Snik reklame ??

300B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.12.2003
Innlegg
101
Antall liker
15
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
3
Har flere lagt merke til at Flageborg har kuppet "Siste bilde" med stadig nye opplastinger av Midgard produktene ?

Hva er dette, dårlig skult markedsføring eller kun en overivrig entusiast ??

Jeg bare lurer ...
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Og hva er det du reklamerer for da .... 300 B rør? ;)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Flageborg er en utpreget entusiast.  Han har tidligere blitt beskyldt for å ha promotert andre produkter (i andre fora), og mange har mistenkt ham for å ha økonomiske interesser i produktene.  Dette er det ALDRI funnet hold for.  Flageborg er rett og slett svært lidenskapelig og hvis det er slik at han oppgraderer opplysninger fortløpende om et produkt, så er det fordi han tester og prøver ut ting svært inngående.  Flageborg kan synes å synse mye, men min erfaring med mannen er at han sjelden eller aldri kommer med en uttalelse uten å ha en viss grad av egenerfaring å backe opp synspunktene med. så får det heller være at man kan være uenig med ham av og til. For øvrig er det min erfaring at det kan være vanskelig å ta gode bilder av et produkts finish, og jeg tipper Flageborgs bruk av flere bilder er en måte å vise fram hvordan finishen arter seg fra flere vinkler.

Når man ikke er vant til Flageborg så kan han virke litt over-entusiastisk til tider, men det er noe man venner seg til.  Mannen er en ressurs når det gjelder å tune heftige bassoppsett, og har sannsynligvis en god del å bidra med på hifisentralen.

Flageborg: Jeg håper ikke du tar det ille opp at jeg beskriver mitt inntrykk av deg som forumdeltaker her. Følte at jeg hadde noe å bidra med i forhold til spørsmålet, og håper jeg ikke ble for personlig.  
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Synes nå tydelig at han reklamerer for Haugalandaudio hvis man leser under bildet av Doxa 140?
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Les hva Roffe skriver.

Så ren entusiasme som Flageborg viser vil du sjelden eller aldri finne igjen.

Jeg vet om i alle fall 20 stykker som kan bekrefte det uten å blunke.
 
R

Rojoh

Gjest
Ikke verre enn hva som titt og ofte dukker opp i en hvilken som helst tråd.

(F.eks. noe slikt:"...Jeg var nede hos ...., og fikk kjempegod service! Produktet spilte helt supert (mye bedre enn alt annet), og jeg vil anbefale at alle tar seg en tur ned for å høre... hos..., som virkelig er en kjempegrei kar.")

Mvh. Johan.
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.030
Antall liker
5.706
Sted
Holmestrand
Hva er det dere prater?
De fleste her reklamerer mer eller mindre for et eller annet, det være seg grisedyre kabler eller gammelt skrot som har gjæret ferdig og blitt "high end". Enkelte overdriver litt, men vi kan vel neppe forvente "redaksjonell integritet" av den enkelte utøver?
 

300B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.12.2003
Innlegg
101
Antall liker
15
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
3
Flageborg er sikkert en hyggelig overivrig entusiast, jeg kjenner ikke personen.

Det jeg reagerer på er at det virker som han alltid sørger for å laste inn nye bilder, så snart hans bilde er borte fra forsiden.

Når han i tillegg skriver som han gjør under bildene ( se eksempel under ), så minner det om markedsføring av produkter/forhandlere.

Eks :

"Midgard Audio vil stille til demo hos Maxwell HiFi i Stavanger denne uka.

Vi kjører demo torsdag 26. Fredag 27. Og lørdag 28. Januar. Vi holder nok dørene åpne litt utover kvelden og håper på å treffe flest mulig av dere der!"

Nakamichi & Midgard Audio Oberon 6.1 i et eventyrlig samspill,.................setter sansene i høygir.

Har du bare LITT lyst til å oppleve dette KRAFTWERKET i aksjon ? Gi beskjed.......send email til post@flageborg.no"



"Haugaland Audio har levert Hi-fi produkter siden 1995,
og vi ønsker deg hjertelig velkommen til å klikke gjennom våre hjemmesider.

Doxa er i dag vårt hovedprodukt."

Her finner du nyttig info:

http://www.haugalandaudio.no/index.html
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.357
Antall liker
16.499
Sted
Østfold
Flageborg har fått låne et par forsterkere noen dager for å teste dem. Dette er noe alle leverandører gjør for å få produkter ut hos kunder. Ofte ender slike utlån med at produktene ikke kommer tilbake. Imidlertid har Flageborg ingen økonomiske motiver, i hvertfall kan jeg bekrefte dette hva våre produkter angår.

For å beskrive hans engasjement:
Han tar med seg SVS-suber, kalibreringsutstyr osv og reiser rundt til folk med felles interesse for å sette opp utstyret og teste det. Det er nok ingen tvil om at dette har ført til en gevinst for promoteringen av SVS. Han har bekreftet overfor meg at han ikke har tjent et rødt øre på dette. Han har imidlertid brukt masse tid og lært en god del om temaet bass (som de fleste vel har fått med seg opptar ham).

Hans kommentarer om våre forsterkere vil jeg egentlig ikke kommentere da dette er hans rene ord og ikke noe annet. Imidlertid vet jeg at han liker Doxa, noe som gjør det naturlig at han liker vår forsterkere som har vist seg klangmessig overraskende like.

Jeg er usikker på dette med bilder, men da vi satte opp forsterkerne hadde jeg med mitt EOS 20D og tok en del bilder. Det er vel unødvendig å si at han ble litt hekta på det å fotografere oppsettet som følge av dette. Jeg antar han har eksperimentert med lyssetting osv og prøvd seg frem litt uten at jeg har sjekket hvilke bilder han har lagt ut.

Når det gjelder "Har du bare LITT lyst til å oppleve dette KRAFTWERKET i aksjon ? Gi beskjed.......send email til post@flageborg.no" så kjenner jeg igjen dette fra SVS-"kampanjen" hans. Som sagt, han tjener ikke penger og får ikke gratis/rabaterte varer fra oss, eventuelt andre goder som gjør at han skulle tjene på dette. Alle som har møtt ham forstår at han synes dette er gøy, og han kombinerer ofte sin reisejobb med å besøke folk som "lider av samme diagnose". Han har ofte med seg utstyr og blant annet har hans Doxa-forsterkere og SVS-er vært med på farten ved flere tilfeller. Om jeg har forstått ham rett så er han på flere besøk hver måned i snitt.

Imidlertid har jeg stor forståelse for de som syntes dette så ut som snikreklame. Jeg følte jeg måtte kommentere dette, men på den annen side ville det være feil å stoppe alle som viser entusiasme knyttet til våre produkter.
 
Topp Bunn