Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    717
    Antall liker
    1.037
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Er veldig fornøyd med 4365, og Norma forsterkeren er en god følgesvenn til JBL! Har virkelig sansen for merket.. Skulle så klart hatt noe mer strøm i ryggen, men funker til daglig lytting 😄
    Godt å høre 😊 De liker effekt, men mine låt fantastisk med 45 watt også, så tipper dine også spiller som ei kule på normalt lyttevolum ++
    Det var først når volumet begynte å nærme seg konsertnivå at jeg savnet litt ekstra krutt.

    Med ekstra krefter så bryter det aldri opp å blir skarpt. Alle frekvenser følger jevnt på, så det frister å spille høyt litt oftere enn hva som er sunt 😅

    Norma var nytt for meg. Snasen sak(y)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Godt å høre 😊 De liker effekt, men mine låt fantastisk med 45 watt også, så tipper dine også spiller som ei kule på normalt lyttevolum ++
    Det var først når volumet begynte å nærme seg konsertnivå at jeg savnet litt ekstra krutt.

    Med ekstra krefter så bryter det aldri opp å blir skarpt. Alle frekvenser følger jevnt på, så det frister å spille høyt litt oftere enn hva som er sunt 😅

    Norma var nytt for meg. Snasen sak(y)
    Ja merker den begynner å slite litt når volumet bikker mot 12 tallet! Men da er det høyt😄

    skulle gjerne hatt forsterkersettet ditt! :D
    Har dog ett sett monoblokker på hand som kanskje blir mine :sneaky:
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.888
    Antall liker
    17.517
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Aiai, derfor det subtile hintet i throwback innlegget :) Nice amps!
    Skal vente med å gratulere til du fjerner «kanskje» :)
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Vent gjerne med gratulasjoner til de faktisk er her! 😄
    De må sees over og komme til rett side av landet først, men er en «intensjonsavtale» om kjøp viss de er 100% :)

    Tenker det kan bli fett med Ayon Skylla som pre-amp:unsure:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Satte på en film (romantikk/ romantisk komedie) kun pga navnet «The greatest Hits»

    Ble sittende å se videre pga stereoanleggene i filmen..! 😄 Voldsomt fokus på LP!

    JBL 4343.. Får ikke mindre lyst på dem!

    IMG_0784.jpeg
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    408
    Sted
    Danmark
    Jeg har lige udskiftet min IPA-70b med den nye IPA-80. Jeg havde ikke regnet med denne forskel! Lydsignaturen er den samme. Men den nye strømforsyning i IPA-80 gør at denne er meget mere potent og strømstærk. Det gør en KÆMPE forskel! Mere kontrol og overskud. Læg dertil at de utalte dyder som dynamik, detaljerigdom, perspektiv og kontrolleret, detaljeret formidling af bund der er et stepup i forhold til 70b (noget af en præstation i forhold til IPA-70b der allerede er stærk i disse discipliner)

    Jeg er overrasket over hvor meget mere vellyd Norma har trukket ud af IPA-80 I forhold til IPA-70b.

    Lige en sidebemærkning til niveau. Når jeg har har volumen på kl. 9 på IPA-80 svare det til at jeg har volumen på 11/12-stykker på IPA-70b. IPA-80 er en forstærker med power og strømoverskud! Holder mine Chario Aviator Cielo i et fløjelsblødt jerngreb! Jeg er ikke mindre fan af Norma Audio efter denne oplevelse. Klart min præference når vi taler forstærkere 😎

    Er dine Ayon landet og hvad syntes du?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har lige udskiftet min IPA-70b med den nye IPA-80. Jeg havde ikke regnet med denne forskel! Lydsignaturen er den samme. Men den nye strømforsyning i IPA-80 gør at denne er meget mere potent og strømstærk. Det gør en KÆMPE forskel! Mere kontrol og overskud. Læg dertil at de utalte dyder som dynamik, detaljerigdom, perspektiv og kontrolleret, detaljeret formidling af bund der er et stepup i forhold til 70b (noget af en præstation i forhold til IPA-70b der allerede er stærk i disse discipliner)

    Jeg er overrasket over hvor meget mere vellyd Norma har trukket ud af IPA-80 I forhold til IPA-70b.

    Lige en sidebemærkning til niveau. Når jeg har har volumen på kl. 9 på IPA-80 svare det til at jeg har volumen på 11/12-stykker på IPA-70b. IPA-80 er en forstærker med power og strømoverskud! Holder mine Chario Aviator Cielo i et fløjelsblødt jerngreb! Jeg er ikke mindre fan af Norma Audio efter denne oplevelse. Klart min præference når vi taler forstærkere 😎

    Er dine Ayon landet og hvad syntes du?
    Hei,

    Gøy å høre dine erfaringer med Norma og gratulerer med fin forsterker!
    Er selv strålende fornøyd med min, (70b) kunne veldig tenkt meg å prøve de forskjellige Norma forsterkerene! :)
    IPA-80 høres jo ut som en solid oppgradering! 😄

    Ayon har ikke landet, venter forsatt på Ayon pre-ampen (Skylla, DAC med volumkontroll) som har ett problem som ikke var rett frem å fikse, men den er i trygge hender så håper på det beste!
    Frem til den er her så har jeg ikke gått noe videre med monoblokkene, siden jeg ikke har pre-amp uansett 😦 (men de står på lager)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn