Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O

    om.s

    Gjest
    Dagens bestilling til cdon:

    Morphine "like swimming" og "good"
    samt Metheny- Mehldau...

    mvh
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Dagens bestilling til cdon:

    Morphine "like swimming" og "good"
    samt Metheny- Mehldau...

    mvh
    Det var egentlig Metheny jeg var ute og skulle kjøpe. Men den hadde de ikke. Da får jeg gå innom Kompaniet på mandag. Metheny er gutten sin det.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Det var egentlig Metheny jeg var ute og skulle kjøpe. Men den hadde de ikke. Da får jeg gå innom Kompaniet på mandag. Metheny er gutten sin det.
    Ble litt inspirert av de som fremhever elusivedisc, her og kom opp med denne bestillingen:

    JASON MOLINA/LET ME GO, LET ME GO, LET ME GO LP
    *SECRETLY CANADIAN LP*
    Item: SCLP50149   Price: $14.99  
    $14.99  
    1      
    KISS/GENE SIMMONS 180g LP (PIC DISC)
    *LILITH 180g LP* (PIC DISC)
    Item: LILLP113P   Price: $18.99  
    $18.99  
    1      
    KISS/ACE FREHLEY 180g LP (PIC DISC)
    *LILITH 180g LP* (PIC DISC)
    Item: LILLP114P   Price: $18.99  
    $18.99  
    1      
    KISS/PETER CRISS 180g LP (PIC DISC)
    *LILITH 180g LP* (PIC DISC)
    Item: LILLP115P   Price: $18.99  
    $18.99  
    1      
    KISS/PAUL STANLEY 180g LP (PIC DISC)
    *LILITH 180g LP* (PIC DISC)
    Item: LILLP116P   Price: $18.99  
    $18.99  
    1      
    PORCUPINE TREE/MOONLOOP IMPORT 180g LP
    *LEFTFIELD IMPORT 180g LP*
    Item: LEFLPI999   Price: $34.99  
    $34.99  
    1      
    PATRICIA BARBER/VERSE 45rpm 180g 2LP BOX
    *MFSL 180g 45rpm LP* (2LP)
    Item: MFSL 2-45007   Price: $49.99  

    Ja ja! jeg vet, men disse KISS greiene der er gjenkjøp av noen skiver jeg hadde og til tider savner litt, fra ungdommen ;D ....

    mvh
     

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    Muddy Waters Folk Singer DVD Audio 24/192 2kanals.
    Kjøpt på Elucivedisc.
     
    A

    Akle

    Gjest
    Uten tvil dekorative de KISS picturediscene, men i mine øyne er Acerns soloalbum det eneste som er verdt å lytte til...

    Kanskje jeg skulle henge mine på veggen. Har blandt annet selvlysende Creatures of the night signert av Vinnie Vincent ;)
     
    O

    om.s

    Gjest
    Uten tvil dekorative de KISS picturediscene, men i mine øyne er Acerns soloalbum det eneste som er verdt å lytte til...

    Kanskje jeg skulle henge mine på veggen. Har blandt annet selvlysende Creatures of the night signert av Vinnie Vincent ;)
    Uåpnet og i ramme på veggen, var tanken ;D
    Nei alvorlig, skal innrømme at jeg lot meg rive med litt av gamle gode minner med disse skivene, nå har jeg samlet på meg igjen Destroyer, og snart LoveGun samt disse soloskivene, da har jeg nesten fått med meg det jeg vil av Kiss, det får jo være visse grenser for å gå i undommen igjen  ;D ;D ...

    mvh
     
    A

    Akle

    Gjest
    Uåpnet og i ramme på veggen, var tanken ;D
    Nei alvorlig, skal innrømme at jeg lot meg rive med litt av gamle gode minner med disse skivene, nå har jeg samlet på meg igjen Destroyer, og snart LoveGun samt disse soloskivene, da har jeg nesten fått med meg det jeg vil av Kiss, det får jo være visse grenser for å gå i undommen igjen  ;D ;D ...

    mvh
    Har vel ca 80 KISS cder stående bak meg, har ikke mindre vinyl for å si det slik... KISS fan fra jeg var syv år gammel. Enig med deg i at det holder lenge med Love Gun og Destroyer, samt kanskje Alive 1 og 2. Ikke at jeg kvitter meg med resten av den grunn; nostalgi.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Har vel ca 80 KISS cder stående bak meg, har ikke mindre vinyl for å si det slik... KISS fan fra jeg var syv år gammel. Enig med deg i at det holder lenge med Love Gun og Destroyer, samt kanskje Alive 1 og 2. Ikke at jeg kvitter meg med resten av den grunn; nostalgi.
    80?!! jeg visste ikke det gikk å få så mange forskjellige av/med KISS engang.....

    mvh
     
    A

    Akle

    Gjest
    Vi snakker standard utgavene. En del Japan\Tyskland utgaver (sensurert SS). Diverse samleskiver fra bl.a. Australia. Singler. Samt en hel bråte med bootlegger. Var ivrig ja
     
    O

    om.s

    Gjest
    Vi snakker standard utgavene. En del Japan\Tyskland utgaver (sensurert SS). Diverse samleskiver fra bl.a. Australia. Singler. Samt en hel bråte med bootlegger. Var ivrig ja
    Det må du ha värt da ja ;D .....

    mvh
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    80?!! jeg visste ikke det gikk å få så mange forskjellige av/med KISS engang.....

    mvh
    Er visstnok det bandet i hele verden som det er flest utgivelser av ;)
    Er vel også det bandet som har solgt plater i flest land og offisielt har flest fanklubber (mest fans). :D
     
    O

    om.s

    Gjest
    Er visstnok det bandet i hele verden som det er flest utgivelser av ;)
    Er vel også det bandet som har solgt plater i flest land og offisielt har flest fanklubber (mest fans). :D

    Jojo gutta har jo holdt det gående lenge, var vel knapt fyllt en 8-9 år før jeg fikk ALIVE i hus, min første Kiss skive i slutten på 70 tallet (når kom denne forresten, de som vet?), og var ihuga fan i mange år etter det, men for meg er/var Kiss, de fire orginale!, det ble ikke like interessant etter som utbyttingene begynte og maskene falt....

    mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    "Alive!"? Var ikke det 1975 da mon tro? Og Alive 2 en to-tre år senere? Jeg kjøpte de veldig tidlig husker jeg.

    Jeg synes jo begge skivene er helt konge, klart Kiss' mest spennende skiver imo, og hadde ikke ville vært foruten dem nei! Men de originale LP-utgavene låter (dessverre får en si) mye bedre enn cd'ene, selv om ingen av de akkurat byr på noe "naturlig" lydbilde..

    Mvh Vidar P
     
    O

    om.s

    Gjest
    "Alive!"? Var ikke det 1975 da mon tro? Og Alive 2 en to-tre år senere? Jeg kjøpte de veldig tidlig husker jeg.

    Jeg synes jo begge skivene er helt konge, klart Kiss' mest spennende skiver imo, og hadde ikke ville vært foruten dem nei! Men de originale LP-utgavene låter (dessverre får en si) mye bedre enn cd'ene, selv om ingen av de akkurat byr på noe "naturlig" lydbilde..

    Mvh Vidar P
    Rundt 75?!, da var jeg jo enda yngre da jeg fikk den, min far hadde kjøpt "dette" i USA og synes det var for bråkete, må vel ha vært 7-8 da (kan jo være 76 jeg fikk den), og fikk mitt første, og sjelsettende møte med KISS hjemme hos min farmor på Smøla, av alle steder  ;) ......

    mvh
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Fanden ta dere som satte meg på sporet av elusivedisc....
    Nå er jeg 450USD fattigere og det er før postvesenet får beregnet mva og toll...
    En stor bunke 200grams vinyl og SACD passerer neppe som gave...

    Anbefaler også acousticsounds.com.

    Flere slike websteder som vi bør unngå....anyone?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.079
    Antall liker
    33.814
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    siden i sommer.....

    Greatful Dead-Terrapin Station / Blues for Allah
    Brand X - Masques / Morrocan Roll
    Soft Machine - Softs

    (Psyker meg opp til å selge vinylen, kompletterer litt på CD) :p

    ellers........

    John McLaughlin-Industrial Zen
    E.S.T. - Tuesday Wonderland
    Patricia Barber- Mythologies
    Alexander Monty- Goin`Yard / Live at the Iridium
    Ralph Towner - Timeline
    Paul Simon - Supprise
    John Butler Trio-Living 2001-2002
    Christian McBride-Sci-Fi / A Family affair

    Haydn - String Quartets OP 33 / OP 20
    Mendelssohn-Piano Trios nos 1&2 - Fischer,Gilad,Muller- Schott
    Mozart Violin Concertos no 1,2,5 - Julia Fischer
    Arvo Part - Da Pacem

    underveis..........

    Barb jungr-Walking in the Sun
    Lynne Arriale Trio-live in Burghausen
    Madeleine Peyroux-Half the Perfect World
    Al Dimeola-Consequense of Chaos

    pluss noen jeg sikkert har uteglemt :)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Chris de burgh : Storyman

    Killers : Sams town "dårlig"

    Echo and the bunnymen : Hello I,m smiling

    Steve Harley and Cockney Rebel : Anthology (3X)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Mozart Violin Concertos no 1,2,5 - Julia Fischer
    Kanskje du også skulle bestille Mozart Violin Consertos med Marianne Thorsen og TrondheimSolistene ?
    Plateselskapet 2L har gjennomført en omfattende blind-test og resultatet viser med all tydelighet at musikkelskere foretrekker nevnte utgave foran Fischer og Mutters varianter.
    Plata utkommer rett over helga.

    HiFi freak også...da kan jeg opplyse at plata fra 2L er den første DXD (Digital eXtreme Definition) innspillinga i Europa. DXD = 32bit/384 kHz.

    Link til blind-test
    http://www.2l.no/artikler/2L38_blindtest.htm

    Lydklipp/smakebiter
    http://www.2l.musiconline.no/shop/displayAlbum.asp?id=31396
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg har hørt MT og Ts gjøre Mozart live, og det var fine greier det.

    Kunne vært morro med tilbakemelding fra Ivar Løkken og knutinh på testform og resultat.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.079
    Antall liker
    33.814
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kanskje du også skulle bestille Mozart Violin Consertos med Marianne Thorsen og TrondheimSolistene ?
    Plateselskapet 2L har gjennomført en omfattende blind-test og resultatet viser med all tydelighet at musikkelskere foretrekker nevnte utgave foran Fischer og Mutters varianter.
    Plata utkommer rett over helga.

    HiFi freak også...da kan jeg opplyse at plata fra 2L er den første DXD (Digital eXtreme Definition) innspillinga i Europa. DXD = 32bit/384 kHz.

    Link til blind-test
    http://www.2l.no/artikler/2L38_blindtest.htm

    Lydklipp/smakebiter
    http://www.2l.musiconline.no/shop/displayAlbum.asp?id=31396

    Takker for tips...........god musikk kan alltids nytes i flere tolkninger/versjoner :) - ellers så har jeg absolutt sans for Julia Fischer. Hun har allerede etablert seg bra tross sin unge alder. Dessuten er det ikke så mange som utgir de to første konsertene.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Og mens vi er inne på kommende platekjøp. Her er definitivt årets juleplate for meg; en nyinnspilling med Sølvguttene fra 2L utkommer i November. Et skikkelig spennende utvalg av gammelt og nytt stoff, innspilt i Uranienborg kirke (fantastisk akustikk) med DXD teknologi og på hybrid SACD. Umm... :)

    Sjekk ut den vedlagte linken. Her er coveret og tekstheftet lagt ut på nett. Dritlekkert som vanlig fra 2L!!

    http://www.2l.no/files/2L42SACD-ebok.pdf

    :) :)
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Mmmm, denne burde jeg gi til min far. Da klarer han muligens å fortrenge min mors favorittjuleplate med Kenny Rogers og Dolly Parton! ;D
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Mmmm, denne burde jeg gi til min far. Da klarer han muligens å fortrenge min mors favorittjuleplate med Kenny Rogers og Dolly Parton!  ;D
    Da kanskje han får en åndelig oppvåkning i tillegg.. ;D ..en del gregoriansk musikk her.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Det begynner å bli en stund siden min far hadde sin åndelige oppvåkning. Han har to par Sonus faber-høyttalere i heimen ;D
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Veldig stemningsfulle bilder dette her, Soundscape. Kjenner åndeligheta allerede er oppadgående. ;)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Hei Soundscape

