Soundstring

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
Er ikke luft mellom alle kablene. Skulle vel ikke ha noe å si siden det er treverk/plast på pluggene som ikke skulle lede noe strøm. ???
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Får du festet kablene skikkelig? Jeg hadde Soundstring en kort stund, men jeg hade problemer med å få festet kabelen skikkelig i CD spilleren min. Fikk på et vis ikke pluggen på kabelen skikkelig inn på kontakten på spilleren, slik at den bare gikk "halvveis" på. Satt jo i og for seg godt allikevel, men ser for meg at det ikke skulle mye til før den kunne komme til å "skli" av. Har aldri oplevd dette med noen andre kabler før.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Trond_B skrev:
Er ikke luft mellom alle kablene. Skulle vel ikke ha noe å si siden det er treverk/plast på pluggene som ikke skulle lede noe strøm. ???
Hadde akkurat samma prob med mine egne kabler, la en tynn tape slik at de ikke skulle gå inn i hverandre, men når jeg gikk på gulvet eller om det ble litt bevegelse i gulvet, så var det nok til at jeg mistet den ene kanalen, på akkurat samma måte som deg..

Når du ikke har noe luft, så blir det spenn og det er ikke positivt.!

Er det metall mot metall eller ledende materiale, så vil du få støy/brum/dur som resultat, er derfor jeg spurte deg om det..
Kjell
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
sundkoien skrev:
Slik jeg kjenner disse kablene vil Au24 spille litt mer åpent, med mer attakk og detaljering. Soundstring vil ha en litt mer behagelig/naturlig/homogen mellomtone og en aning mer tyngde i bunn.
Matching viktig...

M
Jeg har testet disse kablene opp mot hverandre og dette er ingen dårlig beskrivelse av forskjellene. Kan varmt anbefale soundstring som er et funn til prisen.
 

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
tuco skrev:
sundkoien skrev:
Slik jeg kjenner disse kablene vil Au24 spille litt mer åpent, med mer attakk og detaljering. Soundstring vil ha en litt mer behagelig/naturlig/homogen mellomtone og en aning mer tyngde i bunn.
Matching viktig...

M
Jeg har testet disse kablene opp mot hverandre og dette er ingen dårlig beskrivelse av forskjellene. Kan varmt anbefale soundstring som er et funn til prisen.
Hei

Jeg har akkurat kjøpt meg noen Soundstring rca signalkabler. Dette er bra saker med flott kropp og mellomtone. Det eneste jeg spør meg er om de rett og slett låter litt for pent når de skal gjengi cymbaler. Det er akkurat som om de ruller litt av oppover i frekvensområdet. Referansegunnlaget mitt er WW eclipse 5, Black magic samt Vdh the second. Noen som har finlyttet på Soundstrings cymbalgjengivelse eller en skarp nærmikket fiolin og sammenlignet med andre signalkabler?
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Hei!

Nå skal jeg være litt ærlig. Som nevnt tidligere i tråden for en del tid tilbake var jeg litt optimistisk i forhold til soundstring xlr. som jeg kjøpte på impuls Nå har de fått minst 100 timer men de utmerker seg ikke. I mine ører spiller de litt slapt og forsiktig uten noe punch i noen toneområder. litt "daffe" om jeg skal si det forsiktig. Men mine herrer det er på mitt anlegg!!!!

Elektron
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Elektron skrev:
Hei!

Nå skal jeg være litt ærlig. Som nevnt tidligere i tråden for en del tid tilbake var jeg litt optimistisk i forhold til soundstring xlr. som jeg kjøpte på impuls Nå har de fått minst 100 timer men de utmerker seg ikke. I mine ører spiller de litt slapt og forsiktig uten noe punch i noen toneområder. litt "daffe" om jeg skal si det forsiktig. Men mine herrer det er på mitt anlegg!!!!

Elektron
Litt som Kimber, bare med mer punch...
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
672
Antall liker
46
Torget vurderinger
2

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
En død trå jeg nå tar opp igjen. :) Noen som har vært borti denne Soundstring-kabelen som Høium selger? Noen som kan si noe om lyden av den? Soundstring signalkabler med XLR og RCA plugger
Min erfaring med Soundstring er at høyttalerkablene er bra, på strømsiden finnes det bedre ting, og selv om jeg ikke har hørt signalkablene tror jeg det er bedre ting f.eks. Whistler Coanda hvis du vil ha kabler med litt varm lyd.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jeg har komplett pakke fra soundstring og er meget fornøyd. husker ikke helt hva jeg byttet ut, var vel noe dyre tara labs kabler.

Har ikke fin lyttet på nettkablen deres, men signal og høytalerkablene.

De spiller behagelig uten å være daffe i min verden. Det er ikke loddet noe sted på kablene så ikke noe tinn som tuller med lyden her. Alt er presset sammen.
Ett stort pluss er at de er superfleksible og ikke noen stive kjepper av noen stålrør som mye kabling er.

Mye for pengene.

McLaren
 
Y

ymir

Gjest
Og er det det noen som vil kvitte seg med Soundstring genII XLR er der bare å ta kontakt
 

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Er på utkikk etter høytaler kabler og kom over denne tråden, det sies veldig mye positivt om Soundstring kablene og jeg kommer og på mandag kommer jeg nok til og bestille et sett.

Takk for all den nyttige informasjonen diverse har bidratt med.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Noen som har testet Soundstring høytalerkablene kontra Vertere Pulse X til kr.13.500 som Hi Fi Guiden på Hamar selger. Dette skal vist være kjempegode kabler.
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Hei! Soundstring høyttalerkabler fikk orden og ro på mine DALI HELICON.Benytter meg av Bi-w med spader.Mitt intrykk av Soundstring kabler er så langt positivt.
Jeg benytter meg også av signalkabler,både RCA og XLR.Min ARC CD8 spiller kjempefint på Soundstring RCA signalkabel.Har testet XLR også,og CD8 spillet med
litt større dybde enn RCA.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Har du testet Soundstring kontra Vertere . Har Vertere på hjemlån nå . Vertere er de beste kablene jeg har testet så langt og jeg har testet kabler til over kr.30-50.000.
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Har du testet Soundstring kontra Vertere . Har Vertere på hjemlån nå . Vertere er de beste kablene jeg har testet så langt og jeg har testet kabler til over kr.30-50.000.
Hei hvalross! Nei Vertere har jeg ikke testet.Når du gir disse kablene så gode karakterer er det mulig jeg kunne finne på å kjøre en test på disse.
Det er vel Pulse X du tester?
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Ja, gjør det og så kan du gi meg tilbakemeldinger på inntrykk etterhvert. Takk.
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.627
Antall liker
4.276
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Har nettopp gått fra Wireworld Equinox7 biwire og tilbake til Soundstring m/jumpere :) Mye mer naturlig klang og et mer behagelig lydbilde. En aning mørkere og med mye mer kjøtt på beinet. Liker! :D

M
 

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Har du testet Soundstring kontra Vertere . Har Vertere på hjemlån nå . Vertere er de beste kablene jeg har testet så langt og jeg har testet kabler til over kr.30-50.000.
Hvor mye koster disse vertere kablene og er det høyttaler kablene du tester?
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Vertere Pulse X koster kr.13.500 hos Hi Fi Guiden -Hamar. Har hørt veldig mye positivt om disse Sondstringkablene også ,men vet ikke om de kan matche Vertere Pulse X . Soundstring er jo mye rimeligere men man vet ikke før man har fått testet dem . Har blitt overasket mange ganger over lydkvaliteten i billige kabler.
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.645
Antall liker
4.085
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Eftersom det efterlyses ett svar från en Svensk så kommer det här.
Har själv en uppsättning kablar från Vetere, har tidigare haft kablar från NO och Kimber. Senast Kimber KCAG och Monocle XL. Vertere är så mycket bättre, speciellt när det gäller signalkablarna. Hos mig fick jag bäst resultat mellan CD och försteg där jag har en Pulse R XLR, provade den även mellan försteg och slutsteg med valet föll på Pulse B.
Har hört Pulse B, Pulse B Ref och Pulse R i samma system med en integrerad förstärkare och CD, där var det ingen tvekan vilken som var bäst, hördes klar skillnad mellan kablarna, så om man klarar sig med en kabel så är Pulse R det bästa.
Men som alltid testa i ditt eget system.

Testa inte Pulse R om ni inte tänker lägga ut den summan som den kostar, själv törs jag inte testa nästa steg efter Pulse R som är Hand-Built till dubbla pengen. Inte nu när jag bytt försteg från Music First Classic Silver till MF Baby Reference.

Som lite inside information det kommer mer från Mr T M, när det gäller kablar. Stay tuned.
 
M

musicus

Gjest
Figge:
Som lite inside information det kommer mer från Mr T M, när det gäller kablar. Stay tuned.
Er det powercables på G? (Kanskje best å svare i Vertere tråden) :cool: ...

mvh
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Spiller ingen rolle. I følge Hi Fi Guiden -Hamar så er vist ikke de dobbelt så dyre Vertere kablene så mye bedre -kun nyanser ifølge ham . Hvorfor han sier det vet jeg ikke . Han har vel mere fortjeneste av å selge de dyreste kablene kontra de til halve prisen eller. ???
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.645
Antall liker
4.085
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Spiller ingen rolle. I følge Hi Fi Guiden -Hamar så er vist ikke de dobbelt så dyre Vertere kablene så mye bedre -kun nyanser ifølge ham . Hvorfor han sier det vet jeg ikke . Han har vel mere fortjeneste av å selge de dyreste kablene kontra de til halve prisen eller. ???
Gott att du vet så säkert eller också har du inte så bra utrustning så att du kan indikera någon skillnad, då blir det billigare för dig.
Lite svårt att bedöma då jag inte vet vad du har för anläggning.
 
Topp Bunn