og bydd oss på mer stoff en mikro-detalj-analyser av pick-up'er & sånt
Fra samme kant av landet hadde vi gamle suverene Audio, som rotet seg bort og hvor deler av restene heter Fidelity, i den grad det eksisterer fortsatt (takk Knut hvis du orker mer).
Audio Video ble borte, kjørt i senk av Lyd & Bilde - bladet som nesten ødela alle blader ved deres aggresive oppførsel overfor annonsemarkedet, ved at leverandørene fikk alt av blader opp i halsen over mange år... Lyd & Bilde var forøvrig dritbra den gangen Håvard Holmedal og Knut Vadseth jobbet der begge to, egentlig veldig bra nå også bortsett fra at de ikke får fylle opp flere sider med hi-fi enn det vi ser de har.
Hadde de få som er gode aktive, entusiastiske hi-fi journalister slått seg sammen - gjerne under nettstedet Audiophil.no og med masse små-annonser (maken til de store utenlanske nettsitene) - tror jeg vi hadde fått en bærekraftig mediekanal på nett. Vet ikke hvor mange nye ukjente spennende produkter jeg har oppdaget via sånne annonser - klikk - og man er hos produsenten enten han holder til på yttre Gjøvik eller i Asia et sted.
En stor mediekanal med mange og forskjellige medarbeidere som både danner et redaksjonelt miljø og samtidig konkurrerer om å lage ting publikum setter pris på, tror jeg er en bra resept. Således hadda de trukket til seg alle annonsører = OK økonomi = folk gidder å holde på med det. Alle er ikke like lite kravstore som Håkon Rognlien, og tjener man noen penger også så blir ofte innsatsen der etter.
Leverandørene av hi-fi utstyr de trenger også et sted hvor produkter kan bli omtalt, skal vite, de kan ikke akkurat selv teste sine saker og gi terningkast 6.
Jeg kunne like gjerne oppfordret "blad-motoren" og den etter hvert skandinaviske Lyd & Bilde til å ta for seg denne oppgaven, men de hiver neppe ut fotoapparater & annet dingzegreier = ikke mer hi-fi stoff enn daganes nivå.
Nettbladet Stereo+ syntes jeg også er et råbra "blad-konsept" anno 2018, som kunne fungert i hele Skandinavia som papirbladet Lyd & Bilde gjør, men tror de har for lite baller & talent til å få til noe sånt.