    Ser du har kjøpt denne: John McLaughlin-Industrial Zen
    Hva synes du? Selv mener jeg han fortjener større oppmerksomhet. Selv på mitt gamle anlegg oppfatter jeg lyden som prima ;)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.079
    Antall liker
    33.814
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hei Soundscape

    Ser du har kjøpt denne: John McLaughlin-Industrial Zen
    Hva synes du? Selv mener jeg han fortjener større oppmerksomhet. Selv på mitt gamle anlegg oppfatter jeg lyden som prima ;)

    Enig i at det er en bra plate, har fulgt McLaughlin helt siden Mahavishnu Orchestra, via Shakti samt i en masse forskjellige settinger.
    Industrial Zen minner om mye han har gjort før, men lyder allikevel friskt.Faktisk noe av det bedre jeg har hørt fra den kanten på lenge. Lyden er også bra.
     

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    Elton John´s Peachtree Road på SACD.
    Fikk den i postkassa i dag.
     

    Monoas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.03.2004
    Innlegg
    563
    Antall liker
    0
    Beck "The Information"
    Anbefales varmt hvis man liker litt sær, men intelligent pop/rock. Bra lydkvalitet har den også.
     

    eliasen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    261
    Antall liker
    0
    Har vært lite platekjøp siste tiden. Men siste plate som kom inn døra var thomas dybdahl - science det aner meg at lisa nilssons nye album dukker opp snart også...
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    I dag fikk Platekompaniet inntekter på grunn av følgende salg:

    - J. Cash: American V: A hundred highways
    - Placebo: Meds
    - Iron Maiden: A matter of life and death
    - Audioslave: Revelations
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Endelig påfyll, og da kan det kjøpes inn litt musikk.
    Dagens handel på Platekompaniet:
    Solveig Slettahjel: Good rain
    Yo la tengo: I am not afraid of you and i will beat your ass
    Hanne Hukkelberg: Rykestarsse 68
    Pluss bestilling på Runegrammofon:
    Huntsville: for the middle class
    In the Country: Losing stones, Collecting bones
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    REAL THING - The Real Thing Live

    MORRISSEY - Morrissey - Who Put The "M" In Manchester? dvd

    MORRISSEY - Viva Hate

    MORRISSEY - Suedehead: The Best Of Morrissey
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Fikk i dag Art Pepper - meets The Rythm Section på Analogue Producions SACD.
    Bevares for en musikk og spilleglede. Innspilt i 1957, recording engineer: Roy DuNann. Gudhjelpe meg...instrumentene bare ER i rommet. Det er en vanvittig tilstedeværelse på trommene til Philly philly Joe Jones. :eek:
    Alle sporene er bra, men det vedlagte bonussporet "The man I Love" på 6:35 swinger det bare vanvittig av. Det er virkelig lekent spilt, og det er høyst merkelig at ikke denne låten er med på originalalbumet.

    Musikken er innspilt utelukkende ved bruk av rørbasert utstyr, og Doug Sax har utelukkende benyttet rørbasert utstyr i masteringa frem til digitaliseringa som er gjort med tredjegenerasjons DSD converter fra EMM Labs.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Art Pepper herved bestilt... litt dyr, men skitt la gå  ::)
    Godt valg, jeg kjøpte mitt eksemplar fra Elusive Disc for $24.98. Har plata i posten 6-7 dager etter bestilling. Spor 4 "Waltz me blues", jævlig stilig, og trommene låter bare helt superb.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Det var denne ja:



    Da anbefaler jeg at du bestiller deg denne også



    Knall musikk og super lyd.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.131
    Antall liker
    2.652
    Ja Fosse, det er den. Og "Way out west" har jeg allerede på hybrid SACD fra AP. ;) Kjempealbum begge to. Er det noen flere i samme serie fra AP på hybrid SACD jeg burde ha?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn