Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Apropos bitrater, nettradio og DAC-kvalitet

    CDWMcInSpots skrev:
    T A F skrev:
    Takker for utfyllende svar,men er det forskjel å spore mellom 24/48 og 24/96 kjørt gjennom dac??

    TAF
    Det har jeg foreløbig ikke forsøkt. Utbyttet avhenger formodentlig av DACens kvalitet.

    I tillegg har man diskusjonen der noen mener at 128 kbps mp3 er nok, mens andre mener at selv ikke 24 bit/192 kHz er nok. Det finnes det (vel) allerede en rekke tråder om både her og andre steder(?) Jeg tror vredensgnag og noen andre (jeg ikke husker navnet på) er kunnskapsrike på dette feltet.

    Inntrykket mitt så langt basert på lesing er:
    • 16/44,1 (altså CD) er bra
    • Ordbredden/bitdybden er viktigere enn samplingfrekvensen (over 44,1 kHz)
    • 24/96 er (når det utnyttes med gode innspillinger) et klart hakk opp
    • Over 24/96 har begrenset verdi (for de fleste)
    Apropos DAC-kvalitet (selv på nettradio som typisk har langt lavere bitrate enn CD):
    Se Ulf-Bs kommentarer i svar #2741 og videre tom. svar #2746.

    Apropos bitrater:
    Se nettradioinnleggene fra #2704 til #2751, spesielt Ulf-Bs observasjoner ang. bitrater og også at det er mye annet som kan ødelegge lyd(opplevels)en enn bitratene, f.eks. dårlig studioarbeid eller prosessering.

    Selv har jeg hatt ulike observasjoner ved bruk av nettradiokanaler med rimelig gode bitrater (typisk WMA 160 kbps og OGG 172 kbps):

    Oi der var det noe, eller oi dette var jo riktig bra. Eks. NRK P2 Søndagsavisen 21.11.2010 ca. 11.20/25: Rickie Lee Jones i et klaverdominert innslag. JazzWyoming var heller ikke dum i går kveld.

    Andre ganger har jeg tenkt:
    Hva roter de med nå?
    Kari Bremnes skal da låte bedre enn dette. Kirkelig kulturverksted er jo kjent for god lyd.

    Jeg er enig med Ulf-B i at det ofte er mye annet som ødelegger mer enn bitratene.

    Jeg startet med nettradio på Transporter (og Touch) i sommer. Da sendte radioteateret "Jorden rundt på 80 dager". Dette var et hørespill som ble innspilt på slutten av 1950-tallet. Det var generelt bra. Man kunne dessuten høre at noe av (formodentlig all) musikken stammet fra vinylplater pga. den karakteristiske (men her svake) kyden av at nåla gikk i rilla. NB: Jeg lytter på høyst moderate lyttenivåer.
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har tips til en fin hodetelefonforsterker(med DAC) til Squeezebox Classic 3?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    everlong skrev:
    Noen som har tips til en fin hodetelefonforsterker(med DAC) til Squeezebox Classic 3?
    Prisklasse? Hvilke hodetelefoner har du?
    Det er mange gode tips å få hodetelefon-trådene her.
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Det ser ut som det blir et par Sennheiser HD650.

    Ang pris, så håpte jeg å ikke måtte ut med noe spesielt mer enn 1500kr for en brukt en. Skal også stå tilkoblet en PC.

    Dette skal jo bare være en inngang for meg til head-fi verdenen, og jeg er ikke noe kresen fyr:)

    Hadde jo vært fint om den sto fint til utseendet til SB3 :)
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    264
    Antall liker
    119
    Sted
    Bodø
    Noen som vet hvorfor squeezeboxen skifter sang i hytt og gevær uten at jeg har bedt om det?

    Er det noe tulleinnstilling som kanskje har kommet seg på? Iallefall hos meg nå vil ikke sangene gå mer enn 30 sek før de hopper avgårde.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.336
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    14
    Heisann.

    Hvor er det rimeligst å handle Transporter for tiden?

    Mvh
    TAF
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Veggen skrev:
    Ser ut som Amentio er billigst, men ser ikke ut til at den finnes på lager noe sted, begynner kanskje å bli vanskelig å få tak i nå?

    http://prisguide.tek.no/produkt/82061?&productId=82061
    Amentio har jo alltid vært billigeste nettsted, men jeg har aldri sett at de har hatt noen på lager de gangene jeg har sjekket. Men det er jo et bra sted for pruterene å henvise til. ;D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kryssposter dette her, jeg:

    Veggen skrev:
    Faktisk ikke, Touch har en liten innebygd server så den kan kjøre uten noe annet enn lydfiler tilkoblet via nett eller USB.
    Stemmer dette, altså? Kan jeg bare ha filer liggende på et delt drev på nettverket, og få tak i disse fra Touch uten Squeezeserver?
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Kryssposter dette her, jeg:

    Veggen skrev:
    Faktisk ikke, Touch har en liten innebygd server så den kan kjøre uten noe annet enn lydfiler tilkoblet via nett eller USB.
    Stemmer dette, altså? Kan jeg bare ha filer liggende på et delt drev på nettverket, og få tak i disse fra Touch uten Squeezeserver?
    Ja, SB Touch kan brukes med innebygget server og eks. USB disk
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    stejorge skrev:
    Dazed skrev:
    Kryssposter dette her, jeg:

    Veggen skrev:
    Faktisk ikke, Touch har en liten innebygd server så den kan kjøre uten noe annet enn lydfiler tilkoblet via nett eller USB.
    Stemmer dette, altså? Kan jeg bare ha filer liggende på et delt drev på nettverket, og få tak i disse fra Touch uten Squeezeserver?
    Ja, SB Touch kan brukes med innebygget server og eks. USB disk
    Takk.

    USB-disk visste jeg om, men kan den spille filer fra nettverk (NAS, smb e.l.) uten Squeezeserver på en PC i nærheten?
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Squeezeserver må du ha innstallert en eller annen plass, uten den kan du ikke spille av filer. Da er du begrenset til streaming fra nettet. Så enten må du ha innstallert SS på Touch/PC eller NAS.
    Tror ikke det er mulig (ihvertfall ikke uten videre) å kobble NAS til Touch og spille av musikken, den innebyggde Squeezeserver er begrenset til USB/SD kort.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    stejorge skrev:
    Squeezeserver må du ha innstallert en eller annen plass, uten den kan du ikke spille av filer. Da er du begrenset til streaming fra nettet. Så enten må du ha innstallert SS på Touch/PC eller NAS.
    Tror ikke det er mulig (ihvertfall ikke uten videre) å kobble NAS til Touch og spille av musikken, den innebyggde Squeezeserver er begrenset til USB/SD kort.
    Takk. Det var det jeg trodde, men fikk litt forhåpninger da jeg leste innlegget jeg siterte over her.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Dazed skrev:
    stejorge skrev:
    Dazed skrev:
    Kryssposter dette her, jeg:

    Veggen skrev:
    Faktisk ikke, Touch har en liten innebygd server så den kan kjøre uten noe annet enn lydfiler tilkoblet via nett eller USB.
    Stemmer dette, altså? Kan jeg bare ha filer liggende på et delt drev på nettverket, og få tak i disse fra Touch uten Squeezeserver?
    Ja, SB Touch kan brukes med innebygget server og eks. USB disk
    Takk.

    USB-disk visste jeg om, men kan den spille filer fra nettverk (NAS, smb e.l.) uten Squeezeserver på en PC i nærheten?
    Svaret er nei og ja (tror jeg).

    Hvis du har en Squeezebox Touch kan denne spille musikk og annet lydprogrammateriale fra USB-minne og USB-disk tilkoblet dens egen USB-port, SD-kort i dens egen SD-kortleser, Squeezebox Server på en datamaskin, NAS el.l. via kablet eller trådløst ethernett, mysqueezebox.com via kablet eller trådløst ethernett tilknyttet internett.

    Hvis du har en Squeezebox Touch + et annet Squeezebox-produkt (f.eks. en Transporter, Duet eller Touch nr. 2), kan du koble en USB-disk til Squeezebox Touch egen USB-port. Deretter tror jeg at det andre Squeezebox-produktet kan aksessere musikk fra denne USB-disken via Squeezebox Touch og dens innebygde Squeezebox Server. Squeezebox Touch + USB-disk kan altså betjene/forsyne både seg selv og andre Squeezebox-produkter i samme nettverk.

    Squeezebox Touch Squeezebox Server har dog begrensninger. Den kan f.eks. ikke transkode Apple Lossless for Squeezebox-produkter som ikke selv forstår Apple Lossless, f.eks. Transporter.

    Jeg tror jeg så vidt har forsøkt dette med USB-minnepinne, mp3 og Transporter. Det virket derimot ikke med Apple Lossless. Feilmeldingen var lite hjelpsom på det tidspunktet.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Det har sikkert blitt redegjort før tidligere i denne lange tråden men er det fortsatt begrensinger at to enheter ikke kan spille forskjellig musikk tilknyttet samme server ?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Plug computers

    Dazed skrev:
    stejorge skrev:
    Squeezeserver må du ha innstallert en eller annen plass, uten den kan du ikke spille av filer. Da er du begrenset til streaming fra nettet. Så enten må du ha innstallert SS på Touch/PC eller NAS.
    Tror ikke det er mulig (ihvertfall ikke uten videre) å kobble NAS til Touch og spille av musikken, den innebyggde Squeezeserver er begrenset til USB/SD kort.
    Takk. Det var det jeg trodde, men fikk litt forhåpninger da jeg leste innlegget jeg siterte over her.
    Hvis man ønsker å unngå å ha en (stor) datamaskin stående påslått 24 timer i døgnet for å kjøre Squeezebox Server, kan en "plug computer" være løsningen. En "plug computer" er en liten datamaskin i en boks á la en strømvorte, derav "plug"-delen av navnet. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Plug_computer og http://plugcomputer.org/.

    SqueezePlug er en utgave av Squeezebox Server for "plug computers". Se http://squeezeplug.de/ og http://plugcomputer.org/plugforum/index.php?topic=1489.0.

    NB: Jeg har ikke selv noen erfaring med "plug computers".
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    bhaagensen skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    ... NAS el.l. via kablet eller trådløst ethernett, ...
    ... men kun hvis denne kjører Squeezeboxserver.
    Ja, og det skrev jeg i den delen du ikke siterte (uthevingen er ny):

    CDWMcInSpots skrev:
    Hvis du har en Squeezebox Touch kan denne spille musikk og annet lydprogrammateriale fra [...] Squeezebox Server på en datamaskin, NAS el.l. via kablet eller trådløst ethernett, [...]
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    johnnygrandis skrev:
    Det har sikkert blitt redegjort før tidligere i denne lange tråden men er det fortsatt begrensinger at to enheter ikke kan spille forskjellig musikk tilknyttet samme server ?
    Det er ingen slike begrensninger hos meg.

    Jeg har tre Squeezebox Classic og én Squeezebox Radio. Alle kjører mot samme SqueezeServer på den samme PCen - og her kan hver av de fire boksene mine spille forskjellig musikk. Noen kan spille nettradio mens andre holder på med musikk fra harddisken. Helt problemfritt.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Dazed skrev:
    stejorge skrev:
    Squeezeserver må du ha innstallert en eller annen plass, uten den kan du ikke spille av filer. Da er du begrenset til streaming fra nettet. Så enten må du ha innstallert SS på Touch/PC eller NAS.
    Tror ikke det er mulig (ihvertfall ikke uten videre) å kobble NAS til Touch og spille av musikken, den innebyggde Squeezeserver er begrenset til USB/SD kort.
    Takk. Det var det jeg trodde, men fikk litt forhåpninger da jeg leste innlegget jeg siterte over her.
    Beklager å ha gitt deg falske forhåpninger. :-[
    Som andre har nevnt kan den innebygde serveren i Touch kun spille fra USB, minnekort eller lydstreamer fra nettet. Du kan forsåvidt sette opp din egen lydstream på en PC og avspille denne med squeezebox på ditt lokale nett men det blir vel for spesielle anvendelser.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    johnnygrandis skrev:
    Det har sikkert blitt redegjort før tidligere i denne lange tråden men er det fortsatt begrensinger at to enheter ikke kan spille forskjellig musikk tilknyttet samme server ?
    Slike begrensinger har jeg aldri hørt om i de 4 årene jeg har brukt squeezeboxer.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.834
    Antall liker
    748
    Torget vurderinger
    4
    CDWMcInSpots skrev:
    Hvis du har en Squeezebox Touch + et annet Squeezebox-produkt (f.eks. en Transporter, Duet eller Touch nr. 2), kan du koble en USB-disk til Squeezebox Touch egen USB-port. Deretter tror jeg at det andre Squeezebox-produktet kan aksessere musikk fra denne USB-disken via Squeezebox Touch og dens innebygde Squeezebox Server. Squeezebox Touch + USB-disk kan altså betjene/forsyne både seg selv og andre Squeezebox-produkter i samme nettverk.
    Minner igjen om denne for de som kan lese engelsk:

    http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Touch_as_a_Home_Music_Server


    Der står bl.a å lese:
    How Many Players?
    We cannot recommend using Squeezebox Touch Server with more than 2 additional Squeezebox players. Above that, a PC or Mac running Squeezebox Server is recommended.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    CDWMcInSpots skrev:
    Ja, og det skrev jeg i den delen du ikke siterte (uthevingen er ny):
    Ok. For meg var det ikke klart ut fra kommasettingen, om du mente det ene eller det annet.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Ulf-B skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Det har sikkert blitt redegjort før tidligere i denne lange tråden men er det fortsatt begrensinger at to enheter ikke kan spille forskjellig musikk tilknyttet samme server ?
    Det er ingen slike begrensninger hos meg.

    Jeg har tre Squeezebox Classic og én Squeezebox Radio. Alle kjører mot samme SqueezeServer på den samme PCen - og her kan hver av de fire boksene mine spille forskjellig musikk. Noen kan spille nettradio mens andre holder på med musikk fra harddisken. Helt problemfritt.
    Takk Ulf, da føres 1 stk Squeezeboks radio opp på ønskeliste fra Nissen... ;D
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    johnnygrandis skrev:
    Takk Ulf, da føres 1 stk Squeezeboks radio opp på ønskeliste fra Nissen... ;D
    Ref. Per Asplins "Putti Plutti Pott og julenissens skjegg": Er det til julenissen eller fra julenissen? Ønskelister sendes (vel) normalt til julenissen? ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - det virker som om julenissen har bestemt seg allerede. Ønskeliste eller ei.....

    Med Radio og en Squeezebox i tillegg, får man mulighet til å synkronisere lyden - veldig hendig når man skal fylle f.eks. en stue og et kjøkken med samme lyden. Vi gjør det rett som det er her hjemme, og det er en ekstra dimensjon som vi setter veldig pris på.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg benytter en SB Touch og iPod Touch som remote til å spille av musikken i kjellerstua. Den eksterne harddisken med musikken er koblet til en pc oppe. Jeg sliter av og til litt med dropouts, og vurderer å koble harddisken direkte til SB. Vil jeg da fremdeles kunne benytte iPod Touch som remote?
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg benytter en SB Touch og iPod Touch som remote til å spille av musikken i kjellerstua. Den eksterne harddisken med musikken er koblet til en pc oppe. Jeg sliter av og til litt med dropouts, og vurderer å koble harddisken direkte til SB. Vil jeg da fremdeles kunne benytte iPod Touch som remote?
    Tja.. Dersom du kjører SB Touch + USB disk helt standalone uten nettverkstilkobling, så antar jeg at du ikke får det til. iPod'en kjører jo via trådløst nett, og må via dette nettet nå aktiv SqueezeServer og den igjen avspillingspunkt. Dersom SB Touch fortsatt vil være tilkoblet nettverket ditt så vil du kunne styre den.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Terka skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Jeg benytter en SB Touch og iPod Touch som remote til å spille av musikken i kjellerstua. Den eksterne harddisken med musikken er koblet til en pc oppe. Jeg sliter av og til litt med dropouts, og vurderer å koble harddisken direkte til SB. Vil jeg da fremdeles kunne benytte iPod Touch som remote?
    Tja.. Dersom du kjører SB Touch + USB disk helt standalone uten nettverkstilkobling, så antar jeg at du ikke får det til. iPod'en kjører jo via trådløst nett, og må via dette nettet nå aktiv SqueezeServer og den igjen avspillingspunkt. Dersom SB Touch fortsatt vil være tilkoblet nettverket ditt så vil du kunne styre den.
    Ja jeg vil jo ikke gjøre annet enn å koble harddisken fra pc'en og koble den fysisk til SB vha USB-kabel så den trådløse forbindelsen burde jo være intakt.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Som tidligere nevnt, har jeg hatt endel problemer med dropouts under avspilling med SB Touch and iTunes.
    Jeg skaffet meg et Netgear Powerline Ethernet Adapter uten at det hjalp noe særlig.
    I dag gugglet jeg litt på nettet rundt dette problemet, og fant ut at årsaken kunne være bufferstørrelsen i iTunes.
    Så jeg gikk inn i iTunes på Rediger->Innstillinger->Avansert og forandret Streamingbufferstørrelse fra Middels til Stor. Det er litt tidlig å si om dette har løst problemet for alltid, men foreløpig ser det ut til å funke bra.
    Dette er muligens elementært for dem som vet enda mer om data enn jeg gjør ;D men jeg ville likevel nevne det, i fall det er flere her som sliter med det samme problemet.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Hmmm. Steinar, jeg tror ikke den instillinga i iTunes har noen betydning. Faktisk er iTunes overhode ikke involvert når du spiller på SBTouch. Hvis du opplever en forbedring, må forklaringen være en annen. Den eneste forbindelse mellom iTunes og SB, kan være at SB bruker data fra iTunes til å oppbygge databasen over musik.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Faenillern. Og jeg som trodde jeg hadde Hørt Lyset. Jaja, SB/iTunes var i godlune idag, og jeg får bare håpe det varer. Men hva kan da problemet være? Tidligere brukte jeg Airport Express og det var det samme problemet da.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Vanskelig å si, syns jeg. La oss håpe lykken varer. Ellers får du skrive igjen, så får vi andre prøve å komme med råd.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Båndbredde? Wifi-dekning? Jeg sliter om det er mange enheter på det trådløse nettet. (deler linje med leieboer i underetg)
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Såvidt jeg forstår har Steinar forsøgt med ethernet over strøm-nett. Det utelukker selvfølgelig ikke nett-problemer som sådann - men kompliserer problemet litt ::)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Grunnen til at jeg i det hele tatt kom til å tenke på buffer, var at når lyden faller ut, blinker "rebufring" og et prosent tall oppe i venstre hjørnet på SB. Når jeg har lyd står det "spiller spor x av y" eller noe slikt.
    Ble noen noe klokere av det?
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Har 7.5.2 på Ubuntu server og i det siste har jeg også hatt problemer med rebuffering og droppouts. Skal prøve å nedgradere så får vi se om det kan avhjelpe problemet. Dette har aldri vært et problem tidligere ???

    Edit: Etter litt prøving så virker det som om problemet kommer når jeg bruker PC som styring, bruker jeg Controller eller mobil/squeezecomander så har jeg ikke det samme problemet.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    bhaagensen skrev:
    Vanskelig å si, syns jeg. La oss håpe lykken varer. Ellers får du skrive igjen, så får vi andre prøve å komme med råd.
    Vel, lykken med ethernet varte ikke så lenge, så nå har jeg rigget det ned, og bruker vanlig trådløst igjen.
    Men det hadde jo vært kjekt å komme til bunns i problemet. Det kan jo hende at det finnes noen der ute som har løst det, men hvor skal man henvende seg? Det er tydeligvis flere som sliter med dette.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn