Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Kan ikke huske en gang spikes har vært heldig. Ihvertfall ikke på hardt gulv. :)
    Det er originalt her så har faktisk aldri tenkt over det, vil det være bedre å ta de av og sette noen fine lave "puter" under? Ser for meg det kan bli tøft.

    Gulvet er vell det de kaller "flytende" :confused:
    Det er vel de fleste parkett/laminat-gulv? Jeg foretrekker en form for dempeputer e.l. men smaken er, ja...
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kan ikke huske en gang spikes har vært heldig. Ihvertfall ikke på hardt gulv. :)
    Det er originalt her så har faktisk aldri tenkt over det, vil det være bedre å ta de av og sette noen fine lave "puter" under? Ser for meg det kan bli tøft.

    Gulvet er vell det de kaller "flytende" :confused:
    Det er vel de fleste parkett/laminat-gulv? Jeg foretrekker en form for dempeputer e.l. men smaken er, ja...
    Ah, er vel gjerne det når jeg tenker meg om! :p Er ikke helt mitt felt!

    Hmm.. Det skal prøves! Har du noen tips til underlag/puter jeg kan prøve?

    Her skal alt prøves! ;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen bedre bilder, fiklet litt med innstillingene på telefonen istedet for å ha alt på "auto" :rolleyes:

    IMAG0922.jpg



    Primare DAC30 er diger, og tung! OSER kvalitet.
    IMAG0923.jpg


    Hegel'en er liten og nett. Men lyder svært godt.
    IMAG0921.jpg



    Primare DAC30 er forsatt min favoritt.. Har koblet den til Sony NS999ES'en og PS3'en nå.


    Sitter å ser på Roger Waters - In The Flesh Live DVD'en. Og PS3'en har fått nytt liv med DAC30! :cool:
    IMAG0930.jpg


    Det er dog typisk, ettersom den er 5000.- kr dyrere....
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Hva synes du er bedre med primare dacen?
    Første som slår meg er detaljer, både bass, og spesielt gitar låter mer naturlig. Vokaler er litt mer frempå!

    Det er spesielt på eksterne kilder, som PS3 og min CD-Spiller Primaren er betydelig bedre, Jeg har jo en DAC i H300'en fra før, og den slekter nok mye på HD25, så er vel noe med at Primaren lager en ny lyd i anlegget mitt som jeg ikke er van med, derfor må jeg bruke dagen før jeg kommer med noe konklusjon! :)

    Volumet øker dog med Primaren, vet ikke om det går an å stille noe på inn/ut nivå på desse?

    Har bare "plug & play" :)

    Mvh
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Interessant. :) Har aldri testet eller lest noe om Primaren. Kanskje jeg burde? :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Interessant. :) Har aldri testet eller lest noe om Primaren. Kanskje jeg burde? :)
    Nei ikke jeg heller, litt overraskende egentlig! Var de på Soundgarden som tipset om at jeg burde prøve den da jeg kom innom og sa jeg var interessert i å teste HD25! :)

    Den har også AEB/EBU inngang, noe som kan være greit om man har ett rent drivverk! + 3 Coax og Optiske innganger. . Om man trenger så mange innganger er vel en annen sak :)

    Skal man ha en DAC i denne prisklassen burde den prøves ut synes jeg! :eek:
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.505
    Antall liker
    15.356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Edit. Ang. platespiller så må vel en Michell være med på shortlisten. Vil passe omgivelsene ypperlig, åpen og transparent;)

    OU812
    Er veldig (desverre?) opptatt av design når det kommer til platespillere, og etter at jeg så en Oracle Delphi IV hos Roald Mikkelsen i Bergen har jeg hatt en våt drøm om en slik!

    Vis vedlegget 178322
    nomnom!

    Setter mål med å ha platespiller i eget rack ila 2013! En billig en!
    skjønner godt at du kunne tenke deg en Oracle Delphi. Har selv tatt mål av meg til å eie en slik en i løpet av livet! Den sammen med et par andre..... Lykke til med valg av spiller, riaa og pick-up når den tid kommer:)

    PS! Har sansen for Primare da jeg en gang eide en integrert. Flott bygg og lydkvalitet!

    OU812
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Lekker platespiller det der..!
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Sitter nå og vurderer hvilke akustiske plater jeg skal ha på veggen bak sofaen min (Absorpsjon), samt om jeg skal gå for platespiller rigg før jeg supplerer med ekstern DAC... (ettersom DAC'en i H300'en gjør en god jobb, og DAC30 koster en liten formue)



    Fikk forøvrig besøk av mine nye venner her ved kjøkkenvinduet idag :cool:
    IMAG0931.jpg





    Nå ikveld har jeg lyttet mye, blandt annet på denne god saken!
    IMAG0935.jpg




    Ellers må jeg jo si jeg er venn av Klipsch.. Eier blandt annet Klipsch Custom 3, fantastiske ørepropper! (Reiser/reiste mye med buss etc.)
    IMAG0042.jpg

    Begynner å bli litt slitt! ^^
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Har også bestilt meg ett Hybrid Kamera! Et Olympus E-PM1 m/11-42. Får lese noen foto guider etterhvert, bestilte med Posten Express så håper det er her snart! :rolleyes:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hva med å trykke opp egne bilder som akustikkpaneler?

    Støydemping - Kjøp støydempende bilder - SUMOpix.no (god akustikk)


    BTW, nydelig leilighet!
    Takker for tips og kommentar! :) Dette var slett ikke dumt! Billig var det også, 2000.- NOK inkl. moms for 60x100cm! Lurer da på om jeg skal ha 1 stk stort på 100x160cm (HxB)
    eller 2 stk på 60x100cm... Så var det å finne ut hva jeg skal ha bilde av.. farger/sort-hvitt!

    Tror sort-hvitt kan bli stiligt.

    Tenker på dette bildet : (ja jeg er all-mountain sykkel fan! ^^ ) spesielt Yeti sine sykkler! :cool:

    sb66c_feature_switch_tech_high.jpg


    Eventuelt en glødende RØR-AMP i mørket? Lite som er penere en det! ;) Noen som har fine bilder av en fin amp i mørket som kan passe? :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Ser at fordel med å gå for 1stk bildet på 160x100cm er at det dekker mer en 2 stk små i høyden!

    Eventuelt kan jeg jo gå for noe som setter litt mer inntrykk når man ser på det, om man velger med farger, eller gjøre de om til svart-hvitt (som er ett alternativ en kan huke av på)

    Legger ut noen bilder jeg fant, Må si jeg liker Pink Floyd bildet godt :rolleyes:

    Pink-floyd-los-mejores-wallpaper-taringa.jpg



    Dubai-Jumeirah-Beach-Wallpaper.jpg

    Amazing-nature-hd-wallpaper-1080-71.jpg

    Dette synes jeg var svært vakkert ->
    Wallpaper-HD.jpg


    Noen av desse vil friske opp stua mer en noen av de andre, som vil gjøre det litt mørkere..

    Lufter noen tanker her på natta når en har sovet for mye på dagen. sukk..


    OBS: Ser at alle bildene går ikke i størrelsen 160x100cm.. Går an å dele opp i 4.. men det koster jo en shorte med dress.. og det er mer en jeg vil gi for ett bilde! :rolleyes: (ca 10k)


    Sykkelrammen er det eneste, og dette her jeg fant på siden deres, var meget vakkert, farge/ikke farge. Det som er innenfor den svarte rammen er det som kommer med på bildet!

    Uten navn.jpg


    Skal ha fler bilder rundt om, Pink Floyd bildet må jeg bare ha på veggen ved siden av sofaen! :cool: (70x40cm)
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Husk at du sannsynligvis ikke har lov å bruke disse bildene du finner på nettet - og i hvert fall ikke uten å spørre om/betale for det- grunnet opphavsretten til fotografen, etc. En proff aktør vil neppe trykke bilder til deg som du ikke har rettigheter til. Da kan de også brenne seg stygt.

    Hadde jeg vært deg, ville jeg brukt bilder av landskapet og skjærgården rundt boligen din. Passer inn i huset/stilen også.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Husk at du sannsynligvis ikke har lov å bruke disse bildene du finner på nettet - og i hvert fall ikke uten å spørre om/betale for det- grunnet opphavsretten til fotografen, etc. En proff aktør vil neppe trykke bilder til deg som du ikke har rettigheter til. Da kan de også brenne seg stygt.

    Hadde jeg vært deg, ville jeg brukt bilder av landskapet og skjærgården rundt boligen din. Passer inn i huset/stilen også.
    Humm.. du sier noe der!

    Det siste bildet jeg la ut her, er deres eget bilde, så det vet jeg går, og med den blåfargen og lyset tror jeg vil friske opp godt her i stuen!

    Kan ta bilder av landskapet rundt, er mange fine øyer og steder her, men nå er det type minus 4 grader og hvitt ute, er finere når det er grønt og frodigt! :)

    Skal planlegge og tenke nøye gjennom dette vertfall! :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes de "kalde" vinterfargene med blågrått vann, grått svaberg og blå himmel med hvite skydotter, og kanskje noe fjell med hvitt på i bakgrunnen ville passet det lyse interiøret dittt, jeg. ...Men selvsagt er det flott om sommeren.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Kjempefin stue:)
    Disse platene så veldig fine ut, men det er bare 2cm tykke plater med 2 eller 6 cm luft bak. Det blir vel oftest anbefalt minst 5cm plate med 5cm luft bak for å få en bredbåndet demping?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kjempefin stue:)
    Disse platene så veldig fine ut, men det er bare 2cm tykke plater med 2 eller 6 cm luft bak. Det blir vel oftest anbefalt minst 5cm plate med 5cm luft bak for å få en bredbåndet demping?
    Takktakk! :)

    Ja har lest meg opp til det samme, problemet er.. siden det er en stue og jeg sitter inntil bakveggen er at 8cm/10cm's bilde vil stikke aaalt for langt ut, og se meget rart ut. Må ta litt hensyn til det estetiske desverre :(

    Men håper at siden det dekker så mange % av veggen at det vil ha litt effekt. Vil helst ha ett svart hvitt bilde pga jeg har jo lilla teppe med lilla detaljer i sofaen.. at det ikke skal kræsje helt der.. ! er ikke lett dette her! :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sendte dem en epost for å høre om de kan levere tykkere rammer og plater. Jeg har selv det samme problemet med bakveggen. Jeg har løst det med en 10cm ramme som jeg setter bak hodet når jeg skal lytte ellers ligger den under et bord når den ikke er i bruk.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med pent lytterom.

    Jeg ville vurdert noen DaaD-er som kan flyttes rundt om i rommet og eksperimenteres med.
    Videre ville jeg testet med noen midlertidige akustikkplater bak sofaen for å finne ut hvordan dette fungerer. I mitt gamle lytterom hadde jeg selv sofaen helt oppi bakvegg og der laget jeg noen rammer for Rockwool-plater med 80 mm tykkelse. Det fungerte fint sammen med DaaD-ene.

    Legger ved en link til mitt gamle rom http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/9380-norcargo-pa-besa-k-24.html
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med pent lytterom.

    Jeg ville vurdert noen DaaD-er som kan flyttes rundt om i rommet og eksperimenteres med.
    Videre ville jeg testet med noen midlertidige akustikkplater bak sofaen for å finne ut hvordan dette fungerer. I mitt gamle lytterom hadde jeg selv sofaen helt oppi bakvegg og der laget jeg noen rammer for Rockwool-plater med 80 mm tykkelse. Det fungerte fint sammen med DaaD-ene.

    Legger ved en link til mitt gamle rom http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/9380-norcargo-pa-besa-k-24.html
    Takk! :)

    Jeg har sett på DaaD' produkter, men synes de er litt stivt priset! Har sett noen på brukten av å til, men alltid vært usikker! Vet heller ikke hva anbefalt høyde/tykkelse er? må de være høyere en høyttaleren ? regner med de ville ha hjulpet å hatt i den åpne delen av stuen! lage ett "rom i rommet" ? :confused:

    Jeg spurte etter Rockwool plater hos noen av bygg-firmaene her, men ingen hadde noe av det.. Hvilke forretninger markedsfører desse?
    Må en lage ramme, og trekke dem med stoff selv? :) *helt grønn*

    8cm går vis jeg har de over hodehøyde i sofaen, men ville helst hatt bildet bak hodet, i ørehøyde også. :) Om dette har noe lydmessig effekt vet jeg jo selfølgelig ikke. bare en teori jeg har for meg! :rolleyes:

    Den AVID spilleren var LEKKER! ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Takk! :)

    Jeg har sett på DaaD' produkter, men synes de er litt stivt priset! Har sett noen på brukten av å til, men alltid vært usikker! Vet heller ikke hva anbefalt høyde/tykkelse er? må de være høyere en høyttaleren ? regner med de ville ha hjulpet å hatt i den åpne delen av stuen! lage ett "rom i rommet" ? :confused:

    Jeg spurte etter Rockwool plater hos noen av bygg-firmaene her, men ingen hadde noe av det.. Hvilke forretninger markedsfører desse?
    Må en lage ramme, og trekke dem med stoff selv? :) *helt grønn*

    8cm går vis jeg har de over hodehøyde i sofaen, men ville helst hatt bildet bak hodet, i ørehøyde også. :) Om dette har noe lydmessig effekt vet jeg jo selfølgelig ikke. bare en teori jeg har for meg! :rolleyes:

    Den AVID spilleren var LEKKER! ;)
    Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med å lage "rom i rommet" med DaaD. DaaD-ene skal kun brukes i hjørner og førsterefleksjon. Du kan jo starte med 2-4 stk først. Det er litt penger, men min erfaring er at penger brukt på akustikk er god investering. Fordelen med DaaD er at det er produkter du kan kjøpe ferdig og selge igjen. Kjøper du brukt kan du antakeligvis selge for samme pris (du "bruker" ikke penger, binder bare kapital :)).

    Rockwool må du trolig bestille, men det bør de kunne hjelpe deg med hos nær sagt hvilken som helst oppegående byggevarekjede. Du kan lage ramme selv og trekke med stoff, det er ganske så enkelt. Skal du ha snekker til å gjøre det så er det mulig at det blir dårlig butikk i forhold til ferdige produkter.

    Du bør absolutt ha absorbentene ned bak hodet. Kan sofaen trekkes lenger ut i rommet? Slik at den står fritt fra bakveggen?

    Aviden var god, storebroren bedre ...
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker 50mm akustikkplater fra Paroc. 8 plater a 60x120cm ca 600,- kjøpt på Maxbo (Sinsen) De har en tynn duk på den ene siden som gjør dem litt mere formstabile. Rammen lager du selv og trekker dem med feks høyttalerstoff. Jeg brukte noen sokkelfronter jeg hadde lliggende fra tidligere kjøkkenbygging og høyttalerstoff fra Biltema.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med å lage "rom i rommet" med DaaD. DaaD-ene skal kun brukes i hjørner og førsterefleksjon. Du kan jo starte med 2-4 stk først. Det er litt penger, men min erfaring er at penger brukt på akustikk er god investering. Fordelen med DaaD er at det er produkter du kan kjøpe ferdig og selge igjen. Kjøper du brukt kan du antakeligvis selge for samme pris (du "bruker" ikke penger, binder bare kapital :)).

    Rockwool må du trolig bestille, men det bør de kunne hjelpe deg med hos nær sagt hvilken som helst oppegående byggevarekjede. Du kan lage ramme selv og trekke med stoff, det er ganske så enkelt. Skal du ha snekker til å gjøre det så er det mulig at det blir dårlig butikk i forhold til ferdige produkter.

    Du bør absolutt ha absorbentene ned bak hodet. Kan sofaen trekkes lenger ut i rommet? Slik at den står fritt fra bakveggen?

    Aviden var god, storebroren bedre ...
    Mener at en plasserer desse langs den åpne siden av stuen, slik at det blir en "vegg" på den åpne siden også, om du skjønner! ;)

    Men jeg er enig i at Akustikken er så å si det viktigste i ett anlegg, er den håpløs ødelegger den uansett hvor bra/dyre høyttalere en har! :)

    Skal være på utkikk etter brukte! Men dette med høyde og tykkelse? Ser det er 3 forskjellige utgaver.

    Jeg kan fint lage en ramme selv, og trekke, gjort mye slikt da jeg drev med bilstereo! :p


    Er vanskelig å trekke den noe særlig frem, har stor TV (70"), og vil helst ikke sitte nærmere den! :rolleyes: Vil også at stuen skal se normal ut i den forstand! :cool:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Jeg bruker 50mm akustikkplater fra Paroc. 8 plater a 60x120cm ca 600,- kjøpt på Maxbo (Sinsen) De har en tynn duk på den ene siden som gjør dem litt mere formstabile. Rammen lager du selv og trekker dem med feks høyttalerstoff. Jeg brukte noen sokkelfronter jeg hadde lliggende fra tidligere kjøkkenbygging og høyttalerstoff fra Biltema.
    Dette er jo absolutt intressant! :) Har Maxbo her inærheten så skal stikke innom der å høre! var jo absolutt ingen upris det! ;)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Flott tråd dette. Lekkert anlegg i et lekkert hus. For ikke å snakke om utsikten.

    Yeti ARC var i mange år min drømmesykkel, men endte opp med en Klein, da de ble solgt i nabolaget. Funker det også.

    Angående rørbilder. Her et bilde av min egen forsterker. Trenger ikke telys i stuen når denne står på.;)


    1k.jpg



    Pøs på med bilder.


    /:)Ruby
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Flott tråd dette. Lekkert anlegg i et lekkert hus. For ikke å snakke om utsikten.

    Yeti ARC var i mange år min drømmesykkel, men endte opp med en Klein, da de ble solgt i nabolaget. Funker det også.

    Angående rørbilder. Her et bilde av min egen forsterker. Trenger ikke telys i stuen når denne står på.;)



    Pøs på med bilder.


    /:)Ruby
    Takker for det! Begynner å bli meget fornøgd selv, holder stadig på med oppussing :)

    Har planer om en 2013 Yeti SB-66 Alloy, Lime farge. Men det var dette med prioriteringer da, anlegg vs sykkel :rolleyes:

    Nydelig den BAT'en din! Er helt magisk med rør. Håper å få testet ut rør her hjemme selv etterhvert! :)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Kjekt å være litt nevenyttig, i kombinasjon til god estetisk smak. Kudos...


    Regner med at du mener denne!


    2013-Yeti-SB-66-XT-Spec.jpg


    Personlig mer fan av Classic Yeti fargen Turkis/hvit, men ser den fargen ikke er å oppdrive på den rammen. Lime er heller ikke feil.

    Yeti er uansett bare griselekkert.:p


    Balanced Audio Technology fungerer bra i mitt oppsett sammen med elektrostater...

    Varmer i alle fall godt i stuen.


    /Ruby:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Mener at en plasserer desse langs den åpne siden av stuen, slik at det blir en "vegg" på den åpne siden også, om du skjønner! ;)


    Skal være på utkikk etter brukte! Men dette med høyde og tykkelse? Ser det er 3 forskjellige utgaver.
    Det er en mulighet å lage en "vegg", men det betyr ikke at du må. Du kan starte med plassering av DaaD-er i hjørnene.
    Det er ulike størrelser, de største går lenger ned i frekvens. Hva som er å anbefale kan få beregnet.

    Jeg skal ikke komme med konkrete råd, til det kjenner jeg anlegg, rom og lyd for dårlig. Men, jeg hadde i hvert fall god effekt av dette.

    Her finner du en omtale Oslo Audio Society
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kjekt å være litt nevenyttig, i kombinasjon til god estetisk smak. Kudos...


    Regner med at du mener denne!




    Personlig mer fan av Classic Yeti fargen Turkis/hvit, men ser den fargen ikke er å oppdrive på den rammen. Lime er heller ikke feil.

    Yeti er uansett bare griselekkert.:p


    Balanced Audio Technology fungerer bra i mitt oppsett sammen med elektrostater...

    Varmer i alle fall godt i stuen.


    /Ruby:)
    hehe! ;) Stemmer der er den med fullt Shimano XTR utstyr. I Norge er jo denne grisedyr, så skal få den sendt fra USA via en kamerat når den tid kommer!

    Turkisen er fet også! Sort er litt mer safe, men er noe med Lime fargen som tiltrekker meg!

    Det tror jeg så absolutt på! Har enda ikke hatt gleden av å høre elektrostater, desverre.! Roald Mikkelsen har noen svære ML'er i butikken sin i Bergen, men har aldri spurt om å få høre de, kanskje jeg burde? Ellers er det ingen i Hordaland/Bergen-Stord-Haugesund's området som har elektrostater som jeg vet om! :(



    Fant noen plater som ser meget interessane ut! Er 2 utgaver, ene er det 8 i pakken til en fin pris, og 7.5cm på det tykkeste vil jeg anta, (buet)
    den andre er bare 4cm, med 6 i pakken, flate.

    Vicoustic Premium Cinema Round akustikkplater, 60 x 60 x 7,5 cm - AVMAX

    Vicoustic Premium Cinema Square akustikkplater, 60 x 60 x 4 cm - AVMAX

    VicousticCinemaSquare.jpg



    Grafico_Cinema_Round_Premiumfuqe88okuf.jpg


    Nå er ikke jeg 100% sikker på hva HZ som gjengir hva, men hvordan desse vil påvirke rommet, er noe jeg lurer på, tok meg friheten til å poste grafene fra siden her!

    Slike plater vil skape ett sort, sterilt og helt enkelt inntrykk i stuen, jeg har sorte lameller i vinduet og det vil matche alt det hvite veldig bra..
    Desse platene fåes jo også i hvitt eller grått.! Veggene mine er jo skagengrå, taket er hvitt, og listene er hvite.!

    Blir bare mer å mer forvirret jo mer jeg leter etter akustikk plater........

    Mvh
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Kan jo sjekke procom .no de selger Primacoustic til gunstige priserhttp://www.procom.no/akustikkbehandling/absorbenter/primacoustic-broadway-columns-30x122x7.html
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Hva med en SONOS/Blusound for å slippe den mindre pene (snuble)lissa over stuegulvet..? :D
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kan jo sjekke procom .no de selger Primacoustic til gunstige priserhttp://www.procom.no/akustikkbehandling/absorbenter/primacoustic-broadway-columns-30x122x7.html

    Takker for tips! Enda mer å velge mellom! ;)

    Skal skrive ned alle alternativ og begynne å luke ut etterhvert..!

    Skal kanskje til Bergen på fredag, og Renaissance Audio samarbeider vel med Acoustics Tuning slik jeg har forstått, ser de har en del fine produkter også som ikke koster allverden! Skal vertfall ta en kikk!

    Skal også innom Ikea, da jeg holder på å pusse opp 2 bad, og da tenkte jeg å se om de har noen fine steinplater til å ha under høyttalerne! (kjøkkenbenk plater i stein)

    :)

    Vis fler har tips om Akustikk plater el. lignende som kan hjelpe meg så kom med dem :D

    Mvh
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Mener at en plasserer desse langs den åpne siden av stuen, slik at det blir en "vegg" på den åpne siden også, om du skjønner! ;)


    Skal være på utkikk etter brukte! Men dette med høyde og tykkelse? Ser det er 3 forskjellige utgaver.
    Det er en mulighet å lage en "vegg", men det betyr ikke at du må. Du kan starte med plassering av DaaD-er i hjørnene.
    Det er ulike størrelser, de største går lenger ned i frekvens. Hva som er å anbefale kan få beregnet.

    Jeg skal ikke komme med konkrete råd, til det kjenner jeg anlegg, rom og lyd for dårlig. Men, jeg hadde i hvert fall god effekt av dette.

    Her finner du en omtale Oslo Audio Society
    Takk for link! Ser jo meget bra ut! DaaD er absolutt intressant! Ser fler her på forumet som har god effekt med DaaD! så det er noe i det utentvil! :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hva med en SONOS/Blusound for å slippe den mindre pene (snuble)lissa over stuegulvet..? :D
    Sitter å leser litt om SONOS nå, har testet dette når jeg har hatt demo på B&W 802 Diamond, Epicon 6 etc og likte det svært godt, var enkelt!

    Har planer om en Boxee Box fra D-Link, dette er en mediaspiller, da jeg kan spille av Blu-rays fra USB/HDD og koble til NAS, så en slik Streamer ville vært meget bra her også!

    BTW: det er praktisk umulig å snuble i USB-kabelen! :p men den _ser_ jo ikke fin ut da..
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Bruker selv Boxee Box og NAS til streaming av film, den funker plettfritt også på BD kvalitet.

    SONOS fungerer veldig bra i min stue, wimp til bakgrunnsmusikk og streaming fra samme NAS til flac filer. Alt oversiktlig styrt fra IPad/mobil.

    Har du ikke NAS vil jeg anbefale Synology, enkle, støysvake og driftsikre. Jeg har denne:
    Synology Diskstation DS212j | Lyd & Bilde
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Bruker selv Boxee Box og NAS til streaming av film, den funker plettfritt også på BD kvalitet.

    SONOS fungerer veldig bra i min stue, wimp til bakgrunnsmusikk og streaming fra samme NAS til flac filer. Alt oversiktlig styrt fra IPad/mobil.

    Har du ikke NAS vil jeg anbefale Synology, enkle, støysvake og driftsikre. Jeg har denne:
    Synology Diskstation DS212j | Lyd & Bilde
    Takker for tips, jeg bruker primært Spotify, og at Sonos støtter dette er jo helt topp, kommer jo til å være tilkoblet DAC.
    Eneste minus jeg ser det står med SONOS er at den ikke støtter 24bit lydfiler?

    Har lest litt på den Synology NAS'en og den ser fin ut! Men jeg ser de selger en modell med USB 3.0, Kort leser og 2ghz prossessor og 512mb ram! (mot 1.6ghz og 256mb, og uten USB 3.0)

    Støtter også Hot-swap. koster riktignok 1000.- kr mer. Men vil gjerne være verdt det?

    Komplett.no - Synology Disk Station DS213 NAS server

    Pros-cons?

    Sonos, vil være ideelt å ha en PAD av noe slag da? Funker det å styre musikken via PC?
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Flott hjem og stue du har, ikke minst komponenter.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Takker! :)

    Jeg _tror_ jeg har funnet ett bilde som virkelig vil passe inn hos meg, tenker i størrelsen 160x100cm!

    Stuen min er mest Sort/hvitt utenom teppet og puter i sofaen som er Lilla, derfor ser jeg for meg at dette sort/hvitt bildet!
    Passer PERFEKT!

    awsesome.jpg


    Er litt i ekstase for at jeg fant dette i SumoPix sin egen bildebase, noe som sikrer god bildekvalitet også!

    Blir nok det nederste! :)

    Edit: Leste nå forøvrigt at absorbsjonsplaten de bruker er fra Rockwool.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn